رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل الحادي والعشرون 21 - بقلم جاسمين محمد
21
.... هاياباشااا لسه في نفس المكان وبندور عليها وان شاءلله هنلاقيها
رفعت... تمام واياك متوصلوش ليها الاول
... لا متقلقش ياباشااا هنلاقيها
رفعت... طيب سلام
.... سلام
عند قدس
طلعت هي وصفاء وبيتمشي ومره واحدها قدس صوتت🌿🌿🌿🌿🌿🌿
صفاء لفت ورها بخضه... في اي مالك
قدس بخوف استخبت ورها وشاورت علي حاجه في الارض وبخوف.... ب... برص برص
صفاء بغضب.... وقفتي قلبي حرام عليكي كل ده عشان برص غوري ياقدس من وشي اخلصي وسابتها ومشت
قدس جرت ورها وبمشاكسه... حقك عليا اعمل اي بخاف من البرص الاه يعني انتي مش بخافي من الصرصار وغمزتلها
صفاء بصدمه... اخرصي يخربيتك هتفضحيني
قدس ببراء... اممم خلاص اضحكي ومتزعليش وانا هسكت
صفاء نفخت... هوف حاضر ياختي يلا تعالي اجبلك الايس كريم ونقعد شوي
قدس بفرحه.... هاااااا اشطااا ياصفصف ياعسل
صفاء بضحك علي جنانها... والله انتي هبله ومشو يشترو الايس كريم وبيبصوا لاقي ناس ملمومه
قدس... اي المه دي
صفاء.. معرفش استني نسال ومسكت واحدها ماشيه ووقفتها
صفاء.. هو في اي
الست... في شاب مغمي عليه يحرام وشكله يحزن
قدس حست بغزه في قلبها مش عارفه ليه
صفاء... طيب محد يوديه المستشفي
الست.... مش عارفه
صفاء.. ماشي شكرا
الست... العفو
قدس... تعالي نشوفه ونساعده
صفاء بطيبه... يلا بس هنعملوا اي
قدس... انا كنت مدربه في الكليه علي حاجه ممكن اقدر افوقه بيها واساعده
صفاء ببتسامه... بجد طيب يلا
قدس قربت هي وصفاء وصفاء بعدت الناس عن تشوفه وقدس اول ما شافته بصدمه... فهدددد وترمت قعدت جنبه ومسكت راسه وبعياط... فهد فهد قوم مالك
صفاء فهمت انه ده فهد اللي هي حكتلها عليه فقربت منها... قدس اهدي ووجهت كلامها التنين شباب ... لو سمحتوا ممكن تساعدونا وتسندوه لحد بيتي
الشاب... حاضر ياست صفاء ساعدني يسطااا يلا
سندو فهد ووصلوا لبيت صفاء ودخلوه الاوضه ورقده علي السرير وقدس قعت جنبها وقلبها هنقلع من مكانه من خوفها عليه وعماله تعيط
صفاء... قدس يابنتي اهدي انا رنيت علي دكتور احمد قريب في الشقه اللي جنبنا ودقيقه وهيجي وخلصت كلامها والباب خبط
صفاء... اهو جه امسحي وشك كدا وظبطي طرحتك
قدس هزت راسها بضغف وهي ماسكه ايدو وقاعده جنبه علي السرير وبتعيط وصفاء فتحت الباب
صفاء... اتفضل يادكتور
احمد... فين المريض ياست صفاء
صفاء... جو يابني اتفضل
احمد دخل وره صفاء الاوضه اللي فيها فهد
احمد... ممكن تطلعوا بر طيب وانا هكشف عليه
قدس بعياط... معلش انا هفضل معا اكشف وانا قاعده
احمد... بس مينفعش
صفاء... تعالي ياقدس يابنتي معلش عقبال ميكشف عليه
قدس بصت لفهد وباست ايدو وطلعت مع صفاء واحمد بدا يكشف عليه
عد خمس دقايق وقدس قاعده قلقانه وبخوف... هو اخر ليه كدا جو
صفاء... يابنتي اهدي ان شاءلله خير
قدس... يارب يارب واحمد فتح الباب وطلع وقدس جرت عليه
قدس بلهفه... ها يادكتور عامل اي
احمد... متقلقيش هو كويس هو اغمي عليه بس عشان مش بياكل ومهمل في صحته فانا هكتبلوا علي محلول وادويه تجبيها من الصيدليه ودتهاله وتهتموا بصحته وعلي الصبح ان شاءلله هيكون فاق وكويس
صفاء... ماشي يابني شكرا
احمد... العفو ياست صفاء سلام عليكم
صفاء وصلت احمد لحد الباب ورجعت لقدر
صفاء... روحي هتيلو العلاج عقبال معملوا حاجه ياكلها لم يفوق
قدس... حاضر
.............................
عند حنان.... ها عملت اي يارفعت
رفعت... معرفوش يمسكوها ولاد الك.....
حنان... والعمل اي يارفعت فهد لو وصلها الاول هيبقا صعب علينا نتخلص منها بسهوله وانا لازم احر. ق قلبه واخلص منها
رفعت بستغراب... انا بجد هتجنن كيف عايزه تحر. قي قلب ابنك انتي اي مش ام
حنان بعصبيه... انت متعرفش حاجه يبقانا متتكلمش ويلا سلام
رفعت بستغراب... سلام
...............................
االصبح
صفاء دخلت صحت قدس لانها اصرت انها تفضل جنبه طول الليل بعد ما ركبتلوا المحلول وخلصوا وشالته فضلت قاعده احسن يصحي في اي وقت
صفاء بحنان وهي تهزها من كتفه... قدس قدس
قدس بخضه... اي فهد كويس
صفاء... اهدي ياحبيبتي فهد كويس بس قومي عشان تدخلي ترتاحي في الاوضه وانا هاخد بالي منه شوي
قدس بإصرار... لا انا هفضل جنبه
صفاء... ياحبيبتي لازم ترتاحي انتي من امبارح وانتي قاعدها مكانك
قدس... معلش انا مرتاحه كدا
فهد بدا يفوق ويفتح عينه وبصوت ضعيف... قدس قدس
قدس بلهفه قربت منه... انا حنبك اهو انت كويس
فهد مصدقش انه سمع صوته وفتح عينه كذا مره ويقفلها وحط ايدو علي وشه عشان يتاكدا انها قدامه ومش بيحلم بيها
فهد بفرحه... انتي قدامي بجد
قدس ودموعها بتنزل منها.... اهو انا قدامك بجد
فهد بدون مقدمات شدها لحضنه وحضنها جامد لدرجه انه كان هيكسر ضلوعها وقدس حوطته بدرعتها وحضنته جامد وقعدت تعبط
فهد بهمس بجانب ودنها... حشتيني اوووي ياقلبي
قدس بعياط وهي بتحضن فيه جامد... وانت كمان
صفاء ببتسامه.... احم احم نحن هنا
قدس فاقت وبعدت عن فهد بحراج ولسه هتقوم من جنبه من علي السرير مسك ايدها ومنعها تقوم
فهد... متبعديش عني تاني انتي سامعه واياك تبعدي عن حضني انا استحملت الشهر ده بالعافيه
صفاء ببتسامه... ربنا يخليكم لبعض ويبعد عنكم كل شر
فهد .. امين يارب بس ثانيه هو انا جيت هنا كيف
قدس حكتلوا كل اللي حصل
فهد... اممم شكرا ليكي ياطنط صفاء
صفاء... علي اي يابني ده واجبي
فهد... شكرا لمساعدتي وبص لقدس تاني وبعصبيه... وممكن افهم الهانم هربت ليه يوم الفرح
قدس بخوف من نظرته اللي اتحولت وترعب وبتوتر... ع.. عش.. عشان
فهد بصوت عالي وعروق ايدو برظت.... اي متنطقي
صفاء بعصبيه... مهو زفت عصبيتك دي اللي بتخوفها منك وبتخليها تهرب منك
فهد اول ما سمع كدت قلبه اتمزق لانها بالطريقه دي بيخوفها فحاول يتمالك اعصابه... طيب فهميني اعمل اي لم اشوفه اخدها بالحضن وانسي انها هربت
صفاء بحنان... لا بس تقعد تسالها اي اللي حصل مش تحكم عليها قبل متسمعها متغلطش وتظلمها يابني
فهد بندم... طيب ممكن تسيبينا لوحدنا شوي
صفاء... حاضر
فهد بص لعشق اللي بتعيط في سكات وحضنها وصوت شهقاتها علي وهو طبطب عليها... هششش خلاص اهدي حقك عليا
قدس بعياط... انت دايما كدا بتتعصب عليا وتزعقلي وانا مش عارفه عملتلك اي كل ده عشان حبيتك ياعني
فهد بعدها عنه بفرحه... انتي قولتي اي
قدس وهي بتمسح دموعها بكفوف ايدها زي الاطفال... مقولتش حاجه
فهد... لا قولتي اخر حاجه قولتيها اي
قدس بحراج وهي بتحاول تقوم من جنبه بعد اللي قالته ولسه هتقوم راح مسكها من ايدها وشدها لحضنه تاني وودفن راسه في رقبتها يشم رحتها وبصوت كله ضعف... قوليها ياقدس قوليها نفسي اسمعها منك
قدس بعياط.. ايو بحبك يابيه وبحبك من وقت ما فتحت عيني علي الدنيا حبيتك من حنيتك عليا لم اكون زعلانه ومن لهفتك لو حصلي حاجه ومن غيرتك لم كنت العب مع عيال من ولاد الجيران حبيتك لانك كنت رفيق دربي في حياتي كلها كنت بحس بالامان لم انام في حضنك وكنت بنام وانا مطمنه مش خايفه احلم بكوابيس فضلت العشر سنين اللي بعدت فيهم عني اخد صورتك في حضني وانام عشان احس بنفس الامان لم كنت بنام في حضنك وعمري مقدرت انساك ولا ثانيه عقلي وقلبي دايما بيفكرو فيك عارف انا يمكن عديت كمان مرحلت الحب عشان بقيت بتنفسك وبدمنك عارف لم عرفت اني مراتك كنت طايره من الفرحه انك بقيت ملكي لوحدي بس ومحدش يقدر يقرب منك غير يعني بتاعي انا وعياطها زاد بس لم عرفت اليوم اللي مشيت فيه انك متجوزني عشان جدي وابوي وانك مش بتحبني ومتجوزني شفقه وهطلقني بعدها بفتره عشان الفضيحه قلبي اتمزق وقتها وتمنيت الموت وصوت شهقاتها علي وهو عيونه دمعت عليها
فهد بعياط... حقك عليا والله قولت كدا غصب عني انا بعشقك والله من اول يوم اتولدتي فيه وشلتك علي ايدي ولم بعدت العشر سنين دول بعدتهم عشان كنت بحاول انساكي لاني كنت خايف تكبري ومتحبنيش بس مقدرتش انساكي ورجعت تاني لحضنك اللي مقدرش ابعد عنه طيب عارفه الفتره اللي بعدتي فيها عني كنت بموت بالبطئ متبعديش عني ارجوكي والله مقدر اعيش من غيرك
قدس بعدت عنه حبه وبعياط... امال ليه قولت كدت وقتها
فهد بحزن... عشان حنان هانم لو عرفت اني بحبك كانت هتحرمني منك عشان مش عايزه تشوفني مبسوط
قدس بصدمه... طيب ليه مش عايزه تشوفك مبسوط دانت ابنها
فهد بوجع... عشان مش ابنه
قدس بصدمه.... نعمممم كيف ده
•تابع الفصل التالي "رواية عشقت من اعتبروها اختي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق