رواية عمر و فرح الفصل الثاني عشر 12 - بقلم اميمة تيتو
البارت الثاني عشر
تاني يوم الصبح
فرح صحت
من النوم وكانت نايمه ف حضن عمر
وفضلت تبصلو
عمر فتح عينيه
وشدها ليه وقال نامي لسه بدري
فرح: انت بدأت تحبني ولا ايه
عمر قام
وبعد عنها
فرح: يعني ايه مش هتقدر تحبني ياعمر
عمر: انا اسف والله انتي تتحبي بس انا
فرح: انت ايه
عمر: خايف اكون بغلط او بخون مراتي
فرح: تقصد فريده مانا كمان مراتك وليا حق عليك
عمر فضل ساكت
فرح قامت ودخلت الحمام وبعد شويه طلعت
عمر: رايحه فين
فرح: مردتش ونزلت
عمر: انا بعمل ايه انا فعلاً مشدود لها بس ليه مش قادر اقول اني بحبها
فرح: نزلت وكانت ناصره قاعده مع مصطفي
فرح: صباح الخير ودخلت المطبخ
ناصره: طيب هقوم اشوف العيال بتلعب برا و هبه فوق
مصطفى قام ودخل المطبخ وجاه من راه فرح وحضنها
فرح: بس ابعد حد هيشوفنا
وبعدين انا زعلانه منك
مصطفى: انا اقدر ازعلك
فرح: بعدت عنه انت مين
مصطفى: انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه
فرح: اخرج من المطبخ انت ازاي تعمل كده
فوق عمر كان واقف قدام المرايا بيسرح ونزل
عند فرح
مصطفى: اسمعي كلامي مش هتندمي انا بحبك وهتكوني مبسوطه معايا انا هو بيحب مراتو الاولي اما انتي لا
وكان عايز يطلقك
فرح: بعياط اخرج برا
مصطفى حاول يقرب منها
فرح بترجع لوراه ارجوك ابعد عني
مصطفى: هعملك كل اللي انت عايزاه بس تكوني معايا
فرح: بصوت عالي انت مجنون انا ست متجوزه وبحب جوزي دا ضفره براقبتك
ف اللحظه دي دخل عمر
انت بتعمل ايه هنا وليه واقف قريب منها اكده
مصطفى: انا بحبها وعايزها انت مش بتحبها ومش قادر تنسي مراتك يبقي متظلمهاش معاك انا هقدر اسعدها
فرح جريت علي فوق بعياط
عمر ضرب مصطفى اللي بتتكلم عنها دي مراتي وملكش حق تتكلم عليها اكده دي مراتي انا وبس فاهم ومش عايز اشوفك ف البيت دا تاني ومسكو من قميصه وطلعو برا
ناصره: في ايه ياولدى ليه ماسك ابن عمك اكده
عمر: اطلع وايك اشوفك اهنا تاني
وطلع لفرح
فرح ف الاوضه بتعيط
عمر دخل وقرب منها وقعد على السرير جانبها متعيطيش
فرح: ابعد عني ياعمر
عمر: عملك ايه الولد دا اذاكي
فرح: بصوت عالي انت اللي بتأذيني
عمر: واطي صوتك قولتلك الف مره صوتك ميعالش
فرح: هو معاه حق
عمر: ازاي هو ايه اللي حصل
فرح: حكت اللي حصل
عمر: بغضب ياحيوان
فرح: بعياط انت ليه بتعمل فيا كده
عمر: بعمل ايه
فرح: كلهم عارفين انك مش بتحبني وانك عايز تطلقني
عمر: انا كنت عايز اطلقك بس عشان مصلحتك عشان تكوني مبسوطه
فرح: اكون مبسوطه انت ليه مش عايز تفهم اني مش هكون مبسوطه غير معاك انا بحبك بجد ياعمر افهم والله العظيم بحبك
عمر: طيب فهمت انك بتحبني وبرضو فهمت اني مقدرش اعيش من غيرك او تكوني لحد غيري
فرح بصتلو بدموع طيب ليه مش قادر تحبني يعني ايه مش قادر تعيش من غيري وبتغير عليا بس مش بتحبني
عمر: انا بحبك
فرح بصتلو وسكتت وفجاه فضلت تعيط بصوت هاا انت قولت ايه
عمر: بحبك يافرح والله بحبك
فرح دخلت ف حضنو طيب ليه ساكت وليه كل ماسالك تبعد عني وتهرب
عمر: كنت فاكر اني اكدا بخون فريده بس اكتشفت ان برضو انتي ليكي حق عليا و اني بحبك بجد ومهما حولت ابعد عنك هفشل
فرح: وهيا ف حضنو اخيرا فهمت ياعمر
عمر: عشان خاطري متزعليش منى
فرح: وهتعترف قدام الكل اني مراتك وانك بتحبني
عمر بصلها شويه وبعدين قال ايوا
فرح: بعياط انا مش مصدقه
عمر: صدقي
فرح: ممكن تقولها تاني
عمر: اقول ايه
فرح: بحبك
عمر: قولي انت الاول
فرح: انا انا بموت فيك
عمر: وانا عشقتك يابت
فرح حضنتو وفضلت تغني حبو جنه انا عشت فيها
عمر: يامجنونه
فرح: انا مبسوطه اوي
عمر: عارفه يا فرح
فرح طلعت من حضنو ايه
عمر: انتي راجعتيني احب الدنيا تاني بعد ما كنت نسيت اني عايش اصلا وكانك دخلتي حياتي عشان تكوني سبب لفرحتي يا فرح
فرح: ابتسمت مع دموع ياروحي
عمر: علي فكره كلامك مع صوتك ده بيستفزني
فرح حطت ايديها علي بوقها وقالت خلاص انا هسكت اهو
عمر: تسكتي ايه بقا وشدها ليه
فرح: عطر عطر هتيجي
عمر: لا هيا بتلعب مع معاذ مش هتطلع
😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉
@إشارة
•تابع الفصل التالي "رواية عمر و فرح" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق