رواية خداع العشق الفصل السابع 7 - بقلم عائشة الكيلاني
هنادي رجعت شعرها لوراء بغضب و بتهز رجليها بسخرية:ـ تمام تقدري تخرجي قولتي كلامك صح بره اوضي و خدي دا معاكي
العمة خرجت بغضب
مصطفى مسك دراعها و لفها له:ـ انتي ازاي تكلمي عمتي بالطريقة دى انا بحبك اه بس كله الا اهلي فاهمة
هنادي سحبت دراعها من ايديه و فجأة قلم نزل على وشه و بعدين نزلت بقلم تانى
مصطفى بصدمة:ـ انتي اتجننتي انتي اي مش بتحسي
هنادي بغضب:ـ صح المفروض اجري عليك و احضنك و اعيط و اقولك ليه الف سلامة عليك يا حبيبي ان شاء الله انا صح انت مدلقتش عليا كوبية شاي انت لعبت بشرفي واخد بالك شرفي الى كلب زيك خلا الى يسواء و الى ميسواش يتكلم عليا انا مش متعاطفة معاك ل دلوقتي ولا بعدي انت الى جبته لنفسك استحمل و اتفضل اطلع بره و خد الاشاعات دى معاك ياريت كان حد مننا مات بدل الارف دا
مصطفى بصدمة و حزن:ـ لسه كلامنا مخلصش بس هسيبك ترتاحي
مصطفى خرج و هنادى قعدت على السرير سندة ايديها على السرير و هنا دموعها نزلت فتحت شنطتها و طالعت جهاز قياس السكر بتاعها ما هى جلها السكر بعد الى حصلها على طول
هنادي بصدمة:ـ نهار اسود ٤٠٠ دا عالي جدا انا مكلتش حاجة ولا شربت و قطعت كل الحلاويات و السكر نفسه
فلاش باك
هنادي قامت مسكت ايده برجاء:ـ لا مصطفى متسبنيش ابوس ايدك استني مينفعش تسبني لوحدي علشان خاطري خليك معايا و اوعدك اني هسمع كلامك بس بلاش تسبني ارجوك ابوس ايدك فكر في شكلي هيبقا اي لو مشيت و سبتني لوحدي
مصطفى سحب ايده من ايديها:ـ ارجع ملقيكيش انتي فاهمه هنادي نزلت على الارض مسكت رجله برحاء و دموع:ـ لا يا مصطفى ابوس ايدك بلاش تعمل فيا كدا انا بحبك انا اموت من غيرك طب خلينا مع بعض و طلاقني بعدها بشهر بس بلاش تعمل فيا كدا
مصطفى بعد عنها و خرج من الجناح تحت سرخها و رجاها
هنادي بدموع و رجاءا:ـ مصطفى ارجع ارجوك بلاش تعقبني العقاب القاسي دا مصطفييييي ااااااه
باك
هنادي بابتسامة:ـ سبتني تانى يوم من غير سبب خليتي شكلي زى الزفت اودام الناس الكل كان بيتكلم عليا حتي لو مش في وشي بس اتكلمو جاي دلوقتي عايزني معاك انسا يا مصطفى
هنادي بصت لى ايديها و كسرت ضافر من ضوفرها و قالت بقوة:ـ نبدا اللعبة لعبتي انا يا حبيبي
طالعت حقنة الأنسولين و خدت الحقنة دموعها بتنزل بقهرة و وجع مش من الشك تو من الغدر و الى حصلها
دخلت التواليت خدت شور و خرجت:ـ مالك يا حبيبي
حازم خد فستان طويل فرده على الأرض و نام:ـ مش مرتاح في الاوضة دى مش عارف انام لوحدي
هنادي ركنت المنشفة على جانب:ـ تقوم تنام على الأرض يا حازم دا من امتي
حازم:ـ لم قولتي لم بتحسي انكى غريبة في مكان بتنامي على الارض و انا زيك حاسس بامان و أنا نائم هنا عليها
هنادي سرحت شعرها و نامت على الارض حضنت حازم فضلت تلعب في شعره لحد ما نام:ـ متعرفش حاجه بس دايما حاسس بيا ساعات بحسك ابويا مش ابني اتمنا متروحش مني انت الامل الى عايشة عليه
قبلت خده و نامت هى كمان
تاني يوم
هنادي برقة:ـ مصطفى ممكن توصلي لاني عربيتي مش معايا و حاليا مستعجله جدا لو مش فاضي انا ممكن اركب اوبر
مصطفى بفرح و امل:ـ اوبر و انا موجود اتفضلي يا حبيبتي
هنادي بابتسامة هادئة و رقيقه:ـ مرسي
ركبت جانبه اتحرك بالعربيه
هنادي:ـ انا اسفة جدا على الى عملته معاك بصراحة حاسه اني كنت قليلة الذوق بس انا اتصدمت حط نفسك مكاني لم تعرف انى مخبية عليك مرضي طبيعي دا يكون رد فعلك ازاي تخبي عليا حاجة زى كدا انا بحبك اوى و مستحملش عليك حاجة افهم بقا
مصطفى بشك :ـ هنادى انتي بجد سامحتيني ولا دى لعبة عليا
هنادي:ـ اخص عليك يا مصطفى هو يعني علشان بقول الى جوايا تجاهك و انى مقدرتش اعيش من غيرك ابقا ممثل شكرا يا باشا تقدر تقف و اركب تاكسي بدل الشك دا
مصطفى مسك ايديها قبلها:ـ صدقيني انى ندمان و غصب عني بس اوعدك اني مش هسيبكم ابدا انتوا روحي بحبك
هنادي بحب:ـ و انا بموت فيك يا حبيبي
بليل في اوضة مصطفى
مصطفى بصدمة:ـ هنادي
هنادي جريت عليه حضنته:ـ وحشتني اوى يا روحي
مصطفى كل دا مصدوم رفع ايديه و ضمها له بحب و اشتياق .........
دقيقه يا جماعه نفهم اي الى بيحصل 🥰
يتبع
توقعاتكم بقا
خداع العشق
عائشة الكيلاني
•تابع الفصل التالي "رواية خداع العشق" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق