Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكم عاشق الفصل الثامن عشر 18 - بقلم دنيا ثروت

 رواية حكم عاشق الفصل الثامن عشر 18 - بقلم دنيا ثروت 



انتي واعيه ياماما للي بتقوليه 

نيڤين: اي اللي بقول اي البيت بأسمي اتفضلو اطلعو برا

قمر : بيت اي اللي بأسمك ده بيت بابا وانتي وبعدين بتطردي بنتك من البيت

نيڤين: لا ياحبيبتي انتي مش بنتي ومخلفتش معنديش بنات

قمر : يعني اي اللي بتقوليه

نيڤين: لا لا انتي شكلك اتهبلتي ومش سامعه بقولك معنديش بنات انتي امك ما'تت وهي بتولدك ويلا برا بقا

رحيم : نيڤين هانم ممكن تهدي ونتناقش

نيڤين بتريقه : نتناقش ايوة مسكتها من ايدها وجرتها للشارع برا 

=بقولك اي يابت انتي ابوكي كان كارهك وانتي عايشه متقرفهوش بقا في تربته ياحبيبتي ويلا من هنا 

رحيم اخدها من ايدها وهي مش عارفه تنطق من اللي حصل مش مجمعه هو ده اي وحصل ازاي

قمر :رحيم اللي انا سمعته ده صح!!

رحيم : قمر ارجوكي ادخلي العربيه عشان نمشي من هنا

قمر بتشد ايده وتزقه: نمشي اي نمشييي ايبي انا هقعد فين هعيش فين لما اطلق منك قوووول

رحيم : انا مش هطلقك وده مستحيل يحصل وفوقي بقا فووقي ياقمر 

قمر :افوق من اي

رحيم : فوقي وشوفي حواليكي انا جوزك جوزك حقيقي ويزن ابنك هتسيبيه وتمشي يزن محتاجك ياقمر

قمر : ايوة ايوة قول كدا عشان عايز مصلحه لابنك عايزني ارضعه وبعد ماخلص امشي ولا كأن ليا لازمه اصلا

رحيم مستحملش كلمه تانيه تقولها اخدها من ايدها ركبها العربية بالعافيه

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

فردوس بتفوق من البينج: ابني ابنييي!!

نبيل : ما'ت ياروحي

فردوس : لي ليييي

نبيل قرب عليها ومسك وشها بقوه : جهزي نفسك عشان بليل

فردوس بتزق ايده : انت بتقول اي

نبيل : اي اللي بقول اي هو انتي فاكره اللي كان في بطنك ده ابنك

فردوس : اومال اي

نبيل : ده كان درس تتعلميه علي الاقل عرفتي معني الامومه بس بقولك اي انا علي اخري ومش ناقص تخرجي انهارده وتجهزي نفسك عشان مش ناقصك وعايز اتدلع

فردوس سكتت ولفت وشها الناحية التانية

نبيل : اه هتعملي فيها اللي خسرت ابنها وكدا يابت فوق ده انتي ابنك اللي متمش سنه هيقول ماما لغيرك ومشي وسابها وهي سمعت الجمله من هنا حست بنا'ر جواها...!

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

البقاء لله المريضه اتو'فت 

راجي نزلت دموع منه : ممكن لتولي دف'نها لان ملهاش حد 

الدكتور:اكيد اتفضل حضرتك خلص الأوراق والإجراءات 

بعد مامشي الدكتور

راجي : يارب مشيلش ذ'نبك لحد ماامو'ت 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

هويدا ضر'بتها بالقلم أكثر من مره : لحظة ضعف اي يازبا'له لحظه ضعف اييييي

احمد : عشان تعرفي آخره تربيتك ياهانم 

هويدا : انطقي يابت انتي بنت بنوت ولا 

نور : والله ايوة ياماما ورحيم عارف 

هويدا : اي ياروح امك  رحيم عارف ازاي واكيد بقا عرفتي قمر عشان كدا البت عينيها واسعه من الفرح 

احمد : الواد اللي نام معاكي يتجوزك او تطردي من هنا ياللي وسخت'ي شر' فنا

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

رحيم : نامي وكفايه تعب يحد كدا انهارده 

قمر : انام ازاي وابويا لسه التربه منشفتش عليه وقرر ان يبيعني 

رحيم : نامي وبكره نعرف كل حاجه وانا هنيم يزن 

قمر بعياط: لا هات يزن اخده في حضني عشان خاطري 

رحيم اخدها ونيمها علي السرير وفي النص يزن : يلا نامي ياحبيبتي 

قمر دموعها خانتها واتشبثت فيه اكتر ونامت.... 

اليوم التالي 

جرس الباب بيرن 

رحيم : حاضر حاضر بطل تخبيط 

بيفتح الباب.. =حضرتك ده بيت رحيم احمد السباعي 

رحيم : ايوه انا 

=اتفضل امضي هنا عشان تستلم الورقه دي 

رحيم : ورقه اي 

= من المحكمه يابيه اتفضل 

بيمضي ويمشي الراجل بيفتح بصدمه : قضيه حضانه!!!

(تفتكرو فردوس عايزة فرصه تانيه..!!!!!) 


  •تابع الفصل التالي "رواية حكم عاشق" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات