Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمر و فرح الفصل السابع 7 - بقلم اميمة تيتو

 رواية عمر و فرح الفصل السابع 7 - بقلم اميمة تيتو

البارت السابع 

عمر نزل تحت انا عايز اطلق فرح

محمود: ياولدي ايه الكلام دا انتوا لسه مكملتوش اسبوع 
ناصره: بغيظ سيبو علي راحتو يا حج 
هبه بصت بزعل ودخلت المطبخ 

عمر: انا هطلقها واشوفلها عريس كويس واجوزها عشان برضو ميكنش زنبها ف راقبتي 

سيف: تعالي عايزاك يا عمر 
ف اوضه سيف 
انت بتقول ايه اللي قولتو تحت دا غلط مراتك كويسه ليه تطلقها 

عمر: عارف انها كويسه بس لا انا قادر اكون معها زوج صالح ولا اللي ف البيت بيعاملوها كويس وكمان دي طلعت دكتور يعني متعلمه ومتنوره وهيا حلوه كمان الف مين يتمناها 
سيف: اديك بتقول الف مين يتمناها ليه انت بقا متبقش الشخص ده 
عمر: انا بحب فريده ومش هكون غير ليها
سيف: اولا فريده ماتت وغير كدا انت خلاص من ساعه ماتجوزت فرح بقيت ليها ودا حقها وكمان فرح بتعامل عطر زي ماتكون امها واحسن كمان وايه اللي انت فيه دا ف راجل يجوز مراتو لحد غيره عادي اكده يعني عايز تقولي ان لحد دلوقت مشاعرك متحركتش ولا مره تجاهها يعني دي بنت حلوه وكل الصفات اللي يتمناها اي شاب موجوده فيها انا لو مش متجوز كنت اتجوزتها

عمر: انت بتهبل تقول ايه دي مراتي 
سيف: ما دا اللي بقولو من الصبح دي مراتك ياخوي اديك غيرت عليها مني وانا اخواك وكنت بشوف ردت فعلك بس اومال بقي لما تلاقي حد معاها بجد 

عمر: بس دا الاحسن ليها هيا تستاهل حد يقدر يسعدها 
سيف: وانت تقدر تسعدها اسمع انا بقولك ايه وبعدين فريده ماتت مش بقولك انساها بس برضو فرح مراتك يا عمر 

عمر: طيب يا سيف هشوف الموضوع ده 
سيف: فكر ف كلامي كويس 

فرح طيب انا هروح اوضتي اشوفها 

عمر دخل الاوضه 
شاف فرح قاعده علي طرف السرير بتعيط 

عمر قرب منها قعد جمبها على السرير انت لسه بتعيطي 

فرح مردتش عليه 
عمر: لما اكلمك تردي
مفهوم 
فرح: عايز ايه 
عمر: بطلي عياط 
فرح: وانت بتكلمني بصفتك ايه 
عمر: بصفتي اني جوزك 

فرح: مش هطلقني 
عمر: لسه مش عارف بس كلمت ابوي ف الموضوع ده 
فرح: يعني مصمم طيب ابعد عني ملكش دعوه بيا 
عمر: ايه شغل العيال دا 
فرح: ملكش دعوه برضو براحتي انا حرا 
عمر: لا مش حرا طول مانتي مراتي مش حرا 
فرح ماسكتو من قميصو وشدتو ليها انت ايه احنا متجوزين بالاسم وهنطلق ومن انهارده لوقتها اعتبرني مش ف الاوضه معاك وبالنسبه لاني اتجوز تاني ف ملكش علاقه انا اللي هختار مين يكون جوازي وانا عارفه مين المناسب ليا وهتجوزو 
عمر: يعني في حد ف دماغك 
فرح: ايوا في 
عمر: طيب كويس هطلقك ف اقرب وقت 
فرح سابت قميصو طيب ابعد عني بقا 
وقامت 

تحت
عمر انا هطلق فرح ف اقرب وقت 
سيف: انت بتقول ايه ياعمر 
عمر: انا عارف انا بقول ايه 
محمود: طيب اللي يرايحك بس شهر علي الاقل وبعدين طلقها 

هبه: تعالي يافرح عايزاكي 
هبه وفرح ف المطبخ 
هبه: ايه اللي حصل بينك وبين جوزك 
فرح: مفيش محصلش حاجه 
هبه: طيب ليه عايز يطلقك 
فرح: مش قادر ينسي فريده 
هبه: وانتي موافقه انك تطلقي 
فرح: لا انا مش عايزه اطلق 
هبه: عايزه تفضلي مع جوزك 
فرح: بدموع ياريت 
هبه: اتجاهلي وخلي يحس ان في حد اهم منه ف حياتك 
فرح: انتي بتقولي ايه 
هبه: زي مابقولك اكدا 
فرح: وبكدا هبحبني يعني 
هبه: كفايه انه هيفضل يفكر فيكي علي طول 
فرح: بجد
هبه: ايوا بجد 
فرح: طيب وحضنتها 

ف اوضه فرح وعمر 

فرح قاعده علي السريره ولبسه دريس قط وفرده شعرها وماسكه الموبيل وبتضحك 

عمر دخل انتي بتضحكي علي ايه وفنفسو ايه اللي لابساه دا دي حلوه قوي بس ياعمر اكده انت بتخون فريده  

فرح مردتش عليه  
عمر: انت طرشه يعني 
فرح ضحكت وبصت للموبيل 
عمر راح شدها من ايديها قومي لما اكلمك تردي 

فرح: بصتلو اتكلم 
عمر: مش بتردي من اول مره ليه
فرح: مزاجي كدا بقا وبعدين انت مالك احنا كلها شهر ونطلق ف ياريت تعتبرني مش موجوده معاك ف الاوضه مش قولت مش عايزني وعايز تطلقني خليك بقي قد كلامك ورجعت قعدت مكانها تاني 

عمر: برفع حاجب يعني اكده 
فرح لابست الهاند فري وشغلت اغاني 

عمر راح قعد علي الكنبه وفاضل يبوصلها  

فرح قامت وكان الدريس قصير عند الراقبه 
عمر بيبصلها ويلف وشو 
فرح بابتسامة صبرك عليا يا عمر
وواقفت قدام المرايا بتسرح شعرها ورشت برفان وهيا اخده بالها ان عمر شايفها وعينيا عليها 

عطر دخلت الاوضه 
ايه دا ياماما انتي حلوه اوي 
فرح: وانت كمان جميله يا روحي 
عطر: انت لما تروحي البيت التاني هتاخديني معاكي 

فرح: فين البيت التاني دا 
عطر: جدي بيقول انك هتمشي وهتعيشي ف بيت تاني 
فرح بصتلها وحضنتها 
عطر: انا مش عايزكي تسيبني انت مش قولتي انك امي وانك مش هتعملي زي ماما فريده 

كل دا قدام عمر 
  
عمر فنفسو انا ازاي نسيت انا بنتي متعلقه بيها 

عطر: بعياط بابا عشان خاطري متخليش حد تاني ياخد فرح زي ماجدو قال 
انا بحبها دي مامتي انا هيا هتروح ليه 

عمر: بدموع هيا لازم تمشي هيا مش مبسوطه هنا 
عطر: لا هيا بتحبني وبتحبك 
عمر بصلها وبص لفرح
فرح بصت ف الارض 

عطر: بعياط بابا عشان خاطري خلي فرح 
وفجاه البنت وقعت ف الارض 
فرح جريت عليها 
عطر عطر وشلتها من الارض 

  •تابع الفصل التالي "رواية عمر و فرح" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات