Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حور الادم الفصل العاشر 10 - بقلم عائشة الكيلاني

 رواية حور الادم الفصل العاشر 10 - بقلم عائشة الكيلاني  

حسام طالع مسدس.ه و وجه ناحية ادم:ـ يبقا تتشهد على روحك يا ادم باشا 
حسام ض.ربه في كتفه تحت صدمة الجميع 
حسام طالع جاب التحليل و رمه في وش ادم بغضب:ـ شوف لو مش مصدق 
ادم شاف التحليل كان رايح لحور لكن حسام مانعه:ـ على فين هو انت فكرك انى هبقا بالغباء دا و ارجعها معاك دى كدا ررد شايفني متخلف علشان ارجعها معاك 
ادم بغضب:ـ كفاااية بقا انا ساكت من الصبح انت مين اصلا تعرف ايه عنها علشان تقف في وشي حور هى صاحبت الموضوع يلا يا حور تعالي معايا 
حور بهدوء و ابتسامه:ـ طلاقني يا ادم 
ادم بصلها بغضب:ـ انتي بتقولي ايه يا حور انتي واعية لكلامك انا ادم حبيبك 
حور قامت اتجهت له بصتله بوجع:ـ الحاجة الوحيدة الى تشفعلك انك انقذتني مش اكتر انقذتني بس اخد مني حاجات كتير اوى كل حاجة حتي راحة بالي بضطر اسكوت علشان بحبك و مليش غيرك انت عملت اي شكيت فيا و دى مش اول مرة سبني في حالي يا ادم الله يرضى عليك سبني انا مبقتش قادرة اعيش معاك لو بتحبني بجد يبقا سبني في حالي المقبلة انتهت يا سيدت الرائد ابقا سلملي على بنت عمك الا بالحق هو فين ابوها من كل دا ملهاش اب يسال عليها ولا صح هو مطمن انها عايشة معاك ربنا يهنئ سعيد بسعيدة صح لو سبتك تانى انا موجودة زى ما ثريا كانت موجودة فاكر ثريا صحيح ما الحب الاول بينسي الواحد اهله 
حور كانت هتمشي لكن رجعت تاني:ـ هتصدقني لو قولت اني كرهت نفسي بسببك طلاقني يا ادم لو بتحبني طلاقيني 
حور طالعت على اوضتها و سلوى و ملك وراها 
حسام طرد ادم و قفل الباب بغضب في وشه 
فوق حور قفلت الفون حطت ايديها على قلبها و قعدت تبكي بقهرة:ـ ليه يا ادم ليه ليه اول مرة احس اني غبية حبي ليك ما هو الا غبوة ياريتني ما شوفتك ولا اتجوزتك 
ملك :ـ حور افتحي الباب ارجوكي راح كلب يجي حمار بس متعمليش في نفسك كدا دا واحد ميستهلش 
سلوى بصتلها بدهشة بمعنى انتي بتقولي ايه:ـ حور حبيبتي افتحي الباب علشان خاطري طب افتحي الباب و اوعدك هحل كل حاجة 
حور بغضب و صرخ:ـ سبووني في حااالي بقا 
ملك قعدت على الأرض و ربعت رجليها:ـ طب و ادي قعدة 
حسام جاه:ـ انتوا بتعملوا ايه كل واحدة على اوضتها 
ملك في سرها:ـ لا دا دم مفيش خرب حياتها و بيتكلم ببرود 
ملك قامت و راحت اوضتها سلوى بصت له بقلة حيلة و راحت لى اوضتها 
ادم خبط على الباب:ـ افتحي الباب يا حور علشان خاطري 
حور قامت مسحت دموعها و فتحت الباب 
ادم:ـ حقك عليا انا مكنش قصدي اضربه بس هو الى اتمد فيها و اوى كمان 
حور بحزن:ـ انا الى حمارة لم افتكرته بنادم بس طالع اناني اناني لدرجة كبيرة ادم عايش لنفسه و بسسس انا مش مموتني من جويا غير ان مفضل حب عمره على الى استحمله في اسوا حالاته فيها ايه مليكة احسن مني فيا ايه عارفه يا حسام انا بلعن الظروف الى اتقابلنا فيها هى السبب ياريتني ما روحت الشغل اليوم دا ولا اتخنقت مع المدير ياريتني ما كنت قومت منها ملعون الحب الى يخلي الواحد يذل نفسه للناس متستهلش 
حسام حضن حور و حور انهارت في البكاء 
حسام فضل يملس على شعرها بحنان:ـ والله ل اخدلك حقك منه هو و الى يتشدتلو انتي قوية و هتعدي دى كمان زى ما عديتي الى قبليها انا معاكي في اي حاجة بس اوعى تكسري نفسك علشان حد بنت سيف المنشاوى تعيش رافع راسها تكمل الحياة ولا يهمها اي حد اوعى تخلي حبك ينتصر على كرامتك لانكي مش كدا مش كدا 
حور:ـ ادم كسرني اوى من جوايا كسرني اوى 
تاني يوم في قصر الشناوى 
الام بسخرية:ـ ايه هتفضل حبس نفسك في اوضك كدا ههه طول عمري بقولك بص لى الى في ايدك و سيبك من الماضي 
كملت بدموع 
ثريا مامتش و هى بتولد زى ما الدكتورة قالت تو ثريا كانت ميته من زمان ماتت من قهرتها لم تبقا نايمة و تسمع جوزها بيردد اسم ست غيرها عاااارف الاحساس دا ولا عمرك حتحسو لانك تلج انت عبارة عن تلج مش بيحس بالى حواليه دلوقتي كمان حور لو جرا ليها حاجة هيبقا بسببك محدش مسؤال قدامي على الى حصلهم غيرك بس برضو انا السبب افتكرتك بنادم و بتحس بغيرك بس كلام كله علشان مليكككة البت الى رفضتك انطققق فيهااا ايه زيادة عنهم ولا انت صح زى ما بيقولوا بتحب الى يذلك و يكسرك احلي حاجة ان حور لقت اهلها لقت حد يوقفلك انت اناني يا ادم اناني ياريتني ما ولدك ولا شوفتك انا ماشية و مش راجعة تانى لحد ما ترجع مراتك دا لو سمحتك اصلا جتك الارف 
الام خرجت من الاوضة راحت لى اوضتها لمت هدومها و حاجاتها و مشيت 
ياسين بحزن:ـ انا السبب 
مي:ـ كللىه بسببك انت غبي هاا فين عقلك لم قولت ليها بس ماشي ولا يهمك انا هخد حق امى و حق حور 
فى فيلا حسام في اوضة حور 
فتون بصدمة:ـ يعني اي يا حور 
حور:ـ مش عايزة الولد مش عايزة يا فتون 
فتون:ـ بس ادم بيحبك 
حور:ـ مانتي كمان اسر بيحبك من رغم كدا رفضة الرجوع 
فتون:ـ صحيح بس انا مموتش ابني عارفه يا حور من يوم ما اتجوزت اسر و انا نفسي يبقا ليا طفل منه ههه اتغري في ثانية و لم قولت له انى حامل 
تكمل بدموع و وجع:ـ ضربني مسكني من شعري و قالي ابن مين حامل ازاي و انا مش بخلف متخيلة الى قاله على الأقل ادم من غيرته عليكي مش اكتر لكن انا اتهانت في ناس مش لقية ضفر عيل حتي انا انا اتحرمت من الأمومة يا حور و البركة في الست سماح 
ملك بدموع:ـ هو انا ليه متحبش ايه الى ناقصني ايدي طب ما هما الى بيعصبوني من يوم ما ابويا مات و انا خايفه بحاول احمي نفسي من غدر البشر و الزمن حور مش هقولك ارجعي لان حاسه بيكي لكن بلاش موضوع الإجهاض دا 
حور غمضت عيونها بتعب:ـ هعيش و اموت محدش فهمني انا عايزة ابدا من جديدة بعيد عن الماضي و وجعه انا بموت و محدش حاسس بيا على الاقل انتي جوزك مكنش في وعيه لكن ادم كان واعي لكل كلمة قالها اتهمني بالخ.يانة خلاص انا قولت قراري و مش ها رجع فيه انا اتصلت بالدكتورة و حدد معاد خلاص خلصت و الى هتفتح معايا الموضوع ده.. سبوني لوحدي 
فتون:ـ لا مش هسيبك زمان اسر كان منعني عنكم لكن دلوقتي مش هسيب واحدة فيكم و لو مرجعتيش عن الى في دماغك هقول لمحسن هو يفوقك ايه فكرك الموضوع سهل كدا طب افرد موتي هتقبلي ربنا ازاي اتكلمي يا حور طب هو متهور تعملي زايه 
حور:ـ هو ولا فارق معاه اصلا هيفرح صدقوني هو اصلا مش عايزو اكتر مني 
فتون:ـ ممم طب سلام انا دلوقتي لازم امشي لان ماما جميلة بتتصل خدي بالك من نفسك و دماغك يا ملك 
فتون ودعت صحابها و مشيت 
اسر:ـ اركبي 
فتون اتنهدت:ـ تمام بس علشان مش طيقة الكلام معاك ولا المنهدة 
فتون ركبت:ـ بقولك يا اسر عايزني اسامحك 
اسر بلهفة:ـ ياريت 
فتون:ـ ليا خدمة صغننة اد كدا ادم الشناوي هو مش صاحبك 
اسر:ـ كااان كاان صاحبي من ايام ثانوى 
فتون:ـ معاك رقمه أو عنوانه 
اسر وقف العربية بعصبية و مسكها من شعرها:ـ و دا ليه بقا ان شاء الله ما تتظبطي يا بت 
فتون:ـ سيب شعري يا اسر طول عمرك متخلف اسمع في موضوع حياة أو موت و لو مروحتش له هيحصل مصيبة و طلاق 
اسر:ـ و احنا مالنا 
فتون:ـ بقولك صاحبتي بيتها هيتخرب افهم بقا 
اسر ساب شعرها:ـ هحاول اروحله القسم اول و اخر مرة تنطقي اسم راجل غيري 
فتون ربعت ايديها و بصت الناحية التانية بغضب و تفكير 
فى القصر في الجنينة 
الشغالة:ـ العصير لست البنات 
مي بابتسامة:ـ مرسي دادة...  بقولك يا دادة ممكن طلب و هبقا سعيدة جدا لو اتحقق 
الشغالة:ـ اموريني 
مي:ـ ستات ليها في الضرب الى بيخد الحق يعني 
الشغالة:ـ يلهوي انتي بتقولي ايه يا مي عايزة تعملي ايه 
مي رجعت ضهرها لوراء:ـ في واحدة حبيبت قلبي عايزة اربيها و ياريت لو يتوصو بيها كمان بابا مش هيبقا قعد النهاردة الساعة تسعة بالظبط يشرفو و يظبطو طنط مليكة ارجوكي يا دادة وافقي و اوعدك السر هيبقا في بير و ه
الشغالة:ـ اخص عليكى يا مي انا برضو كدا انا اخدمك برموش عيني تسعة بالظبط كله هيبقا جاهز اطمني 
الشغالة راحت لى شغلها و مي قعدت تشرب العصير بتوعد لمليكة 
بليل كان فعلا ادم مش موجود مليكة قامت تفتح الباب بملل 
مليكة:ـ انتوا مين اااااع الحقوني 
اخرسي يا بت يلا يا ستات شوفوا شغلكم اتوصو بيها على الاخر 
مش محتاجين واصية 
الستات بعد ما قفلو الباب نزلو ضرب في مليكة بعد ما خلصوا ضرب حطو الطين في بؤها مي كانت بتبص ليها بفرح و حقد و صورتها :ـ كدا اخد حق ماما و حور بالشفاء يا نونو 
ياسين:ـ يا حرام ملكيش حق يا مي بس انا مبسووط اوى دا انتي دماغك سم 
مي:ـ علشان تعرف ان اختك دى دماغ يلا قبل ما تفوق و تخد بالها 
راحوا لى اوضتهم 
تاني يوم حور راحت المستشفى لانها حدادة معاد مع الدكتورة 
فى غرفة العمليات 
حور كانت حواليها بخوف:ـ انا جاهزة و ياريت بسرعة 
فى الفيلا 
ملك بعصبية:ـ ما تردد يا زفت تعمل المصيبة و تختفي هتصل بفتون 
ملك:ـ ااوف مش بتردي ليه انتي كمان 
سلوى:ـ مالك بتكلمي نفسك ليه 
ملك :ـ هاا مفيش بتصل بيهم علشان اطمن على الشغل محدش رد ف متعصبة بسبب كدا 
سلوى:ـ هى حور فين 
ملك :ـ حور ااه خرجت يا حبيبتي مخنوقة ف خرجت شوية و راجعة 
سلوى بصت ليها بشك و مشيت راحت تكلم حسام 
ملك :ـ اهبب ايه بس يارب 
عند حور الدكتورة عطيتها البنج حور غمضت عينيها و......

  •تابع الفصل التالي "رواية حور الادم" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات