رواية عشق احفاد الجوهري الفصل الخامس 5 - بقلم اية المهدي
البارت الخامس
وقفنا المرة اللي فاتت علي صدمة الدكتور
الدكتور بصدمة : مين دي هي مليكة ليها تؤام ولا دي مليكة ولا أنا بتخيل انتوا شايفنها زي كده ولا ده من الارهاق
آسيل : طب اهدا بس كده يا دكتور اولا دي مش مليكة ولا اختها التؤام دي اسمها حور
الدكتور : حور حور مين وشبهها كده ازاي
حور : مالك يا دكتور هو انت مشوفتش بنتين شبه بعض قبل كده ومش اخوات يعني ولا اي
آسيل : استني بس يا حور علشان نفهمه الموضوع لانه كده اتلخبط
حور : طيب يا برنس فهميه براحتك
آسيل بصدمة : برنس
إسلام : مش قولتلك دي متنفعش دي كانت بتقولي مغتصب وحرامي دي عايزة إعادة تأهيل يا أسيل انتي كده ناوية تصدمي العيلة مش تنقذي الموقف
أسيل : اهدا انت بس كده ومالكش دعوة انا هاحاول اظبطها
إسلام بضحك : تظبطي اي بقولك إعادة تأهيل علشان تكون مليكة الجوهري بجد
أسيل : طيب نشوف الموضوع ده بعدين لما نشرح للدكتور
أسيل : اسمعني كويس يا دكتور والكلام ده ميخرجش من مكتبك لاي حد تاني والا هتحصل كارثة احنا لقينا أنه حور ومليكة يبدلوا أماكنهم مع بعض
الدكتور : بيدلوا ازاي يعني قصدك حور تكون مليكة متأكدة من قرارك ده
أسيل : ايوة يا دكتور ومحتاجة مساعدتك هننقل مليكة مستشفي تانية وكمان محتاجين دكتور لو تعرفه في المستشفي اللي هننقلها فيها ويكون ثقة علشان نشرحله الوضع كويس واللي هيقوله لعيلة حور
حور بتوتر : وممكن يا دكتور تقول للدكتور ده يطمن اهلي اني هابقي تمام واعتقد حالة مليكة كويسة بس الغيبوبة بس اللي مش عارفين هتفوق امته منها
الدكتور: طيب هو ممكن اعرف اسم المستشفي الأول علشان احدد لو اعرف حد هناك ولا لاء
أميرة : أيوة طبعا الدكتور المستشفي جمبنا واسمها مستشفي الحياة والامل
الدكتور : الحياة والامل أيوة طبعا وعارف صاحب المستشفي كمان وممكن هو يختار حد ثقة من عنده لاني واثق فيه جدا وكمان واثق انه هو بنفسه هيتابع الحالة + وكمان أنا من ناحية شغلي ده غير مسموح بيه اطلاقا بس حضرتك يا انسة اسيل خايفة علي جدك من الصدمة والعائلة واتمني الآنسة مليكة تفوق بسرعة
أسيل : صدقني يا دكتور انا عمري ما كنت هالجأ لحل زي ده بس جدو وكل العيله هيتصدموا بجد وممكن ميتحملوش لانه مليكة حاجة تانية عندهم
الدكتور : طيب يلا بينا نتتم الاجراءت بخصوص خروج مليكة طبعا بما أنه إن المسئول في حالة مليكة فمتقلقيش من الناحية دي
أسيل : شكرا جدا جدا ليك يا دكتور
الدكتور : لا شكر على واجب عن اذنكوا هتمم الاجراءت اللازمة
الجميع : اتفضل حضرتك
أسيل : كده كله تمام ومليكة هتكون في امان مع أهل حور
حور بخوف قليلا : ربنا يستر
أسيل : متخافيش يا حور انا هابقي معاكي ومش هاسيبك
حور : أن شاء الله
علي الناحية الأخري :
في قصر عائلة الجوهرى:
قصي : مالك يا امال يا حبيبتي انتي كويسة
أمال : معرفش بس حاسة مليكة فيها حاجة وكمان وحشتني قوي وكل مرة مبترضاش تكلمني فيديو معرفش بتتهرب دايما مني حاسة فيها حاجة
قصي : كلها أيام وهتلاقيها وصلت وابقي اساليها اللي انتي عايزاه
أمال : أن شاء الله ترجع لينا بالسلامة
علي الناحية الأخري :
عند وليد وشرين :
وليد : انتي مش ناوية يا هانم تبطلي سهر وحفلات وموضة وتفضي لابنك اللي انتي متعرفيش عنه حاجة الولد بقا عنيف محتاج والدته جمبه
شرين بلا مبالاة : اعمل اي يعني هاتله ممرضة تهتم بيه وبعدين انا مقدرش أسيب النادي والحفلات وكمان صحابي يقولوا اي
وليد بغضب : صحابك وحفلاتك اهم من ابنك يا هانم
شرين : وليد ارجوك انت تقريبا بتقولي الكلام ده كل يوم وبعدين انا لازم امشي مش فاضية عندي حفلة مهمة جدا يلا باي يا حبيبي
وليد بحزن : انا السبب أنا اللي مخترتش ام وزوجة تكون كويسة ليا ولاولادي
رن هاتف وليد
وليد : الو أيوة يا رعد في أي
وليد بصدمة : اي بتقول اي انا جاي حالا
بقلم /آية المهدي ....
يا تري اي اللي صدم وليد ؟؟
وهل أهل حور هيتقبلوا الموضوع ولا لاء ؟؟
•تابع الفصل التالي "رواية عشق احفاد الجوهري" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق