رواية احببت من ليس ملكي الفصل السادس 6 - بقلم سوارا
احببت من ليس ملكي
البارت السادس
: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
رزان وجاسر بصوا لبعض بصدمه
رزان بعصبيه : شوفت اتاخرت اتاخرت اوي يا جاسر!!.. اديهم اتجوزوا وانا قولتلك قبل كده جوازتهم بطلاقنا... نفس المأذون اللي جوزهم هيطلقنا!!
تمارا بصدمه : انتي بتقولي ايه يا رزان؟؟.. جوازي بطلاقك؟!
رزان بعدم فهم : جوازتك ازاي؟؟..مش يامن اتجوز مرح؟!!
تمارا وهي بترفع لها اصبعها وتوريها الخاتم : انا ويامن اتجوزنا.. انا بثق بيامن وعارفه أن كل اللي بيقولوه عليه كدب
جاسر بسخريه : كويس اوي انك بتثقي بيامن يا بختو!!.. مش زيي اللي تقريبا عجوز النحس ضار..ب في وشه!!
رزان كانت لسه هتتكلم بتبص بتلاحظ مرح اللي واقفه من بعيد بتبصلهم وهي حاطه ايدها على بوقها وبتحاول تكتم شهقاتها و دموعها صعب عليها منظرها رغم اللي عملته
رزان لسه كانت هتتحرك ناحيتها بتلاقي تمارا سبقتها ومسكت مرح من معصمها بقوه
تمارا بعصبيه وزعيق : انت لسه واقفه مكانك مالمتيش حاجتك؟!!...طب تمام!!..وبتمسكها من شعرها وبتجررها باتجاه الباب وسط صرا..خ مرح وترجياتها والكل ساكت بيبصلها بحزن
رزان بخضه وهي بتمسك تمارا : تمارا اييييييه ده اللي بتعمليه انتي اتجننتي؟؟؟
تمارا بعصبيه وجمود : عملت ايه؟.. ده أقل حاجه تتعمل مع واحده زا*نيه و*سخه ما شفتش تربيه زي دي !!
رزان بعصبيه : تمارااااا ايه الألفاظ دي؟؟؟.. احترمي نفسك كده !!.. بعدين مين اداكي الحق انك تطلعيها وتجرجريها كده ؟؟؟
يارا بهدوء : رزان تمارا مغلطتش تمام.. هي عندها حق عشان كده محدش اتكلم !!.. ومرح ما لهاش مكان وسطيهم هي خسرت مكانها من اللحظه اللي عملت اللي عملته و كتير عليها اننا خليناها تلم حاجتها اساساً !!
رزان بصدمه وعصبيه : انتي مين وجهلك كلام اساساً ؟.. أظن اني قولت تمارا !!.. مرح مش هتمشي من هنا ده بيت امها !!
زبيده بتبص لهم بدموع و هي بتبص لبنتها بشفقه
تمارا بعصبيه وزعيق ورفعت ايدها عشان تضر.. ب رزان : رزااااااااان... بس انصدمت لما لقيت ايد مسكتها
جاسر بعصبيه وهو بيلوي لها دراعها : ايدك دي المره الجايه هتتكسـ*ـر لو فكرتي مجرد فكره ترفعيها عليها!!
يامن بعصبيه : جااااااااااسر فكلها دراعها !! ..وانت اساسا السبب في ده كلو واللي عملت مع مرح كده هي قالت لنا !!
جاسر بيفكلها دراعها وهو بيبص على يامن نظره اسكتته
تمارا بغيظ وهي ماسكه دراعها بسخريه : وانا هتوقع ايه منك يا صحبتي؟؟.. ياللي زيك زيها ويمكن أسوأ منها ملمومة من الشوارع!!..وما قدرتيش اللي لماكي بعد ده كله!!..وجوزك اللي بيدافع عنك ده حتى متجوز عليكي اتنين وخلاص هيتجوز الرابعه وهو اللي عمل كده في اختو وانتي يا عيني ساكته عشان عارفه اصلك!!
رزان بتبصلهم بصة جاسر اتمنى لو الأرض انشقت وبلعته ولا اتقالها الكلام ده بسببو... مشيت رزان على طول وهي بتجري
جاسر كان لسه هيجري وراها يلحقها بيتفاجئ بزبيده ماسكاه
زبيده بدموع وعصبيه : انت رايح فين انت مش هتمشي من هنا قبل ما تصلح غلطك وتكتب كتابك على بنتي!!
ابوه بعصبيه : انت مفكر انك هتقدر تنفد بعملتك واسكتلك دي بنت مراتي يعني بنتي!!
جاسر بيبص عليهم بذهول
احمد بعصبيه : ما اتجوزهاش يامن ما تجوزهاش!!
سهى بعصبيه : ازاي انت مش قولت انك خططت لكل حاجه وهتخليهم يتجوزوا
أحمد بعصبيه : كل حاجه كانت ماشيه كويس لحد ما الفقر دي ضميرها نقح عليها راحت قالت لهم
سهى بصدمه : قالت لهم ان انت اللي عملت كده؟!!
أحمد بعصبيه : لا الحمدلله ما قالتش بس قالت إنها كانت بتتبلى على يامن و حد قريب منو هو اللي قالها تعمل كده!!.وهي اللي عمل معاها كده!!.. وهما فهموا انو جاسر ورزان سابتهم ومشيت
سهى بابتسامه : كده حلو اوي اكتر من الاول!!.. أهم حاجه يا احمد تبعد رزان عن سكه جاسر بانهى طريقه وميعرفلهاش طريق !!
أحمد بابتسامه : مش محتاج توصيه في دي عندي مكالمه هفصل .. وبيقفل المكالمه وبيفتح التانيه
أحمد بخبث : جبتوها؟؟!..حلو اوي.. كده بدأت الجوله التانيه مع جاسر!!.. يتبع
اتأخرت عشان فكيت الشاش ومش هغيب تاني بس هنزل بارتات صغيره صغيره عشان ممنوع امسك التلفون كتير ❤️
•تابع الفصل التالي "رواية احببت من ليس ملكي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق