رواية عمر و فرح الفصل الرابع عشر 14 - بقلم اميمة تيتو
البارت الرابع عشر
عطر دخلت الاوضه
بتضحك علي ايه يابابا
عمر: ضحك تاني وقال قبل ماتدخلي خبطي يا عطر
عطر: ماشي
فرح: تعالي غيري هدومك عشان تنامي
عطر: ايوا عايزه انام
فرح اخدتها وغيرت هدومها
وعطر جريت علي السرير ونامت
عمر: بتتعب ف العب
فرح: اه فعلاً خليها تلعب بكره تطبخ وتغسل مواعين
عمر: ايه يادكتوره نادمانه انك اتجوزتي
فرح: بصراحه
عمر: هاا
فرح: لا الجواز وحش انا تعبت
عمر: لا والله
فرح: اه والله
عمر: طيب يعني لو خيروكي تغسلي مواعين لمده يومين وراه بعض بدون راحه او اني ابعد عنك
تختاري ايه
فرح: انت بتتلكك عشان تبعد
عمر: يستي خلاص اموت
فرح: بعد الشر عليك متقولش كده تاني
عمر: طيب قولي
فرح: داانا اغسل مواعين لمده أسبوعين
عمر: بجد
فرح: ايوا
عمر: يعني تعملي اي حاجه عشاني
فرح: ايوا اي حاجه
عمر: تتجوزي غيري
فرح: لا
عمر: اكده هموت
فرح: موت وهموت معاك بس مكنش لغيرك
عمر: اخدها ف حضنو ياااه بحبك يابت
فرح: طيب متجبش سيره الموت تاني عشان هبطل اكلمك
وهزعل منك اوي
ودمعت
عمر: ايه دا انتي بتعيطي
فرح: متكلمنيش تانى
عمر: يابت بهزر ايه دا انت بتعيطي بجد
فرح: اسكت بقا
عمر: خلاص اخر مره مش هتتكرر
فرح: اكيد
عمر: ايوا اكيد
❤❤❤❤❤❤❤❤❤🤍❤❤❤❤❤❤
فرح دخلت الحمام وغيرت ونامت
تاني يوم
فرح صحت
عطر يلا قومي ولبستها وعطر راحت الحضانه
فرح: ايه دا انا دايخه اوي
دخلت غيرت هدومها وراحت تصحي عمر
عمر صحا فرح كانت بتقوم داخت تاني قعدت علي طرف السرير
عمر: مالك
فرح: مش عارفه
عمر: طيب تعالي نروح المستشفي
فرح: انا دكتوره
عمر: طيب مانت مش عارفه عندك ايه
فرح: كتبت ورقه روح جيب دي من الصيدليه
عمر: ايه دا
فرح: بس روح ومتغيبش
عمر: حاضر وغير هدومو ونزل راح الصيدليه
وجاب اللي ف الورقه وجاه
عمر: خدي بس ايه دا يافرح
فرح: اخدت اللي عمر جابو ودخلت الحمام
وبعد شويه طلعت
عمر: في ايه عايز افهم طيب
فرح: بفرح عمر
عمر: نعم
فرح: انا حامل🥹🥹🥹
عمر: هااا بتقولي ايه حامل
فرح: بفرح ايوا
عمرشلها ولف بيها
فرح: لالا نزلني كدا غلط
عمر: طيب براحه
فرح: انا عايزه اقول لعطر
عمر: تعالي هننزل نقول للموجودين تحت
فرح: بحماس يلا
تحت
عمر: في خبر حلو عايز اقولو
محمود: قول
عمر: فرح حامل
هبه: بجد والله الف مبروك
سيف: يتربي ف عزك ياخوي
محمود: يارب يكون ولد
ناصره: ولا بنت بس ييجي طفل صغير ف البيت
عمر: ولد ولا بنت كله حلو
ناصره: انت بقي هتجعدي اكده مش هتعملي حاجه ف البيت بحجه انك حبله
فرح: لا انت عايزني اعمل حاجه دلوقتي
عمر: بغضب لا مراتي مش هتعمل حاجه الفتره دي
معلش ياهبه
هبه: انا اصلا مش هخليها تعمل حاجه
ناصره: ايوا طيب ماشي
عطر رجعت البيت الساعه واحده
ناصره: تعالي ياعطر
عطر: نعم
ناصره: فرح هتجيب عيل صغير اخ ليكي
عطر: بجد طيب انا هروح لماما
ناصره: لا اكده ابوكي مش هيحبك هيحب الطفل الجديد وانت مش هيدلعك ويلعب معاكي وفرح هتحب ابنها وانتي لا ومش هتاكلك ومش هتحميكي وهتبطل تعملك تسريحه حلوه ف شعرك
عطر: ايه لا انتي بتكدبي ماما فرح بتحبني
ناصره: انت حرا بس خدي الشوكلاته دي بس اوعي تقولي اني قولتلك حاجه
عطر طلعت الاوضه وجريت علي فرح
عمر: تعالي اهنا ابعدي عن بطنها
فرح: تعالي ياروحي
عطر: عايزه اقعد ف حضنك
عمر: لا مش هينفع ابعدي
فرح: بس ياعمر تعالي
عايزه اقولك حاجه
عطر: ايه
فرح مسكت ايديها وحطتها علي بطنها
هنا في بيبي صغنن اخوكي
عطرشالت ايديها انتي بتحبي اكتر مني
فرح: باستغراب لا بحبك انتي اكتر
عطر: بجد وحضنت فرح
فرح: ايوا بجد
البارت الخامس عشر
عطر: طيب هييجي امتي عشان العب معاه
فرح: تسع شهور وييجي
عطر: كام تسع شهور
فرح: يعني ومسحت ايد عطر وفضلت تعد علي ايديها يعني شهر وشهر...........
عطر: دول ياما
فرح: عشان هو لسه صغنن لما يكبر وييجي هتحبيه
عطر: لو حبتيني انا اكتر انا رايحه العب مع معاذ
عمر: مالها دي مش كانت ملهوفه وعايزه اخ
فرح: هيا حسا اني هحب الطفل الجديد اكتر وهيخدني منها
عمر: حولي انك تحببيها في من دلوقت
فرح: حاضر
تحت
عطر: ستي انا جعانه
ناصره: فين امك اطلعي ناديها تيجي توكلك
عطر طلعت ماما فرح انا جعانه
عمر: انزلي مرات عمك توكلك
عطر: لا انا عايزة ماما فرح
فرح: طيب هنيجي معاكى
عمر: بصوت عالي انزل قولتلك مرات عمك هتوكلك امك لازم ترتاح عشان اخوكي
عطر بصت بزعل ونزلت
تحت
عطر قاعده زعلانه
هبه: مالك يا عطر قاعده كدا ليه
عطر: انا جعانه
هبه: تعالي اوكلك
عطر: انا بحبك
انت بتحبني
هبه: انا بحبك جوي جوي
هبه راحت تجيب اكل لعطر
ناصره: مردتش تنزل معاكي صح شوفتي هيا هتحب ابنها اكتر منك
عطر: انا برضو بنتها
ناصره: لا مش بنتها
عايزاها تحبك
عطر: ايوا
ناصره: فاكره لما كانت مش حبله كانت بتحبك ازاي
عطر: كانت بتلعب معايا وتعملي تسريحه جميله ف شعري
ناصره: لو عايزه ترجع تعملك اكده تاني لازم اللي ف بطنها يموت
عطر: دا صغنن
ناصره: خالص انتي حرا
عطر: طيب هيموت ازاي
ناصره: روحي قوليها تعالي معايا وهيا نازله علي السلم وقعيها من فوق
عطر: بخوف لا ماما عطر هتتعور
ناصره: خلاص انت حرا خليها تحب الطفل الجديد اكتر منك
عطر طلعت ودخلت الاوضه ماما تعالي عايزاكي معايا
فرح: فين
عطر: بس تعالي وشدتها من ايديها
فرح: عمر انا نازله مع عطر
عمر: طيب انا هطلع من الحمام وهجاي وراكي
عطر اخدت فرح وجت علي السلم
فرح: هاا هنروح فين
عطر بقوه زقت فرح من السلم
فرح وقعت وبصوت عالي ااااه
عطر وقفت تعيط
عمر طلع علي صوت فرح في ايه
شاف فرح علي الأرض وبتتوجع جري عليها وشالها
هبه: مالها في ايه
ناصره: ايه اللي حصل
عمر: لازم اخدها المستشفى
سيف: يلا انا هجاي معاك
بعد نص ساعة واصلو المستشفى
الممرضه اخدت فرح ودخلت بيها
بعد نص ساعة
خرج الدكتور
عمر: هاا يا دكتور مراتي كويسه
الدكتور: هيا دكتوره فرح مراتك
عمر: ايوا كويسه
الدكتور: هيا الواقعه كانت جامده في جروح ف جسمها بس الحمد لله كويسه هيا والجنين
عمر: الف شكرا الحمدلله يارب
الدكتور: خد جيب العلاج دا ودي فيتامينات
عمر: حاضر اقدر اخد وامشي دلوقت
الدكتور: ايوا اتفضل
بعد نص ساعه واصلوا البيت
ف الاوضه
فرح نايمه علي السرير
عمر: انتي وقعتي ازاي
فرح: بزعل مش عارفه
هبه: انا هروح احضر الوكل واجاي عشان تاخدي علاجك
ناصره: الطفل كويس
عمر: ايوا كويس
ناصره: طيب الحمدلله انا نازله بقي
عمر: انا كنت خايف عليكي جوي
فرح: بدموع انا كنت خايفه اخسر ابني
هبه: دخلت يلا الوكل اهو فين علاجك
فرح: فين عطر
هبه: قاعده تحت بتعيط من ساعه ما واقعتي
فرح: عمر روح ناديها
عمر: حاضر
هبه: ساعدها تاخد العلاج وبدأت تاكل
عطر دخلت الاوضه
عمر: طيب انا هنزل عندي شغل ساعه وجاي بس خلي بالك من نفسك
فرح: حاضر
هبه: طيب انا هاخد الصينيه وانزل وانتي ارتاحي
فرح: شكرا يام معاذ
هبه: علي ايه يا فرح انتي اختي الصغيره
ونزلت
•تابع الفصل التالي "رواية عمر و فرح" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق