رواية النصيب الفصل الثاني عشر 12 - بقلم وحيدة كالقمر
معلشي اتاخرت عليكم علشان كنت تعبانه اوي
بارت 12
البنات كانو بيبصو من الشباك والشباب كانو جايين كل واحد بعربية و فجأة ضربو العاب نارية في الهواء
ملك: اي يا بنات الصوت ده
سما: دي العاب نارية
نور: العريس طالع يلا يا بنات
ملك: رايحين فين
سها: هنطلع نستناكي بره علشان تتكلموا شويا
ملك: لا متسبنيش لوحد انا اصلا متوترة
عبير: متتوتريش اهدي انا كنت زييكي كده بس بعد شويا هتبقي كويسه
سوسي: خلاص يا قلبي مش هنسيبك
دخل مراد واول ما شاف ملك اتصدم و فضل متنح
مراد بيكلم نفسه بصوت واطي : اي الملاك الي واقف قدامي ده
البنات كانو بيضحكو علي شكلو
ملك: بتقول حاجة
مراد: لا يلا
نزلو و ركبو العربية و ادهم ركب سوسي و نور معا و ادم ركب عبير و سما و سها و اسلام و سليم و زياد ركبو في عربيه وكانو مشيين عربية العريس من في النص و العربيات محاوطاهم و بيزمرو و لفو بيهم ساعة و بعدين راحوا علي البيت
البنات كانو مسكين الفستان من وره و دخلو البيت و قعدت ملك و الكل بيزغرت و بيغنو و يرقصوا و البنات سحبو ملك و هي مكنتش عاوزة ترقص و بعدين قالت لنفسه اقوم افرفش شويا ما هو فرحي برضو و قامت و قعدت ترقص لحايت ما سما راحت جابت مراد و خلتو يرقص معاه و رقصو قصاد بعض و الفرح خلص و كل الناس مشيت و كل واحد راح علي اوضتو
عند اوضه مراد
ملك قاعده بلفستان بتفكر هتعمل اي ولقيت مراد رايح ليه ملك قامت بخضة
ملك: واقف عندك
مراد واقف مكانو شاف الخوف في عنيه قال لنفسو تعال نهزر شوي
مراد: اقف ازي وانا بحلم بي اليوم ده
ملك بصدمه: اي
مراد: تعال هقولك على حاجه
ملك طلعت تجري في الوضه و هو بيجري وراه و بيضحك عليه
مراد: هتروحي مني فين يعني
ملك: انا كنت مفكراك محترم و هادي
مراد: مين عطاكي الفكره دي عني
ملك: انا
مراد: انتي غلطان تعالي بقه هاتي بوسه
ملك بصدمه و شهقه : يا قليل الدب
مراد: انا قليل الدب طيب تعالى
وجر وراه
ملك كانت هتعيط : خلاص انا اسفه
مراد: خلاص متعيطش انا كنت بهزر معاكي
ملك: بص هنعمل اتفاق انا معرفكش كويس هنعمل خطوبه نتعرف فيه علي بعض علشان احنا معملناش خطوبه اصلا و بعدين نشوف اي الي هيحصل
مراد: تمام ماشي بس قدام الناس انتي مراتي و مفيش اتفاق
ملك: قدم الناس بس
مراد بياكد علي كلمه: اه قدام الناس بس
ملك مدت أيده و سلمو
ملك: اتفاقنا
مراد: اتفاقنا
راح قعد علي الركنه الي في الوضع
مراد: انا تعبت من الجري
ملك متردده تقولو : مراد
مراد: نعم
ملك وهي متوترة : ممكن تفتحلي السوسته
مراد: ماشي
فتحله السوسته و جرت على الحمام و قفلت الباب
مراد ضحك عليه
ملك في الحمام غيرت و لبست بوجامه بنص قم و عملت شعره كحكه لفوق و طلعت لقيت مراد غير و قاعد
ملك: هتنام فين
مراد: علي السرير
ملك: وانا
مراد: علي السرير
ملك: لا مش هينفع
مراد: ليه
ملك: احنا متفقين و انا مبحبش حد ينام معي على السرير
مراد: دي اوضتي علي فكره
ملك: بقت اوضتنا طيب انا هنام علي الركنه و انت علي السرير
مراد: لا مش هينفع انا هنام علي الركنه
ملك: خلاص نعمل بليوم
مراد: ازي
ملك: انت يوم علي السرير و أنا يوم
مراد: ماشي
ملك: انت النهارده و انا بكره
مراد: تمام اتفاقنا
ملك: اتفاقنا
فضلو اليل كلو صحيين
جه الصبح بدري
كانو نايمين الباب خبط قامت ملك بخضة وجريت عند مراد
ملك: مراد مراد
مراد: في اي
ملك: جوه
مراد: مين
ملك: جوه علشان الصبحي
مراد قام بسرعه
ملك: انا هدخل اغير وانت افتح
مراد: ماشي
دخلت ملك الحمام و فتح مراد الباب و دخلو امو و ام ملك و نسوين العائله و البنات زغرتو
ام مراد: صباحي مباركه يا عريس
مراد: الله يبارك فيكي يا امي
ام ملك: صباحي مباركه يا جوز بنتي
مراد: الله يبارك فيكي يا مرات عمي
خرجت ملك من الحمام بص مراد و اتصدم
(النصيب)
•تابع الفصل التالي "رواية النصيب" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق