Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الاميرة و المغترب الفصل الخامس و الستون 65 - بقلم الاء اسماعيل

 رواية الاميرة و المغترب الفصل الخامس و الستون 65 - بقلم الاء اسماعيل

بارت 65 🔥🔥

وصلت اليهما سحر و في عينيها غضب جحيمي : خالد عاوزاك دقيقة بس 😠

خالد بخبث: مش شايفة اني بأمرجح في بنت خالي ؟ عيب يا سحر دي مهما كان ضيفتي .. ادخلي انتي و انا خمس دقائق و هأحصلك 

سحر و هي تجز على اسنانها : بقولك عايزاك لحظة وحدة ممكن !!! 😤😤


نظرت اولغا إلى خالد بتصنع البلاهة و قالت  و كأنها تسأله: اذهب فمن المؤكد أنها ستنفجر في أي لحظة على كلينا 🤔

ارى انها لا تتمتع بحس الفكاهة أبدا 


ابتعد خالد مع سحر التي كانت تجره بغير هدى المهم انهما يبتعدان عنها ..و فجأة  وقفت وقد وجدت نفسها  معه خلف الفيلا  بمفردهما وسط الاشجار !


فقال بلوم مصطنع : كدة تكسفي البنت يا سحر ؟؟ هو انا كنت هأقعد امرجحها للصبح ؟؟ ما قلتلك هوما خمسة و كنت جاي ايه لزمتها الحركة البا"يخة  دي ؟؟😏

سحر بغضب:بنت ايه  !! دي قد عمود النور  😡و قال يمرجحها قااال !! 


نظر خالد حوله ثم قال بهيام: ايوة يا وحش اطلع و هات كل اللي عندك!! كل ده و بتقولي مش غيرانة؟ 😉🙂

سحر بإرتباك : وحش ايه ..و ز"فت طين ايه...و أنا اغير من عمود نور ليه ؟؟  انا كنت جاية بس اقولك ان ده الوقت المناسب لو عايز تكلم بابا ..احم في موضوع كتب الكتاب 🙄


همس خالد في سره قائلا : ايوة كدة .. انا كنت عارف ان محدش أجن منك الا اولغا بنت خالي ...فعلا ما يجيبها الا ستاتها 😁🙄


خالد بعبث: لا و الله ؟! مش على أساس مش مستعدة نفسيا و كدة!؟

سحر بإحراج: لا ماهو انا لما فكرت في كلامك لقيت ان معاك حق ...يعني ...بعد اربع ايام أميرة مش هتكون معانا و يمكن صاحبك مش هيعرف يحضر هو كمان 🙄..و كمان مامتك يمكن تسافر تاني 😥


كان ينظر إليها بإستمتاع على ارتباكها و لبكتها في الحديث

ما ان انتهت  حتى التصق بيها و  نظر الى عينيها قائلا :بتلفي و تدوري على ايه كل ده يا بنت انتي؟ ما تقولي فيه ايه بالضبط؟


حاولت التملص منه و هي تقول بتلعثم

-و بعدين معاك يا خالد !! ما قلنا أدخل كلم بابا  و خلاص !الله !! 😒😥


اعادها بحركة سريعا منه الى احضانه و هو يمسكها من خصرها و ينظر الى شفاهها 

-طب بوسة بس و هروح على طول 🤩

-با"ستك حية يا قليل الأدب 😤


قالتها و هي تنفلت من بين يديه بغضب 

فقال ببرود -يبقى انا راجع امرجح بنت خالي🙄

-ايوة ارجع  للملزقة عمود النور بتاعتك و بالمرة خليها هي تديك بوسة ما اعتقدش هترفض 😡


دبدبت في الارض كي تذهب ثم عادت اليه بتذكر و قالت 

-و على فكرة انتو الإثنين لايقين اوي على بعض 😤


كانت تهم بالعودة الى الداخل و هي تدك الارض بغضب فأمسك بها من الخلف و احتضنها و هو يضحك 

-بقى معقولة يا ناس  حد يبقى معاه الابجورة العسل دي و يبص لعمود نور!؟؟ 😍


ابتسمت سحر بخجل من غزله ثم سرعان ما انتفضت من يديه في رمشة عين و هي تقول بتذمر: يعني قصدك إن  انا قصيرة  و ثخينة للدرجة دي ؟؟؟؟ 🥺😓


-يخربيت بو"اختك يا شيخة..ضيعتي ام  اللحظة ...دي اسمها رومنسية  يا عب'يطة ! يعني لو كنت قلتلك قمر كنتي هتفرحي !

-طبعا 🙄ايش جاب لجاب 😏


-ما القمر مكور زي الابجورة ايه الفرق !!

-مليش دعوة  انا. ..انت اللي د"بش و كلامك س"م...قال اباجورة قال 😔...يالا امشي ندخل جوة ابوي  مستنيك


غمغمت بصوت منخفض : قال يعني هو اللي رومنسي .. يخر"بيت رومنسيتك يا شيخ 😓

-على فكرة  مش انا الغلطان..انا كنت بامدح فيكي لإني بحبك زي ما انتي بكل تفاصيلك انتي اللي هبيتي فيا زي انبوبة البوتاغاز  اول ما سمعتي اباجورة..مش ذنبي انك مش رومنسية 🤨 و متعقدة من مشكلة طولك دي

-مين قالك اني متعقدة؟؟ انت اللي طويل زيادة 

-يعني مش راضية  حتى تعترفي انك غلطانة 🙄

-طب آسفة حقك عليا 

-طب ايه رأيك و الله ما أنا متحرك من هنا الا لما تصالحيني ببوسة ؟

سحر بغضب: خاااالد 😤


خالد بهيام: قلب خاالد يا ناااس!! 🤩...

اومأ لها في خده وقال : انا حلفت . ..يالا 🙄


نفخت بضيق و نظرت يمينا و يسارا ثم دبدبت في الارض برجليها و توجهت نحوه بتذمر و قبل'ته من خده قبلة خاطفة و ركضت بخجل نحو المنزل دون ان تلتفت


بقي ينظر الى طيفها و هو يبتسم بحب بينما يضع يده على خده: بقى العسل ده كله  هيبقى بتاعي النهاردة؟؟ 🥰😋

تذكر موضوع كتب الكتاب فقال : يا مسهل يااا رب 🙂

و دخل خلفها مسرعا 


دخلت سحر و كانت تهم بالدخول الى الصالون حين نادتها إيلينا التي ارادت ان تترك المجال لخالد كي يفاتحهم أولا  في موضوع كتب الكتاب و هي تتذكر


فلاش 

كان خالد ينتظر سحر و عائلتها خارجا و هو يتصل بضيق- ردي بقى مفيش وقت 

-الو خالد ما الأمر ؟؟

-ارجوكي قولي لي انك قد وصلتي


-لم يتبق لي الكثير  ..ستحط الطائرة بعد ساعة  لماذا ؟

-لقد تغير البرنامج يا إيلينا ...سنعقد القران الليلة و ليس لدي وقت لإحضار  خاتم و لا فستان و متطلباته هل يمكنك تدبر ذلك ؟؟

-سأمر على مدام بريجيت قبل مجيئي. ..ربما اجد شيئا ☺️مناسبا

-ربما تجدين لوالدتها ايضا سأرسل لك المقاسات ...بالمناسبة هل احضرت اولغا عدتها ؟! 

-بالتأكيد  ☺️

-هيا اذن انتظركم ...احبك 


عودة من الفلاش

-سهر تعال 

توجهت سحر نحوها بتوجس فقالت : تعال معاي عندي ليكي surprise 🫢 


دخلت سحر معها الى غرفتها فوجدتها تضع فستانا رائعا فوق السرير 

-بص جبتلك ايه اشان كتب كتاب ☺️ 

سحر بإنبهار : عشاني أنا !! الله ...ده حلووو اوي !!! 😍


خالد في الصالون يحاول أن يبدأ الموضوع و لا يعرف كيف 

نظر إليه صالح و قال : هو مش أتأخر الوقت يا ابني ؟

-بيت ياسين مش بعيد عن هنا مسافة نص ساعة يعني لسة معانا وقت كمان 

-طب يا دوب نلحق نلبس ..عن اذنكم 

قالتها فاتن و هي تهم بالنهوض


خالد :استني يا طنط... انا عندي موضوع عايز اكلمكم فيه

عادت فاتن للجلوس بترقب بينما اردف صالح 

-موضوع ايه يا ابني ؟-

 

خالد : يعني احنا  كلنا متجمعين سوا و اصحابي هنا عشان كتب كتاب ياسين... مش هالاقي فرصة زي كدة بعد اربع ايام خصوصا اني لازم ارجع شغلي بكرة.....فانا كنت بافكر  لو نكتب كتب الكتاب النهاردة معاهم ...قلت ايه يا عمي ؟؟


كان صالح سيتكلم لكن فاتن قاطعته بحدة

-كتب كتاب ايه ده في يوم و ليلة؟؟؟ احنا ما حضرناش حاجة ولا عملنا حاجة 

خالد -مفيش مشكلة نقدر نجهز ..هو يعني كان محتاج ايه ؟ اهو ياسين قرروا الصبح و زي ما انتو شايفين.  جاهز من كله


همست فاتن : لأنه ملياردير 🙄


سمعها خالد و لم يعقب

صالح بتفكير: انا من رأي خالد ... مش شايف مشكلة انهم يكتبوا الليلة ..اهو تبقى مع بنت خالتها و فرحتهم تبقى فرحتين و كمان هو يكون مع عيلته و صحابه 

-بس البنت ما حيلتهاش حاجة يا صالح !ده حتى فستان مش هنلحق نشتريه ! 😠


-صالح : انا مش شايف ان دي حاجات مهمة للدرجة دي يا فاتن .. دي كلها شكليات

قالت بإصرار :قلتلك هنفكر الأول يا صالح ...و كمان لازم نتفق على الشبكة و المهر و الحاجات دي ..

صالح : نفكر ف ايه بس يا فاتن ... الراجل بيقول مش هيقدر يكتب بعد كدة لأنه هيبقى لوحده و ما تنسيش سايب شغله و قاعد معانا من اسبوع 


ثارت فاتن فجأة  و وقفت بغضب بطريقة جنونية اخرستهم جميعا 

 : و انا مالي ؟! هاااا انا مالي بكل ده !! يعني هتصربعني عشان ظروف الراجل ما تسمحش !! انت ايه ؟؟ مش عايز تحس بيا ليه ؟؟! انا أم يا صالح و ما حيلتيش غير بنتين


 الاولانية جوزتها جوازة مهببة من غير فرح و حرمتني أحضر كتب كتابها و الثانية عايز تكتب كتابها في ساعة و احنا جايين زي المتشردين  ما حيلتناش حاجة قدام الناس !


 انا عايزة اخذ وقتي و اطلع مع بنتي و نختار فساتبنا و و نروح للميكب ارتست و نحضر للحفلة و نجهز حلويات و نعلق بلالين 


عايز تحرمني من اللحظات دي ليه ؟؟ عايزني اتف"ضح  قدام أميرة ليه ؟؟هي احسن من بناتي في ايه ؟؟  مش عايز فرحتي تكون كاملة ليه ؟! مش كفاية اننا متغربين و بعاد عن اهلنا و محدش فيهم هيحضر فرحة بنتنا غيرنا ؟! مش كفاية اختها في مصر و مش هتحضر كتب كتابها !!


خالد بتوتر : اهدي يا طنط..انا كنت عايز نكتب كتابنا الليلة أصلا عشان كنت محضرلكم مفاجأة... بس مادمتي مصرة عالرفض فأنا مضطر أقولكم عليها 

صالح : مفاجأة ايه يا خالد ؟


خالد : بدر أتصل بيا الصبح قبل ما اجيلكم

صالح بتعجب: بدر ابن اخوي ؟؟ و انت تعرف بدر منين؟


-خالد بإحراج : سحر اتصلت ببدر من رقمي عشان تبارك لاختها عالحمل عشان كدة هو حفظ رقمي عنده 

فاتن بدهشة: و بدر يتصل بيك بتاع ايه ؟؟ 😳


خالد : بدر هو و حنان حاليا في بيت خالتها أم  أميرة 

اخذها عشان كانت عايزة  توضح لهم سوء التفاهم اللي حصل و أتصل بيا عشان يسألني عن ياسين و لو ممكن طريقة توصله بيه عشان يكلموه و يطمنهم عليها 

فاتن : بتقول حنان راحت عند خالتها تعمل ايه!؟؟؟  ؟


صالح : هو ده اللي همك!! سيبينا نفهم ...كمل يا اابني 

-انا طبعا قلتله ان النهاردة كتب كتاب أميرة و كمان كتب كتاب سحر و اتفقنا لما نوصل عند ياسين  نتصل بيهم مكالمة فيديو عشان نعملها لحنان و سحر مفاجأة أكيد هتبقى عايزة  اختها تكون معانا ف يوم زي ده 


صالح بحماس: و الله فكرة حلوة اوي ! و مفاجأة احلى

اكمل خالد :و طبعا اتصلت بياسين و بلغته  هو كمان  اتحمس للفكرة اوي ...لإن أميرة مكانتش هتكمل فرحتها و  اهلها مش موجودين  و حب هو كمان يعملهالها مفاجأة 

صالح : أظن بعد كدة ما لكيش حجة يا فاتن بنتك و اختك هيبقو معانا في كل لحظة 


كانت فاتن ستتكلم و فجأة دخلت سحر و هي ترتدي فستانا من الشيفون الازرق الفاتح  منفوش من الأسفل و الأكمام وقصير  مطعم بخرزات فضية  و ترتدي حذاء سماويا بكعب عال يتناسب مع الفستان و تمسك بحقيبة فضية كانت تشبه اميرات ديزني 


نظر إليها خالد بإنبهار و كاد ان يصفر لكن ايلينا دخلت خلفها و حذرته و هي تنظر الى والدتها


ثم قالت للجميع بحب: ايه رايكم في اروستنا ؟ 

مش ناقص غير ميكب و تسريهة حلو و تبقى قمر 🥰

سحر بفرحة طفولية : ايه رأيكم ؟؟


لفت حول نفسها بحماس فقال صالح : قمر يا حبيبتي .. مش مصدق ان بنتي الصغيرة بقت عروسة 😊

ثم لكز فاتن بدون ان تنتبه سحر 

فاتن بإبتسامة : حلو اوي عليكي ☺️..و زي ما قالت حماتك شوية ميكب بس و هتبقي تحفة 

خالد بأمل: ها يبقى نقول على بركة الله ؟ 😕🥺

فاتن: بس ...انا ما عنديش حاجة البسها 


وضعت ايلينا حقيبة امامها 

-خالد عمل حسابك و جاب لك ده ☺️


فتحت فاتن الحقيبة بتعجب لتجد فستان سهرة أحمر و معه حذاء اسود لامع من النوع الفاخر و حقيبة سهرة سوداء متناسقة مع الحذاء امسكتهما فاتن بإعجاب ثم وضعتهما بتوجس و قبل أن تنطق قالت إيلينا : الإكسسوارات جوة شنطة ☺️


نظرت فاتن الى الجميع ثم قالت برضو هتفضل حاجات كثير

و الوقت سرقنا مش هنلحق نجهز 


دخلت اولغا على تذمر صالح : و بعدين معاكي يا فاتن!! هو انتي عايزة تعارضي عشان تعارضي و خلاص !! ما قالولك كل حاجة جاهزة معقداها ليه ؟؟؟

همست سحر برجاااء : ارجوكي يا ماماااا 🥺 

سألت أولغا  خالد و هي تقول - ما الذي يحدث ؟؟ لماذا يتشاجرون يا خالد ؟؟

إيلينا : والدتها ترفض زواجها من خالد 

فقالت اولغا بحماس :اذا كانت سحر لن نتزوج به فأنا  جاهزة 🥰...لا أريد شيئا يا خالد ...فقط خاتما فضيا بسيطا و لا أحتاج فستانا ولا ذهبا ولا حتى زفافا ☺️


فاتن بتعجب: بتقول ايه دي ؟؟

سحر : و مالها بتسبل لك في عيونها يا خالد ؟؟


إيلينا و هي تنظر الى خالد بنظرات ماكرة

-بتقول لو مش عايزين جواز ده هي موافقة مش عايز حاجة لا فستان و لا مهر ولا فرح ...مش عايز غير خاتم فضة و يعيش مع خالد سعيد ☺️


سحر بردح: نعم يا اختي !!! عايزة ايه يا روح امك ؟؟! 😤

وقف خالد بينهما خوفا من ان تعلقان ببعضهما و هو يقول : اهدي يا سحورة هو انتي شايفاني وافقت ؟؟ 🤨


تراجعت سحر ثم همست لوالدتها بغيظ: عاجبك كدة يا ماما ؟؟ عايزة الملزقة خطافة الرجالة تخطفه مني 😰 😤


و همس صالح في اذنها بغضب : ما تلمي الليلة يا فاتن هتطيري عريس بنتك و تميلي بختها بعنادك ...هنلاقي عريس زيه فين ؟؟ 


في تلك اللحظة  نظرت فاتن  الى اولغا  بتحد و قالت بإصرار : احنا موافقين على كتب الكتاب الليلة و هنبقى نتكلم عن الشبكة بعدين قلت ايه يا صالح ؟؟

صالح : ما انا قلتلك من الاول 🙄 


ضحك خالد بصوت خافت ثم إلتفت اليهم و قال  بجدية مصطنعة

: على فكرة  الشبكة جاهزة و الخاتم كمان و مستعد ادفعلها مهر اللي تطلبوه 

فاتن بطمع يبقى على بركة الله ☺️


نظرت الى سحر و قالت : يالا بسرعة  عشان نجهز نفسنا 

نظر صالح الى الساعة و قال انا كمان داخل البس 


خرجت سحر و والدتها و اتبعهم والدها و بقي خالد و إيلينا و اولغا يتظران على اثرهم بترقب و قد عم صمت رهيب


ما ان ابتعدوا حتى ضرب الثلاثة كفا بكف و هم يضحكون: هااااي لقد نجحنا 😁😂

إيلينا : سأذهب انا ايضا لتجهيز نفسي 

خالد لأولغا  : اولغا هيا تعرفين ما عليك فعله 

اولغا : لا تقلق 😊


كان خالد يهم بالخروج  فرقة اولغا حين عادت سحر ثانية بتذمر

-بس فيه مشكلة ! 🥺😥

خالد : مشكلة ايه بس ربنا ما يجيب مشاكل !


سحر بحزن: الميكب ارتست 🥺...مش هنلحق ندور على وحدة تجهزني في الوقت المناسب 😓

خالد بحب:و ندور ليه و انا جايبهالك مخصوص لحد عندك!😍

سحر بتعجب : تقصد مين ؟؟


نظر خالد الى اولغا التي نظرت إليهما بحب و قال : اولغا 😊

سحر بتعجب : قصدك أولغا دي ولا  اولغا تانية ؟؟


خالد بإبتسامة: اولغا بنت خالي طبعا انا ما اعرفش اولغا غيرها 

سحبته من يده و خرجت تاركة اولغا واقفة بدهشة فقال خالد بإحراج : آسف أولغا سنعود لاحقا 😁


وصلت الى الردهة و وقفت في وجهه بغضب : انت بتتكلم بجد ولا بتهزر يا خالد ؟؟

خالد : و اهزر ليه هو ده وقت  هزار ؟؟

-تعرف ايه عن الميكب اولغا العبي'طة بتاعتك ؟؟


خالد : اولغا  اشهر ميكب ارتست في ألمانيا اخذت شهادتها من الاكاديمية الاوروبية للتجميل اللي بتطلع كبار خبراء التجميل اللي أغلب الفنانين و المشاهير بيعتمدوهم 


-انت بتتكلم عن الزرافة الهبلة دي بتاعة المرجيحة !؟دي تبقى ميكب ارتست مشهورة ؟

-لا ما يغركيش تصرفاتها الطفولية  .. دي  ألغت مواعيدها و اعتذرت  لزباينها و منهم ملكة جمال ألمانيا اللي كانت واخذة عندها معاد عشان عندها جلسة تصوير  بس عشان تجي مع إيلينا كندا 


سحر بدهشة : يبقى بجد  حاطة عينها عليك !! انسى انها تلمسني 

خالد بهدوء : انتي عندك ميكب ماركات عالمية ؟!

سحر : ولا ماركات رخيصة حتى ..ليه؟🤨

-طب تعرفي ميكب ارتست تانية قريبة !؟! دليني عليها فورا  و انا اسحب الاقتراح بتاعي 

-خلاص مش عايزة ميكب 😤


اقترب منها خالد و همس في اذنها بهدف إغاظتها بس انا عايز 🙄😉...اولغا هتطلعك قمر متأكد 🥰


انتفضت سحر بغضب ؛ انت سامع انت بتقول ايه يا خالد !! انا اسيب البت الملونة دي تلمس وشي😱

!!معقولة أامنلها  بعد عملتها  البج"حة دي  !! دي من دقيقتين بس  عرضت عليك الجواز في وشي  لو ناسي !! 😤


-لا مش ناسي  ... و يالا الوقت بيعدي خايف ما نلحقش في معادنا و المفاجأة اللي انا عاملالك هتتفركش ..يالا ربنا يهديكي علينا المسامح كريم بقى

-كريم مين ...دي  حاطة عينها عليك يعني مش بعيد تشلفطلي وشي بأسيد  من غلها و حسدها 😤


-لا الكلام ده عندك أمك 🙄

سحر بغضب:  ايه !!! 😡

خالد بتصحيح : لا قصدي عند مامتك ..

-خااااالد !! 😤😤

-يوووه قصدي حسد ايه و غل ايه  احنا ما عندناش الكلام ده في ألمانيا ...أولغا أوبن مايندد و أكيد خذت الموضوع بكل روح رياضية و هتعملك ميكب ما حصلش و تفرحلك كمان ..🙂


-يا سلام !!!! أوبن مايندد قلتلي !😤 طب ايه رأيك مش سايباها تلمسني ان شاء الله حتى افركش كتب الكتاب كله 😤

-يا ساااتر!! للدرجة دي !!! 


همس مع نفسه :الله😳 .. ظهرت جينات فاتن!!  دي البت طلعت شرسة زي امها😱..حقيقي العرق دساس!! 


نفخ خالد بقلة حيلة ثم قال و هو يمسكها من يدها و يعيدها الى الصالون : طيب يا حبيبتي انا في الحالة دي مضطر اقولك الحقيقة 

سحر بتعجب بينما تلحق به: حقيقة :ايه ؟!


دخلا سويا الى الصالون و كانت اولغا تكلم احدهم مكالمة فيديو 

خالد :أولا أولغا مرتبطة أصلا و سايبة حبيبها اللي بتعشقه و شغلها و جاية مخصوص عشان انا  طلبت منها كدة ..

-طلبت منها ايه ؟؟


- طلبت تمثل انها عايزاني و الا ماكننش مامتك وافقت على كتب الكتاب أصلها حطت لنا  الف عقدة و عقدة في المنشار و حلني على ما نفكهم كلهم...

-يعني انتو عاملين المسرحية دي كلها بس عشان ماما توافق ؟؟ 

خالد ببلاهة: ايوة 🙄...كنت متأكد انها كيادة و بالعند فيها هتقبل


أكملت اولغا مكالمتها و تقدمت نحوها بإبتسامة لطيفة و هي تقول لخالد 

-هل نبدأ ؟؟ 🥰

بقيت سحر تنظر اليهما بتوجس قائلة: انا سمعت كلمة أولا .. هو فيه ثانيا  ؟؟ 🤔

خالد بعبث: ايوة ..  أولغا تبقى اختي من الرضاعة 

سحر بصدمة: اختك 😳.... ازاي !! 


خالد بجدية : عادي  امها رضعتني مع ابنها يورغو... أصل إيلينا لما ولدتني كان عندها 19  و ملخومة و مش عارفة تعمل معاي ايه و اهلها مخاصمينها ... ملقتش غير اخوها و مراته ...أصل آيرا دي طيبة اوي  تخيلي بقى المسكينة  كانت كل يو...


توقف فجأة حين رأى تركيزها الشديد مع القصة ثم قال عبث 

- يالا هبقى  احكيلك عن طفولتي كلها ف وقت تاني .. مش عايز تضييع وقت الناس مستنيانا


نظر الى اولغا و قال : اهتمي بها 😉

نظرت سحر  فجأة الى اولغا بعيون قطط و قالت بالإنجليزية : انت اخت خالد إذن ؟؟


اومأت اولغا بالإيجاب

فقالت سحر بلطف: لم نتعرف بعد ... أهلا انا سحر ☺️...سعدت بلقائك 😁🙂

أولغا بتعجب - انا ايضا 🙂😕

-انا جاهزة لنبدأ على الفور اولغا 😁

خالد في سره: هي بنت فاتن اتحولت  و لا انا متهيئلي؟؟


ذهبت الى جناحهم بحبور و من خلفها اولغا التي  غادرت و هي تنظر إلى خالد بتعجب 😳🤔 فأوما لها و هو يضحك  بصوت عال بأنها مجنونة

- لا مش مصدق ..دي  بجد بقت لطيفة  مع اولغا !!


عند ياسين و أميرة 

انتهت خبيرة التجميل من وضع آخر اللمسات و هي تنظر الى أميرة بإعجاب ثم قالت بصدق  : تشبهين الاميرات في رقتك و رقيك تليقين بأن تكوني زوجة السيد ياسين 😊

أميرة : شكرا لك 


خرجت كلير و قابلت ياسين في طريقها الى الباب 

-لقد انتهيت اتمنى بأن تعجبك النتيجة سيد ياسين 

-ليس لدي شك فيك  مدام كلير 

-عن اذنك 


في الوقت الذي خرجت فيه  كلير  توجهت أميرة الى الصالة الرئيسية و منها الى غرفة الملابس فوجدتها فارغة ...فوقفت متعجبة : هي كل الهدوم اللي كانت هنا راحت فين؟؟؟ 


خرجت نحو الحمام و وجدته فارغا 

و قد تغيرت ملاءات السرير ايضا 

اخرجها من دهشتها صوت طرق الباب فقالت 

-اتفضلي يا ماما

-أم أحمد عندها ضيوف دلوقت 😊

أميرة بحرج: ياسين ! اتفضل 


دخل و ما أن رآها حتى وقف مشدوها ...

لقد ابدعت كلير في ابراز خطوط وجهها الجميلة بدون مبالغة فكانت ساحرة الجمال دون ان يظهر انها تضع شيئا حتى


 فقال بإنبهار :بسم الله ماشاء الله .. 😊 

ثم أردف  بصوت ضعيف لم تسمعه: قمر يا نااااس

أميرة بخجل: ايه رأيك !!

-حلو اوي ☺️ ...تسلم ايد مدام كلير 


تذكرت أميرة والديها فقالت بحزن: كان نفسي بابا و ماما يكونوا كتاب ف يوم زي ده 

اقترب منها و أمسك يدها بحب: و بعدين بقى !! مش عايز حزن في يوم زي ده ....مش فاضل كثير على ما توصل عيلتك يعني مش هتبقي لوحدك ☺️..يالا شيلي غمامة الحزن دي من وشك ...هتبقي أجمل مع ابتسامتك الحلوة ☺️


ابتسمت أميرة بحزن دفين فقال 

-يالا انا هشوف نانسي فين اتأخرت مع الفستان 

تذكرت أميرة  شيئا فنظرت إليه قائلة بدهشة

-ألا صحيح  نسيت اسألك !

                          

    توقف ياسين و التفت إليها : عن ايه ؟

-الجناح. متغير و كمان  مش لاقية اي حاجة من حاجاتي هنا  ! هو حد دخل لما كنت في الاوضة الثانية ؟؟


ياسين :ايوة ... انا وصيت يطلعوا كل حاجاتك على اوضتي 

أميرة بصدمة: ايه ؟؟ مش فاهمة يطلعوها عندك ليه ؟؟ 


اقترب منها ثانية واحتضنها بحب وسط ارتباكها و همس بجانب أذنها قائلا  بعبث

-هي الوحدة لما بتتجوز مش بتعيش مع جوزها في اوضة وحدة ولا أنا فهمان غلط؟؟


حاولت التحلي بالقوة و عدم الانجراف وراء احاسيسها و قالت و هي تبتعد: ده لما يكون جواز حقيقي ! 🙄


ياسين بتساؤل : يعني ايه مش فاهم !!

-جوازنا مش هيبقى حقيقي الا بعد ما تعملي فرح 

-و انا جاهز ..و هاعملك فرح هنا هتفضل الصحف الكندية تحكي عليه من هنا للسنة الجاية 

-بس انا عايزة الفرح يبقى  في مصر  و ده شرطي الاول و الاخير  عشان يتم الجواز 🙄

يتبع بقلمي آلاء إسماعيل البشري 🔥


  •تابع الفصل التالي "رواية الاميرة و المغترب" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات