رواية عمر و فرح الفصل الثالث عشر 13 - بقلم اميمة تيتو
البارت الثالث عشر
بعد ساعه
عطر: خالتو هبه انا جعانه
هبه: حاضر يا حبيبتي هحضرلك الوكل
ناصره: اومال فين فرح
هبه: تلاقيها فوق
ناصره: ايه هو دا روحي ناديها
هبه: حاضر استني يا عطر هنزل تاني
ناصره: لا فرح تنزل توكلها
هبه طلعت تنادي فرح
عند فرح وعمر
فرح: عمر الباب بيخبط
عمر: طيب قومي ادخلي الحمام
ثواني جاي
فتح الباب
طلعت هبه
هبه: فين فرح امي عايزها
عمر: ثواني ف الحمام في حاجه ولا ايه
هبه: لا بس عشان مضايقه انها مش تحت
عمر: طيب هتطلع من الحمام وتنزل علي طول هبه نزلت
وقفل الباب
فرح طلعت من الحمام
عمر: انزلي شوفي امي عايزه ايه وانا جاي وراكي
فرح: حاضر
تحت
ناصره: كنتي بتعملي ايه فوق انت مش وراكي حاجه تعمليها اهنا
فرح: اسفه ياماما انت عايزني اعمل ايه
ناصره: روحي ادخلي المطبخ انتي هتطبخي انهارده
فرح: حاضر
ودخلت المطبخ
ف المطبخ
فرح: هطبخ ايه
هبه: لحمه ومكرونا بشاميل
فرح: حاضر
هبه: هساعدك بس بيني وبينك متقوليش لحد
فرح: لالا مش عايزه اعملك مشاكل انا بعرف اطبخ وشاطره ف الطبخ
هبه: طيب ماشي اللي يرايحك
فرح: طيب هعمل مكرونه قد ايه
هبه: احنا كتير هتطبخي 3كيلو ونص
فرح: حاضر
مفيش مشكله
وبدأت تطبخ وهبه خرجت عشان حماتها نادت عليها
عمر نزل امال فين فرح
هبه: ف المطبخ بتطبخ
عمر دخل لفرح
اساعدك يافرح
فرح: انت بتعرف تطبخ
عمر: يعني علي قدي
اعمل ايه قوليلي واعملو
فرح: لالا ابعد ماما تيجي دلوقتي وتتعصب عليا
عمر: بضحك انت بتخافي منها
فرح: لا مش موضوع خوف بس عشان متزعلش
عمر: بتخافي تزعل منك
فرح: عشانك والله
عمر: ياااه انا امي دعيلي بقي
فرح: ضحكت
عمر: يابت والله هتنضربي مش قولت بلاش الضحكه دي صوتك عالي
فرح: انت وعدتني مفيش صرب تاني
عمر: صح انا بهزر معاكي
فرح: طيب اخرج بقي هتعملي مشاكل دلوقتي
عمر: يعني اكده ماشي انا طالعه بس عندك واحده يعني انا قولت اروح اقعد مع مراتي حبيبتي تقولي اطلع
فرح: ايه بجد بجد خلاص خليك
عمر: يخربيتك هتحرقي الوكل انا ماشي وانت خلصي جوعت شكلنا مش هناكل انهارده
فرح: كانت ماسكه سكينه ورفعتها ف وش عمر وقالت بابن ال وفجاه
ناصره: انت بتعملي اية رافعه سكينه علي جوزك وبتشتميه كمان
فرح: هاا لا انا مش بشتمو دا انا بقولو يابن قلبي والسكينه دي مش برافعها عليه والله صح يعمر
عمر: ايه ايوا ايوا صح
ناصره: ابن جلبك مين هو ابنك
فرح: بصوت واطي ياختي هو انا قولت يابن بطني انا قولت يابن قلبي
ناصره! بتقولي ايه بصوت واطي مش سامعه
فرح: لا مقلتش
ناصره: لا شفيفك اتحركت
فرح: اه قولت صح انتي عندك حق ايه ابن قلبي دي هو ابني
ناصره: انتي اتجدعني وجيبي عيل ويبقي ابن جلبك
فرح: بصوت واطي يارب انا بقول كدا بردو
ناصره: انت بتهببي تقولي ايه
فرح: بقول اشوف الاكل بقي عشان اخلص
ناصره: طيب انا هجعد برا
فرح: ياريت
ناصره: قلتي حاجه
فرح: لالا مقولتش حاجه
عمر: بضحك انتي هتعيطي ولا ايه
فرح: كل دا بسببك اطلع برا
عمر: ايوا ياما
فرح: والله مقولتش حاجه
عمر: بضحك يخربيتك بتخافي قوي
بعد ساعتين
فرح طلعت خلصت الاكل
ناصره: غسلتي المواعين
فرح: بتعب غسلتهم
ناصره: كل حاجه قولتلك عليها عملتيها
فرح: ايوا عملت كل حاجه انا هقعد بقي شويه ارتاح
ناصره: تقعدي ايه قومي حضري الوكل عايزني نتغدي
فرح: بتعب وبغيظ حاضر حاضر اللي انت عايزاه
ودخلت المطبخ وحضرت وحطت الاكل علي السفره
ناصره: روحي نادي العيال من برا
فرح: حاضر
وطلعت تنادي عطر ومعاذ
علي السفره
عمر بيبص لفرح شكلها تعبان خالص
ناصره: حلو الوكل
فرح: واقفت حاضر بس قولتي عايزه ايه
الكل الموجودين ضحكو
ناصره: بكلك حلو الوكل
فرح: اه شكرا
عمر: من كتر الضحك فضل يكح
ناصره: اجري جيبي مياه لجوزك
فرح: حاضر وراحت جابت مياه وجات اتفضل يا عمر
ناصره: روحي جيبي مخلل وهاتي عيش
فرح جابت المخلل والعيش
ناصره: انا شبعت وكل الموجودين قالو الحمد لله الوكل كان حلو تسلم ايدك يا فرح
محمود: ابقي اطبخي كل يوم
ومشي
عمر: اقعدي كلي
فرح: بغيظ مش عايزة
هبه: انا هلم السفره
فرح: ايوا كويس وطلعت جري علي اوصتها
عمر: طلع لاقي فرح نايمه علي السرير
عمر: في ايه
فرح: عايزه انام تعبت
عمر: انتي عليتي صوتك عليا قدام اخوي ومراتو
فرح: اسفه اطفي النور بقي
عمر: بضحك قومي عايز اتكلم معاكي شويه
فرح: بتعب بكره
عمر: يافرح قومي بقي
فرح: قعدت قول ياعمر قول
عمرضحك
فرح: بتضحك علي ايه
عمر: لما امي قلتلك الوكل حلو قومتي ليه
فرح: كنت فاكرها عايزه حاجه هيا مبطلتش طلبات الصراحه
عمر: معلش ياجلبي
فرح: قلت ايه
عمر: مش هقولها تاني
فرح رامت عليه المخده
عمر: ايوا ياما تعالي
فرح نطت واقفت علي الارض
عمر ضحك
فرح: ياعمر بقي يووا
عمر: جلبي خلاص حقك عليا واخدها وقعدها علي رجليه وحضنها انت عايزه تسمعي ايه انك جلبي دا انت جلبي وروحي وحياتي وعمري وكل حاجه حلوه في حياتي
فرح: بجد
عمر: بحسك طفله
فرح: اممم مفيش مشكله
عمر: هو ايه
فرح: ايه
عمر: انت مجنونه
فرح: اتلم ماشي
عمر: قولتي ايه
فرح: اتلم
عمر: ومش خايفه
فرح: انت وعدتني ان مفيش ضرب
عمر: مش هضرب بس وبدأ يزغزغها
فرح: فضلت تتحرك وتتلوه ف ايديه بس ياعمر بس وفصلت ضحك
عمر: قولي اسفه
فرح: لا
عمر: انت حرا وفضل يزغزها تاني
فرح: خلاص خلاص انا ومش عارفه تتكلم من كتر الضحك
عمر وقف زغزغه طيب قولي
فرح: اسفه اسفه والله
عمر ضحك 😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
@إشارة
•تابع الفصل التالي "رواية عمر و فرح" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق