رواية حارسي الخاص الفصل الرابع 4 - بقلم رنا تامر
حـارسـى الخـاص😉😉😉.
ࢪنـا تـــامــࢪ النـشـاࢪ✍🏻✍🏻✍🏻.
𝐩𝐚𝐫𝐭 𝟒..
في الكافيه...
كانت تمسك ب كأس العصير وترتشف منه بإستمتاع.
فاطمه بترقب/ ها يا انسه خلصتي ولا تحبي اقوم اطلبلك اتنين شاورما.
فرحه انتبهت وتركت الكأس وقامت بالنظر الي فاطمه بإحراج/ انتي طبعا مستنيه اني ابررلك تاخيري صح.
فاطمه كانت ستتحدث ولكنها شردت في شئ ومن ثم ابتسمت ابتسامه خبيثه ونظرت الي وتحدثت بمكر/ لأ.. بس عايزه اعرف حاجه تانيه.
فرحه بإستغراب/ ايه هي.
فاطمه بفضول/ مين اللي كان معاكي في العربيه؟؟.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند تميم...
ترك بااسل وذهب الي سيارته وقام بتشغليها ليذهب عند فرحه.
بعد دقائق في الجامعه..
وصل تميم وركن امام الجامعه وظل منتظر موعد خروجها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في الكافيه...
فرحه نظرت لها بطرف عنيها وتحدثت بسخريه/ وانتي شاغله بالك ليه.
فاطمه بارتباك/ لا شاغله بالي ده ايه..اناا بسأل عادي يعني.
فرحه نظرت لها ومن ثم ضحكت ضحكه عاليه وتحدثت بضحك/ مش عايزه اقولك قد ايه انتي شكلك مسخره.
فاطمه بسخريه/ هو انتي لسه هتقولي ما انتي قولتي خلاص.
فرحه توقفت عن الضحك وتحدثت بجديه/ طب ايه بقي مش هنقوم ولا ايه.
فاطمه بتهنيده/ عمري ما بعرف اخد منك لا حق ولا باطل ابدا..يلا يا فرحه امشي قدامي.
ذهب كلا من فرحه و فاطمه علي محضارتهم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في قصر رشدي..
في مكتبه..
كان يجلس وهو قلق علي ابنته كثيرا ولا يعرف ماذا من المفترض ان يفعل من اجل حمايتها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في الجامعه..
انتهوا من كل محضارتهم واستعدوا للذهاب.
فرحه بإبتسامه/ باااي يا قلبي هبقي اكلمك لما اروح.
فاطمه بإبتسامه/ تمام يا قلبي..بااي.
ذهبت فاطمه وفرحه كانت ستذهب ولكن اوقفها بصوته قائلا/ ايه يا روحي عايزه تمشي من غير ما تسلمي عليا اخص عليكى.
فرحه بضيق/ عايز ايه يا كارم احنا مش هنخلص بقي.. هو انتي مش جيت اتقدملي وانا رفضتك عايز ايه تاني بقي.
كارم بطريقه مرعبه/ ما هو عشان كده اناا مش هسيبك في حالك عشان كارم الفشاوي محدش بيرفضه هو بس اللي بيرفض.
فرحه بلا مبلاه/ اعلي ما في خيلك اركبه.. انت عارف كويس انها مبتفرقش معايا .
فرحه كانت ستذهب ولكن امسك يديها بقوه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند تميم....
كان ينتظرها حتي القي نظره علي الجامعه ووجدها واقفه ويوجد احد ممسك بيديها بقوه.
ذهب اليهم بغضب وامسك كارم وضربه لكمه قويه جعلته يسقط ارضا.
كارم نظر له بغضب قائلا/ انت عارف عقوبه اللي انت عملته ده ايه.
تميم بإبتسامة سخريه/ طبعا عارف ده انا واخد دروس فيه.. تحب اوريك.
كارم امسك نفسه و وقف امامه بغضب وكان سيضرب تميم ولكنه كان اسرع منه وضربه لكمه اخري جعلته ينزف بشده.
تميم بحده/ لو قربتلها تاني محدش هيسمي عليك انت فااااهم.
تميم اخذ فرحه وذهبوا وتركوا كارم يتوعد لهم بأشد العقاب.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في بيت فاطمه..
دخلت فاطمه وهي متعبه كثيرا وذهبت الي غرفه المعيشه وجدت والدتها تشاهد التلفاز وتبكي.
فاطمه بخضه/ مالك يا ماما في ايه.
رحمه والدتها ببكاء/ البطل مات يا فاطمه انا مش هقدر اكمل المسلسل ده من غيره.
فاطمه بصدمه/ بقي بتعيطي كده يا امي عشان البطل مات اومال لما انا اموت هتعملي ايه.. هتفرقي شربات.
رحمه بخضه/ بعد الشر عليكي وبعدين ايه الهبل اللي انتي بتقوليه ده.. ثم اكملت بتأثر.. اكمني زعلت علي البطل شويه تقومي تقولي كده.
فاطمه بضحك/ انا بهزر معاكي يا ماما.. يلا بقي انا داخله انام شويه لحسن انا تعبانه اوي.
رحمه بسرعه/ مش هتكلي.
فاطمه بإبتسامة/ لا يا ماما كلت في الجامعه.. يلا تصبحي علي خير يا ست الكل.
دخلت فاطمه ل تسترخي ورحمه اكملت بكاء علي مسلسلها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في قصر رشدي..
وصلوا كلا من فرحه وتميم وتميم نظر ل فرحه وتحدث بإهتمام/ مين بقي الواد ده.
فرحه بهدوء/ ده واحد كان متقدملي بس رفضته.
تميم نظر الي يديها بالصدفه وتحدث بإستغراب/ ليه هو انتي مخطوبه.
فرحه ادركت انه راي الخاتم وتحدثت بهدوء/ لا مش مخطوبه.. اما بالنسبه للخاتم ده ف ده ذكري من مامي الله يرحمها.
تميم بتاثر/ انا اسف.
فرحه بإبتسامة/ متتاسفش.. وبجد انا بشكرك علي اللي عملته معايا انهارده.
تميم بإبتسامة خفيفه/ متشكرنيش علي حاجه.. انا بعمل واجبي.
خرجت فرحه ودخلت القصر وهو انتظرها حتي دخلت وذهب بسيارته الي عمله.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
مسااااءاااا..
كانت جالسه في غرفتها وتتحدث مع فاطمه.
فرحه بإبتسامة/ فاتك نص عمرك انهارده.
فاطمه بإستغراب/ ليه.. ايه اللي حصل.
فرحه قصت لها كل شئ.
فاطمه بدهشه/ اوووباااا.. ينهااار انا ازاي فوتت حاجه زي دي.
فرحه باسف/ معلش يا روحي تتعوض ان شاءلله.
فاطمه بإبتسامة/ خير خير.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في فيلا تميم..
كان يجلس هو وباسل ويتحدثون.
باسل بدهشه/ ايه اللي انت عملته عند الجامعه ده انت لحقت يابني.
تميم بجديه/ عملت ايه يعني انا بعمل شغلي.
باسل بغمزه/ بتعمل شغلك بردوا.
تميم بحده/ جرا ايه يا باسل ما انا لسه قايلك الصبح اني مش طايقها.. احنا هنقعد نزيد في الموضوع كتير.
باسل بمكر/ تنكر انك اتعملت معاها كويس بعد الخناقه دي.
تميم بضيق/ لا منكرش بس ده مش معناه انه انا بحبها او اعجبت بيها.
باسل بخبث/ بس انا مقولتش انك بتحبها او اعجبت بيها.. انا قولت انك اتعاملت معاها كويس.
تميم بانتباه/ احم اومال مين اللي قال.
باسل بغمزه/ انت يا بااارو.
تميم نظر له بضيق وحاول التهرب من الموضوع/ تشرب قهوه.
باسل بإبتسامة/ اشرب مشربش ليه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند فرحه..
فرحه كانت تتحدث مع فاطمه ولكن سمعت صوت غريب من غرفه والدها.
فرحه بهدوء/ بقولك يا فاطمه اقفلي دلوقتي واكلمك شويه كده.
اغلقت فرحه الهاتف وذهبت الي غرفه والدها وانصدمت عندما رات ابيها مرمي ارضا.
فرحه بصدمه/ بااااباااااا.
يـتـبـع🌚..
مستنيه رايكم اللي بيدعمني بجد ❤🥹
رنـــــــــــــــوش 🦋✨
•تابع الفصل التالي "رواية حارسي الخاص" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق