Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لست من نسلي الفصل الثالث 3 - بقلم سوارة

 رواية لست من نسلي الفصل الثالث 3 - بقلم سوارة

نهر بشهقه وصوت عالي : عييييب عليك يا حسام ماما قالتلي ان ده اسمه تحر.. ش!!

حسام كان بياكل بالايد التانيه شرق وفضل يكح بصدمه وهو خايف من أنهم يعرفوا
معتز بصدمه وشك : بتقولي ايه يا نهر ياحبيبتي؟؟؟.. حسام عمل ايه؟؟؟
نهر بخوف من نظراته اللي بتحذرها  : كان بيلمس رجلي من تحت الطربيزة وبيحسس عليها !!
معتز بخيبه وصدمه : بتستغل بنت عمك اللي زي اختك يا حسام عشان دماغها امال لو انت اللي المفروض تحميها بتعمل كده قولي مين اللي حيكون سندها !! 
حسينه بعصبيه وهي بتضم حسام : البت دي كدابه جايه تبتلي على ابني .. عايز تصدق المجنو..نه دي على ابنك اللي انت عارف أخلاقه؟؟ 
حسام بتوتر : بابا انا معملتش حاجه صدقني
صوت ا*لم اوي دوا على أرجاء القصر من شده قوته
زياد بعصبية : بتستغلها عشان شهو.. اتك القذ.. ره زي وشك اللي بشوفه كل يوم اخجل من نفسك دي بنت عمك اللي تعتبر عرضك وشرفها من شرفك !!
حسام بعصبيه وتوتر من غضب اخوه اللي عارف انه اسوأ الف مره من غضب ابوه : البنت دي كدابه انا معملتلهاش حاجه هي اللي زاقه نفسها عليا من ساعه ما جت وبتقولي بحبك وبقولها يا نهر مش هينفع انا اخوكي الكبير 
زياد وهو بيبصله جوه عيونه بقوه : عيد الكلام اللي قولته تاني كده!!
حسام بيبلع ريقه بخوف ولسانه بيخبط في بعض مش قادر ينطق
زياد بعصبية وهو بيرفع سبابته : من النهارده مشوفكش قريب من نهر أو اسمع انك عملت حاجة لنهر مفهوووووووم.؟!
حسام بخوف و هو بيقوم من السفره : مفهوم مفهوم
معتز وهو بيبص لزياد بتفكير : الحمدلله زياد اطلع ورايا عايزك في كلمتين
زياد باحترام وهو بيقوم : الحمدلله.... طالع معاك حالاً

تغريد وهي بتهمس لخالتها بفضول : تتوقعي يا خالتو عايزوا في ايه؟؟؟ 
حسينه بخوف : مش عارفة بس شكلوا ناوي على نيه لحسام بقولك ما تقومي تتسمعي عليهم !! 
مالك بصدمه وهو بيخبط على السفره : استغفرالله العظيم ايه الكلام ده اللي بتقولوه مش ممكن عيب كده والله!! 
حسينه بعصبيه وهي بتكشر له : وانت مالك ومالنا كمل فطارك وغور محسسني اننا بنعمل حاجه حرام 
مالك بتنهد : ماهو فعلا حرام.... وبيقوم من السفره عشان يمشي
تغريد بعدم اهتمام وهي بتكمل اكل : وانا مالي مش هستفيد لو اتسمعت حاجه احسنلي اكل بدل ما فوت الاكل التحفه ده!! 
: استنى يا مالك اقعد مكانك وانده على حسام برضو عايز الكل على السفره دي حالا!! 
مالك : حاضر يا زياد

حسينه بملل : ها ايه الحاجه المهمه المستعجلة دي اللي جمعتونا عشانها؟؟ 
معتز بهدوء : انا قررت اجوز زياد لنهر وزياد موافق وباقي نسمع موافقه نهر 
حست انها سمعت صوت تكـ.. ـسير قلبها ودموعها نزلت وتوجهت ناحيته وهي بتهزه بقوه : يعني ايه هتتجوز نهر وانت موافق طب وانا وانا يا زياد اللي استنيتك كل ده؟؟؟ 
زياد بهدوء وهو بيشيل ايديها من كتفه
  : وانا موعدتكيش بحاجة!! 
حسينه بعصبيه : يعني ايه يا زياد هتسيب بنت خالتك اللي موقفه حياتها عشانك واستنتك كل ده عشان تتبع كلام ابوك وتتجوز بت عمك المتخلفه في دماغها دي ؟؟؟ 
نهر نزلت الدموع من عيونها بقوه وهي ماسكه طرف فستانها بخوف من صوتهم العالي وكلامهم الحا.. رق ليها 
زياد بعصبيه : ماما لو سمحتي بلاش تغلطي في نهر لأنها شويه وتكون مراتي وقبل ده دلوقتي بت عمي يعني مسمحش لحد يغلط فيها أو يزعلها بكلمه وهصححهالك هي مش متخلفه هي عندها تأخر مش اكتر !! 
حسينه : بتخالف امك يا زياد عشان البت دي؟؟؟ 
معتز بعصبيه : اخرسييي انتي شكلك نسيتي كلامي لو فكرتي تعارضي أو تزعجي بت اخويا الغالي لتكوني طالق!! 
حسينه بتبلع ريقها بخوف وتغريد بتعيط بقوة وبتتصل على امها 

حسينه بغيظ : فرحانه يا بت انتي اهو سرقتي من البت جوزها!! 
نهر بتبصلها بعدم فهم وبتحط ايديها على بطنها : مرت عمي ممكن اسألك سؤال؟؟؟ 
حسينه : اسألي يا ختي اسألي 
نهر ببراءه : لما اللي في بطني يولد هيكون باسم حسام ولا زياد؟؟؟ 
حسينه بشك وصدمه : مش فاهمة كلامك يا نهر وضحي!! 
نهر ببراءة وبتحكيلها على كل حاجه 
حسينه بتحط ايديها على رأسها بصدمه وخوف : ربنا ياخدك يا حسام يا غبي وديت نفسك في داهيه اتاري الوليه أمها ما... تت من الصدمه من الخبر يعني نهر ملهاش دعوه ده كله من تحت راسك يا حسام لازم افكر اعمل ايه قبل ما معتز وزياد يعرفوا!!
 
نفيسه بعصبيه وهي بتدخل القصر محتضنه بنتها اللي بتعيط بحر.. قه : يعني ايه يا حسينه زياد هيتجوز طب وبنتي وكلمتك بأنها مش هتتجوز غيره راحت فييييين؟؟ 
حسينه بجمود : زياد ابني مش هيتجوز غير بت عمه نهر!! 

الكل بصدمه : 

 3 ( بارت هديه عشان تفاعلكم الجميل 🎁)

  •تابع الفصل التالي "رواية لست من نسلي" اضغط على الرابط الرواية 

reaction:

تعليقات