رواية حبيبي المدير الفصل التاسع عشر 19 - بقلم شيماء صبحي
"بعد ماهر عينيه عنها بضيق واول ما واحد من المستثمرين قرب منه ابتسم ماهر وهو بيتكلم معاه واحلام بعدت عينها عنه بحزن وبصت لياسر واللي كان بيمثل انه مش منتبه ليهم واتنهدت بضيق وقالت:يارب الحفله دي تخلص علي خير؟
انتهت الاغنيه ورجع كل واحد لمكانه وبدأ المسؤول عن الحفله يطلع علي الاستديچ تاني ويقول بحماس:دلوقت حان الوقت لتسليم الهدايا بنتمني ان مستر ماهر الصياد يتفضل معانا علي الاستيدچ..!
بص ماهر حواليه ولقي ان كل العيون والاضاءة عليه فابتسم بهدوء وعدل بدلته واتحرك بانتظام في اتجاه الاستيدچ..
كان في شاب ماسك الصندوق اللي فيه الساعه في ايديه واول ما ماهر قرب منه مسك دراع ماهر بلطف ولبسه الساعه وماهر كان بيبص علي الجميع بدون ريأكشن لحدما انتهي وقرب من المسؤول واخد منه المايك وقال:شكرا جدا علي الهدية الجميلة دي ..وانا متشكر جدا لاهتمامكم بكل التفاصيل الجميلة دي ومقدر مجهودكم المبذول علشان الحفله .
كل اللي في الحفله سقفوا لييه وهوا حرك راسهم بابتسامه هاديه وقال :انا بصفتي مدير شركة الصياد احب اقول لكل شاب موجود قدامي النهاردة ان مفيش نجاح بدون تعب ومفيش حاجه اسمها بكره لازم تبدأ من النهارده وتخلي بكره دا للنجاح ..تفائل وان شاء الله ربنا هيكرمك!
الكل سقف مرة تانيه وماهر عينيه جت في عين احلام اللي كانت باصه عليه وساكته .
ماهر حرك عينيه وبص علي ياسر اللي كان بيبصله بغل واضح في عينيه فابتسم ماهر وقال:في الحقيقه ان شركتي السنه دي حققت نجاح كبير جدا في مصر وبما ان في منافسين كتير ليا فاحب اوجهلهم تحيه شُكر كبيرة لان لولا وجودهم انا مكانش هيبقى عندي الحماس فإنى انجح اكتر ورغم ان في ناس كتير بتتضايق من نجاحي دا الا اني مش مهتم ليهم ولا لرأيهم عني لاني في الاول وفي الاخر مركز في طريقي ومركز في شركتي وبتعب فعلا ودي حاجه انا اول مره اقولها وهيا ان مش بسمح لحد ياخد مني حاجه تخصني ولو في يوم من الايام حصل فاحب اقول ان دي مجرد بواقي بتقع مني
…الناس بصوله باهتمام وهوا كمل كلامه وقال:دا مش تكبر مني ولاكن التساهل مع الخصم مش كويس ودلوقت انت بتكون الصياد ممكن في لحظة تكون الفريسه فخليك دايما منتبه ومركز وواعي لكل حاجه بتحصل حواليك؟
حمزه كان بيركز في كلام ماهر وعجبه كلامه جدا فسقفله بسرعه وهو بيقول بفرحه:عاش يا خالي كمل؟
ماهر بص لحمزه وابتسمله ورجع كمل كلامه وقال: انا خلاص خلصت كل كلامي وحابب اختمه بإني ممتن جدا لاهتمامكوا وتقدريكوا واتمني متكونش اخر سنه ليا في المركز الاول وان شاء الله مستمرين؟
الكل سقف لماهر وكانوا كلهم مبهورين بيه وبكلامه ولاكن كان ياسر متضايق من فشل خطته بسبب ان احلام مأثرتش فيه فبصلها لقاها مركزه مع ماهر وعينيها بتلمع وبتطلع قلوب فقال بتساؤل :انتي تعرفيه؟
احلام بصتله باستغراب وقالت:اعرف مين يا فندم!
ياسر بغيظ:ماهر الصياد؟
احلام اتوترت من سؤاله وقالت:حضرتك مش كنت واخد منه صفقه وانا بحثت عنه وعرفته فانا اكيد عرفاه .
ياسر اتغاظ من كدبها وقال :يعني انتي متعرفيهوش معرفه شخصيه!
احلام بلعت ريقها وحركت راسها بالرفض وهو قال:امال ايه لمعة عينيكي دي انتي ناسيه انه عدونا؟
احلام ضمت حاجبها وقالت بتساؤل:انا اسفه يا فندم بس هوا صحيح عدو الشركه والمنافس ليها بس انا عملت ايه علشان حضرتك تكلمني كده؟
ياسر مسك دراعها بضيق وقال:لازم تبصيله بنظرات كُره لازم لما تشتغلي معايا وتكوني مديرة مكتبي اللي انا اكره انتي تكرهيه ؟
احلام سحبت ايديها بسرعه بسبب ضغطه عليها وضربت ياسر بالقلم وقالت بضيق:انت ازاي تسمح لنفسك تتعامل معايا بالاسلوب دا ..
ياسر بصلها بضيق لما لقي الانظار بقت عليه فاتوتر وقال:انتي بتمدي ايديك عليا انتي نسيتي نفسك!
احلام عيونها دمعت بحزن وقالت:انا منستش نفسي بس الظاهر ان حضرتك اللي نسيت نفسك وبتتعامل معايا فجأة وكانك اشترتني ..علي فكره انا واقفت بس اجي الحفله دي علشان خاطر ..سكتت للحظة وقالت بحزن:علشان خاطر وال..قبل ما تكمل كلامها لقت ايد قويه بتشدها عليه واول ما رفعت عينيها لقت ان اللي واقف قدامها حمزه ..احلام بصتله وقالت بصدمة:حمزه ؟
حمزه بص لياسر بغضب وقال:انت ازاي تسمح لنفسك انك تلمسها كده انا ملاحظك من ساعتها بتعمل حركات غريبه وباين عليك كده مش مظبوط..
احلام بصت حواليها ولقت ان الناس اللي حواليهم بدأو ينتبهوا ليهم فقربت من حمزه وقالت برجاء :خلينا نمشي يا حمزه علشان الناس بدأت تاخد بالها ودا ..بلعت ريقها وقالت بهمس:ودا غرضوا!
ياسر كان باصص لحمزه وعلامات السخريه واضحه علي وشه بسبب انه شايف ان حمزه لسا صغير وبيتصرف تصرفات الراجل الشجاع ولاكن حمزه كان باصص عليه بغيظ ومنتبه لكلام احلام وكور ايديه وهو بيقول بغضب:الظاهر انك مش فارق معاك حاجه!
ياسر رفع ايديه علشان يبعده عن طريقه ولاكن حمزه مسك ايديه بقوه وقال:الزم حدودك..
ياسر دفع حمزه من قدامه بغضب وحمزه وقع علي الارض وفي لحظة صراخ احلام اول ما حمزه وقع انتبه كل الموجودين بما فيهم مسؤولين الحفله وقربوا منهم لما لقوا حمزه بيقف علشان يضرب ياسر ..
احلام فضلت تدور علي ماهر بعيونها وقالت بعياط:هو راح فين ..
ماهر كان واقف في جمب وبيتفرج عليهم ولاكن اول ما شاف ياسر بيضرب حمزه بقوه وحمزه بينزف قرب منهم بسرعه وبعد حمزه عنه ومسك ايديه بقوه قبل ما يضربه تاني ..
ياسر كان بيبص عليهم وعيونه مليانة غضب بص لاحلام بعصبيه وقال:غبيه ..!
احلام اتحرجت جدا من اللي حصل ومكنتش تتوقع ابدا ان ممكن حمزه يدافع عنها كده فحست بجد انها مش قادره تعمل حاجه خصوصا لما بصت علي وش ماهر اللي غضبان جدا بسبب كل اللي حصل فدموعها نزلت وهيا بتقرب منهم وبتقول:مستر ياسر بلاش تعمل كده ؟
ماهر كان بيبص علي ياسر وفي عينيه غضب كبير ليه بسبب انه اتجرأ ولمس حمزه ودي حاجه اللي بيعملها مبيقدرش ماهر يسامحه ..
قبل ما ماهر يضرب ياسر ويردله الضربه اللي ضربها لحمزه وقفت احلام في النص ومسكت ايد ماهر وقالت برجاء:ارجوك بلاش تضربه دا مديري وبعدين حمزه اللي اتدخل في الموضوع يعني مديري مغلطش حمزه هو اللي غلطان؟
الناس اللي موجودين كانوا سامعين كلامها و
ياسر اتفاجئ من كلام احلام ودفاعها عنه ولاكن ماهر كان بيبصلها وهو مصدوم :اولا بسبب انها بتقول علي ياسر مديرها ودا غير منطقي لانها قالتله انها شغاله في شركة البدر ..وثانيا لانها مش فارق معاها حمزه اللي بينزف بسبب انه دافع عنها وواقفه بكل برود تدافع عن مديرها؟
احلام غمضت عينيها بتوسل وقالت:ارجوك يا ماهر نزل ايديك دي بلاش تعمل فضيحه انت ملكش ذنب انك تتحط فيها ..
ياسر كان بيبص علي ماهر بشماته واتحولت نظراته لاحلام بابتسامه واسعه لانها بسبب كلامها قدرت تطلع انه برئ وان قريب ماهر هوا اللي بدا الخناق ..
احلام كانت عينيها علي ماهر واللي لسا مردش علي طلبها وكانت مستنيه رده وفي لحظة غضب من ماهر بعدها عن طريقه وصفع ياسر بقوه وبدا يردله الضربه اكتر من مره واحلام اتصدمت وقربت منه وهيا بتقول بصراخ:ابعد عنه ابعد عنه !
المسؤولين قربوا منهم وبعدوهم عن بعض وماهر نزل ايديه بقوه وقال:ابعدوا؟
الكل بعدوا عنه بخوف من هيئته وهو قرب من حمزه اللي ماسك مكان الضربه وبيتألم وسنده عليه لحدما حمزه وقف وماهر شاله علي ضهره!
احلام وقفت تبص علي ماهر اللي شال حمزه ومشي وبتبص علي ياسر اللي واقع علي الأرض ووشه متغرق بالد"م ..بصت حواليها ودموعها غرقت وشها وقالت برفض:مستحيل انا عملت ايه!
ياسر كان بسبب الضرب اللي اخده اغمي عليه فاتصلوا الناس بالاسعاف واخدوا ياسر علي المستشفي ..
وبعد وقت كانت الحفله خلصت والناس كلها مشيت بعدما وقفوا الحفله بعد رفض رجال الأعمال انها تكمل بعد اللي حصل..
كانت احلام واقفه لسا مكانها وهيا مصدومه من كل اللي حصل.. فاقت علي صوت واحد بيسألها ويقول:انتي كويسه يا انسه ؟
احلام حركت راسها بالرفض وقالت بدموع:ماهر وحمزه عاملين ايه!
الشخص قال بتساؤل:انتي تقصدي ماهر الصياد صح!
احلام حركت راسها بالموافقه والشاب قال:مش عارف هوا ركب عربيته ومشي بس كل الناس مشيت ومفضلش غيري انا وانتي :. معاكي عربيه تروحي بيها؟
احلام حركت راسها بالرفض والشخص قال:انا ممكن اوصلك بعربيتي لو معندكيش مانع يعني؟
احلام حركت راسها بالرفض وقالت:لا شكرا انا هعرف اروح لوحدي؟
الشخص بص علي جسمها باعجاب وقال:ازاي واحده جميله زيك كدا هتروح لوحدها في الوقت المتأخر دا؟
احلام بعدت عنه بتوتر من نظراته ليها فمسكت شنطتها اللي علي الطرابيزه بسرعه واتحركت من قدامه..
_______
في قصر الصياد وبالتحديد في غرفة حمزه ..خلص الدكتور معالجه حمزه وقال:الحمدلله ان مناخيره متكسرتش لان الضربه اللي اخدها كانت قويه الظاهر ان اللي ضربه محترف فنون قتاليه .
ماهر ضغط علي ايديه بغضب وقال:طيب يا دكتور هوا كويس دلوقت يعني مفيش اي خطر عليه!
الدكتور قفل شنطته وقال برفض:لا متقلقش يا فندم هوا بخير بس خليني اشوف ايديك لانها متعوره جامد!
ماهر حرك راسه بالرفض وقال:لا انا هعالجها متشكر جدا ليك يا دكتور !
الدكتور ابتسم وقال:الشكر لله يا فندم بعد اذنك !
ماهر حرك راسه بالموافقه والدكتور خرج وماهر قرب من حمزه اللي نايم علي السرير وكان ساكت ؟
ماهر قال بتساؤل:كام مره انا قولتلك تاخد حذرك ومتسمحش لحد يضربك!
حمزه قعد علي السرير وقال بتساؤل:احلام عملت كده ليه يا خالي ازاي تدافع عن الشخص دا انا كنت بدافع عنها علشان اعتبرتها صديقتي؟
ماهر بصله وقال بسخريه:صديقتك لا يا حبيبي متعتبرش حد صديقك وانت متعرفوش انت غلطان؟
حمزه بصله وحرك راسه بحزن وقال:بس انا متاكد انها عملت كده غصب عنها لانها في البدايه طلبت مني نمشي ونسيبه ولاكن انا رفضت !
ماهر بصله وقال باستغراب:وليه بق رفضت كنت فاكر انك هتقدر عليه .
حمزه قال بضيق:هو انت تعرفه يا خالي هوا مين الراجل دا أصلا !
ماهرقال بضيق:منافس ليا ظهر فجاه واخد مني الشحنه بتاع ايطاليا بس دي حاجه انا متوقعها منه اكيد كان مخطط لكل دا وانت زي المغفل صدقت انهم كانو بيتخانقوا بجد؟
حمزه بصله باستغراب وقال:يعني ايه يا خالي صدقت دول فعلا كانت بيتخانقوا احلام كانت متضايقه من حركاته فعلا!
صرخ ماهر في وشه وقال:متجبليش سيرتها وانسي بق انها ساعدتك ايه مورناش غير احلام ومشاكل احلام !
حمزه كان اول مره يشوف خاله متعصب بالطريقه دي فحرك راسه وماهر قال:الدكتور قال ان مناخيرك كويسه ارتاح بق ومتتعبش نفسك علشان النزيف ميرجعش تاني؟
حمزه حرك راسه بحزن وماهر خرج من اوضة حمزه وهوا متعصب وقلبه مليان بالغضب ومش متوقع انها اتفقت مع مديرها علشان بس يشتتوه ويضايقوه فقال بتساؤل:وانا اللي كنت مستغرب اني كنت بقابلها صدفه ..
_______
كانت احلام خرجت من الفندق وهيا بتبص حواليها وبتعيط ..طلعت تيلفونها واتصلت علي صديقتها مروه ولأن الوقت كان اتاخر مروه مانتبهتش لرنه تيلفونها بسبب انها كانت نايمه نوم عميق..
مسحت احلام دموعها وهيا بتبص حواليها وكانت الشوارع فاضيه بصت في الساعه ولقت انها بقت١ بالليل قالت بخوف:الوقت اتاخر اوي كده ليه هو الوقت عدي بسرعه وانا محستش بيه !
حاولت احلام تاني ترن علي مروه ولاكن مروه مردتش عليها فاحلام بصت علي كل الارقام اللي معاها ولقت ان كل اللي ارقامهم متسجله مجرد زمايل ليها ومفيش حد قريب منها !!
فضلت احلام ماشيه بعدما فقدت الامل انها تلاقي حد يساعدها وبسبب انها مشيت كتير حست بان رجليها بتوجعها بقوه فبصت علي الجزمه واتضايقت لانها لابسه كعب عالي ..وهيا مش متعوده عليه؟
وقفت احلام وخلعت الجزمة وبصت علي رجليها لقتها متعوره جامد وبتجيب دم بقوه ...قعدت علي الرصيف بسرعه وهيا بتلمس رجليها وبتبكي بسبب انها بتوجعها جامد ..
ولان احلام كان ماسكه تيلفونها ومش منتبه ليه ضغطت علي رقم ماهر بالغلط وكان ماهر وقتها حاطت تيلفونه علي مكتبه وبيفكر في اللي حصل بضيق ..تيلفونه رن واول ما بص للرقم استغرب انها احلام ..مسك التيلفون وهو بيقول لنفسه:ليها عين تتصل بعد اللي عملته!
قرر ماهر يتجاهلها وميردش عليها ولاكنه قرر يشوفها عاوزه ايه واول ما فتح المكالمه سمع صوت احلام اللي بتبكي وصوتها واضح وكانت بتهتف بكلامات زي(يارب حد يساعدني ..انا مش عارفه اعمل ايه.. رجلي بتوجعني اوي والدم فيها كتير ليه )
بسبب كلامها الغير مرتب قدر ماهر يفهم انها مش منتبهه انها متصله عليه فاتكلم وقال بصوت واضح:انتي فين؟
اول ما احلام سمعت صوت خارج من تيلفونها بصت عليه بسرعه واتصدمت ان في مكالمه مفتوحه بينها وبين ماهر وسمعت صوته بيعيد كلامه تاني وبيقول:انتي فين دلوقت يا احلام؟
اتوترت احلام وقالت بتردد:مش عارفه؟
ماهر قال بغضب وصوت عالي:مش عارفه ازاااي امال مين اللي هيعرف ؟
بكت احلام اكتر وقالت بغضب هيا كمان:متعليش صوتك علياا انا فعلا مش عارفه انا فين ..
ماهر :اوصفيلي المكان وانا هعرفه؟
احلام بضيق:هتعرف ازاي وانا بقالي ٢٨ سنه عايشه في القاهره واول مره اشوف المكان دا؟
ماهر اتضايق من كلامها وقال :بطلي طريقتك دي واوصفيلي المكان انتي دلوقت محتاجه مساعده ..حاولي تركزي كده واصفيهولي كويس..
احلام احدت نفس وهيا بتبص علي المكان وبتقول:الشوارع كلها فاضيه ومفيش حد ماشي والمكان مفيهوش اي محلات ولا اي اضاءه وكل اللي سمعاه صوت كلاب جاي من بعيد.. بكت وقالت:انا رجلي متعوره ومش عارفه امشي اكتر من كده ؟
قالت كلامها بشهقه واضحه وهوا مقدرش يستحمل يسمع بكائها فقال :خليكي مكانك وحاولي تهدي لحدما اجيلك وقبل ما اقفل انا هبعتلك لينك في رساله اضغطي عليه !
احلام حركت راسها بالموافقه وقالت بصوت ضعيف:حاضر؟
ماهر قفل المكالمه وبعتلها لينك من علي تيلفونه واستناها تقبله بالضغط عليه واول ما احلام ضغطت علي اللينك قدر ماهر يعرف مكانها بسهوله؟
____________
خرج ماهر من مكتبه واتجه بسرعة لعربيته اللي مركونه في الجراچ وشغلها واول ما ركب بص علي تيلفونه اللي محدد مكانها علي الخريطه وقال:لازم تشرحيلي عملتي كل دا ليه يا احلام وايه المقابل ؟
قال كلامه بلوم واتحرك بسرعه لخارج القصر ..
وعند احلام كانت طلعت مناديل من شنطتها وبدات تحطها علي الدم اللي في رجليها وتمسحه وبسبب انها لبست الجزمة لفتره طويله بدات رجليها تورم والوجع يزيد كل ما تحاول تقف عليها اوي تلامسها للأرض..
بعد مرور دقايق قربت عربيه من المكان اللي موجوده فيه احلام وكانت سايقة بسرعه عاليه ..فرملت العربيه قدامها ونزل من العربيه ماهر اللي كان لسا متضايق وقرب منها وقال: قومي اركبي ؟
احلام رفعت عينيها تبصله وقالت بتعب:مش هقدر اتحرك علي رجلي لانها وارمة!
بصلها ماهر باستغراب وقال:مش مشكله اضغطي علي نفسك لحدما تركبي العربيه؟
بصلته احلام بحزن وحركت راسها بالموافقه وكانت بتفكر في كل السينين اللي عاشتها وكانت بتتعرض لازمات اكبر من دي وبيكون وجعها اكبر ولاكنها كانت بتتخطاها بس احلام المره دي استسلمت وقالت برفض:لا مش هقدر لو مش عايز تساعدني ممكن تمشي وانا اسفه لاني ضغطت علي اسمك بالغلط ؟
ماهر اتضايق من كلامها وكان هيركب عربيته ولاكنه وقف لما سمع صوت عياطها فبصلها وقال:لما انتي عارفه ان الكعب بيوجعلك رجلك بتلبسيه ليه؟
احلام استغربت كلامه وبصتله تاني وقالت بانتباه:ايه؟
ماهر قرب منها وهوا بياخد من ايديها الجزمه اللي مسكاها وبيرميها جمبها وبيقول:حاولي بس تقومي لحدما اعرف اشيلك؟
احلام حركت راسها ومسكت في ايديه وهوا اول ما لقاها لمست ايديه ركز في ملامح وشها واللي بتحاول تخفي وجعها فاول ما لقي انه يقدر يشيلها قرب من وسطها وشالها علي صدره وقرب من العربيه وركبها فيها :.
حاولت احلام تعدل نفسها علي الكرسي وهوا بصلها وقال وهو بيدلها شنطتها :اربطي الحزام كويس؟
حركت احلام راسها وهوا قفل الباب واتحرك في الاتجاه التاني وركب جمبها واتحرك بالعربيه بسرعه..؟
وهما علي الطريق احلام كانت بتبص عليه بصمت وهوا سايق بسرعه ومتعصب ..فبصت لايديه واتخضت لما لاقتها متعوره جامد فقربت من ايديه لمستها وقالت بقلق:ايدك متعوره ؟
بعد ماهر ايديه بسرعه عنها وقال بغضب منها:متلمسنيش!
احلام حركت راسها بحزن ورجعت سندت بضهرها تاني علي الكرسي وهيا حاسه انها مرهقه جامد فاتنهدت بتعب وسمحت لدموعها تنزل بهدوء علشان مش قادره تقاومها..
وصلوا بعد وقت قدام بيتها ففتحت احلام الباب وهيا ناسيه ان رجليها متعوره واو لما لمست الارض علشان تمشي وقعت بتعب وهيا بتتالم؟
خرج ماهر وقرب منها بسرعه وهوا بيقول بضيق من تصرفها:ايه اللي خلاكي تنزلي..بصتله احلام وقالت:مش عايزه اتعبك معايا؟
ماهر قرب منها وشالها وقال:مش هتفرق يا احلام بعد اللي حصل ؟
احلام مسكت جامد في رقبته وغمضت عينيها وهوا اتحرك لداخل البيت واول ما طلعوا لشقتها احلام طلبت منه ينزلها وهوا قال:طلعي المفتاح وانا هفتح الباب؟
احلام حركت راسها بالموافقه وفتحت شنطتها ولاكنها ملقتش المفتاح فقالت وهيا بتفتكر:انا متأكده اني اخدت النسخه التانيه وكانت في الشنطة!
ماهر كان باصص جمبه ومستنيها تخلص وتجيب المفتاح ..لحدما عدى وقت واحلام بتدور مره واتنين في شنطتها ولاكنها ملقتش حاجه فقالت :انا شكلي نسيت اخد المفتاح معايا وانا اديت النسخة الاولي لمروه !
ماهر بصلها وقال بتساؤل: يعني مفيش اي مفتاح تاني عيرهم!
احلام حركت راسها بالرفض وهوا حرك راسه بالموافقه ولف ونزل تاني بيها علي السلم وهوا لسا شايلها..
قالت احلام بتساؤل:احنا رايحين فين؟
ماهر:هنروح القصر عندي اكيد مش هسيبك تباتي في الشارع انا مش قاسي للدرجادي!
احلام بصت لملامحه بحزن علشان عملت كل دا فيه من غير ما تقوله الحقيقه من البدايه فحركت راسها بالموافقه وهوا خرج من البيت وركبها تاني للعربيه وركب جمبها واتحركوا..
وطول الطريق احلام كانت ملتزمه الصمت وماهر كان مركز في الطريق ..
بعد وقت وصلوا للقصر ودخلوا من البوابه بعدما رجال الامن وقفوهم ولما لاحظوا انه ماهر اعتذروا وفتحوله البوابه بسرعه؟
اتحرك ماهر في اتجاه الباب الرئيسي للقصر ووقف العربيه وبص لاحلام وقال:هتنامي هنا النهارده وهتمشي اول ما الصبح يطلع؟
احلام بصتله وسكتت وهوا بصلها بضيق وقال:اجهزي علشان هشيلك .. حركت احلام راسها وهوا خرج من العربيه وقرب من الباب بتاعها وفتحه واول ما بص في وشها سرح فيه للحظه واحلام رفعت ايدها علشان يعرف يخرجها من العربيه ويشيلها فكان شكلها مضحك لانها اول مره من وقت ما كان بيشليها علي طول تعمل الحركه دي..ماهر قرب منها بسرعه قبل ما يبتسم وشالها وخرجها من العربيه..
لمست احلام ضهره بخوف لتقع وهوا حاول بكل قوته يعدلها علشان متقعش …
بعدما ماهر عدلها وقربها من صدره احلام حطت ايديها الاتنين علي رقبته بخوف واول ما وشها لمس وش ماهر بالغلط اصوات قلوبهم بدات تعلى ..بص ماهر علي وشها ولقاها بتبصله بتوتر فقرب رقبته من خدها اكتر علشان يعدلها لاخر مره واحلام غمضت عينيها بسبب ان قلبها بيدق وحست بسخونه شديده في وشها ..
اتحرك ماهر بعدما الخدم فتحو الباب واول ماشفوه داخل وشايل بنت بصوا في الارض بخجل واحترام ليه ..احلام اول ما سمعت اصوات الخدم وهما بيرحبوا بيه باحترام وبيقولوا:اهلا وسهلا يا ماهر باشا اتفضل..
احلام دفنت وشها بسرعه في صدره وهيا خايفه لحد منهم يشوفها ويعرفوا هيا مين ..
اتحرك ماهر للداخل واتجه لغرفة من غرف القصر واول ما فتح الباب ودخل لقى ان الغرفه لسا مش جاهزه ان حد يقعد فيها فقرر يروح لغرفه تانيه وكانت علي نفس الوضع..
نده ماهر بصوت عالي علي واحد من الخدم واول ما وصل اتكلم ماهر وقال بغضب:الاوض دي مش متجهزه ليه!
الشاب قال بتوتر:احنا اسفين يباشا بس حضرتك اللي طلبت مننا منجهزش اي غرفه بدون اذنك!
ماهر بصله بضيق وهو بيفتكر كلامه ليهم من فتره فحرك راسه وقال:طيب انزل انت دلوقت؟
اتحرك الشاب من قدامه وهوا رجع رفع احلام علي صدره اكتر واتحرك بيها لجناحه واول ما دخل احلام كانت نامت بسبب التعب اللي حاسه بيه فبص لوشها ولسا هيقولها انهم وصلوا لقاها مغمضه عينيها بنوم فمرضاش يصحيها وقرر انه يحطها علي سريره بحيث انها تنام واول ما قرب من السرير علشان يحطها نزلت احلام دراعها بنوم وهوا مكنش هيعرف يحطها علشان دراعها ميوجعهاش ..فحاول يسندها اكتر عليه علشان يعدل دراعها ولاكنه فشل لان احلام بدات تتحرك ببطي وتفلت منه بسبب ان فستانها مصنوع من الحرير وبسبب انه مكانش متحكم في رجليها كانت هتقع .
اول ما انتبه ماهر انها هتقع حملها تاني بسرعه وقربها اكتر من صدره وهيا كانت مستسلمه ومغمضه عينيها بتعب ..قرر ماهر انه يحطها علي السرير ببطئ واول ما خلاها تنام وشه قرب من وشها جدا لدرجه انه نسي نفسه وهوا بيبص لملامحها وبدأت مشاعره تتحرك ليها من جديد وللحظه نسي ماهر اللي عملته فيه وكدبها عليه وبدا يبص لشفايفها بتوهان واحلام مكنتش في وعيها……
بدا ماهر يقرب اكتر منها وكأنه مسحور وقبل ما يقبلها فاقت احلام فجأة ولمست شفايف ماهر بالغلط وماهر كان متفاجئ وهيا كانت مصدومه لانها حاليا يعتبر بتقبله فبعدت عنه بسرعه وهيا بتبص عليه وبتستوعب اللي حصل وبتقول:هو ازاي دا حصل؟يتبع بقلمي شيماء صبحي
احلام مش ناويه تبطل تجنن الصياد بتاعنا وهو برضوا شكله قلبه خفيف معاها ..😂 تتوقعوا ايه اللي هيحصل بعد اللي حصل في الحفلة ويا تري ماهر هيسامحها فعلا ولا هيكون قاسي عليها🫢😞
يتبع 🩷
•تابع الفصل التالي "رواية حبيبي المدير" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق