رواية لست من نسلي الفصل الخامس عشر و الاخير 15 - بقلم سوارة
: ابني... انت ابني انا..... ابني انا وبس!!
الراجل بيدخلها : الهانم بتقولك خدي الطفل واطلعي بسرعه قبل ما تفوق و حد يبلغ الشرطه لأن اختها عرفت باختفائك
نور بخوف : اييييييه؟؟؟... وبتضم الطفل ليها بقوه وهي بتبص لنهر نظره اخيره وبتطلع
حسينه ببكاء وهي حاطه ايديها على رأسها : يعني ايه؟؟... ابني ومراته... و اللي لسه مستنيين ابنهم يختفوا!!.. وميتصلش عليا ودلوقتي بنتي!!
نفيسه بتمثيل : استهدي بالله يا حسينه دلوقتي هيتصل عليكي ويطمنك ونور هترجع!!
حسينه بانهيار : ازاي نور تكون مهمله وغبيه كده وتمشي؟؟.. هي مش فاهمه انها بنت لوحدها والوقت كان متأخر؟؟.. وأكرم هقوله ايه دلوقتي؟؟
نفيسه بتمثيل الحزن : أكرم انا هكلمه وان شاء الله نلاقي نور وكلهم ويرجعوا بالسلامه
فجأه بيلاقوا خبط على الباب حسينه بتفتح الباب بتلاقي واحد من اولاد البلد واسمه هشام
هشام : السلام عليكم ازيك يا خالتي سمعت باللي حصل مفيش جديد؟
حسينه ببكاء : لا مفيش
هشام : متخافيش يا خالتي انا و مجموعه من أولاد البلد هنمشي لأول البلد يمكن نلاقيهم أو حاجه تدلنا عليهم و برضو لو لقينا آثار هنتبعها وبإذن الله هنوصل لحاجه
حسينه ببعض الاطمئنان : متشكره ليك يا ابني هشام ربنا يبارك فيك
هشام بتوتر : وبصراحه كده يا خالتي..
حسينه بخوف : في ايه؟؟؟؟
هشام : الصبح وانا ماشي على الأرض بتاعتنا شوفت نور وهي ماشيه بعدين لقيت في عربيه ماشيه وقفتها وركبتها
حسينه بتوتر وخوف زياده : اييييييييييه؟
نفيسه خافت من أن خطتها تتكشف أو يشوف رقم السياره أو يتعرف على الشخص
: مش ممكن يكون حد لقيها ماشيه َسألها رايحه فين عشان يوصلها وكان رايح على القاهره وهي ركبت معاه؟
هشام بتفكير : وارد برضو المهم احنا هنشوف وان شاء الله نقدر نعمل حاجه يلا السلام عليكم !
كان نايم في المستشفى وهو مش حاسس بحاجه حواليه والدكاتره كلهم مجتمعين حواليه
الدكتور بتشبيه : مش ممكن ده رجل الأعمال السابق زياد معتز بس ساب المجال بعد وفا.. ه ابوه والقاهرة كلها!!
الدكتوره : طب ده على كده مشهور ممكن حد يتعرف عليه أو يوصله؟؟
الدكتور بخوف : شكلها على كده حاجه متعلقه في الشغل وحد كان خا.. طفه ولا مهد.. ده بحاجه ورما..ه على الطريق وواحد لقيه وجابه هنا لو نشرنا ممكن نتعر..ض لهجو.. م!!
الدكتوره : لا مش للدرجادي ما انت بتقول ساب المجال
الدكتور بخوف : لالا احنا مش هنخا.. طر اول ما يصحى نخليه ياخد بعضه وخلاص مش عايزين مشاكل!!
اهل البلد طلعوا على ضواحي البلد وهما بيتمنوا يلاقوا حاجه توصلهم ليهم بعد مسافه بيلاقوا د... م جامد على التراب وواضح أن في حد كان مر.. مي هنا
هشام بخوف : شكله في حاجه كبيره حصلت فعلا وليها علاقه باختفاء زياد ومراته احنا هنضطر نبلغ فوراً!!!
نور شايله الطفل وحاضناه بخوف والعربيه ماشيه بيهم
نور بخوف : طب ازاي هنقدر نطلع من مصر بدون ما حد يتعرف عليا او يلاقوا اسمي في السجلات؟
الراجل بهدوء وهو بيبصلها من المرآه : متخافيش كل حاجه متخطط لها من شهور هنطلع على ضواحي مصر وهنسيبك هناك وهناك في ترحيل للاجئين اللي معندهومش هويه أو حاجه.. وده جواز سفر مزو.. ر باسم تاني لما توصلي هتسافري من مطار هناك للبلد اللي عايش فيها جوزك ونفيسه هانم قالت بطريقتها هتقطـ.. ـع الاتصال بين اهلك وبين أكرم ومحدش هيعرف حاجه
نور وهي بترجع راسها لورا براحه : تمام يلا اتحرك بسرعه !!
بعد مسافه الراجل بيوقف العربيه : انزلي هنا وامشي لقدام على طول شويه وهتلاقي الترحيل عشان محدش يشوفني!!
نور بتومئ له وبتنزل وهي ضامه الطفل بقوه
عند زياد بيفوق بعد مسافه وبيطلع من المستشفى حتى مبيكلمش حد ولا بيرد على الدكاتره وهما بيندهولوا عشان يدور على نهر وبيطلع على أول قسم يبلغ
اما نهر بعد مده بتشيلها الدكتوره وهي متربطه بالكامل بمساعده الرجاله وبير.. موها عند بدايه البلد وبيمشوا بسرعه بالعربيه لأن هشام شافهم وكان بيحاول يلحقهم.. وبيأخد نهر المنهاره عند بيت حماتها
وبعد مده زياد بيقرر يرجع البلد عشان ملقيش حاجه
زياد بصدمه وفرحه : نهرررر!!
نهر ببكاء : زياد ابني!!
زياد بخوف : ماله ابني؟؟... فين ابني؟؟
نهر بانهيار : زياد خطـ.. ـفوا مني ابني ور.. موني متربطه عند أول البلد
حسينه ببكاء : ونور برضو طلعت عشان تشوفكم وهشام بيقول جات عربيه وقفت وهي ركبت فيها
زياد بصدمه : اييييييييييه؟؟؟..... نور كمان!!
نهر ببكاء وانهيار : دي نور دي نور اللي خطـ.. ـفت ابني عشان مبتخلفش!!
زياد بعصبيه : نهرررر ايه الكلام ده اللي بتقوليه انتي اتجننتي؟؟؟؟
نهر ببكاء : متجننتش ولا حاجه بس ايه غرض الناس من أنهم يخطـ.. فونا؟؟.. بعدين عرفوا ازاي اننا في أول البلد في الوقت ده؟؟.. بعدين انا وانت برضو اتخطـ.. ـفنا ورجعونا ايه اللي يخليهم يرجعونا وميرجعوش نور؟؟... نور أساساً من زمان حاطه عينها على ابني!!
زياد بعصبيه وبيضر.. بها بالقلم : نهرررر انتي اتجننتي؟؟؟
حسينه بتشهق من الصدمه وهي بتعيط بالي وصلوا له
نهر بجمود : متجننتش ولا حاجه ومتخافش اختك هلاقيها واسجنها وابني هجيبه!!
زياد وهو بيمسح على وشه بغضب : نهرررر اخفي من وشي دلوقتي!!
نهر بحده: زياد طلقني!!
عند نور بتلاقي عربيه ترجيع اللاجئين المهر..بين وبتركب جواها والعربيه بتتحرك نور بفرحه وهي بتحضن الطفل
: مبروووووك يا أعظم انتصاراتي!!...يتبع للجزء الثاني
اقتباس من الجزء التاني
نادر وهو شايل الشنطه : السلام عليكم اسمي نادر وبدور على ابويا هو اسمه زياد معتز تعرفه؟؟
الراجل بخبث : ايوه طبعاً نعرفه تعالى معايا
نادر بخوف من هيئته : لالالا انت بس قولي على المكان
الراجل وهو بيطلع مطو.. ته : طلع كل اللي معاك يلا بسرعه
نادر وهو بيطلع كل اللي بحوزته : ده باين له مرار طافح ياريتني ما جيت مصر!!
................
الراجل بيبص عليه بصدمه : اييييييييييه ده انت شبهي اوي!!
نادر بصدمه : انت مصري كمان زيي!!
الراجل بابتسامه : ايوه اكيد هكون مصري هوا انت اسمك ايه؟؟
نادر : اسمي نادر
الراجل وهو بيملس على شعره بحنان : ماشاءالله ربنا يبارك لأهلك فيك انا زمان كان عندي طفل كان المفروض يكون بعمرك دلوقتي بس ما.. ت انا متأكد لو كان عايش مكنش هيكون شبهي زيك كده
نادر بحزن : ربنا يرحمه يا عمو طب معندكش اولاد غيره؟؟
الراجل بحزن : لا اتطلقت بعدها..
نادر بابتسامة حزن : ربنا يعوضك يا عمو
الراجل بشك : طب مين ابوك يمكن حد من معارفي أو صحابي
نادر : ابويا اسمه أكرم.....
عايزه اقولكوا حاجه ثقوا فيا والله في فكره جامده في دماغي مش عايزه اعمل نهايه سعيده فتكون عاديه زي كل الروايات ومش عايزه اعمل روايه نهايه حزينه فالسر في الحبكه ♥️
انا ماشيه بمبدأ وسيسقى كل ساقي بما سقى فما تخافوش كله حقوا هيجيله أضعاف
يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية لست من نسلي كوكب الروايات" لكي تظهر لك كاملة
•تابع الفصل التالي "رواية لست من نسلي" اضغط على الرابط الرواية
تعليقات
إرسال تعليق