رواية عمر و فرح الفصل التاسع 9 - بقلم اميمة تيتو
البارت التاسع
ف المطبخ
هبه: ايه دا يا فرح هيجوزوكي لمصطفي انتي ازاي ساكته اكدا
فرح وهيا بتاكل تفاحه
عشان مش انا اللي هتكلم
هبه: تقصدي اي
فرح: عمر هو اللي هينهي المهذله دي
هبه: ازاي بقي هو اللي قال انه هيطلقك
فرح: هنشوف كلنا بعدين ايه اللي هيحصل
هبه: ربنا يستر وتكوني فاهمه وواعيه للوراطه اللي انتي فيها
فرح طيب انا هطلع الاوضه اشوف عطر
فوق
عطر وعمر قعدين علي الكنبه وبيشوفو فيديوهات بس عمر سرحان بيفكر ف موضوع مصطفى اللي عايز يتجوز فرح
فرح دخلت الاوضه
عطر ياروحي بتعملي ايه
عطر: بشوف كرتون تعالي شوفي معايا
فرح: طيب وقعدت معاها علي الكنبه
عطر: شوفي يا ماما دي الاميره سندريلا هيا دلوقتي عايشه مع اخواتها مش بيحبوها وامها مش بتحبها بس في واحده معاها عصايا سحريه هتلبسها فستان وتروح الحفله وتتجوز الامير والامير هيحب سندريلا ف النهايه بس مش عارفه هيجيبو بيبي صغير ولا لا
فرح: ايوا عارفها الحكايه دي العرافه الطيبه هيا اللي هتساعد سندريلا
عطر: بس انا عايزها تجيب امير صغير ماما انت امتي هتجيب برضو بيبي صغير
عمر بص لفرح
فرح: لما اتجوز هجيب بيبي ان شاء الله بعد شر قريب اوي اهو
عطر: بس انت متجوزه يا ماما
فرح: اقصد ايوا ياروحي انا متجوزه يعني بعد فتره كدا هيبقي في بيبي وتبقي انتي اختو الكبيره
عمرف نفسو فرح عايزه يبقي عندها طفل بس دي قالت بعد شر لما تتجوز تقصد بكلامها دا مصطفى يعني
فرح: قومي بقي كفايا كدا يلا عشان تنامي
عطر: لالا شويه كمان هسمع الفيلم للاخر
فرح: طيب بس يخلص هتنامي علي طول
عطر: حاضر
وفرح دخلت لبست برموطه وبدي قط مرسوم عليه باندا
عمر بصلها ايه دا انا مش قولتلك بلاش اللبس دا
فرح: اومال هلبس ايه يعني انت قلت متنزليش غير بلبس واسع وانا عملت كدا بس دلوقتي انا هنام هلبس ايه بقي عبايا يعني
عمر: مينفعش تلبسي اكدا قودمي انا هطلقك
فرح: همست اه طيب خلاص لما اتجوز مصطفي هبقي البس اللي انا عايزاه و كمان مش هيبقي بارد كدا
عمر: مين دا اللي بارد ومسك دراعها تناه وراه ضهرها ومسمعش سيره مصطفي ف اوضتي فاهمه
فرح ابتسمت وقالت ف نفسها اهو دا بالظبط اللي انا عايزاه
عمر: واسمعي انت دلوقت لسه مراتي اللي اقولو تسمعي وتنفذيه
فرح: فنفسها حاضر ياعمري
وبعدين اتكلمت بغصب مصتنع انت ملكش دعوه بيا فاهم احنا متجوزين علي الورق بس والكل بقي عارفين اننا هنطلق وبرضو عارفين ان مصطفي عايزني وانا كمان قولتلك اني موافقه اتجوزو
عمر: دا بمزاجي يافرح ومش هعيد كلامي تاني
فرح: فنفسها لسه مغرور بس كويس واحده واحده بتقرب مني من غير ماتحسي
وبعدين فلتت منه وبعدت واخدت عطر من علي الكنبه كانت نايمه ونايمتها علي السرير وقالت انت هتنام مع عطر علي السرير عايزه لما تقوم الصبح تلاقيك انت اللي نايم معاها وانا هنام علي الكنبه عشان تتعود علي اني اكون بعيده عنها عشان لما اتجوز مصطفي تقدر تنسي بسرعه
وراحت نامت علي الكنبه
عمر فاضل قاعد علي طرف السرير وبيفكر
وبص لفرح حسا انها ساقعنا جاب لحاف وقرب منها وركز علي الارض وفاضل يتأمل فرح
عمر: انت ازاي حلوه اكده فعلاً بصراحه هو من حقه انه يحبك ويكون عايز يتجوزك بس انا ليه بفكر فيك علي طول وليه.. انت عملتي فيا ايه يا بت وحط ايديه علي رأسها وفضل يمشي ايديه علي شعرها
فرح انت بجد هتسيبني وتمشي بجد عايزني اطلقك
طيب ليه مش قادر استوعب فكره انك تتجوزي مصطفي بحس وقتها ان في حد بيطعني بخنجر ف قلبي انا اتعودت علي وجودك يا فرح
ونام وهو علي الارض وماسك ايديها
تاني يوم
فرح صحت من النوم لاقت عمر ماسك ايديها وقاعد علي الارض
فرح بصتلو و قربت منه وباستو ف خدو
وقامت دخلت الحمام وغيرت هدومها ونزلت
عمر صحي ملاقش فرح ف الاوضه وفضل ينادي عليها يمكن تكون ف الحمام
وبعدين دخل اخد دوش وغير هدومو ونزل
فرح واقفه مع سيف وبتضحك
عمر: في ايه بتضحكي علي ايه
سيف: مصطفي قاعد مع ابوك جوه وبيحدد ميعاد لكتب كتابو
علي فرح
عمر: بغيظ نعم كتب كتاب ايه وانا اهنا ايه مش متجوزها انا
هبه: ياخوي مانت بعد شر مش هتبقي جوزها مصطفى هو اللي هيكون جوزها
عمر: بغضب دخل الاوضه
مصطفى: ازيك ياولد عمي
امتي بقي ناوي تطلق انا من ساعات مشوفت فرح وانا بفكر فيها وبصراحه بقي مستعجل وعايز اتجوزها ف اقرب وقت لو ينفع انهارده ماشي وضحك
عمر: ابتسم ابتسامه مصتنعه وقال طيب عن اذنك وطلع
فرح تعالي عايزك وطلع فوق
هبه: غمزتلها يلا اطلعي وراه
فرح: ابتسمت حاضر
ف الاوضه
فرح: نعم
عمر: طول ما مصطفى تحت متنزليش
فرح: ليه بقي اشمعنا
عمر: اكدا اللي اقولو يتنفذ وبس
فرح: لا طبعا انت جوزي لفتره لكن مصطفى خطيبي وجوزي باقي العمر وهيبقي ابو عيالي
عمر: بغضب انت بتقولي ايه انت واعيه لكلامك دا
فرح: ايوا انا عارفه انا بقول ايه
انت بقي واعي وفاهم اللي انت بتعملو وان بعد شهر مراتك هتكون ف حضن غيرك ومش هيبقي ليك حق انك تتكلم معاها اصلا
عمر: بصوت عالي اسكتي يافرح
فرح: طيب هسكت بس لما ييجي اليوم دا انت اللي هتسكت غصب عنك وانت شايف مراتك ماشيه من بيتك مع ابن عمك اه صحيح لا وقتها مش هكون مراتك هكون مراتو هو
عمر: انتي يابت متعصبنيش وضربها بقسوه
فرح عيطت من شده الضرب انت مبتفهمش انت حيون
عمر بصلها لاقها بتنزف قرب منها وحضنها انا اسف حقك عليا يافرح بس انت اللي عصبتيني
فرح: بوجع اااه ابعد عني
عمر: انا مقصدش اضربك والله
فرح: طلقني يا عمر
عمر بصلها وبعد عنها وسابها ونزل
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
بعد 3ساعات
عمر رجع البيت وكان الكل نايم
طلع الاوضه
لاقي عطر نايمه وفضل يدور علي فرح ومش لاقيها
فرح فرح انتي فين
فرح دخلت الاوضه
عمر: كنتي فين
فرح مردتش عليه
وحطت الصنينه اللي فايديها علي الكرسي
عمر: لما اكلمك تردي
فرح: بصوت واطي كنتي بجيب اكل لعطر من تحت
عمر: متزعلش مني
فرح: لفت وشها مش هتفرق كتير
عمر: اكلتي
فرح: لا
عمر: ليه مستنيه اجاي ناكل سوا
فرح: لا طبعاً انا مالي تاكل ولا لا انا مش جعانه وياريت متكلمنيش عشان مش هرد عليك
عمر: بحنيه طيب انا جعان
فرح مردتش عليه
عمر: علي فكره بكلمك
فرح: انا قولت مش هرد عليك
عمر: واديكي رديتي
فرح: بدموع انت بتعمل فيا كدا ليه انا تعبت انا ولاعايزني اكون ليك ولا اكون لغيرك
عمر: بجد مش عايزه تعيشي معايا يا فرح
فرح: انا بحبك يا عمر
عمر بصلها قولتي ايه
فرح: بحبك انا بحبك
عمر ابتسم طيب يلا ناكل
فرح: انت بارد اوي
عمر: وانت قليتي ادابك قوي
فرح: طيب اسفه
عمر: علي ايه
فرح: عشان قولتلك يا حيون
عمر: يعني انت اخده بالك
فرح: مانت ضربتني بقسوه مفيش بني ادم يعمل كدا
عمر: معاكي حق
فرح: طيب انت برضو هتطلقني وموافق اني اتجوز ابن عمك
عمرسكت ومردش عليها
فرح: طيب انا هقول لابوك اني موافقه اتجوز مصطفي وف اقرب وقت
وقامت دخلت الحمام وبعدين طلعت نامت علي طول
عمر فنفسو ايه دا بقي دي طلعت بتحبني معقول ياعمر يعني هتسيب مراتك لحد غيرك فين رجولتك فعلاً انت مش راجل زي ماقالت وبصلها وشاف الجروح اللي ف جسمها انا ازاي عملت اكده
تاني يوم
عطر: بابا بابا يلا قوم
عمر: فين فرح
عطر: ماما فرح نزلت تحت
عمر قام ودخل الحمام وغير هدومو ونزل
انا عندي شغل انا همشي وارجع بالليل
وقرب من فرح وقال عايزه حاجه اجابها معايا
فرح: هزت رأسها بمعني لا
عمر: طيب افطري متقعديش من غير اكل
فرح مردتش عليه
عمر: هتفضلي اكده كتير
فرح: ترجع بالسلامة
عمر: طيب انا همشي لو مصطفى جاه اهنا تطلعي فوق ماشي
فرح: بصتلو حاضر
عمر: ايوا اكده اكده تعجبيني
فرح: اعجبك بجد
يعني انا عجباك
عمر: اكيد انتي ست البنات
فرح: طيب وهتطلقني ليه بقي
عمر: متتكلميش ف الموضوع ده تاني
فرح: يعني انت مصمم طيب ياعمر انا مش هتكلم معاك تاني بس انت هتندم عليا ووقتها ندمك مش هيفيدك
عمر طلع وكل تفكيرو ف الكلام اللي فرح قالتو
محمود: طيب يافرح انت كتب كتابك الجمعه الجايه
فرح: بدموع جريت علي الاوضه
هبه طلعت وراها انتي بتحبي عمر يافرح
فرح: بصتلها بدموع ايوا بس هو مش بيحبني
هبه: مين قال اكده
فرح: هو
هبه: لسانو قال اكده بس قلبو وافعالو عكس اكده انا شايفه انه بيحبك
فرح: بجد
هبه: ايوا بجد
فرح: طيب هيجوزوني لمصطفي
هبه: لسه اسبوع تقدري تعملي فيه حاجات ياما وتخلي يعرف انه ميقدرش يعيش من غيرك
الباب خبط
فرح فتحت لاقت عمر انت جيت دلوقتي ليه
عمر: مش عارف اشتغل
هبه: طيب انا هنزل ورايا شغل
فرح: مش هتقولي مبروك
عمر: علي ايه
فرح: كتب كتابي الجمعه الجايه
عمر: نعم
فرح: بابا لسه قايل من شويه
عمر سابها ونزل وهيا ابتسمت ونزلت وراه
عمر: ايه الكلام دا يابوي
محمود: ايه
عمر: كتب كتاب مين الجمعه الجايه
محمود: مصطفى علي فرح
عمر: وانا
محمود: انت هتطلقها والمأذون هييجي انهارده
مصطفى: اهو المأذون انا جبتو ياعمي
محمود: انت مستعجل ليه اكده يابني
مصطفى: خير البر عجاله
عمر: بر ايه فين البر دا
مصطفى: اني اتجوز فرح
عمر: متقولش فرح اكده
مصطفى: اومال اقول ايه دي بعد اسبوع هتكون مراتي
عمر: تقولها يام عطر ودي مراتي انا
فرح بصتلو وابتسمت
مصطفى: مانت هتطلقها اهو يابني عمي
عمر: سكت شويه وبعدين قال مش هطلق
الماذون: ايه يا جماعه في طلاقه ولا لا
عمر: بصوت عالي فرح مراتي ومش هطلقها
فرح دموعها نزلت علي خدودها
عمر قرب منها ومسك ايديها وقالها تعالي نطلع اوضتنا
محمود: وقف عندك ايه لعب الصغار دا هو بمزاجك تطلق او لا
عمر: ايوا بمزاجي اومال بمزاج مين وفعلا لعب صغار اني اسيب مراتي لحد غيري
مصطفى: بس احنا اتفقنا وفرح دلوقت تعتبر خطيبتي
عمر: ومراتي واعتبر ان الخطوبه اتفشكلت وشد فرح وطلع الاوضه
ف الاوضه
فرح بتبص لعمر بابتسامة
عمر: في ايه
فرح: هزت رأسها لا مفيش
عمر: عجبك اكده اكده بقيت راجل صح
فرح: قربت منه وقعدت جمبو وقالت سيد الرجال
عمر: طيب قومي حضريلي الوكل
فرح: بحنيه حاضر
ونزلت
ف المطبخ
هبه: انا مبسوطه قوي يافرح ربنا يسعدك يارب
فرح: وانا هموت من الفرح
هبه: طيب ياخيتي المفروض دلوقت بقي تعلقي بيكي اكتر
فرح: باستغراب ازاي
هبه: جيبي له عيل
فرح: ابتسمت واخدت الصينيه
وطلعت
ف الاوضه
عمر: مش هتاكلي
فرح بصلو ومبتسمه
عمر: هتفضلي بصلي كتير
فرح: وفيها ايه مش جوزي حبيبي
عمر: دلوقت بقيت جوزك مش كنتي بتقولي مقربش منك ومكلمكيش عشان احنا متجوزين علي الورق
فرح: قولت بس دا زمان لكن دلوقتى انت جوزي وحبيبي كمان
عمر: وايه اللي اتغير
فرح: اللي اتغير انك اعترفت قدام الكل اني مراتك
عمر: اممم طيب كلي
فرح مسكت المعلقه واكلتو بايديها
عمر: انا بقولك كلي مش اكليني
فرح: واحد يروحي لو اكلت يبقي انا اكلت
عمر: هاا روحي
فرح: اه وعمري كمان
عمر: مالك يابنتي
فرح: بحبك ❤❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
البارت العاشر
بحبك
عمر: مش هتاكلي
فرح: مش جعانه
عمر: لا مينفعش كلي
فرح: حاضر عشان خاطرك بس
عمر ابتسم طيب يلا كلي
بعد شويه
فرح: انا شبعت هنزل بالصينيه وجايه
ف المطبخ
فرح: فين عطر يا هبه
هبه: نايمه فوق عند ف الاوضه
فرح: طيب تعالي معايا عشان اخدها
هبه: لا هتنام عندي انهارده انت اطلعي لجوزك
فرح: بس
هبه: هيا مش زي ابني
فرح: انتي عندك ولد
هبه: ايوا بس قاعد عند ستو بقالو شهر هناك وجاي بكره
فرح: بجد مكنتش اعرف عندو كام سنه
هبه: ايوا عندو 9سنين
يلا بقي اطلعي
فرح: حاضر وحضنت هبه وقالتلها شكرا
فوق
ف الاوضه
عمر قاعد علي التليفون
فرح دخلت الاوضه
ودخلت الحمام اخدت دوش ولبست هوت شورط وبدي نص (مغطي صدرها بس وبطنها مكشوفه ) قط وطلعت سرحت شعرها وربطتو ديل فرس
عمر: ايه اللي لابساه دا مش هينفع عطر تشوفك اكده
فرح قربت منه بس عطر هتنام عند سيف وهبه
عمر: اممم طيب انت هتقعدي اكده قدامي
فرح حوطت رقبت عمر بايديها وقالت وفيها ايه انت جوزي
عمر: اممم بس
فرح: تو توء وحطت صوبعها علي بوق عمر
متتكلمش يعني انا مش عجباك
عمر: هاا
فرح: امممم مش عجباك
عمر: لا ابدا بالعكس
فرح: يعني عجباك
عمر: اقصد
فرح: هاا تقصد ايه بص بقي انا وعطر عايزين بيبي ماشي يا بيبي
عمر: هاا بيبي ايه المياعه دي اظبطي يابت ايه الدلع دا
فرح: بصوت عالي حاضر
وبعدين رجعت بدلع تاني قولت ايه
عمر نزل ايديها من عليه وقال عايز انام عندي شغل كفايا رجعت انهارده
فرح: بغيظ يعني الشغل اهم مني
عمر: اتخمدي يابت
فرح: بعصبيه طيب طلقني يا عمر
عمر: قرب منها وحط ايديه علي وسط فرح وبصوت واطي اطلق مين انتي مجنونه
فرح: بهمس طلقني
عمر: شششش مسمعش صوتك
وعيب بقي كدا احنا 🙃يلا.
•تابع الفصل التالي "رواية عمر و فرح" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق