رواية عمر و فرح الفصل الخامس 5 - بقلم اميمة تيتو
البارت الخامس
عطر: ماما انا عايزه استحمي
فرح: ياعيوني انت حاضر
يلا قومي ادخلي الحمام
عطر: شورت بايديها لتحت ف نزلت فرح نعم ياروحي
عطر: انا مش بعرف استحمي لوحدي
فرح: انا هجاي معاكي اساعدك
عطر: حضنت فرح بحبك
فرح: وانا كمان وباستها ف شفيفها
عطرجريت علي الحمام وفرح دخلت وراها وبعد شويه طلعو من الحمام
ماما انا عايزه افطر
عمر: طيب يلا ننزل نفطر
عطر: لا انا هيا افطر هنا انا وماما وبابا بس
مين هيسرحلي شعري
عمر: هاتي المشط وتعالي
فرح: لا انا عايزه اسرحلك شعرك
عطر جريت عليا ماشي سرحيلي
وانت يابابا انزل جيب الفطار وتعالي
عمر: حاضر
ونزل يجيب الصنيه
وطلع تاني
كانت فرح عملت تسريحه ف شعر عطر جميله اوي
عمر: ايه دا فريده كانت بتعمل نفس التسريحه دي
عطر: بدموع ماما انتي هتسيبيني
وتمشي زي ماما فريده ماعملت
فرح: لا مش همشي هفضل معاكي طول مانت محتاجني
عطر: طيب يلا ناكل يلا يابابا جيب الاكل هنا
عمر: يلا وحط صينيه الاكل علي السرير
فرح بدأت تاكل عطر بأيديها
عمر اكل ونزل
عطر: يلا ننزل يا ماما
فرح: طيب انزلي وانا هاخد دوش واغير هدومي وانزل ودخلت اخدت دوش وغيرت ونزلت
عطر: ماما ماما انا عايزه لبن
فرح: حاضر تعالي اجيبلك ودخلت معاها المطبخ وجابت اللبن من التلاجه وحطتو علي البوتجاز يغلي
عطر: يلا عايزه لين يلاعايزه لبن
فرح: بصوت عالي عطر ابعدي هيوقع عليكي
والبن كان هيقع علي عطر بس فرح زقتها بعيد ف وقعت حله اللبن علي دراع فرح
كل البيت دخل علي صوت فرح وشافو عطر علي الارض وفرح بتقومها
محمود: ايه دا انت وقعتي البت
عطر: لالا ماما ايديها اتحرقت
عمر: بص علي دراع فرح شاف ان العبايا مبلوله من عند دراعها شدها من ايديها وطلع فوق
ف الاوضه
عمر: انت مهمله قوي ومش بتخلي بالك من نفسك هتخلي بالك من البنت ايه اللي عملتي ف دراعك دا
عطر: لا انا كنت هتحرق اللبن السخن كان هيوقع عليا بس ماما زقتني ف وقع عليها هيا
عمر جاب مقص وقعد قدام فرح علي السرير و قص كم العبايا ينفع كدا شوفي ايه اللي حصل ف دراعك كان دراعها محروق اوي
عطر عيطت انا اسفه يا ماما انا السبب انا كنت عايزه لبن
فرح حضنت عطر رغم انها بتتألم
عمر: بصوت عالي قومي كدا يا عطر انتي مش شايفه ايديها
فرح: اتكلم بصوت واطي مع البنت هتخاف
عمر: باستغراب انتي دراعك محروق
فرح: طيب اللي حصل حصل خلاص ليه تخوف البنت دي صغيره ومش فاهمه حاجه
عمر: ماسك ايديها وبدأ يدهن مرهم علي الجرح وعطر فضلت تنفخ علي الجرح
فرح باستها خلاص ياحبيبي متزعليش
عطر خبطت ف دراع فرح
فراح بصوت عالي ااه
عمر: بصوت عالي قومي يا عطر قولتلك من هنا
عطر عيطت طيب انا همشي
فرح: استني يا عطر تعالي مش هتمشي تعالي هنا
عمر: طيب انتي حرا وسابها ونزل
تحت
محمود: مراتك كويسه يابني
عمر: ايوا
سيف: حصل كل دا ازاي
هبه: عطر كانت عايزه لبن وكانت الحله هتوقع علي عطر بس فرح زهتها وفرح اللي اتحرقت
ناصره: بصراحه انا مستغربه البت دي هيا بتعمل كده ليه اكيد ورا كل دا حاجة يعني دي مرات ابوها واديكم شوفتو امبارح عملت ايه لما عرفت ان عمر عندو بت
عمر: بصلها وفعلا شك ف فرح
هبه: لا والله دي طيبه خالص
سيف: انا حاسسها محترمه ومش بتاعات حورات زي مقولتي ياما
ناصره: طيب هتتغير اكده وتحب بنت جوزها اكده
هبه: مايمكن صعبت عليها يا ما
عمر: انا طالع برا البيت شويه مخنوق
بعد ساعه عمر رجع البيت والكل كان نايم طلع علي اوضته
شاف عطر نايمه ف حضن فرح بس فرح مش عارفه تنام وبتتالم
عمر: انا هاخد البت ملكيش دعوه بيها انتي عايزه توصلي لايه عايزه تنتقمي
مني عن طريق بنتي
فرح: باستغراب كلامو انتقم منك لايه
عمر: عشان كدبنا عليكي بس انا قولتلك اني مكنتش اعرف من الاول وبنتي ملهاش علاقه يافرح انا حذرتك انتي حرا مش هيكفيني دمك انتي واهلك
فرح: بعياط انت بتكلمني كدا ليه
عمر: اومال عايزني اكلمك ازاي انتي لو فاكره اني ممكن ييجي يوم واحبك او اكون متقابلك كازوجه ليا تبقي بتحلمي
فرح: جريت علي الحمام وهيا بتعيط
بعد شويه
عمر قاعد علي الكنبه ايه اللي عملتو دا يعني هيا علطانه انها بتخلي بالها من بتي هيا فعلاً لو عايزه تأذيها كانت سابت اللبن يحرقها
فرح طلعت من الحمام وعينياها حمرا اوي من كتر العياط
عمر بصلها وفاضل ساكت
فرح كانت هتخرج من الاوضه
عمر: انتي رايحه فين
فرح: هنزل اجيب مياه عشان المياه اللي هنا خلصت وعطر لو صحت بالليل وحبه تشرب يعني
عمر: استني انا هنزل اجيب وبعدين انتي عايزه تنزلي بالبيجامه
فرح: وفيها ايه لو نزلت بالبيجامه
عمر: فيها ايه افرطي انا ابوي او اخوي شافك
فرح: دي بيجامه انا لابسه قميص
عمر: بغضب بصي يابت الناس انا قولت مينفعش يبقا تسمعي الكلام
متنشفيش دماغك اومال يلا عدي
عمرنزل جاب مياه وجاه
فرح قاعده علي طرف السرير
عمر: انتي مش هتنامي
فرح: ملكش دعوة هو كمان النوم هنا بمواعيد
عمرقام بغضب وقرب منها وماسكها من دراعها وقال انتي متنسيش اني جوزك ومينفعش تتكلمي معايا اكده
فرح: بوجع سيب دراعي بيوجعني
وانت فعلاً جوزي زي مقولت اومال ليه كل شويه تقول انك مش هتقدر تتقابلني كازوجه ليك
عمر ساب ايديها وجاب مرهم وقعدها علي السرير وفاضل يدهن علي الحرق
فرح فاضلت تبصلو بوجع ااه براحه شويه
عمر: طيب خلاص اهو
فرح نامت مع عطر علي السرير وعمر نام علي الكنبه
تاني يوم
عمر صحي الاول وفاضل باصص علي فرح وهيا نايمه وحاسس بذنب
عطر صحت في حاجه يابابا انت واقف كدا ليه
عمر: تعالي يا جلب ابوكي وحضنها بصي فرح زعلانه وعايز اصلحها
عطر: طيب يلا نروح مشوار وهيا مش تبقي زعلانه
فرح قامت من النوم
عطر: صباح الخير ياماما
فرح: صباح الخير ياروحي وبصت لعمر ودخلت الحمام اخدت دوش ولبست دريس طويل وخرجت
عطر: ماما احنا هنخرج انهارده مع بابا
فرح: طيب يا حبيبتي وهترجعو امتي
عطر: لاانتي هتيجي معايا
فرح بصت لعمر
عمر: عطر عايزاكي تيجي معانا تعالي معانا
فرح: لا يا حبيبتي مره تانيه بقا روحي انتي وبابا اصلا مش عايزه اكون مكان هو فيه واكيد هو كمان زيي
عمر: بغضب الساعه 2تكونو جاهزين انا نازل عندي شغل
عطر: ماما يلا ننزل عشان نفطر
فرح: يلا
علي سفر بيفطرو
عمر: انا هاخد فرح وعطر هنتغدا انهارده برا البيت
محمود: ليه مدام فرح مش عجبها الوكل بتاعنا
عمر: بغضب هيا ملهاش دعوه انا حابب اتغدي برا
ناصره: بغيظ اكده طيب
عمر: طيب انا همشي يافرح وزي مقولتلك
فرح هزت رأسها بمعني ماشي
محمود: بتمشي الولد علي كيفك يابنت محمد
فرح قامت من علي السفره
هبه زعلت من اللي حصل مع فرح
فرح طلعت فوق والساعه بقت واحده
عطر يلا تعالي عشان تغيري هدومك ولابستها فستان جميل
وعملتلها تسريحه
فرح: انا مش حبه اروح معاكم بس خايفه يتعصب عليا استني هنا هدخل الحمام وجايه
ولبست دريس ضيق شويا ولفت طرحه وعملت ميكب خفيف
عمر دخل يلا جاهزين
عطر: ايوا حلو فستاني وبص ماما عملتلي ايه ف شعري
عمر: ايوا انتي اصلا كلك حلوه يا جلب ابوكي
عطر: طيب بص ماما كمان حلوه ازاي
عمر بص لفرح
انتي هتمشي اكده
فرح: ايوا
عمر: بالبس الضيق دا
فرح: دا مش ضيق
عمر: دا مش ضيق انتي عايزه تجننيني يابت
فرح: ماهو حلو اهو اومال لو لبست بنطلون
عمر: مين قولي تاني اكده بنطلون
مراتي تلبس بنطلون وتمشي بيه قدام الناس
روحي ادخلي البسي حاجه واسعه واياكي اسمعك تاني بتقولي بنطلون دي او اشوفك لابسه حاجه ضيقه
فرح من غير كلام دخلت لبست عبايا واسعه بس برضو جميله اوي
عمر: ايوا اكده يلا امشي قدامي
ونزلو عمر احنا ماشيين
واخد فرح وعطر وراكبو الملاكي بتاعتو ومشو
ف المطعم
عمر: عايزه تاكلي ايه يا عطر
عطر: بشاميل وفرخ
عمر: طيب ياجلب ابوكي
وانتي يافرح
فرح: ايه حاجه
عطر: تاكلي زيي ياماما
فرح: ايوا ماشي
عمر: قولي هتاكلي ايه
فرح: زي عطر
عمر: لو سمحت خد تعالي عايزين فرخه مشويه وتلاته اطباق بشاميل وسلطه
الشاب واقف باصص لفرح حاجه تاني
عمر: انت باصص فين انا اللي بكلمك
الشاب: حاضر ثواني ويكون الطلب عندك
عمر باصص لفرح وعايز يعتذر منها بس كبريائه مانعو من انه يعتذر
الشاب: اتفضل اللي حضرتك طلبتو وبدا يحط الاكل علي السفره وكل شويه يبص لفرح
عمر: طيب خلاص امشي
وبداو ياكلو وفرح بتاكل عطر
عمر: كلي انت هيا بتعرف تاكل لوحدها
عطر وهيا بتاكل وقعت الطحينه علي فستانها
فرح: انا هاخدها وادخل الحمام انضف هدومها
عمر: طيب متغيبيش
فرح اخدت عطر ودخلت بيها الحمام ونضفت هدومها وهيا راجعه واحد خبط فيها ايه الحلاوه دي والعبايا عليكي حلوه اوي
فرح: عفوا انت تعرفني تعالي يا عطر وماسكت البنت من ايديها ومشت
الشاب: استني بس نتعرف طيب
عمر قام وضرب الشاب بوكس ف وشو وفضل يضرب فيه
فرح: بخوف يلا ياعمر كفايا يلا نمشي
عمر بغضب حط فلوس علي التربيزه واخد فرح وعطر ومشو
ف العربيه انتي ازاي تكلمي ليه بتردي عليه انتي مجنونه
فرح: انا مقولتش غير انت تعرفني ماهو بيقولي العبايا حلوه عليا
عمر: وانت الكلام عجباك صح اومال لو كنت لابستي اللبس الضيق اللي كنت لابسها دا
فرح بصتلو وسكتت
عمر: من انهارده هتلبسي نقاب ومفيش غير اللبس الواسع فاهمه
فرح: لا انا مش لابسه نقاب
انا سمعت كلامك ولبست واسع لكن مش لابسه نقاب انت مجنون
عمر ضربها كف علي وشها
فرح حطت ايديها علي وشها انت بتضربني
عمر مرضش عليها
بعد ساعه كانوا وصلو البيت
فرح من غير كلام طلعت اوضتها وفضلت تعيط
الباب خبط
فرح قامت فتحت طلعت عطر
عطر: انتي بتعيطي ياماما
فرح اخدتها ف حضنها وفضلت تعيط
عطر: مسحت بايديها الصغيره دموع فرح وقالت عارفه بابا كان عايز يصلحك انهارده
فرح بعدتها عن حضنها وقالت ازاي
عطر: هو قالي الصبح انك زعلانه عشان كدا طالعنا اكلنا برا
عمر دخل الاوضه
فرح قامت دخلت الحمام غسلت وشها ولبست بيجامه وطلعت
عمر: حقك عليا متزعليش بس انت غلطانه برضو
ازاي تردي عليه
وكمان ازاي تقولي لجوزك انت مجنون
فرح بدموع انا مكنتش اعرف انك هتدايق لما رديت عليه
وبرضو مقصدش اقولك يا مجنون
عمر: طيب خلاص متعيطيش واخدها ف حضنو وطبطب عليها
فرح استغربت اول مره يكون قريب اوي منها كدة وقلبها فضل يدوق بسرعه
@إشارة
•تابع الفصل التالي "رواية عمر و فرح" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق