رواية معشوقة الاسد الفصل الرابع 4 - بقلم ياسمين سالم
معشوقه الأسد 😉💕
البارت الرابع
وصلنا لحد ما كانو طالعين من المستشفى واضرب رصاص عليهم وصرخ فهد باسم اسد خوفا من ان الرصاصه تصيبه لكنه اتفاداها
وخلص الراجل تبع الصخري مهمته ومشي خوفا من بطش الاسد
فهد... اسد انت كويس
اسد.... ايوه كويس مافيش حاجه بقولك اي
فهد... في اي
اسد.... مش هينفع نسيبهم في الشقه لوحدهم انا هاخدهم عندي القصر اكيد امان ليهم عن الشقه
فهد... صح اللي انت عايز تعمله ده
اسد... عارف يلا بين والحساب يجمع
ذهب كلا من فهد واسد ومراد ورهف وعشق الي القصر قصر المنشاويه
دخلو القصر واسد شال عشق الغايبه عن الوعي تماما من ساعت رمي الرصاص طلعها اوضه الضيوف اللي هي جمب جناحه نزل للجماعه تحت وبص لرهف ووجه كلامه ليها
اسد... بصي ي رهف اوضه عشق جمب الجناح بتاعي وانتي اوضتك جمبها تمم
رهف بشكر... اسد بيه مش عارفه اشكرك ازاي
هنا اتدخل مراد وقال لا شكر علي واحب ي رهف
سعديه ده كان صوت اسد
سعديه... نعم ي اسد بيه
اسد... خدي رهف عرفيها اوضتها
سعديه... حاضر ي اسد بيه تعالي ي استاذه معايا
اسد حكي لجده وجدته كل حاجه حصلت وانه لازم يكون حويط عليهم علشان يعرف حكايتهم ووافقه جداا مراد وسليم اللي اعجب بشجاعته وهانم كمان
خلص اسد كلام معاهم كانو حوالي الساعه 12 بالليل دخل خد شور وراح صاله الالعاب الرياضيه بتاعته لعب شويه وقام قال يروح يطمن عليها يشوفها فاقت ولا لا
مشي اسد راح جمب اوضه عشق فتح الباب ولاقاها ناميه علي السرير شبه الملاك واول مره يحقق في تفاصيل شكلها الجميل اسد بانبهار سبحان الله ي تري اي حكايتك اللي تخلي واحده زايك تهرب كده
ويرجع تاني يتأمل فيها
عقله... اي احنا من امتي كده ي اسد ولا هتنسي نفسك
قلبه... ي عم والله البنت فرصه ما تتعوض
عقله... هوا انت تعرف عنها حاجه
قلبه... اكيد هتسبت انها مافيش منها اتنين وهتحبها
اسد... بس اسكتو مطلبتش من حد منكو يديني رايه وابصلها مره اخيره وقال ي تري ايه اللي رماكي في طريقي ي عشق واتنهد وقام سبها ودخل أوضته ونام
في الصباح
قامو كلهم ومن ضمهنهم عشق
عشق باستغراب... اي ده انا فين وفين رهف ليس مكملتش كلامها لقت رهف نايمه جمبها بصتلها بحب واستغربت المكان اي ده احنا فين هزت رهف اكتر من كذا مره علشان تقوم تجاوبها علي كل اسالتها
عشق... رهف رهف قومي ي بنتي
رهف بنوم.. ي بنتي هوا مافيش حد وراكي غيري ثم للحظه واستوعبت هي مع من تتحدث
قامت رهف فورا
رهف.... اي ده حبيبتي انتي صحيتي امتي ثم كملت بعياط عايزه تسبيني ي عشق بقي ي عشق انا ماليش غيرك وكنتي عايزه تمشي وتسبيني دانا كنت همووت من غيرك ي عشق
عشق بعياط... بس ي قلبي انا معاكي اهو ي بت داحنا روح واحده عيب ي عبمحسن الكلام ده
رهف بضحك فهي تعلم مدى تعب اختها وفي نفس الوقت تخفف عنها
رهف بعياط... وحشتيني الكام ساعه دوول
عشق... ي حبيبتي متعيطيش بقا انا معاكي اهو بس بقولك ي رهف احنا فين كده
رهف تقص عليا ما حدث... بصي ي ست البنات اللي خبطك ده شاب من عيله كبيره خالص جابك هنا ومرضاش يسبنا لانه حس بالذنب وغير كده واحنا طالعين من المستشفي انتي كنتي ليس تحت تاثير البنج وفي نااس حاولو يقتلونا بس هوا دافع عننا وكان هيودينا شقه جمب شركته بس بعد اللي حصل مرضاش بس اي ي بت ي عشق فيه جمال هوا واخوه وصاحبه حاجه كده عسلات اووووي
عشق بضحك علي جنان اختها الصغيره... بس ي بت ويلا علشان نمشي
رهف باستغراب... هنمشي نروح فين هوا احنا لينا حد غير ربنا
عشق.... بلاد الله كتير واكيد هنلاقي حل قومي يلا هاتي هدومنا علشان تغير ونمشي
رهف بخوف علي اختها... بس انتي ليس تعبانه ي عشق
عشق... تعب اي ي بت دي شويه جروح سطحيه عادي يعني الحمدلله جات سليمه يلا بقي علشان منضيعش الوقت
رهف... طيب يلا الشنط اهي اطلعلك غيار وانتي قومي ادخلي الحمام
عشق بابتسامه... حاضر
دخلت عشق الحمام وغيرت هدومها ولبست بنطلون ابيض وتيشرت احمر وفردت شعرها الجميل وكم في في غايت جمالها بدون اي مساحيق
وارتدت رهف مثل ما ارتدت عشق فكلامها كان ياتي لهما ابوهما بنفس اللبس فكانو نسخه مصوره من بعض بس اللي مفرق بينهم ان رهف اطول شويه من عشق اللي يشوف رهف يقول اكبر منها
العائله كلها متجمعه تحت علي الفطار
اسد... امل البنات اللي فوق منزلوش ي سعديه
سعديه... لا ي اسد بيه
اسد... طيب اطلعي قولهم الفطار محطوط خليهم ينزلو
سعديه... حاضر ي اسد بيه
هانم بطيبه... ياااه دي زمان الدنيا جات عليهم اوووي
اسد... براحه ي حاجه احنا ليس منعرفش عنهم حاجه واي بسبب خفيانهم في البيت كده وليه يطلعو هربانين
ليس اسد مخلصش كلامه وصمت من كتله الجمال الذي راها ي سبحانك كم عظمه جمالك في خلقك استيقظ اسد علي صوت صفاره اعجاب لعشق
اسد بغيظ... متحترم نفسك ي مراد في اي
مراد باعجاب... وانت اي مزعلك ي اسد البت عسل اوووي ده هما الاتنين نسخه من بعض
اسد بزعيق... ملناش دعوه
علي دخلت عشق.... السلام عليكم كانت عشق خدها مزرق شويه من الخبطه
سليم بطيبه... وعليم السلام ورحمه الله
والكل رد السلام
هانم بطيبه... عامله اي ي حبيبتي خدك مزرق كده ليه ي قمر
عشق بكسوف من غزلها الواضح مما جعل وجنتها تحمر... مافيش ي طنط دي من الخبطه بس
علي نزلت وعد من فوق فهي لم تراهم بعد
وعد باعجاب... هوبا ايه الجمال ده ي نااس فرقه تامر حسني دوول ولا اي اكيد انتو مش من مصر صح اي ده خدك ماله
اسد بحذر... وعد ممكن تسكتي
وعد... ليه ي ابيه انا عاوزه اتعرف علي القمرات دوول
اسد... بعدين ثم وجهه كلامه لعشق فهو اتغاظ جدا من لبسها.... اي ي عشق احسن دلوقتي
عشق بابتسامه... ايوه الحمدلله بخير دلوقتى شكرا جدا لحضرتك على مساعدتك ليا انا اللي غلط
اسد بقبول... حصل خير يلا علشان تفطرو
عشق... لا احنا لازم نمشي
هانم بزعل... ازاي بس.ي بنتي تمشي ازاي وانتي كده وبعدين الناس اللي بيجرو وراكم دوول مش هيسبوكم اهدي ي بنتي ولا انتي مش حبانا
عشق بسرعه... ابدا ي طنط بس احنا مش عايزين نحط اي حد منكو في مشاكل مشاكلنا هنعرف نحلها لوحدنا باذن الله
سليم... مش هينفع ي عشق اهدي كده ي بنتي وانتي عندنا يعني متخفيش مش هنزعلك في حاجه
مراد... اكيد طبعا حد يقدر يزعل القمر ده
اسد بزعيق فقد شعر بالغيظ من غزل اخيه... مراد اسكت ولم الدور
مراد... انا مش عارف انا عملت اي لكل ده
اسد... اسكت
مراد... اهو ي عم عامله اي ي رهف
اسد نظر له نظره اخرسته
مراد....؟؟
اسد... عشق اهدي كده علشان مافيش خروج من هنا
عشق.... ازاي يعني
اسد... يعني زاي ما سمعتي انتي دلوقتي انتي واختك في خطر
عشق... بس الخطر ده لما يبقي ليا انا واختي احسن لما يبقي لينا الكل وانا مش هقبل بكده
اسد... وانا اللي عندي قلته
عشق... اللي هوا
اسد... ان مافيش خروج من هنا
عشق... مش هينفع ي اسد بيه
اسد... انا مش بقولك افضلي هنا علطول انا بقولك لحد اما اعرف مين اللي وراكم دوول وعايزين منكو اي
عشق بخوف واضح... ماهوا ما ما... فيش حد ا.. حنا بس
اسد... في اي اهدي انا مش بقول اموتك انا بقول احميكي فلم يخلص اسد كلامه حتي سقطت عشق مغشي عليها
الكل خاف علي عشق بالرغم انهم لم يعرفهوها الا من ليله وخصوصا اسد جري عليها وحملها وطلعها فوق في الاوضه اللي جمبه
اسد... بصي ي رهف خروج من هنا مافيش
رهف بعياط... هي عنيده خالص
اسد... مش عليا
رهف بعياط... اسد بيه وانبي احمينا منه
اسد باستغراب... مين ده
رهف بخوف... بابا
اسد باستغراب اكتر... ابوكي ليه هوا بسبب كل اللي انتو فيه ده
رهف بعياط اكتر... ايوه
اسد... افهم بقي ليه
قصت له رهف كل ما حدث معهم تحت صدمت اسد فهوا الصخري من اكبر اعداء ليه بس محبش يبين حاجه قدام رهف
اسد... متخافيش محدش هيقدر يقربلكم طول مانتو عندي هنا
رهف بفرحه... يعني هتحمينا
اسد بابتسامه... ان شآء الله
رهف شكرته ثم ذهبت تجلس امام اختها
ذهب اسد الي غرفته واخذ يفكر في جمالها وملامحها انتي تشبه كثيرا ما بالاطفال ثم قال
اسد.... ازاي بس انا عمري ما فكرت في حد كده طول عمري الستات مرميه تحت رجلي ومبصتش لحد لما نجي نبص نبص لواحده ابوها مجرم وقتال قتله ثم قال هي ملهاش اي ذنب ده يمكن هيا واختها اكتر نااس اتظلمت وماتت وهي حايه وعلي وجهه الارض ثم اخذ يفكر وترك نفسه يعيش الحب وشعوره حتي ولو للحظه واستغرب حاله معقول حد يحب حد من اول نظره ومن يوم اكيد انا اتهبلت وترك تفكيره وذهب لكي ياخذ شور لكي يذهب للشركه
في الشركه دخل اسد فهو علي حد وسامته تنجذب ليه كل النساء وهوا لا يعطي اي منهم اهتمام
اسد... ملك لما فهد يجي دخليه تمم
ملك باعجاب فهي سكرتيرته وتموت فيه وهوا لا يعطيها اي اهتمام... حاضر ي اسد بيه
مشت ملك وقعدت علي جمب ورفعت الفون طالبه احدهم
ملك... بقول اي ي ندي انا زهقت
ندي... في اي ي بنتي
ملك.... اسد مش مديني اهتمام خالص ولا معبر حد
ندي.... طيب اهدي كده علشان متخسريش كل حاجه وانا هقابلك في كافيه واقولك تعملي اي
ملك بزفير... طيب ماشي سلام وقفلت ملك مع ندي وهي تفكر في شئ ما سيقلب حياتها للحجيم
علي دخلت فهد الشركه ودخل لقي ملك في وشه
ملك.. فهد بيه اسد بيه مستني حضرتك جوه
فهد... طيب روحي شوفي شغلك انتي
ودخل فهد لقي اسد شارد في التفكير
فهد... في اي ي عم نحن هنا
اسد بتنهيده... انت مخبطتش ليه
فهد... خبطت بس المعلم في حد لاحس دماغه
اسد... لم لسانك ي فهد
فهد... انا قلت حاجه غلط طيب
اسد... مش عارف حاسس نفسي متلغبط اليومين دوول
فهد... لا مش من اليومين دوول انت متلغبط من ساعت ما خبطت عشق صح
اسد... هوا انا بين عليا اووي كده
فهد... لا ي صحبي هوا انا بس علشان اخوك وحفظك
اسد... انا مش عايز افكر في حاجه زاي كده انا لازم اوفر ليها
الحمايه علشان تبقي بعيد عن عيوني انت عارف اني لو اتعلقت بيها هازيها
فهد... لا بس دي هتبقي كل حاجه ليك ي اسد
اسد... انت بتهزر ي بني دي ابوها مجرم
فهد... انت عارف انها ملهاش اي ذنب
في الحكايه دي
اسد... عارف
فهد بتنهيده... ي اسد ريح قلبك وارتاح مع اللي قلبك اتفتحله وسيبك من كبريائك شويه وعيش ايامك
اسد بتفكير... هشوف وربنا يسهل
وعاد اسد الي القصر ولم يجد احدا منهم فالكل نايم لان الوقت كان متاخر طلع جناحه وغير هدومه ودخل اوضته المفضله وهوا لابس شورت رياضي فقد للممارسه
صحت عشق لاقت اختها مش جمبها قامت حست بالعطش والجوع قامت تدور علي اي حاجه تكولها وهي في نفس الوقت مش عارفه حاجه في القصر الكبير ده قعد تدور لحد اما لقت المطبخ
عشق... اخيرا لقيتك عشق قصيره شويه لقت حله محطوطه فوق وهي عايزه تجبها فمش طيلاها نطت علشان تجبها الحله كان فيها دقيق وقعت عليها ملتها دقيق وعملت صوت الحله
علي الجهه التانيه اسد كان قاعد بيتابع شغل علي التابلت سمع صوت الخبط
اسد... ايدا مين صاحي دلوقتي
وطلع اسد اخد تشيرته ونزل يشوف في اي
دخل علي مصدر الصوت لقي عشق واقفه ووشها وشعرها وكلها بقت عباره عن دقيق مقدرش يمسك نفسه من الضحك
اسد بيحاول يكتم ضحكته علي شكله... ا ايدا ايه اللي حصل
عشق بخوف... والله هي اللي وقعت انا كنت جعانه وجيت اشوف اي حاجه ومعرفش انها فيها دقيق
اسد... ولا يهمك انا اطلب اجيب اكل واعمل حسابك معايا
عشق...مين اللي هيجيب اكل دلوقتي
اسد... روحي بس غيري وابقي ادخلي الاوضه اللي جمب اوضته لما اخبط عليكي
عشق... تمم واسفه علي اللي عملته
اسد... ولا يهمك
طلعت عشق فوق واسد ليس جاي يطلع سمع صوت ضرب ناار بره وصوت هبد جامد علي الباب
ي تري مين ده وعايز اي من اسد هنعرفه في البارت الجاااي
تشجيع بقي ي شباب ممكن💕💕💕💕💕
•تابع الفصل التالي "رواية معشوقة الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق