Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خفايا القلوب "ليس على القلب سلطان" الفصل الرابع 4 - بقلم نور محمد

 رواية خفايا القلوب "ليس على القلب سلطان" الفصل الرابع 4 - بقلم نور محمد 

البارت_الرابع
وبعد وقت عماد وجميله كانوا بيلعبوا سوى بألعاب الملاهي مثل الاطفال بفرحه كبيره وحمدي بينظر لهم بفرحه وسعاده كبيره وفجأه اجت له رساله على الفون فتحها حمدي بسرعه وهنا انصدم لها لقى فديو لجميله اخته واللي حصل معاها في اليوم المشئوم ده 
فضل متابع الفديو بصدمه وغضب وفي النهايه الفديو ظهر وجه المجرم الحقيقي وهنا حمدي انصدم بشده وقال بزهول وصدمه:لااااااا مـسـتـحـيـل.......

حمدي ضغط على ايده بغضب وتوعد وقال: يـابـن الـكـلـب ورحمه ابويا لانـدمـك يايـوسـف 

الغضب سيطر عليه وعماد وجميله خلصوا لعب وقربوا منه
عماد بتعجب وقلق: حمدي انت كويس مال شكلك قلب كده فجأه حصل معاك حاجه؟!
حمدي بضيق: مفيش انا كويس بس حصل مشكله في المحل ولازم اروح اشوفها دلوقتي خد انت المفاتيح العربيه وروح انت واختك سوى بدوني
عماد بصله بشك بس محبش يضغط عليه فأخد منه المفاتيح وقال: حاضر ياحمدي 
حمدي سابهم بغضب رهيب وهو بيتوعد ليوسف بالجحيم على ايده
عماد بقلق حاول اخفائه قدام جميله: ياله ياحبيبتي نرجع البيت كفايه كده
جميله بهدووء: حاضر يابيه 

وعند حمدي وصل لمحل الدهب الخاص بيوسف ابن عمه دخل مكتبه بغضب لقى يوسف بيفحص قطع دهب قدامه بتركيز 
فقرب منه حمدي بتوعد وغضب وسحبه بقوه وقال:ياواطـي ياحـقـيـر ازاي يـجـيـلـك قـلـب تـعـمـل في بنت عمك كـده مـش خـايـف على اخـتـك يـحـصـل فـيـها نـفـس اللي عـمـلـتـه في اختي ياحـيـوان
يوسف بصله ببرود ونفض ايده بعنف وقعد على مكتبه ببرود وقال:لا مش خايف وهخاف ليه مانا عملت في اختك كده رد دين قديم يابن عمي وكما تدين تدان ياحمدي 
حمدي بلع ريقه بتوتر وقال بحده:قـصـدك ايـه انا عملتلك ايـه زمان علشان تـدمـر اختي كـده؟
وقف يوسف قدامه بضيق وقال:هند اختي الله يرحمها مش بتفكرك بحاجه يابن عمي 
حمدي تصبب عرق بتوتر وارتباك بعد ماسمع اسمها وسكت بحزن وندم
وهنا يوسف مقدرش يسيطر على نفسه ومسكه بعنف وغضب وصرخ فيه:فـاكـر اختي هـنـد ياحـمـدي عـمـلـت فـيـهـا ايه زمان اختي انـتـ..ـحـرت بسببك  مـا*اتت وهي بـطـ..ـلـع فـي الرو'ح على ايـدي وانا عاجر اسـاعـدها واخر طـلـب طلبته مـنـي كـان الانتقام مـنـك 
حمدي وسعت عنيه بصدمه من كلامه ويوسف مسكه من رقبته بغضب وكمل:طلبت حـقـها مـنـك قالتلي اوعدي يايوسف تاخد حـقـي من ابني عمي اللي دمـر*نـي وكان السبب في مـو*تـي ودلـوقـتـي جـاي هنا تـقـولـي ليه عـمـلـت في اختك كـده وايـه زنبها كمان 
حمدي مقدرش يسيطر على دموعه قدامه وهو مستسلم ليه ويوسف دفعه بقوه وقال:زنـبـها الوحيد انها اخـت شخص حـيـوان زيك ضحك على بنت عمه وستغل حبها ليه وبعد مااخد منها اللي عاوزه تخلى عنها وعن ابنه.. انـت بسببك مـا*تـوا رو"حين بسبب حـقـا"رتـك ووسـا"خـتـك ياحمدي اختي وابنها مـا"تـوا بـسـبـبـك 
حمدي قعد على الارض ودموعه نزلت بقوه وندم 
ويوسف بصله بتوعد وقرب منه بغضب وقال:بس ورحمه ابويا وابوك ياحمدي لهاخـد حـقـها مـنـك ودي البدايه بس لسه المعركه مبدأتش 
حمدي بصله بدموع وترجي وقال:يوسف يوسف انا عارف اني غلطت في حق اختك بس بس ابوس ايدك اختي لا جميله لا حرام عليك هي زنبها ايه انا اللي حيوان خد حقك مني ان شاء الله تقتـ..ـلني بس بلاش جميله ورحمه ابوك وهند اختك بلاش جميله 
يوسف بصله بشماته وتشفي و بعد عنه ببرود وقال:اسف يابن عمي بس كما تدين تدان وزي ما أزيت اختي بدون ماتعمل حساب ان عندك اخت وربنا هينتقم منك فيها يبقى استحمل بقى اللي هيحصل لان اختي انا كمان مكنش لها زنب ياحمدي زنبها الوحيد انها حبتك من قلبها وأمنت لحقير زيك استغلها وضحك عليها قـوم غـور مـن هـنـا مـش عـاوز اشـوفـك تاني في محلي وخلص كده كلامي معاك 
حمدي قام بدموع وندم وتوجه للباب الخروج لانه عارف يوسف مش هيتراجع عن انتقامه منه ابدا 
بقلم نور محمد
وعند عماد وجميله
عماد كان بيسوق العربيه بشرود وهو بيفكر ياترى حمدي حصل معاه ايه قلب شكله كده فجأه اكيد حمدي كان بيكذب لانه عمره ماغضب كده من مشكله في الشغل اكيد حصل معاه حاجه اكبر 
جميله بقلق:ابيه انت كويس شارد في ايه من وقت ما طلعنا من الملاهي؟
عماد ببسمه: ايوه كويس ياجميله متقلقيش عليا 
جميله بهدووء: تمام يابيه 
عماد كمل سواقه بزهن مشتت وفجأه رن فونه اول ماشاف اسم المتصل فرح اوي وقلبه بقي يدق بعنف
عماد بفرحه: الوو ياسندس عامله ايه؟ 
سندس بدموع وخوف: عماد الحقني ماما دخلت اشوفها لقتها مش بتنطق ويوسف مش موجود في البيت وحتي مش بيرد عليا 
عماد بتوتر وقلق: تمام اهدي ياسندس وانا هاجي فورا متخافيش 
سندس بدموع: ماشي ياعماد بس متتاخرش عليا والنبي 
عماد بقلق: حاضر حاضر في الطريق اهو 
قفل عماد منها وجميله قالت بقلق: في ايه يابيه سندس كويسه ومرات عمي كمان 
عماد زاد من سرعه العربيه وقال بخوف:معرفش سندس قالت مرات عمك مش بتنطق وهي بتعيط هناك وانا قلقان اوي عليها 
جميله بصدمه:ايه طيب ياله سوق بسرعه علشان نلحقها 
عماد ساق بأقصى سرعه عنده وبعد وقت وصل للعماره وجرى زي المجنون على شقه عمه وخبط على الباب بقوه وقلق

طلعت له سندس وهي منهاره وفتحت الباب اول ماشافته قالت بنهيار ودموع:عماد الحق ماما جوه ارجوك مش عاوزه تفوق معايا 
عماد شاف حالتها وحس بغصه في قلبه عليها وكان نفسه ياخدها في حضنه علشان تهدي بس تهند بقوه وسيطر على مشاعره وجرى بسرعه على غرفه مرات عمه 
بقلم نور محمد
وصل عند سريرها وبدأ يفحصها طبعا علشان هو دكتور من الاساس بس في حاله اخته جميله مقدرش يقرب منها علشان كان قلقان ومرعوب عليها خلص عماد فحصها وتهند براحه 
عماد براحه:الحمد لله دي غيبوبه سكر بس الظاهر انها نست تاخد العلاج بتاعها 
سندس بفرحه ودموع:بجد يعني ماما كويسه 
عماد ببسمه:ايوه كويسه بس جيبي علاجها وانا هعطيه لها وتفوق علطول
سندس باحراج وحزن:احم بس علاجها خلص وانا نسيت اقول ليوسف يجيب تاني ومش معايا فلوس كمان
عماد ابتسم لها بحب وقال:تمام انا هنزل اجيب العلاج وهاجي اعطيه لها كمان متقلقيش 
سندس ببسمه:شكرا ياعماد 
عماد:العفو ياقمر ياله انا همشي بقى 
خرج عماد من الغرفه لقى جميله اخته على الكنبه وهي تعبانه فقرب منها بقلق
عماد بقلق:جميله انتي كويسه مال وشك بقى اصفر كده ليه تعالي معايا افحصك في البيت
جميله بتعب:انا كويسه يابيه بس المهم مرات عمي عامله ايه؟
عماد:كويسه انا هنزل اجيب لها العلاج السكر بس وهي هتبقى تمام 
جميله قامت بتعب:طيب انا هروح البيت بقى علشان مرهقه شويه 
عماد بحب:ماشي ياقلبي وانا هخلص هنا وهاجي اطمن عليكي في البيت 
هزت رأسها وعماد خرج من البيت وجميله توجهت للبيت ودخلت غرفتها بتعب 
بقلم الكاتبه نور محمد
وبعد دقايق رن فونها اول ماشافت المتصل اترسمت بسمه كبير على فمها بحب وردت بسرعه 
جميله بفرحه:الوو يايوسف عامل ايه؟
يوسف ببسمه:كويس الحمد لله وانتي عامله ايه؟
جميله بكسوف:الحمد لله بخير بس غربيه يعني ترن عليا وانت ليك مده مش معبرني ابدا 
يوسف باحراج: احم معلش كنت مشغول اوي الفتره اللي فاتت دي اسف بس بجد وحشني صوتك ونفسي اشوفك اوي 
جميله سمعته وكانت هتطير من الفرحه بسبب كلامه الجميل معاها ولانها بتحبه كمان من الطفوله ومتعلقه بيه اوي فردت بسرعه:وانت كمان وحشتني اوي يايوسف ونفسي اشوفك 
ابتسم يوسف بخبث وقال:طيب ايه رأيك تاجي عندي المحل بتاعي علشان اشوفك ونتكلم سوى وعندي ليكي مفاجأه كمان جميله اوي زيك
جميله بحماسه:بجد يايوسف طيب انا هاجي فورا 
يوسف بحب:مستنيكي ياقمر بس متتأخريش عليا
جميله بكسوف وفرحه:حاضر ياله سلام 
يوسف بخبث:سلام ياجميلتي 
جميله قفلت معاه وهي فرحانه اوي ونست كل تعبها اول ماسمعت صوته وبسرعه جهزت نفسها كويس وجرت على الباب علشان تخرج 

فتحت الباب وقبل ماتطلع لقت حمدي قدامها 
حمدي بستغراب:انتي رايحه فين ياجميله؟
جميله بفرحه وعفويه:رايحه اقابل يوسف ابن عمي هو كلمني في الفون دلوقتي وقال عاوز يشوفي في المحل بتاعه ممكن انزل اشوفه يابيه 
حمدي سمعها بصدمه وضم ايده بغضب من حركات يوسف اللي فاهم هو بيعمل كده ليه وفي نفس الوقت خايف اوي على اخته جميله منه فمسك ايدها بعنف وقال بتحزير وغضب:لا ممنوع يوسف باذات ممنوع تشوفيه حتي لو بصدفه مفهوم ياجميله 
جميله بدموع وألم:ليه بس ياأبيه انا بحبه 
حمدي بصدمه وزهول:اييه بتحبيه!!!

يتبع...بقلم نور محمد
خفايا_القلوب❤
مسكينه جميله بتحب يوسف وهي متعرفش انه سبب اللي حصل معاها وحمدي انصدم اوي منها تتوقعوا هيعمل ايه معاها دلوقتي ياله اجمد تفاعل علشان البارت الجاي دمااار وطويل كمان مين متحمس للباقي😎🤔

  •تابع الفصل التالي "رواية خفايا القلوب" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات