Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج مصلحه الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ايمان محمد

 رواية زواج مصلحه الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ايمان محمد 


جوزك بيخونك 

مليكه. بتقول اي مش سامعه 

*جوزك بيخونك وبيقفل الخط 

مليكه . هى اي الناس دى بدال مش هيتكلمو بيرنو ليه 

ريما. بتحضن يزن انا بحبك اوووى اووى اووى 

يزن بقرف وسعى بس ي مليكه عشان تعبان 

ريما بتبعد .....مليكه مين 

يزن . ها انا قولت ريما انتى بتسمعى ازاى ي بنتى

ريما.  تمام هعمل نفسي مصدقه اصلا وحشنى انت ليه اتغيرت عليا ي يزن نسيت الحب ايام الكليه 

يزن. اه اكيد طبعا فاكر 

ريما بتكون خلاص  انت ليا ي يزن مفهوم انت هطلق الزفته التانيه دى وتكون ليا 

يزن.  اهدئ ي بنتى في اي 

ريما ببرود طب انت كنت جاي ليه 

يزن . مفيش اشتقت لي ريما حبيبتى جيت اشوفها

ريما . دلوقتى حبيبتك زعقتلى ف عز وجود ناس والحفله 

يزن.  كان لازم اعمل كدا يقلبي انتى عارفه الناس كانو عارفين انى اتجوزت مكنش ينفع 

ريما . تمام. ....... تطلقها بقا عشان نرجع حبايب 

يزن.  امممم أن شاء الله ي حبيبتى ......بقولك اي سهرانه النهاردة فين 

ريما. فى حفله عند سيف معزومه عليها انت معزوم 

يزن . لا 

ريما . خلاص انا عزمتك تعالى بقا متتأخرش عليا

مليكه بتكون قاعدة انا زهقانه اوووى اي البيت الممل ده الواحد مش طايق نفسه حتا 

الدادة . ليه ي بنتى البيت هادى
 ورايق اهو 

مليكه.  صاحب البيت نفسه بارد 

يزن بيكون مشى من عند ريما ونفذ نص اللى ف دماغه 

مليكه . والله بارد اوووى ي دادة 
الواحد مش عارف جايب البرود ده منين الواحد بيقول عمليه حلو ي بت ده جوزك مينفعش كدا وهو يعصب

يزن . هو انا كلمتك عشان اعصب ي أستاذة انتى كمان 

مليكه بتدير بصدمه هااا 

يزن . لسه هتقولى هاااا  الحقيتى فوق 

مليكه.  هااا 

يزن.  دى علقت وكمان انا هطلع تطلعى ورايا 

مليكه . تمام 

يزن بيطلع بيكون زهقان شويه 

مليكه . كنت عايز اي 

يزن. طلعيلى هدوم عشان هروح حفله 

مليكه . ما تطلع لنفسك كنت اتشليت 

يزن . ي بت اتلمى شويه هى مش ناقصه طلعيلى الله 

مليكه ببرطمه تمام 

يزن.  هو اي ده وتقولى انا اللى اعصب مش حال انتى سحبوكى من لسانك يختى

مليكه. بتقول اي 

يزن .مش بقول اخلصي بس 

ريما . انا عايزة ابقا حلوة اوووى انهاردة البس اي ي سيفو 

سيف . انتى اي حاجة يتلبسيها حلوة ده حتا اللى انتى لابساه دلوقتى قمر اوووى اوووى 

ريما.  بجد كنت بقول عليه مش حلو اوووى 

سيف . تعالى بس ي وبيقطع كلامه بقبله..............

مليكه.  اي رايك ف دول 

يزن.  انتى اي حاجة هطلعيها هتكون حلوة 

مليكه بغرور طبعا عشان انا اللى مختارة 

يزن.  لا عشان من دولابى يختى 

مليكه. متفرحش انى حد فرحان ابدا 

يزن . هو انتى حد مسلطك عليا يبت 

مليكه.  ها انت عيونك عاملين ليه كدا 

يزن. مالهم 

مليكه بتوهان حلوين اووووى 

يزن بضحكه ع طريقه كلامها بجد 

مليكه . جد جد

مليكه بتفوق للى بتقوله ......انت كنت بتقول اي 

يزن بضحكه ولا حاجة 

مليكه بكسوف انا هنزل ل الدادة احسن عن اذنك 
بتسيبه وبتمشي 

يزن بيجهز نفسه وبيخلص 

مليكه بتكون قاعدة تحت ملانه مش لقيا حاجة تعملها 

يزن بيشوف عليها الضجر.....ها قاعدين ليه كدا زى اللى قاعدين ف عزا 

مليكه. عزا 

يزن.  انتى مسكتى ف الكلمه 

مليكه.  رايح حفله فين 

يزن.  حفله عمل 

مليكه. ممكن اطلب طلب 

يزن . خير 

مليكه.  ممكن اجى معاك 

يزن . لا 

مليكه.  والنبي عشان خاطرى بالله عليك 

يزن.  ي بت هو انتى بتشحتى ي بت اهدئ شويه 

مليكه . والنبي انا زهقانه اوووى 

يزن بضيق وانا قولت لا ويلا سلام عشان متاخرش 

مليكه بزهق اوووووف بقا انا زهقت 

يزن.  خلاص بقا ي بت بعدين هبقى اطلعك انما الحفله دى لا 

مليكه بضيق تمام

يزن بيروح الحفله 

ريما.  يلهوووى ي سيف اديك اخرتنى ع الحفله 

سيف . وفيها اي ي قلب سيف 

ريما . يزن هيكون هناك كدا اتاخر عليه 

سيف  بضيق متخافيش مش هتتاخرى عليه 

ريما . طب وسعلى كدا خلينى اقوم البس 

سيف.  ولو موسعتش 

ريما.  لا هتوسع .....فى اي

سيف . هو انتى بتحبي يزن بجد بعد كل ده ي ريما 

ريما.  انا مش بحب يزن ولا حاجة بس مسمحش انى حد يسيبنى انا ريما ده يسيبنى ويزعقلى ف حفله 

سيف بزهق اممم 
انتى عارفه انى بحبك ي ريما

ريما . وبعد ما تحبنى عندك اي 

سيف . قصدك اي 

ريما . بص ي سيف انت اه بحبك بس معندكش اللى يسعدنى وهى الفلوس عند يزن ف هو احسن ف كدا

سيف . امممممم طب هتتااخرى ف الحفله 

ريما . اي ده انت مش جاي 

سيف . لا هرتاح شويه الحفله هتوجع راسي وهى وجعانى اصلا 

ريما . تمام 

يزن بيكون ف الحفله بيدور ع ريما 

شهاب . هاي يزن 

يزن . هاي بقا انت مش تعزمنى ع الحفله وريما اللى تعزمنى

شهاب . معلش بقا ي يزن فكرت انك هتقولى لا عشان دايقتك وانت ضربتنى وكدا 

يزن.  تمام ي شيبو ع العموم انا اسف ع ضربي ليك 

شهاب . ولا يهمك انا اللى كنت غلطان بردو 

يزن . تمام ي شيبو تعالى هات حضنك ي قلب اخوك 

ريما بتوصل الحفله بكل ثقه وبكل غرور مع فستان شبه عريان باللون الدهبي مفتوح من فوق قبل الركبه 
كله بيكون لفت انتباهه 

يزن.  قمر يحياتى 

ريما . ده العادى بتاعى يعنى العتبه بس ع النظر

يزن . اممممم 

ريما . طب ايه هنفضل قاعدين كدا ولا اي 

يزن.  عايزة نعمل اي ي جميل 

ريما.  تعالى نرقص اي رأيك 

يزن.  تمام وتبدأ اغنيه وبيبدو يرقصو 

ريما.  انت شيك اووووى النهاردة يحبيبي 

يزن.  ميرسي جدا ي ريما 

ريما . مقولتليش هطلق امتى البت مراتك دى 

يزن . وقت ما أطلقها بقا انتى عايزة منها اي 

ريما.  انا عايزاك انت 

يزن.  وانا ليكى اهو 

ريما  . مش واضح يعنى ده انت بترقص ولا اللى خايف يتحرك 

يزن.  انتى مش ملاحظه انى متجبس ولا اي ده انا كفايه انى برقص معاكى 

ريما.  تعمل عشانى اي حاجة مش مهم 

يزن . تعالى نقعد بقا انا تعبت 

ريما.  تمام 

مليكه.  انا زهقانه اوووى ي دادة هو فين تلفونى انا مش لقياه 

الدادة.  شوفيه ف الاوضه فوق ي بنتى 

مليكه . تمام انا هطلع اشوف اي حاجة اعملها 

الدادة . انا هدخل انام شويه بقا ي بنتى لما جوزك يجى اكليه بقا 

مليكه . تمام 

بعد مرور ساعات 

يزن.  اي بقا مش هنروح ي ريما 

ريما . هنروح اخر كاس هشربه الاول
 
يزن بيطلع ورق وقعى ع دول يقلبي 

ريما سكرانه اي ده 

يزن.  ده وبنلاقى سيف جيه ونزل بقبضه أيده ع وشه وووووووو

يتبعععععععع 

صلو على رسول الله 

اتاخرت عليكم معلش كنت متأخرة جامد ف الدروس النهاردة معلش ي حبايب قلبي 

انتظروا بارت جديد أن شاء الله  

تتوقعو هيحصل اي وهل هيطلق مليكه 

سلام 👋❤️

  •تابع الفصل التالي "رواية زواج مصلحه" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات