رواية حبي الاول الفصل الثاني عشر 12 - بقلم روان احمد
روايه_حبي_الأول
.بقلمي🖋️***أقبل يا أدمن
.البارت الثاني عشر'
نبدأ"بسم الله الرحمن الرحيم"
________________________
مي بفرحه عارمه: ماشاءالله تبارك الله أول مرة اشوف القمر قدامي🥹♥️
كبرتني ياض يا موري، مكنتش متوقعه أن هيجي اليوم وواحدة تانيه تشاركني فيك
عمر خدها ف حضنه وفضل يضحك كتير على كلامها
=يا أروبا انتي اختي وحبيبتي الأولى وغير كده مخدش يقدر ياخدني منك يابت انتي وبعدين
انتي بنتي🌚🥹♥️♥️♥️
تعالى ف حضن اخوك يا فواز😂😂😂🫶🏻🤍
***********
علاقه الأخوات دي غريبة أوي على الرغم من كتر الخلافات والخناقات اللي بتحصل ما بينهم إلا أنهم بيتصافوا وبيرجعوا دايمًا لبعض حتى لو فعلاً حصل سوء تفاهم بينهم وحد فيهم حصله مشكله لازم يلاقي التاني جنبه
،الخلافات اللي زي كده عمرها ما تأثر على الاخوه
*عمرهم ما بيتعوضوا*✨
حقيقي الأخوات دول نعمه كبيرة أوي واكيد ده بيفرق معانا أو بنحس بيه وقت أما نقعد شويه من غير بعض أو مثلاً قد يكون شخص منهم مسافر أو ف شغله
ساعتها بتحس أن البيت فاضي
وأنك لوحدك ،محدش واخد بحسك مش لاقي حد تناكف فيه
تحس بردوا انك بلا هدف
الحمد لله على هذه النعمه التي لا تقدر بثمن🤗🫂♥️♥️♥️
**********
طبعًا انتوا واقفين تعملوا فقرة العشق الممنوع دي
وانا ولا هنا صح والبت المسكينه اللي قاعده مستنيه هناك دي
وده كان صوت محمد🫣
عمر بأبتسامه:لا ازاي يعني يا حاج ده انت الكل ف الكل
تعالى انت كمان هات حضن
محمد بهدوء:و الله وكبرت ياض
لا بس متفتكرش نفسك كبرت علينا هه
عمر بضحك: امال فين صفاء
صفاء من وراه:أنا هنا يا حبيب قلبي تعالى أما اخد حضن أنا كمان هي جت عليا يعني
وكلهم حضنوا بعض ك عائلة سعيدة وكانت نسرين معاهم بردوا وابتدوا يتحركوا ف طريقهم ل ياسمين👀
................
على الوجه الآخر كان عبدالرحمن
انتهى من تحضير المفاجأة
ومستني اللحظه اللي يقول فيها ل مي
ولكن فجأة..........
عبدالرحمن انت بتعمل اي هنا
وكان ذلك الصوت مألوف بالنسبه له أنه يعرفه جيدًا
أجل ف هي حبيبته السابقه
تلك الفتاة التي جعلت قلبه حطامًا
اه منكِ لماذا الآن؟!
لا لا يمكن أن يحدث ذلك فأنا عانيت كثيرًا وأُحب أيضًا،وتلك
ليست ملاك إستخدمتني گ طُعم
فقط لتصل إلى مُرادِها،
سحقًا ليكِ أيتها اللعنه
أجل فأنا أصبحت أرى الحب
وكأنه لعنه على يدِيها
.....فاق عبدالرحمن من شروده
وهَمّ بالرحيل قبل حتى أن يلتفت لها ويرى ذلك الوجه البرئ
الذي ورائه الكثير من الحقد والكره والغيره المصاحبه للانانيه
*********
وف نفس الوقت ده كان المأذون
وصل وبدأ عقد القران
وحاول عبدالرحمن إخفاء ذلك الحزن الذي عم عليه
وقال المأذون جملته الشهيره
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
ومن هنا بدأت رحله عمر وياسمين 🥰 👀♥️
وف الوقت ده طبعا مكنش ظاهر غير صوت الزغاريد اللي طلع من مي وحبيبه ونور وشروق وهدى كانت قاعدة تسقف بس 😂💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻
عمر بهمس:هو فين ؟
ياسمين بأستغراب:هو مين؟
عمر بنفس الهمس:الحضن اللي بيقولوا عليه بتاع كتب الكتاب
ياسمين بصدمه:عمر اتلم....
وقبل ما تكمل كلامها كان عمر
خدها جوا حضنه🌚
والبنات كانوا فرحانين أوي
وخصوصًا شروق ومي🥹
وطبعًا السقفه كانت من جميع الموجودين وف وقت ما كله مشغول بالعريس والعروسة
إلا أن مي لاحظت اختفاء عبدالرحمن من الصبح وأنه مظهر غير فترة كتب الكتاب واختفى تاني
خرجت البلكونه تدور عليه مكنش فيه حد جوا ولحسن حظها أنها لمحته واقف تحت ساند على عربيته
ف اضطرت أنها تنزله من غير محد يشوفها عشان القلق اللي ممكن يحصل
.................
مي بمغازله:اي ياعم القمر ده كله
يبقى ابن خالتي مكنتش اصدق صراحه لو قالولي بس اديني شايفه بعيني😉😂
عبدالرحمن بضحك:مش هتبطلي
انتي طول عمرك كده
وأما اتغر أنا دلوقتي
مي ضحكت:يا سيدي براحتك
،احم بس قولي مالك كده مش على بعضك من الصبح
عبدالرحمن بهدوء:أبدًا يا ستي كنت بحصر مفاجأة لحبيبتي
ومستني الفرصة المناسبة عشان
اوريهلها بس الظاهر كده الدنيا
ملغبطه معايا حبتين
مي بغيره وضيق:ومين بقى حبيبتك دي اعرفها؟!
عبدالرحمن حاولت يكتم ضحكته:لا أنا مجبتلكيش سيرة عنها قبل كده
بس اكيد ف الوقت اللي تلاقيه مناسب هعرفك عليها
مي بغضب واضح:مقولتليش يعني انك بتحب قبل كده ولا في حد ف حياتك اصلا
عبدالرحمن بتظاهر اللامبالاة:عادي يعني قولتلك مجتش مناسبه اقولك
مي بضيق منه:طب انا عايزة اروح
عبدالرحمن بصلها بقلق:انتي كويسة
مي كانت بتكلمه من غير ما تبص ف عينه:كويسة اوي بس عايزة اروح عشان معجبنيش الجو
عبدالرحمن بتنهيدة:طب والناس اللي فوق دي مش المفروض نعرفهم
مي بأبتسامة صفرا:اكيد هرن على ماما واقولها عشان متقلقش
عبدالرحمن:تمام، اتفضلي
.........
فضلوا ماشيين فترة بالعربية والصمت كان سيد المكان ومحدش فيهم اتكلم لحد ما عبدالرحمن قطع الصمت ده: تحبي ننزل نتمشى شوية
وكمل بمراوغه واهو بالمرة اجبلك حمص الشام زي بعضه
ونشوف مال وشك قلب ليه ميه واحداشر😂😂😂😂
مي بصتله واتكلمت بجديه متصنعه:احم لا شكرًا
كان عبدالرحمن نزل اصلا يجيب الحمص ومهتمش لردها
بمعنى أصح سبها تكلم نفسها
لحد ما يجي حب يضايقها شوية عشان يجيب أخرها🙃
**********
يلا ي سكاكر نشوفكم ف بارت جديد بإذن الله+قولولي ايه رأيكم نكمل ولا زهقتوا🥹🤍✨
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق