رواية عمر و فرح الفصل السادس 6 - بقلم اميمة تيتو
البارت السادس
فرح: ايه دا انت جسمك سخن اوي
عمر: هدخل استحمي وابقي كويس بس انت مش زعلانه دلوقت
فرح: مش زعلانه ومسكت ورقه وقلم وكتبت اسم دواء
خد دا خافض حراره حلو اوي
عمر: وانت عرفتي منين
فرح: انا دكتوره
عمر: بتعب بجد
فرح: ايوا بجد انت مكنتش تعرف
عمر: انا معرفش حاجه عنك غير انك اسمك فرح
فرح: بعدين احكيلك عني وانا برضو اعرف عنك وكدا بس دلوقتي خد خلي حد يجيب العلاج دا
عمر: مين هيروح دلوقت مش مهم انا هدخل استحمي والحراره هتنزل
فرح: طيب هروح اجيب انا واجاي
عمر: انتي مجنونه يابتي تروحي فين انتي متطلعيش من البيت وكمان تروحي دلوقت الوقت متأخر
فرح: طيب قوم تعالي خد دوش
عمر: قام معاها واتسند عليها وبعدين بعد عنها لما افتكر انه كدا بيخون فريده مراتو الاولي
فرح: في ايه
عمر: انا هدخل لوحدي مش محتاج مساعده
فرح هزت رأسها بمعني ماشي
عمر فقد توزنه وكان هيوقع ف الارض
فرح جريت عليه وماسكتو من وسطو
مالك يا عمر انت كويس
عمر: ايوا بس دايخ
فرح: طيب انا هساعدك ومتقولش لا مش عايزه كلام تاني
عمربصلها برفع حاجب نعم
فرح غمضت عيناها وبعدت وشها اقصد انت تعبان انا هساعدك ممكن
عمر: انتي بتخافي مني
فرح: بخوف بصراحه ايوا
عمر: ليه هو انا وحش
فرح: ابتسمت وقالت لا بس انت بتتعصب بسرعه
عمر: انتي اللي بتعصبيني مش من غير سبب
فرح: برفع حاجب طيب يلا
عمر: انتي بترفعيلي حواجبك يا بت
فرح: يعني تعبان وبرضو مش سايبني ف حالي
عمر: وانت ايه اللي غصبك علي كدا انا قولتلك هطلقك
فرح: بصوت عالي وانا قولتلك لا مش عايزة اطلق وآخر مره اسمع منك الكلام دا فاهم
عمر: انا مش فاهمك ساعات بحسك حنينه قوي وساعات بحسك قوي وقادره وساعات احسك طفله صغيره
فرح بصتلو ف عينياه انت شارب حاجه
عمر: انتي بتقولي ايه
فرح: ولا حاجه يلا امشي معايا وفضلت ماسكاه من وسطو وهو حطت ايديه علي كتفها وفرح ساعدتو ودخلو الحمام
عمر: يلا اطلعي برا
فرح وهيا طالعه عمر داخ تاني
فرح: انا هساعدك وفضلت تخلع ف هدومو وهيا ماسكه قميصو مسك ايديها انت بتعملي ايه
فرح: انت دايخ انا بساعدك
وفضلت تخلع ف هدومو لحد موصلت للشرط وقالتلو تعالي وساعدتو يقعد ف البانيو
بعد شويه
عمر: كفايا انا تلجت
فرح: طيب يلا قوم براحه وسندتو وطلعو برا وجابت هدوم من الدولاب بنطلون وشرط وتيشرت وقالتلو انا هروح هناك وانت غير الشرط المبلول وهجاي اساعدك تلبس باقي هدومك
وفعلا عمر عمل اللي فرح قالتو
فرح قربت منه وساعدتو يلبس باقي هدومو
عمر: انا سقعان
فرح: طيب قوم وسندتو لحد السرير
ونام علي السرير وفرح جابت لحاف وغطت عمر بيه
عمر: انتي زعلانه مني
فرح: لا ونزلت جابت علبه وفيها مياه وطلعت تاني
عمر: بصوت واطي كنت فين
فرح: بجيب مياه هعملك كمادات
عمر: لا انا سقعان
فرح: معلش عشان الحراره تنزل وبدأت تعمل كمادات لعمر
عمر: انا تعبان قوي
فرح: معلش هتبقي كويس
عمر: انتي كويسه قوي انتي ازاي اكدة
فرح: بتقول كده ليه
عمر: انت بتتعاملي مع عطر كانك امها فعلاً وانا برضو مش بكلمك باسلوب حلو حتي بس برضو انت
فرح: اولا عطر بنتي فعلا وثانيا انت جوزي ودا واجبي
عمر: بس عطر مش بنتك انتي مرات ابوها اقصد يعني...
فرح قطعت الكلام انت غلطان دي بنتي
عمر نام وفرح فضلت ساهرانه بتعمل كمادات لعمر
الحراره بدأت تنخفض وبعد شويه جسمو رجع لحرارته الطبيعيه
فرح: قامت عشان تنام علي الكنبه
عطر بعياط مامااا
فرح: مالك يا حبيبتي
عطر: في وحش ف الاوضه
فرح: لا يا حبيبتي مفيش انا معاكي متخفيش
عطر: تعالي معايا الحمام
فرح: تعالي وشلتها ودخلتها وطلعت
يلا ارجعي نامي
عطر: لا انا خايفه نامي معايا علي السرير
فرح: بابا معاكي اهو وانا هنام علي الكنبه
عطر: لالا نامي معايا هنا
فرح: طيب ونامت بينهم عشان عطر متتعبش زي ابوها تتعدي منه يعني
واخدت عطر ف حضنها ونامت
تاني يوم عمر صحي شاف فرح نايمه جمبو علي السرير
وعطر ف حضنها
قام دخل الحمام وطلع
عطر: بابا انت صحيت
عمر: متعمليش صوت فرح منمتش امبارح
عطر: ليه منمتش
عمر: كنت تعبان وهيا فضلت صاحيه
تعالي هنا وقعدو علي الكنبه يشوفو فيديوهات كرتون للاطفال
عمر: واطي الصوت شويه
فرح صحت صباح الخير
عمر: صباح الخير
فرح: عطر مردتيش ليه
عمر: مش اخده بالها بتسمع فيديوهات
فرح: طيب انت كويس
عمر: ايوا وشكرا
فرح: علي ايه
عمر: عشان كنت معايا امبارح وفضلتي صاحيه
فرح: انا معملتش حاجه وبعدين انا مش غريبه عشان تشكرني فاهم
عمر: فاهم
فرح قربت منه وحطت ايديها على جيبينو حرارتك نزلت
الحمدلله
انا هدخل اخد دوش وجايه
وطلعت لابسه دريس وواقفت قدام المرايا بتسرح شعرها
عمر فاضل يبصلها ومعجب بشعرها الطويل
فرح: يلا يا عطر قومي عشان تغيري هدومك
عطر قامت وفرح غيرتلها هدومها وسرحتلها شعرها يلا خلصنا
عمر باصص لفرح
فرح: في حاجه يا عمر
عمر: لالا مفيش
فرح: طيب هتقدر تنزل ولا اجبلك الفطار هنا
عمر: لا انا هنزل اجيبو هنفطر هنا
ونزل جاب الفطار وطلع فطرو وفرح اخدت الصينيه انا هنزل اشوف ماما لو عايزني اساعدها ف حاجه
عمر: طيب
تحت
فرح: صباح الخير ياماما
ناصره: مالسه بدري
كل دا فوق بتعملي ايه
فرح: معلش كنت بغير لعطر وسرحتلها وفطرنا فوق
ناصره: انتي اتعودتي علي اكدا
ف بيت اهلك انا الوكل يجيلك لحد اوضتك لكن هنا لا يا دكتوره
عمر نازل علي السلم
ياما انتي بتكلميها ليه اكده
ناصره: المفروض تقوم من النوم بدري
وتنزل تعمل الفطار قبل احنا مانصحي وتحضر السفره
عمر: انا كنت تعبان طول الليل وكانت ساهرانه معايا
فرح: حاضر ياماما من بكره هصحي بدري و هنزل اعمل كل اللي عايزاه
عمر: تعالي يا فرح عايزاك فوق
فرح: عن اذنك ياماما
عمر: مش قولتلك تعالي
فرح: حاضر وطلعت وراه
فوق
عمر: انتي مغلطيش يبقي متخليش حد يكلمك باسلوب وحش فاهمه
فرح: بس دي ماما
عمر: انتي تسمعي كلامي انا
فرح: ياعمر مينفعش كده هتزعل ومش هتكون راضيه عليا
عمر: انا قولت اللي عندي
فرح: حاضر
عمر: طيب متنزليش تحت خليكي هنا
فرح: بس ماما
عمر: انا قولتلك ايه انتي مبتفهميش
فرح: حاضر
عمر: خدي تعالي اقعدي هنا
فرح قعدت جمبو علي الكنبه
عمر: انا عارف انك من اول ماجيتي هنا و مفيش حد يكلمك باسلوب حلو حد انا
فرح: يعني انت عارف ان طريقتك معايا مش حلوه
عمر: بتردد لا
فرح: انت مش لسه قايل ان حتي انت اسلوبك مش حلو معايا
عمر: ايوا بس دا غصب عني انا لما اقرب منك بحس اني بخون مراتي
فرح: طيب وانا كمان مراتك والمفروض ليا حقوق عليك
عمر: عشان اكدا قولتلك اني مش هتكوني مبسوطه معايا
فرح: انت مؤثر برضو
عمر: بتكلم بجد هشوف عريس محترم وتجوزيه
فرح: والله يعني هتشوف عريس لمراتك
عمر: بصلها وقال دا كويس قوي وهيعرف يحبك
واهلو هيحترموكي
فرح: طيب ماشي انا خلاص مش هتحيال عليك
عمر: يعني موافقه تتجوزي
فرح: طلقني وبعد كدا ملكش دعوة بيا
اتجوز لا اعيش اموت متدخلش دي حياتي انا وبصوت عالي وبعد اذنك متتكلمش معايا تاني
عمرمسك ايديها انتي مجنونه يا بنتي ومش قولتلك متعليش صوتك عليا
فرح: من انهارده ملكش كلمه عليا وانا حرا
عمرضربها كف انت حرا ازاي احترمي نفسك انتي نسيتي اني جوزك ولا ايه
فرح: بعياط انت مش هطلقني وعايز تجوزني انت مش راجل
عمرضربها انتي بتقولي ايه مش راجل
فرح: ايوا مش راجل مفيش راجل يشارك مراتو مع حد
عمر: بصوت عالي انتي ساعتها مش هتكوني مراتي
فرح: انا عايزه اروح عند اهلي واستني اوراق الطلاق
عمر: مش هتروحي ف حتا
فرح: ملكش دعوة انا مش عايزه افضل هنا مع واحد رافض وجودي اصلا
@إشارة
•تابع الفصل التالي "رواية عمر و فرح" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق