Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الحادي عشر 11 - بقلم بسمله حسن و منة سيد

 رواية طفله غيرت شيطان الفصل الحادي عشر 11 - بقلم بسمله حسن و منة سيد

البارت 11 و 12......... 

زين بصدمه: ازاي 

اسيل باستغراب: ازاي اي 

زين امك اسمها حنان محسن 

اسيل: ايوه فيها حاجه 
 
زين بشك: لا انتي استلمتي الشغل 

اسيل ببتسامه:شكرا يا فندم 

و خرجت اتفاجئت بي خالد

خالد:اي اشتغلتي 

اسيل:ايوه و بقيت مساعده مستر زين 

خالد:طيب خلي بالك علشان زين مبيحبش اي غلط في الشغل

اسيل:متاخفش عليا عن اذنك 
و سابته و مشيت 
*********
  
بقلم بسمله حسن 
بمساعدة منه سيد 

و عده الوقت و سجده لابسه و السواق كان مستنيها تحت 

سجده بهدوء: السلام عليكم ورحمة الله 

السواق: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته احمم استاذ زين بعتلك الفون ده و بيقولك هيبقا يتصل بيكي 

سجده خده من الفون و كانت فرحانه انها هتقدر تكلم خالد و تعرف عن زين كل حاجه 

فعلا راحت الجامعه و اول لمه نزلت طلعت كرت خالد و اتصلت عليه 

في نفس الوقت كان خالد عند اسيل بيعلمها ازاي تشتغل 

خالد: الو 

سجده: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا سجده يا استاذ خالد 

خالد بفرح: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ايوه عرفتك 

 
سجده: انا في الجامعه لو تعرف تقابلني 

خالد: ايوه اعرف طيب هقبلك في الكافتيريا  بتاعت الجامعه 

سجده: تمام ماشي بس ياريت حضرتك متتاخرش 

خالد: ربع ساعه بالكتير وهكون عندك و قفل مع سجده 

اسيل بفضول: اختك دي 

خالد: فضولك هيموتك وانا مش هقولك هي مين 
و سابها و مشي 

اسيل بغيظ: انا مالي اووف لازم فضولي ياخدني كده علي طول 

خالد وصل الجامعه و دخل الكافتيريا و شاف سجده قاعده لي وحدها

خالد بهدوء: مدام سجده 

بقلم بسمله حسن
 بمساعدة منه سيد 

سجده: ايوه بس بلاش مدام دي 

خالد: ازاي عرفتي تخرجي و تيجي الجامعه 

سجده: زين هو الي خرجني 

خالد بذهول : اي هو الي خرجك 

سجده بستعجال: مش وقت ذهول قولي اي الي حصل علشان فضولي هيموتني 

خالد ضحك: مش ممكن هو كل البنات كده عندهم فضول فضيع 

المهم ياستي الحكايه بدأت من 
عند عمي ابراهيم لمه اتجوز طنط حنان 

_____&فلاش بااااك _________

هو عمي ابراهيم اتجوز طنط حنان علشان بس تخلف لكن هو مكنش عايز يتجوز بس ابوه غصب عليه و قاله انو عايز حفيد 

ابراهيم بعصبيه: يعني اي اتجوز غصب هو انا بنت علشان تغصبني 

احمد: تفكر زي منتا عايز لكن انا عايز حفيد 

ابراهيم سابه و خرج بعصبيه و راكب العربيه خبط في بنت 
نزل يشوفها لقاها مغم عليها
و داها المستشفى 
 
بقلم بسمله حسن
 بمساعدة منه سيد 

ابراهيم: انتي كويسه 

حنان بوجع:ايوه بس انا فين 

ابراهيم:انا خبطك بي العربيه مكانش قصدي اخبطك 

حنان وهي بتقوم:عادي ولا يهمك انا الي طلعت قصادك فجأة انا لازم امشي 

ابراهيم: استني هاتي رقم حد من اهلك علشان يجي يخدك 

حنان بدموع: انا مليش حد اهلي ماتو وانا صغيره 

ابراهيم ابتسم ابتسامه شيطانيه: يعني انتي قاعده لي وحدك

حنان:لا قاعده مع خالي و هو راجل كبير 

ابراهيم بغموض:طيب تسمحيلي اوصل لحد البيت 

حنان:لا شكرا انا هوصل لوحدي

ابراهيم برفض: لا مينفعش انا الي هخبطك يبقا سبيني اساعدك 
   
و فعلا وصل لحد البيت و بقا كل يوم يجي لها و يقف تحت البيت 

حنان: انت كل شويه بتيجي عند البيت ليه كده مينفعش الناس تقول اي عليا 

ابراهيم بكذب: يقولو اني  بحبك 

حنان بذهول: بتحبني انا 

ابراهيم: ايوه بحبك حبيتك من اول نظرة معرفش ازاي بس حبيتك خدي معاد مع خالك علشان اجيب ابويا واجي اخطبك  

حنان بكسوف طلعت جري علي فوق 

وفعلا حنان كلمت خالها و خدت منو معاد 
وجه اليوم الي ابراهيم طلب في حنان 

منصور خالها: وانا موافق شكلك ابن حلال 

ابراهيم بستعجال: طيب انا عايز كتب الكتاب يكون يوم الخميس الجاي 

منصور: ده بعد بكره لا ده قريب اوي 

بقلم بسمله حسن
 بمساعدة منه سيد 

احمد: هو فعلا قريب بس احنا مستعجلين 

منصور بقلت حيله: خلاص علي بركه الله 

و فعلا ابراهيم اتجوز حنان 
في الشقه
 ابراهيم بجبروت: اعملي حسابك انا اتجوزتك بس علشان اخلف منك لكن اكتر من كده لا 

حنان بصدمه:انت بتقول اي 

ابراهيم مسكها من شعرها: بقول الي سمعتي انتي بنسبالي  خدامه تشيل ابني في ر"حمها و بس 
و اعتد"اء عليها

ابراهيم و هو شايف حنان عماله تعيط 
ابراهيم: لو حد عرف الي حصل او الي انا قولته يبقا اترحمي علي خالك 

حنان سكتت بخوف 

وعدا سنه علي جوازهم  و كان ابراهيم بيعاملها أسوء معامله ولحد ما حملت 

ابراهيم: انا عايز ولد 

حنان: كل الي يجيبه ربنا كويس 

ابراهيم: لا متعمليش فيها غلبانه انا عايز ولد  ولو جبتي بنت هتفضلي هنا لحد متيجبي الواد 

حنان بخوف: هو انت هتبعدني عن ابني 

ابراهيم بصله بقرف و سابها و مشي و عده وقت لحد ما خال حنان مات و حنان مستحمله علشان خاطر البيبي 

لحد ما حنان ولدت و جابت زين 

ابراهيم خد البيبي و هي لسه نايمه علي سرير الولاده و مشي 

حنان فاقت و سالت بخوف: هو ابني فين 

الممرضه: جوز حضرتك خده و سبلك الورقه دي 
الممرضه  ادت الورقه لي حنان 

حنان قرأت الي فيها و انهارت من العياط: لا حرام عليك بلاش تاخد ابني مني 

بقلم بسمله حسن 
بمساعدة منه سيد

 و حاولت تقوم بس مقدرتش و حاولت تاني و الممرضه بتمنعها لكن حنان اثرت ان هي تروح لابنها وفعلا راحت 

ابراهيم بجمود: جايه ليه مش انا طلقتك 

حنان جريت عليه و باست ايده: علشان خاطر ربنا متبعدنيش عن ابني انشالله اعيش خدامه تحت رجلك بس متبعدنيش عنو 

ابراهيم بصلها بستحقا"ر: انتي فعلا هتشتغلي خدامه 
و فعلا بقت حنان بتشتغل خدامه و مستحمله علشان خاطر زين لحد مبقا زين عنده سبع سنين 

ابراهيم جاي من بره سكران 

حنان بزعيق: كفايه بقا كفايه حرام عليك بطل القرف ده ابنك كبر و بقا بيفهم 

ابراهيم بسكران: وانتي مال اهلك انتي هنا خدامه و بس 

حنان بغضب: انا مش خدامه انا ام ابنك و لعلمك انا هاخد زين و نمشي من البيت ده 

ابراهيم مسكها من شعرها: تخدي مين يا روح"امك ده ابني لو عايزه تغوري غوري انتي لكن زين لا 

حنان بعند: هتشوف انا هاخده ازاي 

  •تابع الفصل التالي "رواية طفله غيرت شيطان" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات