رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل السابع 7 - بقلم جاسمين محمد
7
#عشقت_من_اعتبروها_اختي
قدس اتكسفت وخدودها احمرت من الكسوف
فهد بضحك... ههههه مش وقته عشان متهورش واعمل حاجه تاني وراح شدها ليه وحضنها جامد وهي دفنت وشها في صدره وحضنته وفهد كان تايه ومش قادر يبعد عنها
حنان بصدمه.... فهددددددددد 🌿🌿🌿🌿
قدس اول ما سمعت صوت حنان اتجمدت مكانها من الخوف وفهد حس بيها وهي في حضنه راح بعد براحه عنها وبص لامه
فهد ببرود... نعم يامي في اي
حنان بعصبيه قربت منهم وشدت قدس من جنبه وفهد مسك قدس وشدها لحضنه تاني وحاوطها بدراعه من وسطها
حنان بعصبيه... فهد انت اتجننت ابعد عن قدس
فهد... امي لو سمحتي متدخليش بيني وبينها وانا مستحيل اذيها ولا اضرها في حاجه
قدس كانت عماله تعيط في حضن فهد
حنان بصت لقدس وفهد بغضب وسابتهم وطلعت فوق شقتها
فهد مسك ايد قدس وقعدها علي الكرسي وقعد علي ركبته قدامها علي الارض
فهد بحب... اهدي ومتخافيش مافيش اي حاجه
قدس بعياط... لا كدا حرام اللي حصل بينا وماما زعلت مني عشان حضنتني
فهد... لا حضني ليكي مش حرام واهدي ومتخافيش وبطلي عياط ومسح دموعها
قدس.... لا حرام يابيه اني احضنك او انت تحضني عشان انت ابن عمي يعني مره انا حضنت مروان وماما زعقلتي فهد لم سمع كدا عروق ايدو ابيضت من العصبيه وتعصب جامد
فهد بعصبيه... حضنتي مين ياروح امك
قدس خافت من منظره ومقدرتش تتكلم
وفهد قام من قدامها وبعد عنها ولف وشه وادها ضهره عشان يحاول يتحكم في اعصابه
قدس بعياط... ابيه فهد انت هتضربني تاني
فهد زعل جامد لم حس انه لدرجه دي هي بتخاف منه فبصلها وشدها حضنها وقعد يطبط عليها وبحب... انا مقدش اضربك اهدي ومتعيطيش
قدس بعياط... بس انت لم بتتعصب مش بتشوف قدامك
فهد وهو دافن وشه في قربتها وبيشم رحتها وبتوهان... لم اتعصب احضنيني بس وانا هداء خالص
قدس سكتت وبدات تهد
عند حنان ماشيه في الشقه رايحه جي
مروان صحي وطلع من الاوضه لاقها كدا قرب منها... ماما في اي مالك متعصبه ليه كدا
حنان بعصبيه... الزفت اخوك انزل الاقي حاضن قدس واجي اتكلم معا يتعصب ويقولي انا وقدس محدش يدخل بينا والزفت التانيه عشان بتحبه ساكته وسيبه يحضنها عادي ونست هو عمل اي معاها زمان
مروان بستغراب من حاله امه وكيف تقول كدت علي فهد وقدس... ماما بس انتي اي اللي مدايقك مش فاهم المفروض تفرحي لبنك
حنان... افرحلوا في اي
مروان بصلها بصدمه وسكت
عند قدس قدس بكسوف... ابيه ممكن تبعد بقا
فهد بضحك... ولو مبعدتش
قدس بكسوف.... يابيه كفايه ابعد بقا عشان كدا والله حرام
فهد ابتسم وبعد عنها بس لسه محوطها من وسطها بايدو...اممم ابعد بس بشرط
قدس... اممم شرط اي
فهد... تبوسيني في خدي
قدس فتحت عينها بصدمه ووشها احمر من الكسوف
فهد ضحك علي منظرها بصوت عالي وقدس دابت من ضحكته دي اللي بيخطف قلبها بيها
فهد غمزلها... ها يلا خليني اسيبك ولا انتي عاجبك حضني وعايزه تفضلي فيه
قدس بصوت واطي لنفسها.. عجبني اي بس دانا نفسي افضل فيه عمري كله ومبعدش عنه
فهد سمع بعض كلام وبتسم.... ها يلا عشان حرام حضني ده بسرعه البوسه
قدس عينها بدات تمتلا دموع... ياابيه ابعد بقا
فهد بعد عنها... بس اهدي انا كنت بهزر وحقك عليا مش هقرب منك تاني يلا روحي جامعتك
قدس حست انه زعل... ابيه انا مش
فهد... روحي كليتك يلا ياقدس وبلاش كلام
قدس بحزن... حاضر وسابته ومشت
فهد بعد ما قدس مشت... اخلص بس المهمه دي وهعيشك في حضني العمر كله واعرفك ان حضنك ليا مش حرام ياقدس لان مكانك هنا في حضني بس يارب تخلص وارجعلك بسلامه عشان انا هحارب لحد اخر نفس فيا عشان ارجعلك انتي بس ياكل حياتي
بليل
فهد... الو معتز انا جي في السكه جاهز
معتز... اه جاهز يلا
فهد... تمام مسافه السكه وهكون عندك سلام
معتز... سلام
مروان بستغراب... فهد رايح فين
فهد...مسافر كام يوم وهرجع قريب
مروان... تروح وتيجي بالسلامه ياخوي
فهد .. الله يسلمك متنساش وعدك ليا يامروان تخلي بالك من قدس ومافيش حاجه تاذيها
مروان... اطمن ومتقلقش قدس في عيني دي اختي ياض قبل متكون مراتك
فهد... اممم ماشي بس تتلم ماشي عشان متهوش عليك
مروان... هههه متخفش انا خايف علي حياتي اصلا ياخوي
فهد... شاطر عارف مصلحتك
مروان... هههه ماشي خلي بالك من نفسك
فهد... حاضر يلا انا همشي بقا سلام
مروان... سلام وحضن فهد وفهد مشي ومروان طلع شقتهم
واول ما فتح الباب ودخل الشقه قدس اسحبت وقعدت جنبه وبصوت واطي... ميرو ميرو
مروان... نعم في اي انتي عامله زي الحرميه ليه كدا
قدس... عشان ماما بقولك هو ابيه فهد تحت صح
مروان... لا
قدس بستغراب... امال فين
مروان... سافر
قدس بصدمه... سافر منغير ما يسلم عليا زي المره اللي فاتت
مروان... كان مستعجل عشان الطياره وقالي ابقا سلملي علي قدس
قدس بحزن... لا هو ممكن يكون مشي ومسلمش عليا عشان زعلان مني
مروان... لا فهد مش بيزعل منك
قدس... اممم انا اروح انام تصبح علي خير
مروان... لسه بدري ومش هتتعشي
قدس... لا عايزه انام ودخلت اوضتها وقفلت الباب وقعدت تعيط لحد ما نامت
تاني يوم الصبح قدس صحت ولقت رساله علي تلفونها من رقم مش متسجل
... صباح الخير طمنيني عليكي
قدس بزهق... يووووه بقا انت مين انت التاني وقول قبل معمل بلوك
... ههههه لا كفايه بلوكات بالله عليكي ده اخر رقم معايا دلوقتي المهم ياستي اطمني وهعرفك انا مين بس مش دلوقتي وحيات اغلي. حد عندك متعملي بلوك وانا مش هضايقك والله
قدس بتفكير... طيب عايز اي
... عايزاطمن عليكي بس عامله اي
قدس... الحمدلله بخير
.... عندك جامعه النهارده صح
قدس... اه عندي حاجه تانيه
.. لا بس خلي بالك من نفسك
قدس شافت الرساله ومردتش وقامت اتوضت وقضت فرضها ولبست وراحت جامعتها
قدس... وبس ياستي كل ده اللي حصل امبارح
خلود... اممم طيب هو فعلا حرام ياقدس اللي حصل ومامتك عندها حق انها تزعقلك
قدس بحزن... ما انا عارفه بس اعمل اي كنت محتاجه حضنه اووي ومش قادره ابطل احبه
خلود بحزن علي صحبتها... اهدي طيب وان شاءلله هيرجع بالسلامه
قدس... يارب يارب
في مكان تاني
... شريف ابعد عنها بقا هي اللي مخلقهاش مخلقش غيرها
شريف... بصراحه يامدحت انا نفسي اجرب الصنف ده جدا ومش هسييها غير لم اكسر تكبرها ده وخلاقها اللي بتتكلم عليها وعماللي فيها المحترمه بس استنا عليا
مدحت... والله يابني انت بتتعب نفسك اصلا ومش هتعرف تجيب معاها سكه
شريف بضحك... ههههه هوريك شريف الزناتي هيعمل اي
يتبع....
•تابع الفصل التالي "رواية عشقت من اعتبروها اختي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق