Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سلسبيل قلبي الفصل الثامن 8 - بقلم نورا مرزوق

 رواية سلسبيل قلبي الفصل الثامن 8 - بقلم نورا مرزوق 


صحي سفيان من النوم وكان الجو هادي خالص استغرب وقال 

سفيان ب استغراب ـ اومال اي الهدوء ده انا مش مستريح اكيد المصيبه دي بتخطط ل لحاجه مهو مش معقول انو ربنا هداها وبقت عاقله ولسا هينزل من علي السرير بص جنبه

سلسبيل ـ بووووو 

اتنفض من علي السرير ووقع علي الارض 

سفيان بوجع وهو ماسك ضهره ـ ااااااه ياني يامه

سلسبيل بوعيد ـ بقا انا مصيبه هاا 

سفيان بخوف مزيف وهو بيقوم من علي الارض ـ احلي مصيبه والله 

نظرت له سلسبيل بنصف عين وقالت ـ بحسب 

سفيان بغيظ وهو بيقعد علي السرير ـ لا يختي متحسبيش وبعدين في حد يخض حد كده 

سلسبيل بضحك ـ اللي يشوفك وانت بتقول كده يقول اول مره اعمل فيك كده دا انا هرياك مقالب ي سيفو بقالي شهر هههههه

قام سفيان من علي السرير وهو بيبصلها بوعيد ومكر 

سلسبيل ـ انا عارفه النظره دي كويس 🙂

سفيان بوعيد ـ تمام هوريكي بقا وجري ناحيتها فجرت سلسبيل بسرعه الناحيه التانيه وهيا بتضحك وبقو يجرو ورا بعض والضحكه طالعه من قلبهم 

لحد ممسكها سفيان ونيمها علي السرير واخد يدغدغها وقال ـ انا تعملي فيا كده دا انا بقيت بحلم بمقالبك 

سلسبيل وهيا بتتحرك بين ايده بسرعه وبتضحك ـ خلاص ههههه خلاص خلاص اخر مره ههههههه وبعدين زقته ومسكت المخده وقعدت تضربه بيها وهيا بتضحك وسفيان مسك مخده هو كمان وقعد يضربها بيها لحد م الريش بتاع المخدات بقي مالي الجناح

نظرت سلسبيل وسفيان إلي الغرفه بصدمة ثم انفجرو من الضحك بصوت عالي حتي كل اللي في القصر سمعهم 

سفيان بضحك _ يخربيت هبلك عديت"يني وبقيت اهبل زيك  

سلسبيل مسكت خده وقرصته وقالت ـ طب يلا ي اهبل قوم صلي والبس وانزل علي منزل ارزل علي البت ماري شويه وسابته ونزلت 

سفيان بصدمة وهو ماسك خده ـ اهبل... هو انا اتشتمت دلوقتي وبعدين ابتسم بحب وتمتم ب بحبك ي مجنونة ودخل الحمام 

꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂

نزلت سلسبيل وهيا بتغني بصوت عالي اغنيه انا ستهم انا بيهم كلهم عشان تغيظ ماري طبعا ( تربيتي😂😂) 

سلسبيل وهيا بتحضن مجدي من ورا ـ جوجو صبااااااااح الخير 

مجدي بحب وابتسامة ـ صباح النور يحبيبتي. 

سلسبيل ببرود ل وفيقه وماري ـ صباح الخير ردو عليها بضيق 

جرت سلسبيل ناحيه عائشه وحضنتها وباستها من خدها ـ صباح الخير ي عيوشة المزه 

عائشة بحب وضحك ـ هههه صباح النور ي سوسو 

احمد بغيرة مصطنعه ــ ابعدي عن مراتي يبت 

زين وسلسبيل في نفس واحد ـ اوووووووو وبعدين بصو لبعض وضحكو 

سلسبيل ب ابتسامه لسهير وخالد ومعتصم ـ صباح الخير ي جوماعة 

صباح النور_ 

راحت قعدت بين ندي ولينا وقالت صباح الخير ي بنانيت 

ردو عليها بمرح ـ صباح الخير ي قمر 

لينا بخبث وهيا بتميل علي سلسبيل اللي كانت بتشرب عصير 

_ القصر كله سمع صوت ضحكتكم انتي وسفيان ي مزه 

نظرت لها سلسبيل بصدمه فغمزت لها لينا وبدات تاكل وهيا بتضحك 

نظرت سلسبيل ل زين اللي غمزلها وقال الله يسهلو ههههه 

رفعت سلسبيل حاجبها ونظرت إلي ندي بمكر وبعدين بصت لزين ففهم علطول وهمس ب اسف بشبه ابتسامة متوتره 

فضحكت سلسبيل بصوت عالي نظرو لها الكل ب استغراب فسكتت وقالت ـ احم معلش ي جماعه انا عندي ربع مهوي شويه 

ضحك الكل عليها نزل سفيان وهو مبتسم سفيان للكل ـ صباح الخير 

الكل ـ صباح النور 

سفيان بتساؤل وهو بيقعد ـ اومال ندي الصغيره فين 

خالد ب ابتسامة كان عليها درس الصبح بدري 
اومأ له وبدا ياكل 

نظرت سلسبيل للكل بخبث وبعدين صوتت فجأة فنظرو لها الكل بخضه  

احمد بقلق ــ في اي يبنتي 

سلسبيل ب ابتسامة واسعه ــ اي رأيكوا اعملكوا كوارع وكرشه انهارده 😃😃 

ماري بصدمه وقرف ـ اي 

سلسبيل ـ والله عليا طاجن كوارع هتاكلو صوابعكوا وراه ولا الكرشه يالهووووي 

سفيان بصدمة ـ انتي بتاكلي الحاجات دي 

سلسبيل ب استغراب ـ ايوه يبني دا انا بموت فيهم ( يقرفك ي بعيده) 

نظر لها سفيان دقيقه وبعدين ضحك 

مجدي بهدوء وجديه _ سفيان انهارده هنعمل حفله وهنعلن انو سلسبيل مراتك 

نظرت له ماري بصدمة وقالت ـــ يعني ايه ده 

مجدي بحده ـ هو اي اللي يعني اي سلسبيل مرات سفيان ولازم نعلن ده 

وفيقه عشان وهيا بتدافع عن بنتها ـ هيا متقصدش كده ي حج و.. 

سفيان بهدوء ـ ميهمش تقصد اي ولا متقصدش اي سلسبيل مراتي وانهارده هنعمل حفله ب المناسبه دي وده حقها 
  وقام مشي راح الشركه وزين ومعتصم راحو وراه 

سلسبيل قامت بهدوء وطلعت جناحها وندي ولينا طلعو وراها وماري طلعت اوضتها بغضب كبير 

꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧁ ꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂

ندي بتساؤل ـ مالك ي سلسبيل طلعتي كده من غير متقولي حاجه 

سلسبيل بحزن ــ لا مفيش حاجه 

لينا هو اي اللي مفيش 

سلسبيل بتردد ـ ه.. هو يعني لازم الحفله دي 

ندي بسرعه ـــ ايوه طبعا سفيان رجل اعمال مشهور جدا ولازم الدنيا كلها تعرف انك مراتة 

سلسبيل بدموع ـ ايوه بس ده لمده سنتين بس 

لينا بابتسامة ـ سلسبيل بصراحه كده انتي بتحبي سفيان 

نظرت لها سلسبيل ولم تتكلم 

ندي وهيا بتبص في عنيها بتركيز ـ بتحبي سفيان ي سلسبيل 

هربت 

منهم وراحت وقفت في البلكونه وقالت بتوتر ـ ا.. اي العبط ده انا وسفيان اصدقاء بس 

ندي ـ اصدقاء ب.. 

لينا بمقاطعه ـ اووف الحمدلله خوفتيني 

بصولها ب استغراب 

لينا براحه ـ اصل.......................... 

سلسبيل بردح وغضب وهيا بتتجه ناحيتها ـ نعممم يختيييي

يتبع.....

  •تابع الفصل التالي "رواية سلسبيل قلبي" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات