رواية اخرجتني من الظلام الفصل الخامس 5 - بقلم ريتاج محمد
غيث لف وشه ناحيه صوتها
وبصلها كتير وهو بيقول بهدوء وصوت حنين:طب فكيني
مليكه حست بربكه ...للحظة حست انه شايفها ومش أعمى بس طبعا مستحيل ،بلعت
ريقها بصعوبه وهي بصاله بخوف ونزلت السكينه بهدوء وعينها مفارقتش عينه وبدأت تفكه وبمجرد ما خلصت فك لقت الي لفها وتنالها دراعها وهو بيقول بحدة ونغزها برجله فجنبها :مش انا يروح امك الي
يترفع عليه سكينه واتهدد
دنا اهدد بلد انتي سامعاني
ولفها ليه ولطشها بالقلم
مليكه كانت عايزة تعيط
واتعصبت وقعدت تحاول تفك نفسها لحد ما سابها ولقى قلم نزل على وشه وقالت بثقة:متعودش اسيب حقى يا هه ياحضرت الظابط
وجريت على برة
وهو كانت متعصب اوي
منها ومن امه ومن ابوة وجري على برة وهو بيقول بغضب وصوت جهوري : مااااامااااااااااةةة
رجاء طلعت بخضه على صوته وهي بتستعيذ بالله
ونزلت عالسلم بسرعه وهي بتقول بقلق:في أيه ياحبيبي
مالك ، صوتك عالى ليه
غيث حاول يهدى عشان اكيد مش هينفع يعلى صوته على امه :هي فين
امه بأستغراب:هي مين؟
غيث بسخرية:مراتي !
رجاء لفت وهي بتنادي على مليكه بصوت عالي:ملييييييكاااااااااااااه
ياملييكلهههه
انتي فين
مليكه طلعت من تحت السلم وهي بتقول بتوتر :خير ياطنط في حاجه
رجاء :معرفش كلمي غيث
شكله متعصب
مليكه بتوتر :خير ياحبيبي في حاجه ؟
غيث بهدوء وبسمه وعاجبه لعبتها : ابدا بس كنت عايزك جوة لحظه واحدة ياحببتي
مليكه وهي عايزة تلطم قالت:بخصوص ايه ياروحي
غيث : وحشتيني بس مش اكتر تعالى
رجاء ببسمه وهي مش مصدقه
معقول يكون اتقبل وجودها بجد
فقالت بسرعه اكنها ماصدقت:روحي ياحببتي مع جوزك يلا ،يلا بسرعه
مليكه بشبه عياط:منا رايحه ؛رايحه
وراحت عند غيث الي مسك دراعها ودخلوا الاوضة وقفل الباب
وهي جريت على جوة
غيث بصوت عالي :تعاليلي دنتي نهارك مش فايت
مليكه طلعت فوق الدولاب وهي خايفه وبتقول :طب نتفاهم طب وبلاش عصبية
عشان انا بفقد السيطرة على نفسي وممكن اكسر عليك الدولاب
صدقني والله انا مجنونه
غيث ببسمه:لو انتي مجنونه ياروحي ف أنا اجن منك
وممكن اعمل الانيل والادل ممكن اكسر على راسك حوض الحمام
فأنزليلي كدة بالذوق يلااااااا
مليكه :استغفر الله العظيم يارب
طب بص يا استاذ غيث باشا
خليني اقنعك طيب انك مش من حقك تضربني دلوقت او تتجنن عليا !
غيث ربع ايدية ورفع حاجبه وهو بيقول :اة وبعدين
مليكه بتوتر:خليني بس اشرحلك والله مش هتندم
غيث:اممم اتفضلي اتفضلي
مليكه :دلوقت بص
انت شديتني من شعري وانا شديتك من شعرك
كدة خالصين في دي
انت هبدتني عالارض مرتين وانا كسرت
على راسك ضرفة الدولاب
كدة المفروض اضربك ضربه كمان ونا ياسيدي مسامحة
وانت بقى ضربتني بالقلم
وانا ضربتك بالقلم
اييه كدا نبقى خالصين محدش ليه عند التاني حاجه
صح ولا ايه
غيث بتفكير :تصدقي اقنعتيني طب انزلي انزلي
مليكه بشك:انزل منين
غيث بتلقائية:من فوق الدولاب
مليكه نزلت بهدوء ووقفت قصادة وهي بتقول بشك:انت ايش عرفك اني كنت فوق الدولاب ؟
غيث بثقه :مُجرد تخمين ،صوتك كان جاي من فوق ف عشان كدة خمنت انك كنتي فوق الدولاب
مليكه:امممم
طب حيث كدة بقى جهز نفسك بعد شوية عشان هننزل نتغدى معاهم !
غيث ببسمه هادئه:ومين بقى الي خد القرار دة
مليكه ببسمه غرور:انا طبعا هو في غيري
يلا بقى تكير انا ماشية وجت تمشي
مسك ايدها بسرعه وهو بيقول:استني انتي رايحه فين
مليكه بصت لأيدها الي كان ماسكها وايدة كتير
وبعدين قالت بتهديد :خاف مني
لأني سرعتي ف الملاحظه متتخيلهاش
غيث بعد ايدية بسرعه وقال بتوتر: مش فاهم قصدك ايه يعني هو انا عملت ايه ؟
مليكه ببسمه وهي مركزة معاه:ولا حاجه ،انا نازله ومتنساش الاكل
سلام
ونزلت
غيث قعد عالكرسي وهو بيقول بعدم تصديق: هما مجوزني بت ولا راجل مخابرات
هو ايه الي خاف مني
دي عبّطت خالص
___________________
عند مليكه كانت قاعدة ف الجنينه
وماسكه الدفتر بتاعها
وبتكتب حاجات
لحد ما جات عليها رجاء وهي بتقول ببسمه:ليكه حببتي
شايفاكي اندمجتي معانا بسرعه اوي
فرحانه بيكي
مليكه فنفسها:بدأنا كهن بقى
وكملت ببسمه: انا اكتر ياطنط
بعدين مش بيتي من حقي اندمج ولا ايه
هههه
رجاء ببسمه:اه طبعا ياحببتي
يلا معلش هسيبك دلوقت عشان عزام ومتنسيش انتي قولتي ان غيث هياكل معانا
مليكه ببسمه:ابقى سلميلي عليه
وبعد ما مشيت
قالت مليكه:باين مدتي هنا قربت تخلص
هيييييح احسن بردك
عشان اسافر
يلا اما اقوم اشوف البغل الي جوة دة بيهبب اية
وجعت عالاوضة لقته ممدد
فبصتله كتير وهي بتفكر ف حاجه وراحتله وقعدت
جمبه عالسرير وهي بتمدد
غيث باستغراب:انتي بتعملي ايه
مليكه :هنام
في حاجه؟
غيث:دا سريري
مليكه:وسريري
الاوضة دي نصها ليك ونصها ليا. مبقتش بتاعتك لوحدك
غيث بأنزعاج:انتي قرفتيني من ساعت ما جيتي
وانا متضايق
مليكه بلامبالاه:ماتتفلق
انت محسسني اني هقولك لا ونبي متتضايقش
وانا اسفه واروح انام عالكنبه لا دا عند امك
ميل عليها وهو بيقول ببسمه:ونا ياحببتي مطلبتش منك تروحي تنامي عالكنبه
ما السرير واسع اهو
ولو عايزاني اتاخرلك اتاخرلك عادي
وبالمرة تيجي ف حضني
وادفيكي
مليكه بغيظ :بس يلا شوف انت
رايح فين كتك القرف وخدت مخدة وراحت عند الكنبه ومددت وهي بتبص للسقف
وغيث ضحك وهو بيقول بهمس لنفسه :
_انا عارف انك عرفتي
وعايزة تجننيني بس اصبري عليا ان مخليتكيش ماشية بتلفي حوالين نفسك مبقاش انا غيث يا يا ليكه ههههه
بعد وقت مليكه قامت وهي بتقول بأمر :قوم يلا عشان ننزل
ناكل
غيث ببسمه وهو مستمتع اوي معاها :مش نازل
مليكه بتهور راحت عند الكنبه وشالت الشلته وجابت م$وس
وراحت حطته فجنبه وهي بتقول بتهديد:بلاش تخليني اتهور وابقى خطر عليك انزل
قدامي بهدوء عشان متزعلش
غيث ببسمه استمتاع رفع ايديه ف الهوا بأستسلام
واستمتاع هو اصلا يقدر يوقفها عند حدها بكل بساطه بس هي مخلياه مستمتع صراحه وكسرتله روتينه والملل الي كان بيبقى فيه
مشي معاها ببسمه لحد مانزلوا وكلوا وعزام ورجاء مصدقوش نفسهم بس فرحوا اوي
وبعد ما أكلوا طلعوا وكل واحد فيهم اخد مكان ينام فيه وناموا بدري
تاني يوم الصبح مليكه صحيت بدري ودخلت الحمام اخدت شاور وطلعت وهي لابسه البرنص
وهي فبالها انه أعمى فمش هيشوفها
وقفت قدام المراية وهي بتنشف شعرها
ومندمجه بصت عالمراية لقته ساند على السرير
ومربع ايدة ورا راسه ووشه ناحيتها
مليكه لفت ليه وهي مصدومه هي بجد حاسه انه شايفها لا هي مش حاسه هي متأكدة فقالت. بصدمه:انت شايفني؟
غيث بضحك خبيث:هشوفك ازاي يعني بطلي عبط
مليكه بتوتر:طب احلف
غيث بضحك:تحبي اجيبلك الدكتور يثبتلك يعني ولا ايه
مليكه فبالها قررت تختبرة فبصتله الي هو خلاص ماشي
وراحت ناحيه الكمود الي جنب السرير من الناحيه الي نايم عليها
ووهي رايحه عملت نفسها اتكعبلت وكانت هتقع
لقت غيث مسكها بسرعه وشدها عليه بخوف ليكون جرالها حاجه
بعدت عنه بصدمه وهي بتقول :غيث انت شايفني
انا احساسي عمرة مايخيب،انت مش أعمى ياغيث !!!
......يتبع
بعتذر عن التأخير بس كنت مشغوله
ومعلش ان البارت صغير
تفاعل عشان الي جاي😍❤️🔥♥️♥️♥️♥️
•تابع الفصل التالي "رواية اخرجتني من الظلام" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق