رواية عقوبة العشق الفصل الثالث 3 - بقلم نور شريف
البارت التالت
أنت مش مصدقني يا رحيم مش مصدق مراتك بتشك في شرفي حضنها بحنان : لا ده أنا أصدقك و أكدب نفسي أنا بحبك يا ياسمين
قربت منه ولفت أيدها علي رقبته .. و أنا كمان بحبك ؟!
بعد عنها و راح لسرير و غمض عيونه و راح في النوم صحا علي صوت صريخ في القصر و أحمد بيصرخ عايز أمه
قرب رحيم منه حضنه بتنهيدة سكت ابنه وقال بحزن :
هي ماما نجمة فين ،هي مش هترجع
أي رأيك تروح تعيش معاها و كل أسبوع أطمن عليك هزز الطفل دماغه بموافقه طلع رحيم تلفونه و رن علي نجمة بتوتر شديد :
ها ناوي علي الطلاق خلاص
لا برن عليكي عشان أحمد هيرجع معاكي بيعيط ومش بيسكت أقبلك فين عشان تخديه .. تعالا عند بيت ياسين المالك أنا بشتغل هناك
أتصدم رحيم لما سمع أسمه وقال بغضب : ياسين ؟
مالك مستغرب ليه عارفه أنه أخوك بس أنا و أنت هنطلق و مش هنرجع تاني ،أنت تشوف حياتك و أنا أشوف حياتي
تشوفي حياتك مع أخويا ..
بقولك أيه أنا مسمحلكش تتدخل في حياتي سلام .
قفلت في وشه و دخلت القصر وهي بتقدم رجل و بتأخر رجل كل لحظه عاشتها هنا بتتعاد قدام عنيها لمست البوابة وقالت بلهفة : أمال ياسين بيه فين !!
_في الشغل يا هانم هيرجع بليل أقوله مين ؟
قوله نجمة رجعت القصر تاني ..
رن البواب عليه كان قاعد شب في عمر التلاتين في مكتبه بيشرب قهوته الساده و بيراجع ورق شركته رد علي التلفون بجمود : ايه يا عبده بترن ليه !!
في هانم جت القصر هنا يا بيه و بتقول أسمها نجمة ..
وقف من علي الكرسي بصدمة كبيرة: نجمة
اه يا باشا و راجعه بتدور علي شغل و عايزه تقابل حضرتك ؟!
قولها جاي مسافة الطريق كان ماشي يخبط في الناس بسرعه بيفتكر ملامحها اللي عمره ما أنساها بعد ما مشيت و أتجوزها رحيم و بعد ما خلفت منه أتجوزت قبل ما يعترف ليها بمشاعره رد بهمسه وسط توتره و دقات قلبه السريعه :ـ
نجمة .
ركب عربيته و رجع القصر دخل بهيبة كانت قاعده علي الارض بتعب و عيونها ورمه من البكاء
قرب منها وقال برجفه و تنهيده كلها شوق : أنتي تاني ..
وقفت و بصت في عيونه و أبتسمت بهدوء .. جايه أشتغل عندك مش لاقيه شغل و مفيش غيرك هيسعدني
ياسين باستغراب : ليه أنتي متجوزه
نزلت عيونها في الأرض بحزن شديد: أحنا واقفين علي الطلاق أخوك أتجوز ياسمين و دخل عليها علي سريري هان كرامتي وهو بيقول أن أم أبنه بس وهي تبقي حبيبته ؟!
أحنا مش أخوات و أنتي عارفه ليه و بعدين و أنا مالي بحوارتك معاه طلقك يتجوزك مش فارقه معايا
و بعدين أنا راجل أعذب هتعيشي معايا أزاي أنا موافق أشغلك بس هتعيشي بره القصر ، أو أقولك هتعيشي فيه و أنا هعيش بره ..
لما ماما ترجع من عند رحيم أرجع القصر تاني هي مجتش معاكي ؟!
لا متعرفش أن عندك تمام شوف هشتغل أمته و أنا جاهزه ..
هتشتغلي سكرتيرة ليا مساعده قاعد في الشركه معايا تعملي قهوه تجهزي فطار هنا في القصر و امي موجوده تروقي القصر تحضري لبسي الحمام كل ده و هتاخدي مبلغ كل عشر أيام بس ممنوع تقربي مني ولا أشوفك ..
هزت دماغها بالموافقه وهو خرج ركب عربيته و رجع الشركه و هي دخلت القصر قلبها دق بسرعه و ذكرياتها مع ياسين اللي باعتباره دايما أخوها الكبير لما تكون محتاجه ليقف جمبها و عشقها لرحيم جوزها
صحيت من أحلامها الوردية علي صوت تلفونها و رحيم واقف على باب القصر بيبص عليه و علي ذكرياته فيه خرجت نجمة بسرعه حضنت أبنها بحنان .. وحشتني يا أحمد
وحشتني يا قلب ماما ..
وأنتي كمان يا ماما وحشتيني معتيش تسبيني و تمشي تاني .
حاضر يا نور عيني أدخل يلا علي جوه و أنا هجيلك دخل أحمد و وفقت قدام رحيم بقوة :ـ
طلقني لو عندك أحساس طلقني يا رحيم بدل ما أخلعك .
شدها من وسطها و حضنها قرب منها عشان يبو'سها شدها ياسين بغيره و من غير ما يحس :
مينفعش ده يحصل هنا عايز منها أيه أطلع بره بيتي ؟
أنت مالك بتتدخل بين واحد و مراته ليه أبعد عنها دي مراتي .
رد ياسين كان قوي و حاسم : نجمة السكرتيره بتاعتي بتشتغل هنا و هي قالتلك طلقني اول ما طلقها ملكش هنا غير أبنك تتطمن عليه و تغور من هنا ..
و أنا مش هطلقك يا نجمة و أعلي ما في حيلك أعمليه
ما تخلي عندك د'م و تتطلقني بدل ما أخلعك يا رحيم و بعدين بتحب ياسمين أتجوزتني ليه !!
عشان خاطر أمي و دلوقت أبننا خمس سنين مش عايز نظلم الطفل وسطينا هيعيش أزاي و أحنا منفصلين فكري كويس يا نجمة فكري في أحمد :ـ
كان واقف ياسين خايف ترجع معاه و بيبصلها بتوتر لحد ما عيونه لمعت بفرحه وقلبه اللي هيخرج من مكانه كأن الدنيا رجعت تتضحك ليه .؟
لا يا رحيم طلقني
يصلها رحيم بحزن و نظرة وداع : أنتي طالق يا نجمة طالق طالق ..
يتبععععععععع
البارت التالت
اوعا يا نجمة يا جامده أصرارك علي الطلاق تحفه 😩🩷
بحب ياسين أوي 😚
يا تري أيه جاي في الأحداث الجايه تفاعل حلو يا كتاكيتي 🤍 بحبكم جدا
بقلمي نور شريف
عقوبة_الحب
•تابع الفصل التالي "رواية عقوبة العشق" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق