Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق احفاد الجوهري الفصل السادس 6 - بقلم اية المهدي

 رواية عشق احفاد الجوهري الفصل السادس 6 - بقلم اية المهدي

البارت السادس 

وقفنا المرة اللي فاتت علي اتصال وليد:

وليد : الو أيوة يا رعد

وليد بصدمة : اي حصل امته ده طب انا جاي حالا خرج وليد مسرعا وقابل والده 

الجد: اي يا وليد يا بني مالك بتجري ليه 

وليد : كارثة يا بابا حد ولع في مخازن البضاعة وانا لازم اروح حالا

الجد بصدمة: اي مخازن البضاعة مين ليه مصلحة يعمل كده 

وليد : معرفش يا بابا مين بس اكيد دول حد من أعداءنا في السوق وسليم لو عرف مش هيعديها بالساهل

الجد : روح انت وهابعتلك اخوك قصي وانا هاتكلم مع سليم 

وليد: طيب يا بابا ذهب وليد بسيارته الي مخازن البضاعة 

علي الناحية الأخري: 
عند حور في المستشفي:
تم اجراءت نقل مليكة 

أسيل : كده تمام الاجراءت تمت كلها باقي أهل حور يعرفوا 

أسيل : أميرة انتي اللي هتعملي الخطوة دي بما انك صديقة حور وكنتي معاها واللي جوه العناية دي حور خليكي فاكرة

أميرة بتوتر : هو لازم انا اللي اكلمهم

أسيل : طبعا امال مين كان مع حور غيرك ارجوكي يا اميرة ساعديني 

أميرة بخوف : حاضر هاعمل كده 

الجميع : تمام 

ذهبت أميرة لتهاتف أهل حور 

علي الناحية الأخري: 

في منزل عائلة حور :

الاب : هي اختك اتاخرت كده ليه يا بنتي المفروض تكون رجعت من ٣ساعات 

سلمي بمرح : هتروح فين يعني يا حاج زمانها جاية تلاقيها نسيت نفسها وهي بتتكلم ما انت عارف بنتك 

الاب : طيب ورن هاتف المنزل 

الاب : ردي يا بنتي شوفي مين اللي بيتصل

سلمي : حاضر يا بابا 

سلمي : الوو 

أميرة : الو سلمي معاكي اميرة صاحبة حور 

سلمي بخوف : ازيك يا أميرة خير حور فيها حاجة قوليلي 

أميرة بتوتر : هو بصراحة يا سلمي هو يعني 

سلمي : يا بنتي ما تتكلمي 

أميرة : حور عملت حادثة وهي حاليا في العناية المركزة 

سلمي بصدمة : اي بتقولي اي حور انتي اتجننتي لو مقلب من بتوع حور هازعل جامد هي جمبك صح اديهالي

أميرة بحزن : لاء يا سلمي مش مقلب حور عملت حادثة 

سلمي بانهيار: بتقولي اي طب مستشفي اي واحنا هنيجي حالا

أميرة : طيب هابعتلك العنوان في رسالة 

سلمي : ...........

الاب : سلمي يا حبيبتي مين كان بيتصل 

سلمي : .........

الاب : يا بنتي مالك بقولك مين كان بيتصل 

سلمي بدموع : حور يا بابا حور عملت حادثة وحاليا في العناية المركزة لازم نروحلها حالا

الاب بصدمة : بنتي في المستشفي اللهم إما إني أسألك رد القضاء ولكني أسألك اللطف فيه يلا يا بنتي نروح لأختك واتصلي باخوكي 

سلمي بدموع : يلا يا بابا 

علي الناحية الأخري: 
في المستشفي

أميرة : انا بلغت أهل حور بس سلمي كانت مفكراه مقلب انا مش متخيلة اني اكذب علي حد ويكونوا أهل حور 

أسيل : انا اسفة يا اميرة اني حطيتك في موقف زي ده 

أميرة : اللي حصل حصل المهم حور لازم تمشي وانتوا كمان وانا هافضل مع مليكة لحد ما أهل حور يوصلوا 

حور بدموع : انا خايفة قوي على بابا حاسة اني مش هقدر اكمل 

أميرة بحزن : يا حبيبتي متخافيش لازم تمشي دلوقتي

الجميع : مع السلامة 

بعد مرور ساعة : 
وصلوا أهل حور للمستشفي

الاب بلهفة: فين حور يا بنتي

اميرة : اهدي يا عمو حور في العناية المركزة ودلوقتي الدكتور يشرح لينا الحالة 

سلمي : طيب هو فين الدكتور في مكتبه نروحله 

أميرة : هيجي حالا بس هدي اعصابكوا 

سلمي بعصبية : اهدي ازاي حور عملت حادثة ازاي طول عمرها بتاخد بالها من الطريق 

أميرة بتوتر: قضاء وقدر يا سلمي هتعترضي علي قضاء الله

سلمي : مش بعترض بس بسألك بحكم كنتي معاها 

الاب : جري اي يا بنتي احنا في أي ولا في اي دلوقتي الدكتور يطمنا علي اختك وبعدين نتكلم 

سلمي : حاضر يا بابا 
وبعد مرور فترة وصل احمد للمستشفي

احمد : في أي يا سلمي جبتيني علي المستشفي ليه حد تعبان انت تعبان يا بابا 

احمد : امال حور فين 

سلمي : حور يا احمد حور عملت حادثة وفي العناية المركزة

احمد بصدمة : اي حور 

اسفة البارت قصير شوية اوعدكوا هحاول اطوله شوية ؟؟. 

بقلم / آية المهدي ......

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق احفاد الجوهري" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات