Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فاطم الفصل الثالث 3 - بقلم فاطمه الدمرداش

 رواية فاطم الفصل الثالث 3 - بقلم فاطمه الدمرداش 

part3
فاطِم 
لـِ فاطمه الدمرداش 
جميلة بتوتر فاطم
ييت ردى مالها دى استر يارب 
جريت بأقصي ما عندها
لكن اتجمدت مكانها لما لقيت ناس كتيرملمومه
وبيقولو لاحول ولا قوة الا بالله وست بتعيط جاامد
اول م سمعت شقات الست دى جه فبالي اسوء التخيلات
فضلت اعيط بطريقه غريبه 
دخلت وسط الناس وبقول يا فاطم ردى عليا 
الست طبطت عليا: قالتلي متخافيش هتبقا بخير 
اخدنها ع أقرب مستشفي 
وقلبي ربنا يعلم بيه
وبرغم تعبها إلا انها رفضت تماما تقلع النقاب

أخد نفسه واتكلم بهدوء 
حضرتك مش شايفه حالتك ازى هكشف
 عليكى وبعد كده أمشي
فاطم: بصوت متقطع ومبحوح أبدا 
جميله: مافيش دكتورة ست هنا طيب 
انا صاحبتها وعارفها مش هتوافق
الدكتور: الدكتورة لسه هتيجي كمان ساعه 
جميله: فاطوم هتقدري تستحملي الساعه
فاطم: هزت براسها بالموافقه
جميله: لازم أعرف مامتك 
مسكت ايد فاطم ربنا يستر بقا 
يووه بقا ارن ولا لأ ارن خلاص مافيش فايده 
اخدت نفس عميق زى الشطورة كده 
رنت 
حليم: ده رقم غريب يا خالتو
الام: بحزن خالتو يا حليم 
حليم: هرد انا ولا حضرتك 
الام: بضحكه مكسورة هات يبني
جميله السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
الام: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
جميله: طنط اخبارك اي
الام:  اي دا جميله في حاجه يبنتي قلبي اتخلع
جميلة: بعد الشر علي حضرتك 
بس ممكن يعني 
مش عارفه اجبهالك ازى 
الام: يبنتي اتكلمي في اي 
جميله: طنط فاطم تعبانه شويه واحنا فالمستشفي اللي بعد المصنع 
الام: قفلت الفون واخدت مبلغ من المال ونزلت تعيط
حليم: يالله في اي مالها دى نزلت تجري وحته م قفلت الباب
اتبعها حليم 
طمنيني في اي 
الام: ركبت العربيه وجمبها حليم
مافيش حاجه غير دموعها 
متكلمتش نهائيا
وصلت للمستشفي وهنا حليم ادرك أن في حاجه حصلت لفاطم
بنتي فين بنتي فين
جميله: طنط بخير بخير
هي بس مستحملتش الدخان 
الام: ينور عيني عندها حساسيه 
مافيش اي دكتور 
جميلة: موجوده بس مستنين الدكتوره خلاص ع وصول 
حليم بغضب وسخريه
الله الله وأيه تاني 
شوفت بعينك جالك كلامي 
مش قولا بس 
دا بقا قولا وفعلا ياخالتي 
جميلة في سرها خليكِ هاديه وخدى نفس عميق مش هينفع أعجنه دلوقتي صبرني يارب
ثم نظر إلي فاطم ها يا استاذة تقدري تقوليلي لولا دى ووجه اصبعها إلي جميلة كنت هتعملي 
جميلة: نعم
حليم: نظر لها بإستهزاء نعم الله عليكِ  أنتِ كمان عايزة اي
جميلة: هكون عايزة سلامتك يعني
انا بتاعه ال155سنتي بقيت بتاعه عشان ربنا عطيك شويه طول هتفتري ع الناس
حليم: حته في اختيار صحابك تافهه
جميله: جرا اي يا جنتل مان مع ان شكلك حته ميقربش  لجنتل مان ولا بات مان حته
دخل تزعق وتعلق ع النقاب وتجرح فالكبير والصغير
فالمكان اللي احنا فيه وسط الناس التعبانه جاي تتناقش طاب اطمن ع بنت خالتك الأول 
قطعها حليم: هش هش اسكتي
جميلة هش واسكتي ايش تقصد بكلامك ده
هو انا فرخه 
حليم: انتي طولي تبقي فرخه متعرفيش كيلو الفراخ قاطع بكام
جميلة  بغضب دا انا اللي هقطعك انهارده شكلي 
وبعدين نصيحه لوجه الله متحاولش تهزر تاني دمك س**م عفكرة
الام: حليم اي الاسلوب دا يبني 
لوسمحت خليك برا لحد م نكشف 
حليم: هطلع عشانك بس لما نشوف اخرتها معاكم شكلي هسبهالكم قريب 
فاطم: بقهر شايفه بيقلل مني ازى حته صحبتي مرحمهاش 
الام: حقك علي وقبلت راسها
ثم نظرت إلي جميلة تسلم ايدك يبنتي ايوة كده متسكتيش لحد يجي عليكِ
جميلة: مسكت جاكتها بغرور دا انا اعجبك اوى يا نعومه
ثم دخل حليم بغضب ومعاه  الدكتور يالا علشان الدكتور هيكشفلك 
احنا مش فاضين للمرقعه بتاعتك 
واياكِ أسمع حرف واحد منكم
خصوصا انتِ
يتبع
فاطم 
لـِ فاطمه الدمرداش

رأيكم يجماعه حلوة اكمل ولا لأ👀♥️

•تابع الفصل التالي "رواية فاطم" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات