رواية معشوقة الاسد الفصل السادس 6 - بقلم ياسمين سالم
معشوقه الأسد 💕😉
البارت السادس
وصلنا لحد اما اسد دخل علي وعد وهي اتخضت
وعد بتوتر...ابيه انت اي مصحيك لدلوقتي
اسد باستغراب... مالك مانتي عارفه اني ممكن اكون صاحي في اي وقت ثم اكمل بتساول
كنتي بتكلمي مين دلوقتي ي وعد
وعد بتوتر... كنت بكلم نورا صحبتي
اسد...دلوقتي ي وعد مش طالع نهار
وعد بخوف... ابيه ممكن اطلب منك طلب بس وحياتي عندك ما تزعق ولا بتعمل حاجه ماشي
اسد... في اي ي وعد قولي ولو ده صالح ليكي اكيد هعمله
وعد بتوتر... الصراحه عاوزه اشتغل معاك في الشركه
اسد بعصبيه... انتي مش بتملي كلام في الموضوع ده ي وعد وانا رفضت اكتر من كذا مره
وعد بعياط... طيب ادي لنفسك فرصه ي ابيه تفكر
اسد وقد صعبت عليه نفسه عندما صرخ بوجهها فهوا يحبها جدا... طيب ي حبيبتي نامي انتي وسبيني افكر
وعد بفرحه... يعني وفقت ي ابيه
اسد باستغراب... ي بنتي بقول افكر ليس
وعد بدلع... يعني اطلما فكرت بعقلك النهارده بكره بقلبك ي اسدي
اسد بفقد امل... ربنا يهديكي ي رب مش عارف هتعقلي امتي مره ابيه ومره اسد ومره اسدي وربنا يسترها الجايه اي
وعد بضحك... الجاي اعلي علي ام بي سي
اسد بضحك... نامي ي هبله تصبحي على خير
وعد... وانت من اهل الجنه ي ابيه
اسد... مش بقول هبله
وغادر الغرفه علي ضحك وعد
ذهب اسد الي غرفته وعقله مشغول بها هل يعقل انه احبها وعشقها لهذه الدرجه فهوا يغار عليها من نفسه حتي وانتهد بحزن علي قراره الذي اخذه فهوا يعلم مدي صعوبه الامر الذي ورط نفسه بيه ولكن في نفس الوقت يشعر بالراحه والسعاده
فلاش باااك
اسد اجري مكالمه تلفونيه
اسد... ايوه ي فهد
فهد باستغراب... اي ي اسد غريبه بترن عليا في الوقت ده ليه
اسد... طيب مش حابب نتكلم صدق انا غلطان وليس رايح يقفل سمع صوت ضحك فهد ي عم بهزر معاك انا كده كده كنت ليس هكلمك
اسد بحيره... وبعدين ي فهد في اللي انت اتورط فيه ده
فهد بحل... بص ي اسد هوا مافيش غير حل واحد بس
اسد باستماع... واللي هوا
فهد... انك تتجوز عشق ومراد يتجوز رهف لحد اما نحل المشكله دي وكل واحد يروح لحاله مش قصدي يعني زواج علني لا قصدي زواج ورقي
اسد بعصبيه... انت اتجننت اكيد في حل غير كده
فهد.. والله ما في غيره طيب قولي افترضنا مثلا سعيد عمل حركه زاي كده تاني وراح جاب الشرطه وطلعت عشق هتقولهم دي مين اكيد هيخدوها وهتلبس انت تهمه وتدخل انت في سين وجيم لكن لما يروح يجيب مثلا الشرطه وتقوله في حد يخطف مراته ساعتها معتش هتشوف وشه تاني فهمت ي اسد
اسد باقتناع فهوا يعلم ان كل ما قاله صديقه جيد وفي محله
اسد... طيب ي فهد انا عايز اشوفك بكره نتكلم في الموضوع ده ونخلصه
ماشي ي باشا
قفل اسد مع فهد وفي راسه تلاتين سوال
اسد بحيره... ازاي انا هتجوزها وهي هتبقي مجبره عليا انا اسد المنشاوي اللي الستات بتموت في انه بس يشتم واحده منهم يجبر واحده تتجوزه ده تجي ازاي دي
اتنهد اسد من التفكير وسابها علي ربنا ودخل نام
تاني يوم الصبح
جه فهد عند اسد وطلع فوق علي جناحه علطول
فهد.... اسد افتح انا فهد
اسد... من جوا وانت من امتي بتخبط ي خويا ادخل
فهد بضحك... اما شعب مصر ده غريب نحترمه مش عجبه ونقل معاه مش عجبه نعمل اي
اسد بضحك... ولا حاجه ي باشا
فهد... طيب فكرت في اللي قلتلك عليه
اسد بحيره... مش عارف خايف اخد قرار
فهد.. ي بني ده انت مش هتدبس فيها يعني وبعدين دي حتي لو تدبيسه البت ما شاء الله جمال ودلال وحلاوه
اسد بغيره واضحه... اي تحب اروح اطلبلك ايدها ليك
فهد فهوا قد يعلم ان صديقه وقع فيها... لا ي عم انا بقولك بس ثم اكمل حديثه انت بتضحك علي نفسك ي اسد
اسد... ليه بقي
فهد... انت حبيتها لا حبيتها اي ده انت عشقتها ده انت لما بتشوفها طالعه بشعرها بتتهبل بتشوفها بتتلغبط ولو هزرت مع اخوك بيبقي يومه ويومها اسود ولا انا غلطان
اسد باستغراب... هوا انا ظاهر اووي كده
فهد... جدا بس انا اللي فهمك كويس
اسد بحيره... انا خايف ي يفهد خايف الا أذاها بحبي ليها انت عارف اني لما بحب حد بكون اناني معاه مش عايزه غير يبقي ليا بس وانت يعني مش هحكيلك عني خايف اتعلق بيها اجي امنعها عن حاجات كتيره تسبني اكون انا اتكسرت فاهم ي فهد
فهد بحيره من امر صديق عمره فهوا يعلمه حق العلم... فهمك ي اسد بس والله ده الحل الوحيد
اسد...يعني مافيش غ كده
فهد...ي بني ده ورق عرفي علشان تحميهم وعرف اخوك بقي علشان محدش هيعرف غير انا وانت واخوك بس حتي هما مش هيعرفو غير في وقتها
علي دخلت سليم
سليم... فهد معاه حق في كل اللي قاله ي اسد
اسد... جدي انت واقف من امتي
سليم بضحك فهوا يحب انا يضحك مع فهد لانه صديق اسد القريب والوفي له... من ساعت ما دخل الجبل اللي واقف جمبك ده
فهد.. انا نفسي اعرف ي حج انت بتحبني كده ليه
اسد... فهد مش وقت هزار ثم وجهه كلامه لسليم يعني انت شايف ان كده صح ي جدي
سليم.. صح الصح كمان ي حبيبي دووول غلابه الدنيا جات عليهم وظلمتهم لازم نقف معاهم وبعدين ده زواج مؤقت
اسد... تم ي جدي بس محدش هيعرف تمن
سليم... تمم يلا جهزو الورق عبل ما انادي غلي مراد واقوله كل حاجه
وكلم سليم مراد وواقف لانه حس بشعور غريب ومشاعر جديده اتجاه رهف فوافق وتم امضاء عقود الزواج علي خيره الله واصبحو ازواج علي ورق
باااك
اسد بحيره... يعني انا مستحملتش اشوفها لبسه كده ونازله تحت وجسمها وشعرها بين ومقدرتش امسك نفسي عنها ودي البدايه وربنا يسترها من اللي جااي
في الصباح
الكل مجتمع علي مائده الطعام ماعدا عشق ورهف وكانو نازلين علي السلم
عشق كانت شفايفها ورمه ومتعوره فاسد قد قب-لها بكل غل وغضب فم-زق شفت*يها
عشق بابتسامه جميله ككل مره... صباح الخير
الكل صباح النور عدا اسد اللذي كان يحاول ان يسيطر علي نفسه وان يتجاهلها ولم ينظر لها
وعد بشهقه... اي ده ي عشق اي اللي معور شفايفك كده
عشق وقد افتكرت اسد معها اول امس وفي. نفس لحظه كلام وعد رفع اسد وجهه ونظر لها فكم شعر باندم والحزن علي ما فعله بيها فهي حساسه جدا
عشق بتوتر فلم تعرف بماذا تجيب... اصلي جعت بالليل وجيب روحت المطبخ بدل ما احط صلصه حطيت شطه وانا عندي حساسيه
هانم بحزن... طيب ي حبيبتي مش تخدي بالك
عشق... معلش ي طنط
وخلصو فطار وذهب كلا من مراد واسد علي شغله وبقيت الفتيات كالعاده يضحكون ويلعبون
علي جهه ما
يجلس ايهاب وسعيد اللذان يخطط انلعمل شي ما
ايهاب..يعني ي سعيد انت متاكد من كلامك ده
سعيد...طبعا انا ايوه مشغل معايا خرفانبس اكيد يعني عرفو انهم عند اسد في القصر ومتاكدين كمان
ايهاب بشر.. بحيث كده لازم نعلب علي التقيل
سعيد بنفس الشر...شوف انت هتعمل اي وانا وراك
ايهاب...طيب بالليل تجيلي الساعه 8 علشان عايزك تمم
سعيد في منتهي الشر...تمم ي باشا
ليعم الليل علي الجميع وعائله الدمنهوري كلها متجمعه علي المائده وعلي دخلت اسد ومراد من الشركه
اسد...مساء الخير
الكل مساء النور
اسد قعد بص علي عشق لقاها مندمجه في الاكل ابتسم وسكت
وعد بحب...ازايك ي احلي ابيه
اسد بضحك لانه يفهم ماذا تريد اخته الصغيره...ازايك ي احلي وعد اي اخبار الدنيا معاكي
وعد ببعض الامل...والله ي ابيه في ايدك تخليها حلوه
وفي حين الوقت ضحك اسد بكل صوته الرجولي مما هذا كيان عشق...اي ده دانتي بتعرفي بوزني الكلام اهو كبرتي ولا اي
وعد...وفقت ي ابيه اسد
اسد بحب...ايوه ي قلب ابيه
وعد من الفرحه قامت جري نطت عليه حضنته في الوقت ده عشق مقدرتش تتحمل وخدت بعضها وطلعت فوق وده جذب انتباه اسد مما جذب رهف ان هيا تطلع تشوف رفيقتها ما بها
اسد بتحذير...بس بشرط ي وعد
وعد...قول براحتك ي ابيه
اسد...هتشتغلي زايك زاي اي حد موافقه وفي تخصصك تمم هتكوني خاصه في غرفه الهندسه للتصاميم تمم
وعد بفرحه...تمم جداا
اسد...طيب اما نشوف وهنجرب ويارب ماندم علي القرار ده
وعد...ان شاء الله مش هتندم بس اخر طلب
اسد بملل...طلباتك كترت ي وعد
وعد...وانبي اخر طلب
اسد...اي هوا
وعد...نورا صحبتي ظروفها وحشه وكانت عايزه تجي تشتغل ممكن ي ابيه
اسد..تم انا اصلا محتاج موظفين لفرع شركه تانيه خليها تقدم السيد في بتاعها بكره وانتي معاها حاجه تاني ي وعدي
وعد بحب...تسلملي ي قلب وعدك
كل هذا ما دار بينها وهانم وسليم لم يفهمو شي قط
سليم...في اي ي اسد
اسد...ولا حاجه ي حج وعد عايزه تشتغل معايا في الشركه بدل ما هي قاعده مالانه في البيت بس
هانم بخوف...لا ي اسد انت عارف اعداءك كتير وعرفين ان وعد نقطه ضعفك ممكن يعملو فيها حاجه
اسد..ي حجه سبيها علي ربنا
وعد...قولها ي ابيه تسبها علي ربنا
هانم كانت ليس جايه تتكلم سليم قالها
سليم...خلاص بقي ي هانم اسد مش بيعمل حاجه غلط هوا مش صغير
يلا تصبحو علي خير
الكل طلع علي اوضته الخاصه بيه
عند عشق في اوضتها
عشق تحدث نفسها....في اي ي عشق انتي اي اللي حصلك اول مره تحسي الشعورده مع حد اول مره تحسي انك مطمنه كده معقوله ي عشق احساسك بفقد الحنيه يخليكي تطيبي في ايد اي حد ليه كده ي عشق طيب ذنبو اي الراجل انه ساعدك ومدله ايدك ومعيشك في قصره انك انتي تحبيه وترجعي تكسري قلبك زاي اي حد كسره قبل كده ابوكي امك لما ماتت ليه بس ي عشق مش كفايه عليكي وجع قلب لحد كده ي عالم ايامك اللي جايه عامله ازاي ي عشق
في الوقت اللي كانو متفقين عليه ايهاب وسعيد
ايهاب...سعيد فهمت هنعمل اي
سعيد...بس اكيد ي بني مش هنعرف حتي نتحرك من هنا ولا صبح ولا لليل
ايهاب بزهق...انت دايما سددها في وشنا كده
سعيد...اما نشوف اخرتها اي بس اسد مش بيسيب مكان مفهوش حراس افهم دي كويس
ايهاب بسخريه...فاهم وعامل حساب كل حاجه بقولك اي انت ابعتلي رقم بنتك
سعيد بشر...ي بني دا انت الشيطان يقولك ي معلمي يخربيت دماغك
ايهاب بشر...ابعت بس الرقم وخلص وبطل كلام كتير
سعيد....الرقم.....واخذ يملي الرقم وهوا يبتسم بشر
ي تري بقي هيعملو اي بالرقم واي مصرهم مع الاسد ده اللي هنعرفو البارت الجاي 💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
•تابع الفصل التالي "رواية معشوقة الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق