Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمر و فرح الفصل الثامن 8 - بقلم اميمة تيتو

 رواية عمر و فرح الفصل الثامن 8 - بقلم اميمة تيتو



عمر: في ايه قومي يا عطر قومي 
فرح انا هاخدها للمستشفي 

فرح: لا استني انا هجاي معاك وغيرت بسرعه ونزلت 

محمود: ايه اللي حصل للبنت 
عمر: مش عارف
سيف: طيب يلا بسرعه وراكبو وراحو المستشفى 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف المستشفى 

عمر: مالها يادكتور البنت 
الدكتور: فين امها 
محمود: امها متوفيه 
الدكتور: عشان كدا اصلها بتقول وهيا نايمه وبتردد انا عايزه ماما تفضل معايا متوفيه من امتي طيب 

محمود: ماشيه ف سنه اهو 

عمر: هيا تقصد فرح 

الدكتور: مين فرح 
عمر: مراتي برضو 
محمود: بس دي مش امها دي مرات ابوها 
عمر: هيا متعلقه بيها يادكتور 
الدكتور: انا معرفش ايه الموضوع بس اول مره اشوف طفل ف العمر دا وعندو انهيار عصبي 

عمر: ايه انهيار عصبي 
الدكتور: خد دي الروشته جيب الادويا اللي فيها وعلي قد متقدرو شوفو ايه اللي يفرح البنت ويخليها مبسوطه واعملو 

فرح: طيب ممكن نشوف البنت 
الدكتور: مش هينفع دلوقت هيا فاوضه تحت الملاحظه 
وهتفضل كدا انهارده

فرح: انا دكتوره هدخل اشوفها مش هغيب وهيا هتحب وجودي والله 

الدكتور: طيب ادخلي انتي وياريت لما تطلع من المستشفى تخلي بالك منها طالما انتي دكتوره 

فرح: حاضر يا دكتور شكرا 

وعقمت ايديها وغيرت هدومها ودخلت 

عطر: ماما انتي هنا وعيطت 
فرح: لا متعيطيش هزعل منك كدا 
عطر: انت هتمشي وتسيبيني  
فرح: لا انا قولتلك هفضل معاكي صح انتي بنتي حبيبتي مش هسيبك 
عطر: بجد 
فرح: ايوا بس انت تسمعي الكلام وتاخدي العلاج بتاعك عشان تخفي بسرعه ونلعب سوا 
ودلوقتي انا هخرج وبعد شويا هجاي اخدك ونروح بيتنا ماشي يا قلبي بس دلوقتي هتنامي شويا 

عطر: حاضر ياماما 

فرح خرجت وغيرت هدومها 
وراحت عند عمر متخفش عطر كويسه 

عمر: بصلها بجد 
فرح: ايوا بجد ومسكت ايديها 

عمر بدموع فنفسو انا مش عارف اعمل ايه 

بعد ساعتين 
الدكتور: تقدرو تاخدها دلوقتي بس زي مقولت متزعلش ومحتاجه اهتمام 

عمر: حاضر يادكتور ودخل يجيب عطر من الاوضه اللي نقالوها فيها يلا يا جلب ابوكي هنمشي 

عطر زقت ايديه انا عايزه ماما 

محمود: يلا وهجيبلك حاجات حلوه 
عطر: لا انا مش عايزاك انت وحش ياجدو 
عمر: معلش يابا عيله صغيره مش بتفهم 
فرح شالت عطر ونزلو راكبو العربيه 

ف العربيه طول الوقت لحد ماوصلو البيت عطر كانت نايمه ف حضن فرح

وصلو وكلهم نزلو من العربيه 
عمر فتح الباب وفرح نزلت بعطر 

ناصره: البنت مالها كويسه
عمر: الحمد لله بقت احسن 

ناصره: كل دا محصلش غير بعد ما اللي اسمها فرح ماجات 

عمر: بغضب محدش يجيب سيره فرح علي لسانو مهما كان هو مين وسحب فرح وطالعو فوق 

فرح نايمت عطر علي السرير 
ودخلت غيرت هدومها ولابست بيجامه قط ستان وعملت شعرها ديل فرس وقعدت جمبها علي السرير 

عمر: انتي مكلتيش حاجه من الصبح هنزل اجيب الوكل واجاي 
فرح: مش جعانه 
عمر: لازم تكلي عشان تقدري تهتمي بعطر 
فرح هزت رأسها بمعني ماشي ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤البارت التامن 

تحت... 
محمود: الحمد لله عدت علي خير البنت الصغيره دي توصل لكدا 

سيف: يابا كانت متعلقه بامها وماتت ولما جات فرح البت حبتها وبعدين قلتلها انها هتمشي
عمر: ايوا يابوي صحيح انت السبب ف اللي حصل ف بنتي دا بنت صغيره وعارف انها متعلقه بيها تقولها هتمشي وتعيش مع حد تاني 

محمود: مادي الحقيقه اكدا ولا اكدا كانت هتعرف بعدين  

عمر: دي صغيره يابوي تقولها الكلام ده 
وانت ياما كلامك مع مراتي مينفعش 
ناصره: مش انت هتطلقها خالص 

عمر: بس هيا حالياً مراتي محدش ليه حق يتكلم معاها او يزعلها هيا مش خادمه هنا تحترموها 

هبه معلش حضري العشا هناكل فوق 
هبه: حاضر ياخوي 

وبعد شويه اخد الصينيه وطلع  
فوق

عند فرح عطر صحت 
عمر: عامله ايه ياجلب ابوكي 

عطر مردتش عليه 
عمر: يعني اكده اميرتي زعلانه مني يعني 

عطر لفت وشهاوحضنت فرح 

فرح: عيب يا عطر ردي علي بابا 
عطر: لا هو هيخليكي تمشي 
عطر: هزعل منك كلمي بابا بطريقه احسن من كدا 

عطر: طيب 
فرح: اعتذري من بابا 
عطر: انا اسفه يا بابا 
عمر: باس رأسها 
فرح: يلا عشان تاخدي علاجك 
عطر: لالا مش بحب الدواء طعمو مش حلو 
فرح: انا عارفه ان طعمو مش حلو بس عشان تخفي ونلعب سوا ونخرج سوا 
عطر: بجد هنخرج طيب هنروح فين 
عمر: اي مكان تحبي تروحي فيه بس الاول تخفي 

عطر: طيب يلا هاتي الدواء بسرعة 
فرح: حاضر يلا افتحي بوقك 
شطوره 

عطر: طعمو وحش 
فرح: معلش ياروحي 
يلا هتاكلي وطعمو يروح 
  
وبدات تاكلها 
فرح: اسمك حلو ياعطر مين اللي اختار الاسم 
عمر: بحماس فريده اخترتو كانت عايزه تسمعي بنتنا عطر من قبل ما نتجوز 
فرح زعلت وسكتت 

عمر ف نفسو انا عملت ايه 
عطر: انا شبعت خلاص 
فرح: طيب ياقلبي 
خدي علاجك دا كمان يلا افتحي بوقك شطوره 

عمر: طيب يلا كلي انت كمان 
فرح: مش جعانه 
عمر: طيب وشال الصينيه 
فرح: رايح فين 
عمر: هنزل الصينيه
فرح: مش هتاكل 
عمر: لا 
فرح: ليه 
عمر: مش انت مش هتكلي انا كمان مش هاكل وراح يفتح الباب عشان يخرج
فرح: طيب تعالي 
عمر: لا مش عايز
فرح: انا هاكل معاك
عمر رجع بالصينيه تاني وقعد يلا كلي 
فرح بدأت تاكل 
عطر كانت نايمه ف حضن فرح 
وفرح مش عارفه تاكل كويس 
عمر: انا هاكلك 
فرح: لا مش هتاكلني انت مش هتطلقني يبقي بلاش تقرب مني ارجوك انا هاكل لوحدي 

عمر بصلها وسكت 
فرح: ف نفسها غصب عني والله بس عشان تكون ليا بجد بس مش عارفه ليه قلبي واجعني لما رفضت انك تأكلني انا شكلي حبيتك ولا ايه ياربي بقي 

وبعدشويه عمر شال الصينيه من علي السرير 
انا هدخل استحمي 
فرح هزت رأسها 

واخدت عطر ف حضنها ونامت 

عمر طلع من الحمام قرب من عطر باسها وقعد علي طرف السرير وفضل باصص لفرح 
وبعد شويا غفل ونام معاهم علي السرير 

تاني يوم 

فرح قامت من النوم وشافت عمر نايم علي الطرف التاني من السرير وفضلت باصلو وقربت منه وباستو ف خدو وقالت بحبك يا عمر 

وقامت دخلت الحمام واخدت دوش وطلعت وكانت لابسه دريس قصير قط وفردت شعرها وعملت ميك اب خفيف ورشت برفان وقالت هشوف هتفضل بعيد لحد امتي وراحت قعدت علي السرير 

عمر صحي 
صباح الخير 
فرح عملت نفسها مش اخده بالها وهيا بتقلب ف الموبيل بتاعها 
عمر: بصوت عالي انا بقولك صباح الخير 
فرح: اه مخدتش بالي صباح النور 

 وقامت وجابت كرسي وطلعت عليه 
عمر: بتعملي ايه 
فرح: عايزه اجيب الحاف من فوق الدولاب 

عمر: بصوت واطي انت حلوه قوي كدا ازاي دي قشطه 

وفرح كل ماترفع دراعتها لفوق الدريس يقصر 
 اكتر 

عمر: بصوت واطي مش هينفع اكدا اممم فرح انزلي انزلي انا هجيب اللحاف 

فرح: طيب
وهيا بتنزل كانت هتوقع عمر ماسكها انت كويسه 
كنتي قوليلي وانا انزلو وشم رايحه البرفيوم بتاعها وغصب عنه قرب منها فرح فضلت حطه ايديها الاتنين علي كتاف عمر وبصه ف عيونو 

عمر ف نفسو عينيكي حلوين قوي 
فرح: في حاجه 
عمر: فاق هاا لالا مفيش وبعد عنها 

عطر صحت ماما 
فرح: ايوا ياروحي 
عطر: انا عايزه ادخل الحمام 
فرح شلتها ودخلت بيها وبعد شويا طلعت 
 
  عمر: يلا ننزل بقا 
وانت يافرح البسي حاجه واسعة وبلاش تلبسي البس دا تاني 
انا هاخد عطر معايا 

فرح دخلت الحمام ولابست عبايا واسعه ونزلت 

تحت
مصطفى: ايوا ياعمي انا جاي ابرك لعمر 

محمود: ايه دا ناوي يطلق بس عايز يشوفلها عريس الاول قال ايه عشان حاسس بذنب انه اتجوزها وعندو بنت 

مصطفى: هيا مش حلوه يعني 
ف الوقت دا نزلت فرح صباح الخير يابابا 

محمود: صباح الخير يا فرح 

مصطفى: هيا دي فرح بقا ينفع تطلق دي يا عمر 
محمود: سلمي عليه يافرح دا ابن اخوي 

فرح قربت سلمت علي مصطفى 

عمر: بغضب فرح روحي اعملي كوبايه قهوه 

مصطفى: دي حلوه قوي ياعمي طيب انت هتطلقها امتي يا عمر واتجوزها انا 

عمر: دي مراتي يا مصطفى 

مصطفى: طيب هيا دلوقت مراتك بس بعد شهر هتطلقها انا هتجوزها بقي وتبقا مراتي اني 

فرح جبت فنجان القهوه 
اتفضل يا عمر 

عمر: بغضب تعالي عايزاك فوق 

فرح طلعت معاه 
ف الاوضه 
انتي ايه اللي عملتي تحت دا 

فرح: ايه عملت ايه 
عمر: انت بتسلمي عليه ليه 
فرح: بابا طلب مني اسلم عليه 

 عمر: طلب تسلمي عليه يبقي تسلمي من بعيد عامل ايه وخلاص 

فرح: انت عايز خناقه وخلاص انت بتتلكك 
عمر: بتلكك وضربها كف 
فرح: بدموع لا مانت ما تخدش انك تفضل تضرب فيا كل مايحصل حاجه وبعدين انا غلطت ف ايه 

عمر: غلطي ف انه عايز يتجوزك هاا عايز يتجوزك وقالي اطلقك عشان هو يتجوزك 

فرح: يتجوزني 
عمر: ايوا وانت رايحه جايه قدامو 

فرح ابتسمت بس خبت الابتسامه بسرعه
وبغضب متصنع طيب وانت ايه مدايقك علي عموم هو حلو انا موافقه 

عمر: نعم 
فرح: انت مش كنت عايز تشوفلي عريس اهو دا حلو عجبني 
عمر كان هيرفع ايديه عليها وفرح مسكت ايديه انت متمدش ايدك عليا تاني فاهم 
عمر: طيب يافرح بس عطر اللي متعلقه بيكي دي 

فرح: انا هقنعها وهفهمها براحه يعني هيا المشكله هنا عند عطر بس لو كدا احلها 

عمر: بغيظ فرح اسكتي بقا احسلك
@إشارة

  •تابع الفصل التالي "رواية عمر و فرح" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات