Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حارسي الخاص الفصل الخامس 5 - بقلم رنا تامر

 رواية حارسي الخاص الفصل الخامس 5 - بقلم رنا تامر 

حـارسـى الخـاص😉😉😉. 
ࢪنـا تـــامــࢪ النـشـاࢪ✍🏻✍🏻✍🏻.
𝐩𝐚𝐫𝐭 𝟓.. 

فرحه بصدمه/ باااابااااا. 

ذهبت اليه وحاولت ايقاذه ولكن لا فائده.. ظلت تبكي وكانت لا تعرف ماذا تفعل. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند تميم.. 

جلس واعطي باسل القهوه. 

تميم بإبتسامة/ عملتهالك زي ما بتحبها. 

باسل بضحك/ كتر خيرك. 

كانوا يضحكون ولكن اوقفهم رنه هاتف تميم. 

تميم بإستغراب وهو ينظر للاسم/ اده دي فرحه. 

باسل في سرعه/ طب رد مستني ايه. 

اجاب تميم ولم يسمع اي شئ بسبب بكائها. 

تميم بقلق/ مالك يا فرحه بتعيطي ليه كده. 

فرحه ببكاء/ الحقني يا تميم بابا وقع ومش عايز يفوق واناا مش عارفه اتصرف ازاي. 

تميم وهو يحاول تهدأتها/ طيب اهدي اهدي.. اناا جاي حالا. 

اغلق تميم الهاتف ونظر الي باسل وباسل تحدث بقلق/ ايه في ايه. 

تميم في سرعه وهو ياخذ مفاتيح السياره/ تعالي معايا هبقي احكيلك في الطريق. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند فاطمه.. 

اغلقت مع فرحه و جلبت اللابتوب تبعها وظلت تتفحص مواصل التواصل الاجتماعي.

بعد دقائق.. سمعت والدتها تنده عليها بصوت عالي. 

رحمه بفرح/ فاااطمه تعالي يا بت في مفاجاءه. 

فاطمه بزفر وهي تحدث ذاتها/ مفاجاءه ايه بس يا امي.. تلاقكي هتقوليلي البطل لسه عايش.. هو انا مش عارفاكي. 

خرجت فاطمه وهي تتحدث بممل/ ايه يا امي خير ايه الم... 

لم تكمل جملتها وانصدمت عندما راته يقف امامها و يفتح يديه لها. 

فاطمه وهي تضع يدها علي فمها بصدمه/ ااااحمد. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في قصر رشدي.. 

وصل تميم وباسل وفتحت لهم فرحه وهي تبكي. 

تميم بخضه من منظرها/ اهدي يا فرحه.. هو فين بالظبط. 

فرحه ببكاء/ موجود في اوضته.

باسل بسرعه/ طب ورينا اوضته بسرعه. 

فرحه اخذتهم علي غرفه والدها وباسل وتميم قاموا بحملوا الي السياره. 

فرحه ذهبت ورأهم وهي تبكي بحرقه. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند فاطمه.. 

ذهبت الي احمد واحتضنته بشده. 

رحمه بسخريه/ نحن هنا. 

فاطمه اتكسفت واحمد نظر ل خالته وتحدث بإبتسامة/ ماشي يا خالتي بس لما تبقي مراتي ساعتها مش هتقدري تمنعيني. 

رحمه بسخريه/ لما تبقي مراتك بقي ان شاءلله. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في المشفى..

دخلوا المشفى والممرضين اتوا واخذوه في سرعه الي غرفه الكشف.

ظلوا منتظرين بالخارج وفرحه كانت منهاره وتميم كان يحاول تهدئتها .

خرج الدكتور وتحدث بحزن قائلا/ .......
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند فاطمه...

كانوا يجلسون هما الاتنين بسعاده ورحمه كانت تحضر العشاء.

رحمه بصوت عالي نسبيا/ يلا يا ولاد العشا جاهز.

ذهبوا ليتعشوا وكانوا في قمه سعادتهم.

رحمه بابتسامة/ قولي بقي يا احمد ايه اخبار سفريتك كانت متعبه ولا ايه. 

احمد بهدوء/ والله يا خالتي اكدب عليكي لو قولتلك انها كانت مريحه بالعكس كانت متعبه جدا والشغل كان فوق راسي والعمليات مبتخلصش.. ثم اكمل بغمزه وهو ينظر ل فاطمه.. بس كل ما كنت اتعب اوي افتكر فاطوم وساعتها تعبي كل كان بيروح.

رحمه بضحك/ يا سيدي يا سيدي.. ماشي يا عم هعدهالك المرادي بس عشان انت لسه راجع من السفر. 

فاطمه كانت في قمه خجالها واحمد كان ينظر لها بابتسامة عشق ورحمه كانت سعيده لهم كثيرا.

احمد بإبتسامه/ بقولك يا خالتي .

رحمه بإبتسامه/ قول يا قلب خالتك.

احمد بإبتسامه/ انا بطلب منك ايد فاطمه.. واعتقد انها قربت تخلص جامعتها ولا ايه.

رحمه بمكر/ والله الراي راي العروسه لو موافقه تمام مش موافقه سامحني مش هقدر اوافق.

رحمه بإبتسامه خبيثه/ ها يا فاطوم موافقه ولا ايه.

فاطمه كانت صامته وتبتسم فقط.

رحمه بمكر/ شكلك كده مش موافقه..ثم اكملت وهي تنظر ل احمد.. خلاص يا بني كل شئ قسمه ونصيب.. واكيد هتلاقي البنت اللي من نصيبك. 

فاطمه في سرعه/ اناا موافقه يا ماما موااافقه.

رحمه بضحك علي ابنتها/ ده انتي واقعه واقعه.

احمد وهو ينظر لها بعشق/ مش لوحدها يا خالتي مش لوحدها.

رحمه كانت تنظر اليهم بإبتسامه وتحدث نفسها بإرتياح/ ربنا يخليكم لبعض ويحببكم في بعض كمان وكمان يا حبايبى.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في المستشفى..

الدكتور بأسف/ للاسف الضغط على عليه وكان هيدخل في جلطه بس الحمدلله لحقناه.. لازم تخدوا بالكم منه كويس عشان حالته النفسيه مش كويسه خاالص.

تميم بهدوء/ هو ممكن يخرج انهارده يا دكتور.

الدكتور بهدوء/ ااه بس محتاج راحه ساعتين كده عقبال ما يفوق ويبقي كويس.

باسل بهدوء/ طب هو ينفع ندخله.

الدكتور/ ااه ممكن تدخلوا.

دخلوا ل رشدي وفرحه كانت تبكي بحرقه علي ابيها.

فرحه جلست بجانبه وتحدثت بإبتسامه وسط بكائها/ كده يا بابا كنت عايز تسيب فروحتك لوحدها.. بس انا مش زعلانه منك عارف ليه.. عشان انا مقدرش ازعل منك.. يا بابا انت كل حياتي انا من غيرك مقدرش اعيش..ثم اكملت ببكاء.. متسبنيش يا بابا ونبي ما تسبني.. يااارب ونبي متعملش فيا كده ونبي يااارب.. بابا الوحيد اللي بقيلي من الناس اللي بحبهم ونبي يارب ما تبعدوا عني .

تميم وباسل كانوا واقفين وعينهم تدمع وفرحه صعبت علي تميم بشده وذهب اليها واخذها في حضنه وتحدث بهدوء/ اهدي يا فرحه ان شاء الله هيبقي كويس وخلاص الدكتور طمنا يعني مش محتاجه تخافي.

فرحه شعرت بالاطمأنان وهي في حضن تميم وكانت تتمني ان يكون كلامه صحيح وابيها يصبح بخير.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
صباااااااحاااااا..
في غرفه رشدي..

استيقظ من النوم وجد فرحه نائمه علي الاريكه بجانب سريره نظر اليها بحب وحاول ايقظها.

رشدي بإبتسامه/ فروحتي اصحي يا حبيبتي .

استيقظت فرحه بخضه/ بابي انت كويس.

رشدي بضحك/ ايوه يا حبيبتي كويس..قومي يلا عشان متتاخريش علي جامعتك.. ثم اكمل بتذكر.. ااه وعرفي تميم انه احنا عزمينوا علي العشا انهارده.

فرحه بإستغراب/ حاضر يا بابا.. يلا انا هقوم اجهز واروح الجامعه لحسن اتاخرت.

قامت فرحه بتجهيز نفسها و ودعت ابيها وذهبت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند تميم..

تميم بتساؤل/ باباكي عامل ايه.

فرحه بإرتياح/ الحمدلله بقي كويس.

تميم بإبتسامه/ الحمدلله.

شغل تميم السياره واتجه الي وجهتهم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في الجامعه..

وصل كلا من احمد وفاطمه.

فاطمه بإبتسامه/ انا خايفه اخد علي كده.

احمد بحب/ خدي راحتك يا قلبي.. انتي طول ما انتي معايا كل اللي نفسك فيه انا هحققهولك.

فاطمه بحب/ ربنا يخليك ليا يا احلي احمد في الدنيا.

احمد بحب/ ويخليكي ليا يا احلي فاطومي.. يلا بقي امشي عشان متتاخريش.

فاطمه بضحك/ حاضر يا حماده.

احمد ابتسم بحب.. وفاطمه ذهبت الي جامعتها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند تميم وفرحه.. 

وصل تميم وفرحه الي الجامعه. 

فرحه بإبتسامة/ عايزه اقولك انه بابا عازمك علي العشا. 

تميم بجديه/ انا مش ضامن هبقي فاضي ولا لأ.. بس اكيد لو فاضي هاجي. 

فرحه بإبتسامة/ اشطا.. يلا انا همشي عشان متأخرش. 

تميم بدون ما يفكر/ خلي بالك من نفسك. 

فرحه بإبتسامة/ حاضر. 

ذهبت فرحه وتميم كان ينظر لها بإبتسامة واستغرب لما فعله ولكنه يشعر انه شعور حلو. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
مسااااءاااا..
علي مائدة العشاء..

كانوا يجلسون جميعا ويأكلون بهدوء .

رشدي بإبتسامه/ ها يا تميم ايه رايك في الاكل.

تميم بإبتسامه/ حلو يا رشدي بيه.

فرحه بغرور/ لازم طبعا يكون حلو مش انا اللي عملاه اكيد لازم يكون حلو.

تميم بإستفزاز/ علي فكره انا كنت بجامل.

فرحه بسخريه/ مش عليا الكلام ده يا تميم بيه..وبعدين كلمه الحق هي اللي بتطلع الاول ف اسكت بقي.

تميم ابتسم لذكاء هذه الفتاه وهذا ما جعله يعجب بيها اكثر.

بعد دقائق.. انتهوا من الاكل وفرحه ذهبت الي حديقه المنزل اما رشدي فإستغل الفرصه وجلس هو وتميم في غرفه المعيشه.

تميم بهدوء/ خير يا رشدي بيه.. ايه الموضوع اللي حضرتك عايزني فيه.

رشدي بجديه/ بص يا تميم يابني انا عارف كويس انك مش حارس وانك ظابط مخابرات سري ومتخفش السر ده محدش هيعرفه عشان ده هيضر شغلك انا عارف..وبشكرك علي انك بتحمي بنتي وبشكرك علي اللي عملته امبارح معانا وانك ساعدت فرحه ساعت لما كنت تعبان.

تميم بمقاطعه/ متشكرنيش يا فندم وبعدين انا اعرف كمان انه حضرتك كنت اشطر ظابط مخابرات زمان يعني حضرتك قدمت خدمات كتير ل بلدك ف ده جزئ صغير بنردهولك من الخدمات اللي كنت بتقدمها.

«ملحوظه: رشدي كان ظابط مخابرات بس استقال واتجه للعمل بالشركات حتي اصبح رجل اعمال كبير». 

رشدي بهدوء/ بص يابني انا كنت زمان بعمل شغلي ف ده بالنسبالي كان اكبر انجاز بس انا لما استقلت ف ده عشان كنت خايف انه يجرالي حاجه واسيب فرحه لوحدها.. اما دلوقتي الخطر بقي عليها اكبر.. وانا بقيت عاجز اني احميها او مش هقدر ابقي جمبيها.. لانه زي ما انت شوفت حصلي ايه.. الله اعلم ربنا مخبيلي ايه بكره.. فعشان كده انا طالب منك طلب واتمني تقبله. 

تميم بهدوء/ قول يا رشدي بيه. 

رشدي بعد تفكير طويل ونفس عميق/ انا طالب منك تتجوز فرحه.

تميم بصدمه/ ايييييه. 

يـتـبـع🌚.. 

مستنيه رايكم اللي بيدعمني بجد ❤🥹

رنـــــــــــــــوش 🦋♥

  •تابع الفصل التالي "رواية حارسي الخاص" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات