Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عقوبة العشق الفصل الخامس 5 - بقلم نور شريف

 رواية عقوبة العشق الفصل الخامس 5 - بقلم نور شريف 

البارت الخامس 

تلفونها رن وكان رقم أتوترت ياسمين بصلها بشك و أخد التلفون رد :ـ
ايوه يا ياسمين أبعتيلي باقي الصور كل القم'صان الحلوة دي لجوزك بس يبختك يا رحيم ؟!
ساكته ليه أتكلمي وحشتيني أوي أخبار أبني ايه ..

رحيم أنا معرفش مين ده و صور ايه اللي بيتكلم عليها و أبنه أزاي تلاقيه غلطان في الرقم 
تصدقي صح خمن أسمك طلع ياسمين و عرف أن أسمي رحيم غريبة دي اه يا خاينة يا بنت الك'لب ضر'بها في بطنها 

صرخت ياسمين صرخه قوية و الرقم بيرن تاني سكت رحيم وقال بغضب: تردي عليه و تقوليله أن رجعت لمراتي وأنك هنا لوحدك سامعه و أن مفيش حد غيرك في البيت ..
بلعت ريقها برفض : لا يا رحيم عشان خاطري أستني حقك عليا كل ده حصل من قبل ما نتجوز صدقني ..

شد شعرها للأرض و نزل لمستواها لو ما رديتي لأكون ما طلقكك ردي ..
فتحت ياسمين الخط بخوف : ايوه يا عامر أنا قاعده لوحدي في البيت رحيم مش هنا تعالا البيت هستناك 

متأكده يا ياسمين جوزك لو عرف مش هيحصل كويس ؟

اه متأكده تعالا و أنا هجهز ليك العشاء قفلت في وشه و رحيم قعد جمبها وبص لسقف وقال بضحكه علي نفسه .. ياه عليك ده أنت طلعت غبي علي رأي أمي تبيع الغالي و تشتري في الرخيص البت اللي بحبها بتخوني لا و حامل منه و بتقولي أن دخلت عليها 
عشان شوية د'م أحمر تتطلقني من مراتي ياريت كان حصل حاجه ده أنا مقربتش نزلت علي ركبته تبوسها 

سمحني عشان خاطري طيب عشان خاطر أحمد أبنك مش هعمل كدا تاني و هشيلك في عيني ..

زقها بعيد عنه و فتح الباب و نزل تحت شاف أمه قاعده بتكلم نجمة و أحمد جري بسرعة أخد التلفون منها وقال بلهفه : نجمة أنا هطلق ياسمين و نرجع تاني وحشتيني أنا عرفت قيمتك والله نجمة ردي عليا مش أنتي بتحبيني أنا مش قادر أعيش من غيرك 

نجمة سكتت و ردت بجمود : كلمي أحمد يا ماما أنا مشغوله دلوقت ياسين عايزني !!

صرخ رحيم بانهيار : نجمة هترجعي ليا تاني أسمعيني أنا عرفت الحقيقة ياسمين بتخوني و أتاكدت أن مش بحبها والله ما لمستها أنا بحبك أنتي أنا دلوقت أتاكدت متحرمنيش منك و أرجعي مع أبنك 

سابت نجمة الخط مفتوح و قربت من ياسين قهوتك ايه يا ياسين بيه ؟! أستغربها لأنه مطلبش قهوة :ـ
سكر زياده 
أبتسمت و راحت علي المطبخ و هي سامعه أنهيار رحيم و كلامه اللي بيعاتب بيه نفسه 

ردي عليا أنا عارف أن غلطان بس صدقيني كنت فاكر أن بحبها ؟!

كلمتي أحمد يا ماما هخده عشان يروح الحضانه هقفل عشان عندي شغل قفلت في وشه بدون رد .. سكت رحيم و بص لأمه قرب حضنها زي الطفل و عيطت بقهر علي حاله ..؟ عملت أيه في حياتي عشان يحصل فيا كدا 

كان نفسي أبقا واقفه معاك يا رحيم بس أنا في صف نجمة لو رجعتلك تبقي غلطانه و اللي تهون عليه مره تهون ألف مره أنت عارف يعني ايه تنام مع واحده علي سريرها واللي بينك و بينها يبقي بينك و بين ياسمين 
وتشوفها في حضنك الصح الوحيد أنك أتجوزتها لكن دلوقت هتكدب مين أن محصلش حاجه ياريتك أعترفت من أول يوم ده عدا أيام و أنت متجوزها و مكدب أمك و مصدقها 
بقولك بتخونك قولتلي أبداً و يا تري أكتشفت ايه تاني ..

أنا شوفت بعيني راجل غريب طالع من بيتنا و مفيش غيري أنا و ياسمين في البيت .. أنا هجيب راجل البيت بعد العمر ده كله دلوقت لو هتتكلم بيقولوا أنك حما'ر مراته مغفلاه 
و زي ما قولتلك أشتريت الرخيص و بعت الغالي متدورش علي نجمة لأنها هتعيش مع أبنها و مش هترجع ليك تاني ..

كلامها كان قاسي قلبه كان بيدق بسرعه نجمة هترجعلي تاني .

أبقي تعالا تف علي قبري لو رجعتلك يا رحيم متوجعش دماغي خليك مع ياسمين اه و صحيح خليك ستر و غطا عليها مهما كان بتحبها 

مشيت أمه وهي بتتضحك علي أبنها بشماته لحد ما دخل عامر اللي أول ما شاف رحيم أتسمر مكانه :ـ
رحيم بيه أزيك 

ضحك رحيم بهستريه .. عامر لا مش معقول ياسمين فوق مستنياك مش أنت جاي علشانها 
رد عامر بتوتر : ياسمين مين انت متجوز نجمة أنا جاي أطمن عليك ..
فينك يا عامر من أيام الكلية سمعتك كانت زي الزفت و طلعت ماشي مع ياسمين و حامل منك ابنك داخل في أربع شهور اهو مش هتعترف بيه ولا ايه !!!!!!

حس عامر كأن مياة تلج وقعت فوقه من الخوف اللي كان فيه رد بكدب : أنا متظلمنيش اعمل كدا مع ياسمين أنا سمعت أنها اتجوزت حد من يومين وحد هي بتحبه 

بتحبك أنت و عايزك و بتبعتلك صور بقمصا'ن نوم و بتيجي هنا بيتنا و أنا هنا مركب قر'ون و مراتي شايفه أن مغفل أمبارح لما الدكتور يقولي حامل في تلت شهور هصدقها هي و أكدب الدكتور 
و مفكره أن رحيم غبي لدرجة دي هتعملي فيها شريفه وهي لمؤ'خذه هات تلفونك ..

طلع عامر تلفونه بتوتر و فتحه أخد رحيم و بص علي صور ياسمين و الغيرة شعلل'ت ق'لبه مسك أيد عامر قعده علي الكرسي وقال بغضب و زعيق 
ياسمين يا ياسمين عشيقك عايزك بس قدامي مش من ورايا ..

نزلت ياسمين بلقم'يص اللي كانت لابسه لرحيم و الكحل نازل علي وشها و بطنها اللي ظاهره أنها حامل 
بص عامر عليها و بلع ريقه برعب من رد فعل رحيم 

نزلت ياسمين وقفت بعيد و طلعت أم رحيم بخضه .. أي بيحصل هنا يا أبني مين ده و مراتك أزاي تنزل كدا قدامه ..

الصمت عم المكان و قال رحيم بجمود عكس النا'ر اللي جواه أنتي طالق يا ياسمين طالق طالق بتلاته بس قبل ما تمشي أنا هفض'حك عشان أنا مش مغفل ..

شد أيدها و أيد عامر و أخدهم علي سرير في الدور الارضي و جاب سك'ينة و رفعها عليهم بتهديد :ـ أي حركة غبية متلوميش غير نفسك 
أطلعي علي السرير ..
عشان خاطري يا رحيم متعملش فيا كدا أنا كنت متجوزاه عرفي قبل ما أنا وأنت نتجوز معرفش أن هحمل منه ؟!

هشش أطلعي طلعوا علي السرير طلع رحيم تلفونه وقال بغضب: أحضنها أحضنها 

أمه كانت بتصرخ بره : لا يا رحيم عيب عليك يا أبني أن الله حليم ستار رجعها لأهلها و خلاص يا حبيبي أفتح يا رحيم ..

صورهم في وضعيا'ت مختل'فه و أبتسم بشر و فتح مكبر الصوت كان بيرن علي أبوها 
و ياسمين واقفه بطلتم و عامر واقف زي التايه مش عارف يعمل ايه المو'ت أهون ليه من الفض'يحة دي أبوها لو جه هيمو'ته بعد ما يف'ضحوه ، 
رد أبوها بحب :ـ أزيك يا حبيبي عامل ايه يا رحيم بيه !!

مش كويس كنت بقولك عندي حتت لحمة رخيصه كنت شاريها منك مش عايزها تقدر تخدها تاني 
اللحمة طلعت با'يظه تحت تيجي تخدها و نقط'عها ..

تقصد ايه بكلامك ده لحمة ايه دي و بايظه ازاي ؟

بنتك يا عمي حامل في الشهر التالت و النهاردة تالت يوم في فرحنا أكيد مش كل يوم اي الطفل العجيب ده كل يوم بيكبر سنه علي كدا علي تاسع يوم هتكون ولدت 
الصراحه أنا لسه راجل و ملمستهاش و شويه د'م غزل هي شاريه حطته علي الملايه و واحد كدا أسمه عامر لقيته بيكلمها و باعته ليه صور خا'صه في بيتي و يا عالم هو أبو الطفل ولا في غيره !!!

أبوها كان ساكت وقال بعدم تصديق : مسمحلكش تتكلم في شر'ف بنتي أنت مجنون 

أنا أتجننت من يوم ما بنتك دخلت حياتي علي العموم اللحمه متعلقه لحد ما تيجي تخدها أنت بقا تست'ر علي بنتك أنا دي مراتي قصدي كانت و المفرو'ض أقت'لها بس حرام بقا ..

مسافة الطريق و هكون عندك قفل في وش أبوها و رفع عليهم السك'ين تاني و طلع و قفل الباب بلمفتاح ..

بصت ياسمين لعامر بخوف : مكنتش عامله حساب اللحظه دي يا عامر أنا مضيته علي فلوسه بس فكرك أبوي هيعمل فيا ايه 

يا بنت اللعيبه أخدتي فلوسه أزاي 

الورق مقسوم بين رحيم و ياسين أخوه الكبير و مكتوب أمضاء أمبارح لما راح يطلق مراته أنا روحت جبت عقد تنازل و في المستشفي خليته يمضي علي أساس أن ده ورق الدكتورة اللي هنروح نكشف عندها هو مقرأش الورق لأن كلام الدكتور كان شغله و كمان طلاق مراته 

كان تايه و بيفكر فيها و ندمان عليها لما شاف الد'م في الحمام رجع و أكتشف الحقيقة..

لازم تقول أن أحنا متجوزين يا عامر عشان نقدر نطلع بالفلوس يتبعععععععععععع

بقلمي نور شريف 

مهما تعمل هتفضل مغفل يا رحيم غبي بطريقة اهو اللي بيقول علي نفسه ذكي بيطلع غبي ؟😂
تفاعل حلو يا كتاكيتي بحبكم اوي 😂🫶🫂..

عقوبة_العشق

 •تابع الفصل التالي "رواية عقوبة العشق" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات