رواية شغف الصقر الفصل الثاني 2 - بقلم موني
Part 2♥️
♥️شغف الصقر♥️🦅
♥️ بقلمي موني ♥️🖋️
اتجاه صقر لي شركتوا بعد ما واصل أخواتوا في كليه الطب ماشيه شغف و فجأة خبطت في حد
مرام برقه: انا اسفه معلش مكنتش اقصد
شغف بابتسامة و بانت غمزاتها: ولا يهمك يا قمر انا شغف سنه أول وانتي
مرام: انا مرام سنه اول برضو ممكن نبق صحاب
شغف بمشاكسه: ممكن طبعا ♥️ 😂
ضحكت مرام: طب يلا المحاضره هتفوتنا
شغف:ماشي يلاه
ونسبهم و نروح كليه الهندسه كان احمد و عشق كانوا ماشيين ولاقو في خناقه جري احمد يفهم في اي لاق ولد بيحاول يقرب من بنت غصب عنها شد البنت بعيد و حضنتها عشق و نزل ضرب في الواد جاه الأمن و خدهم تسريع الأحداث فاهموا العميد كل حاجه و الواد ده خد رفض و خراجوا
عشق: انتي كويسه
زينه: اه شكرا لوقفتكم
عشق مفيش حاجه اهم حاجه انك كويسه انتي سنه كام و أسمك اي
زينه: انا سنه تانيه و اسمي زينه وانتم
احمد: احنا كمان سنه تانيه انا احمد و دي عشق بنت خالتي و خطبتي
زينه:: اتشرفت بيكم ممكن نبق صحاب
عشق: طبعا ممكن يا قمر ♥️
احمد: طب يلاه يا هوانم المحاضره هتفوتنا
و نروح مكان اول مره نروحوا عياده الاسنان بتاعت محمد حطت صوره لبنت و ولد وهم صغيرين
محمد: امت بق الاقيكي يا ملاكي بجد وحشتيني
دخلت عليها ممرضه دكتور في حالات كتير بره ابدا ادخل
محمد: تمام
و نروح عند كليه الطب بعد ما خلصت شغف و مرام
مرام: طب صقر اخويا جاه وانا لازم امشي
شغف: تعرفي أن اسم اخوكي ده اغلي اسم على قلبي
مرام: علفكر و اسمك انتي كمان و كمان انتي شبه مراتوا الله يرحمها
شغف: الله يرحمه يا حبيبتي اي هنتقابل بليل
مرام: اه هستناكي
شغف: طيب يا قلبي باي ♥️
في عربيه صقر: مين البنت اللي كنت وقفها معاها دي
مرام: دي شغف صحبتي
صقر وقف العربية بسرعه: بتقولي اسمها اي
مرام: شغف
صقر: انا لازم اشوفها يارب تطلع هيا
مرام قصدك مين شغف بنت خالنا انت لسه منستش يا ابيه
صقر: و عمري ما هنساه و مش هرتاح غير لم الاقيها المهم انا لازم اشوفها و اتاكد بنفسي
مرام: هي جايلي بليل
صقر: تمام و اتحرك بالعربية
تسريع الأحداث اتحركوا و واصلوا كليه الهندسه واخدوا عشق و احمد و مشيوا في الليل في فيلاه الرفاعي
شغف: ميدو
احمد: اي يا قلبي
شغف: هروح اذاكر مع صاحبتي
احمد: بس متاخريش
شغف: حاضر هروح البس
لبست و راحت عند مرام و دخلت و انصدمت لم شافت منه لان منه نسخه مصغره من مامتها فا منه شبه شغف لان قولنا فوق ان شغف شبه مرات صقر نكمل
منه: انتي مين و شبهي اوي كده لي
شغف وهي مصدومه: انا شغف صاحبه مرام
صقر جاه: بتكلمي مين يا منون لفت شغف ليها
صقر بصدمه: شغفي
شغف مصدومه و فجاه اغم عليها
صقر: شغف شغف
الكل جاه على صوتوا
نها:في اي يا صقر مين دي
صقر: ماما دي شغف انا متاكده والله
رعد: يا بني يمكن واحده تانيه
صقر بزعيق: لا هي بس ليها و لي بنتي و انتم هتتاكد
رعد: يخلق من الشبه اربعين يا صقر
صقر: هاتي برفان يا مرام وانا هثبتلكم
مرام جابت البرفان و شغف فاقت
مرام: أنتي كويسه يا شغف
شغف: اه و وجهت كلامها لي صقر انت اسمك صقر صح
صقر ليهم: مش قولتلكم
رعد: اصبر يا صقر انتي اسمك اي يا بنتي
شغف: شغف احمد الرفاعي
نها: هيا يا رعد امك و ابوكي فين لازم اشوفهم
شغف: اتفضلوا معايا
اتحركوا كلهم و واصلوا في الصاله قاعد احمد و عشق اللي مش فاهمين حاجه و مرام و صقر اللي عيونوا مفرقتش شعف دخلت شغف تندي لي اهلها
شغف بابا ماما تعالوا بسرعه
احمد جاه: في اي يا شغف بصدمه نها رعد
نها جريت على احمد: وحشتيني يا ابن ابويا
بعدين حضنت هند و رعد حضن احمد
رعد: وحشتيني يا صاحبي 🥺
و بعد وقت من السلامات و الاحضان قعدوا
صقر: انتم كنتوا فين يا خالي دورت عليكم كتير أوي
احمد: كونا في امريكا عشان زينه كانت بتتعالج
نها بخضه: لي ملها زينه
احمد: عملت حدثه و هي بعد ما سافرنا علطول و فقدت الذاكرة و كانت عندها مشكله في المخ دلوقتي اتعالجت مين المشاكل دي بس فقدان الذاكرة لسه بس
نخرج ثواني بره الرواية طبعا انتم مش فاهمين حاجه نها ازاي اخت احمد و لي بعدوا عن بعض نها و احمد من عيله كبيرة و غنيها و ابو احمد كان رفض يجوز نها لرعد و رعد كان صاحب احمد فا احمد خد اختو و مراتوا اللي هيا في نفس الوقت بنت عموا و هرب و جوز نها لرعد فاضلو مع بعض لحد ما شغف كان عندها خمس سنين و صقر كان عندوا 12 سنه فلاش باك
صقر: شغفي بتعيطي لي
شغف: بابي عاوز يسافرنا يصقر وانا مش عاوزه اسيبك 🥺
صقر قالع السلسلة بتاعتوا و ادهلها
صقر: البسي دي و طول مانا عايش هتفضل معكي و هنتلاقه تاني
شغف: هستنك يا بابي ♥️🥺
صقر: باي يا شغفي
شغف: بابي يا بابي ♥️
و نرجع للأحداث في وسط لم كانوا بيحكوا لاحمد و عشق داخل محمد
محمد: اي ده إحنا عندنا ضيوف و سكت فجاءه لم شاف مرام
محمد: ملاكي
مرام عيطت و سكتت
احمد: سلم على عمتك
محمد سلم عليهم و قعد و هو عيونوا على مرام
بعد شوي احمد: امال ايمان و مروان و منه مجوش معكم لي
عشق عيونها دمعت احمد: في اي
نها: ايمان و مروان و منه ماتوا في حدثه
احمد: اي ازاي
نها... يتابع
اسفه إني اخرت في تنزيل الرواية و أن شاء الله هنزلكم بكره بارتين باي ♥️
•تابع الفصل التالي "رواية شغف الصقر" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق