رواية النصيب الفصل الرابع عشر 14 - بقلم وحيدة كالقمر
بارت 14
ملك وهي واقفة قدام الڤيلا بصت ملك بصدمه
ملك: بسم الله ماشاء الله
مراد: أهلاً بكي في بيتك
ملك: ده مش بيت ده فيلا دي حلوه اوي
مراد: لسه لما تشوفيها من جوه
دخل مراد و ملك و كانت الداده مستنياه
الداده فخرية: أهلاً وسهلاً بيك يا مراد يا ابني
مراد: أهلاً بكي يا داده عامله اي يا داده
الداده فخرية: الحمد لله يا ابني نشكر ربنا
مراد: ملك مراتي و ديه الداده فخرية الي ربتني
الداده فخرية: أهلاً وسهلاً بيكي يا ملك هانم
ملك: أهلاً بكي يا داده بس قوليلي ملك بس
الداده فخرية: ميصحش يا ملك هانم
ملك: انا كده هزعل بتقولي لمراد ابني و انا بتقوليلي يا هانم هو انا مش زي بنتك
الداده فخرية: طبعاً زي بنتي
ملك: يبقه تقوليلي ملك بس
الداده فخرية: حاضر يا بنتي طيب انا حضرت الافطار
ملك: لا انا مش بفطر دلوقتي
مراد: طيب انا هروح الاجتماع علشان مطاخرش
ملك: طيب انا هروح انام شويا
مراد باس ملك من خدها وقالة : سلام يا حبيبتي و ريها الوضه فين يا داده
ملك متنحه
الداده فخرية: تعالي معايا يا بنتي
ملك واقفة مش بتتحرك (أسر البوسه 😂)
الداده فخرية: ملك ملك
ملك: ايوه يا داده
الداده فخرية: بقولك تعالي معايا
ملك: ماشي
راحت توريها الوضه
في الوضه
الداده فخرية: هي دي اوضتكم
ملك: ماشي يا داده شكراً
الداده فخرية: لو عاوزة اي حاجة نادمي علية
ملك: حاضر
نامت ملك علي السرير و بعدين فتحت عيونها فجأة و مسكت خده وقالت لنفسه
ملك: هو ايه اللي عملوا ده لما ييجي هحاسبو يلا هقوم اغير علشان انام شويا
دخلت ملك الحمام
ملك: اي الحمام ده ده كد اوضتي بس حلو و فيه بانيو كمان
عند مراد في الشركة كان لسه داخل
موظف : أهلاً وسهلاً بك يا مراد بيه
مراد: أهلاً بيك
كل واحد بيسلم علي مراد و مراد بيسلم عليه
و دخل مكتبو و وراه السكرتيرة
هايدي السكرتيرة: أهلاً وسهلاً بيك يا مراد بيه
مراد: أهلاً بيكي يا هايدي الاجتماع جاهز
هايدي: نص ساعة ويبدأ يا مراد بيه
مراد: ماشي اطلبيلي قهوة
هايدي: تحت امرك
و مشيت هايدي راحت تجيب القهوة
مراد قاعد بيكلم نفسه: مش عارف اي اخرت الجوازة دي
خبطت هايدي
مراد: ادخل
هايدي: القهوة يا مراد بيه
مراد شرب القهوة و راح الاجتماع بعد خمس ساعات الاجتماع خلص وراح مراد روح واحد من الي في الشركة بيتكلم في التليفون
الشخص : الوو وصل حبيب القلب
الشخص التاني: تمام
وصل مراد الفيلا
مراد: يا داده يا داده
الداده فخرية: ايوه يا ابني
مراد: ملك فين
الداده فخرية: ملك نايمه من ساعت ما مشيت و لسه مصحيتش
مراد: كلت
الداده فخرية: لا يا ابني هحضرلكم الغدة
مراد: ماشي
طلع مراد و دخل الوضه لقي ملك نايمه و شعره مفرود علي المخده و لبسه بجامه بنص راح مراد عندها
علشان يا صحية
مراد: ملك ملك
ملك بنوم : امم
مراد: قومي علشان نتغده
ملك بنوم : ماشي
دخل مراد الحمام و خد شور سريع و طلع وكان لفاف وسطو بس و ملك كانت بتصحصح و رايحة الحمام و شافت مراد و كانت هتصوت و مراد حط ايدو علي بقها
مراد: في اي
ملك شاورت علي ايدو علشان يحوشه
مراد فهم و حاشه
ملك: انت دخلت هنا ازاي
مراد: دخلت من الباب يعني هدخل ازاي
ملك: الفيلا مليانه اوض مش لقي غير دي
مراد: علشان دي اوضتي و يلا علشان انا جعان
ملك كانت بتتكلم و هي حاطة أيده علي عيونها و كانت هتقع علي رأسه بس مراد سنده و عيونهم اتقابلو و ملك جريت علي الحمام بسرعة
ملك في الحمام بعد لما خدت شور نسيت هدومه لقيت برنس لبستو و طلعت بتبص حوليها ملقيتش حد جابت هدومه و دخلت بسرعة لبست و خلصت ولبست الطرحة و نزلت
الداده فخرية: يلا يا بنتي الغدة جاهز
ملك: فين مراد
الداده فخرية: في المكتب بتاعو
ملك: فين المكتب ده
الداده فخرية: هتمشي في الطرقة دي على طول هتلقي المكتب في الوش
ملك: ماشي
راحت ملك عند المكتب و كانت هتخبط بس شافت في حد عندو بصت و اتصدمت
(النصيب)
•تابع الفصل التالي "رواية النصيب" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق