Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جنة الجبل الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ايلا ابراهيم

 رواية جنة الجبل الفصل الرابع عشر 14 - بقلم ايلا ابراهيم 

رواية جنة الجبل الفصل الرابع عشر

كان حاضنها بشوق ولهفه لفها ليه وحاوط وشها باديها ورفعه كانت عايزه تعيط...تعيط وبس خلاص مش قادره تناهد ولا ترفض ولا تمنعه..اتصدمت لما سمعت صوته وهو بيقولها ربنا يرحمه ..نزلت دموعها اول ماسمعت كلامها..

حضنها بلهفه وهمس عند ودنها اششششش .. 

لكن اتسعت عينيه بصدمه لما سمعها بتقوله برجاء سبني النهارده متقربش مني...

هي لدرجادي شيفاه من غير احساس هو عاوز يحسسها أنه جنبها ديما عاوزها تفهم أنه هيك ن سندها وأبوها وأخوها بعد موت ابوها. لدردجادي كرهاه لدرجادي شيفاه وحش .. لكنه فعلا معرفش يقاومها وهي كده بالشكل ده عنيها بصاتها ليه خدودها اللي بتتاكل .هي وحشاه وحشاه اووووي .. قرب منها وخد شفايفها ببوسه طويل وهي زي عوائدها حاولت تمنعه لكنها معرفتش لحد.مابعد.عنها وسند جبينه على جبينها وهي شهقاتها مش بتوقف ..غمض عنيه بغيظ وسابها وخرج من الاوضه وتركها....

اما هي اترمت على السرير بتعب ووهن..ودموعها ماليه وشها دلوقتي هتروح فين هتتترمي في حضن مين ..خسرت سندها الوحيد ..

******-*******-*******

بص عز على فونه واتصدم برسايل جياله من رقم مسجله عنده باسم حبيبتي...ومكنش رقم نغم...

عز مكنش مصدق اللي هو شايفه ..هو ازاي كده...

نغم بحرقه ووجع ودلوقتي ورقتي توصلني عند اهلي بعد اذنك وقبل ما تمشي مسك أيدها وقال على فين..

حاولت تفلت أيدها معرفتش لحد ماحست بيه بيشدها ليه وارتطم جسمها الصغير بصدره العريض وهو محاوط خصرها...

وهمس عند ودنها انت مصدقه اللي انتي شيفاه ده..وقبل متتكلم باعتراض همس لها بتحذير هشششش  فكري كويس قبل ماتتكلمي انا ممكن اعمل كده ..ممكن افكر بوحده تانيه غيرك.  ده حتى حرام عليا ..

نغم ايوه ايوه كل بعقلي حلاوه الرقم متسجل في فونك.ومتسجل باسم حبيبتي كمان .بعدها عنه بضيق وهو محاوط وشها وقال بمجاراة طب هجي معاكي  للأخر تعالي خلينا نتكلم بالعقل..

مش عايزه اتكلم ياعز طلقني انا خلاص مش عايزه افضل معاك عشان تعرف تخوني براحتك..

عز بضحكه طب ماشي هبقى اخونك بعدين بس اقعدي دلوقتي ..قال كده وهو بيشدها ويقعد مقابل ليها... 

طب انتي تصدقي اني ممكن اخونك..

بصت ليه بشك ودارت وشها بغيظ..

خد نفسه بضيق واتكلم بضحكه انا كنت بعمل فيكي مقلب..

بصت ليه بعدم تصديق..وهو كمل انا كنت بعمل فيكي ضرب عاوز اعرف غلوتي عندك..

نغم والله وانا هصدق كده..

عز بضحكه شدها ليه وحضنها يابت يابت طلعتي بتبحبيني..وبتغيري امال ام الثقل ده لازمته ايه..

نغم بصت ليه بتحاول تصدق كلامه..

عز حضنها بحب وعتلاها وهو بيقول الجميل طلع بيحبني ياسعدي ياهنايا..وقبل ماتعترض كان بايسها حاولت تبعدها بغيظ لكنها بثانيه كانت دايبه بين ايديها مستسلمه معاه ووو

******=*****=*****=******

بصت من الشباك بعد ماحاولت تنام كتتير لكنها معرفتش واتصدمت لما شافت جبل بيتكلم مع ريم في الجنينه ..وباين أنهم.مندمجين مع بعض جدا وبيضحكو وبيهزرو..معرفتش تسيطر على مشاعرها دموعها بدأت تنزل بقهره وخاصه لما رفع وشه وشافها بتبص ليهم اول ما شافته بيبص ليها بعدت بسرعه واترمت على السرير بتعيط مش كفايه بقى مش كفايه وهي عايشه بالذل والاهانه والخيانه لحد امتى هتفضل كده امتى هيحس جبل فيها امتى..حتى لو حس هي خلاص مش عايزاه.انتفضت لما حست بكفه على شعرها بيمسح فيه بهدوء رفعت وشها وبصت ليه بعنين كلها قهر مسحت دموعها وهي بسرعه واول مابعدت عنه عاوزه تروح الحمام مسك أيدها يمنعها...جبل وحشتيني...

بعدت أيده عنها لكنها اتصدمت لما شدها ليه وحاوط خصرها ودفن وشه برقبتها...وهو بيمشي بيها ناحيت السرير واعتلاها  كانت عاوزه تمنعه بتحاول تزقه بضيق. وخنقه لكنها مش عارفه لحد حست باديه بتقلعها هدومها وزي العاده خدها بالغصب لكن هالمره كانت ...


******=******=*******

كانت منى نايمه لما صحيت على فون من عز فزت بحماس وردت بسرعه..

منى ايوووه ياعز..

عز انزلي انا مستنيكي.تحت..

منى في ايه ياعز انت كويس..

عز انزلي انا محتاج اكلمك ضروري..

منى ماشي ثواني وهنزل... ..فرحت اووووي لما طلب انها تنزل تكلمه في الصاله ..جهزت نفسها وحطت عطر جميل ونزلت بسرعه اول ما شافته جريت عليه وقالت وحشتني يا.....وقبل ماتكمل كلامها نزل قلم على وشها وووو

  •تابع الفصل التالي "رواية جنة الجبل" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات