رواية معشوقة الاسد الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ياسمين سالم
معشوقه الأسد 😉💞
البارت الحادى عشر
للكاتبه الصغيره
شكرا ي جماعه علي تفاعلكم الجميل معايا والتشجيع الحلو والمفرح جدا منكم وان شآء الله اكون دايما عند حسن ظنكم يلا بين ندخل في احداث الروايه
وصلنا عند عشق وهي بتدخل علي اسد المكتب بعد ما اذن لها بالدخول
اسد... عايزه اي ي عشق
عشق بتوتر.. بص هو.. ا.. و
اسد مقاطعا ايهاا... اهدي بس وقولي براحتك انتي عايزه اي
عشق بهدوء وسرعه في نفس الوقت... عايزه اشتغل معاك في الشركه ممكن والله معايا موهل عالي والله بس مكملتش اني اشتغل وادرب وكده ومعايا الورق بتاعي
اسد بهدوء... طيب هوا انتي ناقصك حاجه علشان تقولي كده
عشق بنفس الهدوء... لا بس انا بحب اشتغل بالله عليك ي اسد متحرمنيش انت كمان من حلم عمري اللي حرمني منه بابا وبدات تعيط
اسد فهوا عشقها لدرجه انه لا يحب ان يراها ضعيفه... طيب سبيني افكر
عشق باستغراب... تفكر اي ي اسد انت مش هتاخد قرار لارتباطي بيك ده قرار سريع
اسد وهوا يتحكم في اعصابه... اصل والله فكره ان اسد بيه يشغل مراته في شركته تحت نظر كل الناس طبعا تبصله دي مش حاجه قليله وانتي ما شاء الله عليكي يعني احنا في البيت مستحملين بالعافيه عايزه تروحي بكره كل شويه اجي بنصيبه
كل هذا ما قاله ذاك الاسد وهوا ينظر لها ببرود وهي في حاله صدمه
عشق بتوهان... مراات مين وشركه مين
اسد وهوا يقترب منها... شركتي ي حرمي المصون
عشق وهي تصرخ بيه.. اخرس اوعي تقول حاجه زاي كده انا عمري ما اوافق اتجوز واحد زايك انتقم من بابا براحتك ده حقك بس مش من حقك تفرضني عليك
اسد وهوا غاضب... انا قايلك كذا مره لما تيجي تتكلمي معايا وطي صوتك ي عشق ياما وربنا هندمك ومش هعمل حساب انك مراتي
عشق وهي تضرب في صدره وهوا كالصلب امامها.. متقلش مراتك دي تاني مش عايزه اسمعها
اسد وهوا يجزبها اليه حتي التصقت بيه تماما جزبها من شعرها... بلاش انتي ي عشق بلاش علشان مش حابب اخليكي تكرهيني
عشق بعياط... انا بكرهك اصلا وانت بتكدب مافيش جواز ولا حاجه
اسد وهوا يفتح درج المكتب وبيطلع ورقه زواجهم... طيب بصي كمان واشهدي بعيونك ي حرمي المصون وايوه كمان اخويا مراد اتجوز اختك علشان تبقي كملت
عشق ولم تقدر علي تحمل هذا الكلام وقعت فاقده الوعي
جري عليها اسد وحملها وخرج بيها الي جناحه ووضعها علي السرير وجلب لها الماء وهوا في قمه توتره
اسد وهوا يقيظها... عشق قومي ي عشق خلاص طيب حقك عليا قومي
عشق وهي تفوق... في اي
اسد.. مافيش كنت بتكلم معاكي وانتي وقعتي من طولك
عشق ببكاء... اطلع بره ي اسد مش عايزه اشوف وشك تاني
اسد وهوا يقترب منها... خالص خالص
عشق بتوتر.. خالص خالص
اسد يقترب اكتر ويبتسم بمكر.. خالص خالص خالص
عشق وهي تائهه في بحر عيونه... لا متبعدش خالص خالص خالص
اسد وقد انهار من جمالها فهي حقا جميله حد الفتنه اقترب منها واخذها في قبله جميله جددت مشاعرهم وايقظت مشاعر لم تكن موجوده
وبعد قليل من الوقت عشق وهي تبعده عنها
عشق... انت بتعمل اي
اسد باستغراب... مش انتي اللي قولتيلي متبعدش عني
عشق باحراج فقد وقعت في شباكه... قولت اي علي موضوع شغلي ده
ثم صمتت وتحدثت قائله
عشق بندم... اسد انت اتجوزتني علشان تجدد انتقامك من بابا عن طريقي انا واختي طيب ليه بتلعب بمشاعري ي اسد ليه بتقرب مني وليه بتعلقني بيك وليه بتحن عليا ومع انك وش خشب مع الكل ليه بتعمل كده ي اسد انت بتدمرني كده
اسد وهوا مستغرب كلامها حقا انتي غبيه ايتها الفتاه كيف لكي ان تجهلي حبه ليكي بل عشقه وخوفه عليكي من هذا الهواء المحيط بنا فانتي اصبحتي اهم جزء في يومه واحلي وقت في حياته ايعقل هذا ما هوا زاك الانتقام الذي سوف يخسره اياكي فهذا اجمل انتقام انه وقعني بيكي
ثم هتف اسد متحدثا... بصي ي عشق علي حكايه اني بقرب منك ان ده من هدف اتقامي من ابوكي لا انا عارف انك مالكيش اي ذنب في حكايه ابوكي ده انت مخترتهوش علشان تتعقبي عليه بالعكس انتي واختك اول ضحايا ابوكي اما علي حكايه جوازي منك فانا اتجوزتك علشان حبيتك من قلبي وبقيت بحس اتجاهك باحسن شعور وباحسن اوقات وبرده علشان عايز احميكي من الدنيا دي كلها واحطك جوا عيوني من اول يوم شفتك في وخبطك بالعربيه حسيت بحاجه غريبه جدا اتجاهك وشعور غريب جدا من يمتك مع ان الستات بتموت نفسها علشان ابصلهم ولا بدي اهتمام لاي واحده منهم وليس النهارده الصبح كارش واحده علشان داخله تتسهوك عليا فالمكتب انا معتش بشوف غيرك قدامي اتمني تقدري مشاعري
عشق بدموع فهذا الكلام افرحها جدا وخصوصا انها تبادله نفس المشاعر.. عالفكره ي اسد انا كمان حبيتك من اول يوم شفتك فيه فالمستشفي حسيت انك انت البطل اللي جاي ينقظني من العالم ده كله حسيت ان انت عوض ربنا في دعايا استجاب ووقعني فيك بس انا خايفه اقرب انت تبعد وتسبني وغير كده انت الشخص الوحيد اللي اول قصه تنشا بيني وبينه اتمني ي اسد تفضل معايا العمر كله وانا بوعدك اكون دايما احسن واحسن واقف جمبك حتي لو في انتقامي من ابويا
«نعم انه العشق ي ساده فاذا اصاب العشق احد فاصبح سيده وسيد كل من يملكه»
اسد بحب... انتي الوحيده ي عشق اللي خلتيني شخص كويس انا الضحكه دي مكنتش بتعرف ليا طريق من ساعت ما شفتك وجيتي حياتي وانا بضحك دايما علي كل حركه منك
عشق بتساول... طيب عمرك ما هتتغير معايا ي اسد علشان انتقامك من باابا
اسد باطمانان... ي عشق انتي مالكيش اي ذنب ولا دعوه فكك من الموضوع ده بقي وريحي نفسك
عشق... طيب مقلتليش ليه علي حكايه الجواز دي وليه مختش راي وليه معملتوش علني
اسد بصبر علي اسالتها الكتير... بصي ي عشق انا مختش رايك علشان عارف طبعا انك هترفضي وكمان معملتهوش علني علشان مطلعش الفران من جحرهم دلوقتي بعدين اوعدك اني اعملك اجمد فرح يليق بيكي بس لما اتخلص من كل شر ممكن يقابلني انا وانتي موافقه
عشق بحب... موافقه
اسد بمكر... طيب وليه معترفتيش بقي بحبك من زمان انتي بقالك 3شهور او اكتر هنا اهو
عشق بخجل مما زاد جمالها
اسد بضحك علي شكلها... خلاص انتي قلبتي فراوله ليه
عشق... اي ي اسد قولت اي بقي وافق وابقي في قسمي والله مش هتحرك من مكاني
اسد باستسلام... والله اي غلطه مانتي نازله تاني
عشق بفرح وهي تتنطط علي السرير... هاااااااااا
اسد بضحك... اهي ي هبله متجوز طفله
عشق... لا طفله اي انا كبيره وقمر اهو
اسد... من نحيه قمر فانتي قمر
عشق بخجل... اسد انا عايزه انام
اسد بضحك علي شكلها... طيب ارتاحي وانا اكمل شغل وانام في اوضه المكتب
عشق.. تمم تصبح على خير
اسد بحب.. وانتي من اهلي ي حبيبتي
ذهب اسد وهوا ملي بالراحه اتجاه عشق وهي كذالك وهوا يعلم فكره انها تتقبل كزوجها صدمه كبيره لها ولكنه اقسم ان يعوضها بكل جميل علي ما فات من عمرها من احزان
في الصباح
في مكان ما
سعيد... يعني اي ي شويه خرفان مش هتعرفو تقتلو الحراس وتطلعوه
المجهول .... والله ي باشا القصر كله محاصر
سعيد... طيب جهزو نفسكو النهارده بالليل هنتجمع علشان نروح نطلعه
المجهول... حاضر ي باشا اللي تشوفه
في فيلا المنشاويه
اسد وهوا يدخل غرفه عشق... صباح الخير ي قمر
عشق وهي تبتسم وخدودها محمره اثر النوم.. صباح النور
اسد بحب... اي سبتي الاوضه امبارح ليه مرتحتيش
عشق.. ابدا والله بس علشان تجي تنام فيها
اسد... ما كان في اوضه في المكتب وانا قولتلك
عشق.. يلا بقي حصل خير
اسد... طيب اي اول يوم تاخير
عشق وقد تذكرت... ي نهر مفحم بص اسد بيه خمس دقايق واكون جاهزه
اسد بضحك وقد مسك هدومها من كتفها كالمذنب
اسد بضحك.. مش من اولها كده اتظبطي وركزي
عشق وهي تمثل البراءه... والله ي معملت حاجه ي حظابط اخر مره المسامح كريم
اسد وهوا يضحك بكامل صوته مما هذا كيانها وجعلها تتنح بيه
اسد وهوا يبتسم بمكر.. حلو انا اصح
عشق بتواهان... اووي اووي
ثم ادركت عشق ما قالته حتي فرت هاربه من امامه
اسد بضحك.. متغيبش وانا هستناكي تحت ومتنسيش تجيبي السي في بتاعك
تركها اسد ونزل تحت وهوا في طريقه قابل مراد
اسد.. صباح الخير
مراد باستغراب فهذا اول العجائب... صباح النور مين معايا اسد لو سمحت
اسد.. لا ده البديل ي خفه
مراد في سره... انا كنت حاسس برده
اسد.. بتقول حاجه
مراد.. ابدا كنت عايز اي
اسد.. بص انا صارحت عشق بكل حاجه امبارح وهي تقبلت الامر بعجوبه فايريت انت كده تهدي وتحاول تدخل لرهف من اي جمب تمم
مراد وهوا باله مشغول بيها... تمم هما هيفضلو كده معانا ولا هنطلقهم
اسد بغيره... نطلق مين انا بالنسبالي لا عشق عمرها ما هتروح لحد غيري
مراد بنفس الغيره... وانا برده مش هسيب رهف تروح لحد غيري
اسد.. تمم كده حلو اووي خليهم بقي بره تصفيه حسابنا من ابوهم تمم
مراد... تمم
نزلت عشق وهي تحمل السي في بتاعها وفي كامل اناقتها ولكنها كانت تلبس جاكت قصير مما اثار غضب اسد
عشق بابتسامه... ازايك ي مراد
مراد بنفس الابتسامه... مرحب ي عشق اخبارك اي
عشق... الحمدلله بخير
اسد وهوا متابع بصمت والغضب يتطاير من عينه فلاحظ عليه مراد مما اثار بعض الرعب فيه فهوا يعمله جيدا عندما يغضب وعلي الرغم من انه اخوه وعلي نفس قوته لكنه ليس كمثله شخص
ي تري اسد هيعمل اي مع عشق
وهل عشق هتتحمل غيرته ولا لا
ده اللي هتعرفه البارت الجاى ⚡⚡⚡⚡⚡♥♥♥♥♥♥
•تابع الفصل التالي "رواية معشوقة الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق