رواية معشوقة الاسد الفصل السابع والعشرون والاخير 27 - بقلم ياسمين سالم
معشوقه الأسد 😉💞
للكاتبه الصغيره💫❤️
البارت السابع والعشرون والاخيره
جاء الصباح ويشرق بنوريه الساطع علي جميع ابطالنا
في جناح اسد
استيقظ اسد قبل عشق وغير ملابسه ولم يريد ايقاظ عشق كي لا يسبب ازعاج لها ونزل تحت خد غربيته وذهب الي شركته
في الشركه
دخل زاك الاسد المغرور والجميع يهابه ودخل مكتبه
دخل عليه سكرتيره الجديده مني
مني بابتسامه... صباح الخير اسد بيه
اسد بعدم اهتمام.... قولي المواعيد بسرعه
مني باحراج... مواعيد حضرتك النهارده اجتماع الساعه 10 مع وفد ايطالي
اسد بتتابع الشغل.... طيب راجعي الورق وبلغيهم بالاجتماع
مني بابتسامه.... حاضر عن اذن حضرتك
ذهبت مني لكي تخبرهم بما قاله لها زاك المدير الذي سبب لها احراج كبير بعدم الرد عليها
اما بالنسبه لاسد فكان قاعد بيتابع شغله ثم تنهد واخذ قسطا من الراحه وهوا يتذكر شيئا ما
فلاش بااك
فهد.... يعني اكيد حد ورا تهريب ايهاب صح
اسد بسخريه.... ايوه يعني امل انا بحكي في اي من بدري
فهد بتريقه.... طيب ي عم الفقيه اهدي علينا شويه
اسد بجديه... في حد هرب ايهاب وقتل سعيد سعيد مقتول مش ميت موتت ربنا وبعدين الحارس ده قابض كتير يعني مش هيتكلم فانا عندي طريقه تانيه خالص
فهد باهتمام.... اي هيا قولي
اسد بمكر... لا خليها في وقتها
عدي اليومين علي اسد
ورن علي واحد صحبه في المخبرات وكده
اسد بابتسامة.... ازايك ي ابو علي عامل اي فينك
حسن بضحك... والله ي عم بصحي لما بسمع صوتك معقول الشغل وخدك مننا كده
اسد بابتسامة.... معلش والله ضغوط الحياه انت عارف
حسن بابتسامة.... المهم انك بخير ي حبيبي
اسد بابتسامة.... الحمدلله المهم ي بااشا عايز منك خدمه
حسن باستغراب.... رقبتي سداده ليك ي كبير اومر
اسد بجديه.... ميؤمرش عليك ظالم ي باشا
ثم اكمل بابتسامة شر... في واحد طبعا انت عارفه اسمه ايهاب الدمنهوري انا عايزك تقبض عليه او تمسكه بس وترن عليا
حسن.... بس كده اعتبره حصل وبعدين اصلا ده احنا بيطي منه شكواي وبلاوي يامه ومش لاقيينه
اسد بابتسامة نصر.... طيب حلو اووي اول ما تمسكوه ترن عليا تمم
حسن بابتسامة... تم ي باشا
قفل اسد مع حسن وابتسم بنصر.
بااك
قد اسد يفكر شويه وبعدين خطر في باله حسن رن عليه
حسن بضحك....والله العظيم ي باشا عمرك اطول من عمري
اسد بضحك... اوعي تقولي انك كنت هترن عليا
حسن بضحك.... والله العظيم ليس قابض علي حد عزيز عليك اووي وخد 7سنين سجن مشدد وكنت ليس هقولك الخبر المفرح ده بس لقيتك بترن عليا
اسد بابتسامة شماته.... طيب والله شويه عليه ي حسن
حسن بضحك.... ي عم ميبقاش قلبك اسود كده
اسد بضحك.... المهم انه اتمسك وخلاص شكرا ليك ي حسن تعبتك معايا ي صحبي
حسن بابتسامة.... عيب عليك ي اسد ده انا قربتي ليك ي كبير
اسد بابتسامة.... تسلم ي غالي سلام
قفل اسد مع حسن وابتسم انه اتخلص كده من اتنين كانو مصدر ازعاج ونكد. ليه هما سعيد. وايهاب
قام اسد مسك فونه تاني ورن علي مراد وفهد وطلبهم لمكتبه
مراد باستغراب.... في حاجه ي اسد طلبتنا ليه
فهد في سره.... ي رب استرها وميكنش عايزه يلغي الخطبه
اسد بابتسامة.... كنت عايز اعمل فرحي انا وانت وفهد مع بعض
فهد بفرحه وتسرع..... ايوه انهارده بالليل صح انا بقول خير البر عاجله
اسد بابتسامة.... اهدي كده واعقل بدل ما الغي كل حاجه
مراد بضحك.... والله كنت حاسس أنك هتاخد علي دماغك ي فهد
فهد بضحك.... انا شطب يور موس لحد اما تبقي مراتي معايا
ابتسم اسد لانه عارف انه اختار صح لوعد
اسد بابتسامه... ان شآء الله انا رتبت كل حاجه وكل واحد يقول لمراته او خطبته انه علي اخر الاسبوع باذن الله هنعمل فرح كبير وهنعزم كل اللي نعرفهم وانا مظبط كل حاجه وبالنسبه لفهد انت متعملش اي حاجه واعزم اي حد تعرفه وده اعتبره اخويه مني ليك علي صحبيتك وجدعنتك معايا مش علشان اختي خالص وربنا يخليك ليا ي صحبي
فهد بزهول.....اسد المنشاوي معايا ي مراد ولا مين
مراد بضحك....هوا بجتته وبلحمه وشحمه
اسد بضحك عليهم....طيب لو مطلعتوش في لحظه هلغي كل حاجه ي ظريف منك ليه
ليس اسد مخلصش كلامه كانو طالعين جري ورا بعض مما جعل اسد يضحك بكامل رجوليته عليهم ثم ابتسم لايامه القادمه مع معشوقته
في قصر المشاويه
يتجمع علي المائده الغداء كلا من سليم وهانم وعشق ورهف ووعد ولا تخلو جلستهم من المرح والضحك
تمر الايام علي ابطالنا بخير وياتي اليوم الموعود يوم الخميس الذي ينتظره كلا من اسد ومراد وفهد بفراغ الصبر ولم تكن تعلم عشق ولا رهف ولا وعد بموعد فرحهم لكن فضل اسد ان تكون تلك مفاجأه لهم
في الصباح الباكر من يوم الخميس
يتجمع الجميع علي المائده الفطار
وكان اسد قد بلغ سليم وهانم بما خطط له
اسد بجديه.... وعد ورهف وعشق هيروحو البيوت سنتر دلوقتي تجهزو هناك علشان عندنا فرح في البلد عند اهلنا ولازم نروح
مراد بتخطيط ومكر.... ايوه صح عمك كلمنا وقالي انه فرح ابن عمنا النهارده
سليم بابتسامه.... اكيد كلنا لازم نروح طبعا
عشق باستغراب.... طيب تمم احنا هنجهز هنا مش لازم بيوتي سنتر ي اسد
اسد باصرار.... لا انا حجزت هناك ليكو انتو التلاته النهارده تمم السواق هياخدكو دلوقتي وتروحو تمم
اومي له كلا من وعد وعشق ورهف
ابتسم اسد بانتصار لتكميل خطته بخير كما خطط لها من زمن طويل
جاء موعد خروج عشق ورهف ووعد
ركبت الفتيات في السياره
عشق باستغراب.... انا مش فهمه يعني ماحنا علطول بنجهز في البيت اي الجديد
وعد بضحك.... ي ستي اي مزعلك خلينا ننضف شويه ونبقي زاي اي ست
رهف بضحك.... علي رايك ي بت ي وعد
عشق بابتسامه لهم.... تمم ربنا يسترها ونرجع بخير
ذهب الفتيات الي البيوتي سنتر وهم في قمه السعاده ولم تعرف اي منهم ما مدي تخطيط حبيبها لهم
عشق باستغراب.... ليه انا مش هلبس فستان عامل زاي فستان الفرح اي ده حضرتك
المصممه.... حضرتك استاذ اسد هوا اللي قالنا كده
رهف باستغراب..... طيب احنا نجهز ماشي لكن ليه نلبس فستان فرح
المصممه.... والله حضرتك هوا قالي كده وانا مينفعش اقصر كلمه لاسد بيه
اومي لها الفتيات وقامت المصممه يتلبيس الفستان لهم وتجهيزهم ووضع المساحيق لهم وكانو في قمه بل واعلي من قمه الجمال كلا منهم تختلف في جمالها عن الاخري
بعد وقت ليس بقصير دخل الشباب علي معاشيقهم وكل واحد له مكان محدود له
اسد بحب.... اي الجمال ده بس
عشق باستغراب لبسه.... اي اللي انت لبسه ده وليه تخليني البس كده
اسد بحب وعشق..... علشان انا النهارده هحققلك الامنيه اللي نفسك فيها
عشق بدموع..... بجد ي اسد
اسد بحب.... بجد ي قلب الاسد من اليوم انتي خلاص ملكي وبس هعوضك عن كل حاجه زعلتك وكل حاجه جرحتك انتي انا وانا انتي ي قلب الاسد
عشق بدموع.... عمرك ما فشلت انك تخليني اعشقك كل يوم عن اللي قبله
ابتسم لها اسد وقام بحضنها ولف بيها كتير اووي تحت ضحك عشق
اما عند رهف ومراد
رهف باستغراب.... اي ده ي مراد فرحك النهارده ولا اي
مراد بضحك.... ايوه طبعا ما انتي جايه تحضري فرحي
رهف بدموع.....طيب ما شاء الله مخليني لبسه فستان ومتمكيجه كده علشان احضر فرحك علي واحده تانيه
مراد وهوا يضمها اليه.....ي حبيبتي عمري ما حد يبقي حبيبي غيرك ولا حد يبقي مراتي وام عيالي غيرك انتي حب عمري الاول والاخير ومن النهارده مافيش كل فرحه وضحكه وكل حاجه حلوه لينا مع بعض
ابتسم له رهف بحب
رهف بحب....انا قولتلك اني بعشقك قبل كده
مراد بحب.....حركاتك كانت بتقولي كل حاجه
ضم مراد رهف واخذ يلف بيها وهيا في قمه سعادتها بان الله عوضها بمراد في حياتها بل اصبح هوا حياتها كلها
اما بالنسبه لفهد ووعد
وعد بحب.....بجد انت جاي تخدني كده لوحدك وانت عرفت منين اصلا اننا رايحين
فهد بحب....اسد قالي وانا كنت جاي اخدك اوصلك بس مش الفرح اللي ريحاه لعمك
وعد باستغراب....امل فرح مين
صمتت قليلا ثم قالت
وعد بدموع....اكيد فرحك صح اطلاما لابس ومتشيك كده يبقي رايح فرحك صح
فهد واحب ان يغيظها.....ايوه رايح فرحي مش عايزه تعرفي مين العروسه
وعد وقد عرفت لعبته....لا مش عرفاها
اقترب منها فهد واضاف بحب
فهد بحب....بجد مش عرفاها
توترت وعد من قربه
وعد بحب وغيره....هوا اكيد انا اصلا انت مش لحد غيري ولو فكرت تكون لحد غيري اقتلك واقتلها سامع
فهد بحب وضحك....مش بحي ولا بعشق غيرك اصلا
ابتسمت له وعد
وعد بحب....وانا مش بحب غيرك اصلا
ابتسم لها فهد بعشق وضمها اليها واخذ يدور بيها تحت علو صوت ضحكتها معبره عن فرحتها وسعادتها
في قاعه المنشاويه
اخذ كلا من اسد عشق في عربيته متجها الي مكان القاعه وايضا فهد ووعد ومراد ورهف
نظر اليهم الجميع البعض ينظر ليهم بعيون مليئه بالحب والسعاده والدهشه من جمالهم وبعضهم ينظر يحقد وكره لهم
جلس كلاهما علي مقاعدهم في القاعه
حيث قام اسد واشار بإصبعه الي المدير الفني للاغاني حيث فهم مقصد اسد وشغل اغنيه انا كلي ملكك
حيث رقص جميع ابطالنا وهم في قمه السعاده والفرحه وبعد فتره انتهي جو الفرح،
واخذ اسد عشق وذهب الي قصره الخاص بيه وكذالك فعل مراد اخذ رهف وذهب الي قصره حيث قصره قريب جدا من قصر اخيه اسد وكلاهما قريبا من قصر فهد ووعد
سليم بحزن....القصر فضي عليا انا وانتي ي هانم العيال كانت مليا عليا القصر
هانم ببكاء....اسكت ي سليم انا قلبي بيتقطع علشانهم المفروض انت تصبرني
ضم سليم هانم وابتسم لها
سليم بحب.....وبعدين كل واحد معاه مراته ي هانم وانا معاكي اهو
هانم بدموع....والله انت مهون عليا كتير ي سليم ربنا ميحرمني منك ولا منهم ي رب
سليم بحب....ولا يحرمني منك ولا منهم ي حبيبتي ي رب
في قصر فهد ووعد
فهد بحب....اخيرا بقيتي معايا في مكان واحد
وعد بخجل.....ايوه انا مش مصدقه والله بس احسن حاجه حصلتلي في حياتي هوا اني حبيتك
فهد بعشق.....انتي امي وابويا ومراتي واختي وبنتي وكل حاجه ليا ي وعد
ابتسمت له وعد
وعد بحب....والله ي فهد مش هخيب ظنك فيا ابدا واكون دايما عند حسن ظنك وزياده علشان بعشقك ي ابو عيالي ي حبيبي انت
فهد بحب وضحك.....طيب اي بقي بعد ده كله
ابتسمت له وعد بخجل وتسكت شهر زاد عن الكلام المباح
في قصر مراد ورهف
رهف بتهريب....طيب عايز حاجه بقي ي مراد وشكرا اووي علي السهره الجميله دي حضرتك وشكرا جدا علي الفستان الجميل ده يلا ساموو عليكو
مراد بضحك وابتسامه....وعليكو السلام ي حبيبتي
ثم وجدت رهف من يمسكها من كتفها كان ظابط ما يمسك مجرم
مراد بضحك....بتفلسعي مني ي فتحيه
رهف بضحك....فتحيه مين بس ي عبعال ده انا زاي مراتك
مراد بحب....بحبك اووي علي فكره ومش عارفه كلمه بحبك دي قليله اووي ي بنتي ده انا عايز اقول للناس كلها اني بعشقك مش بحبك بس
رهف بحب....انا بحبك اضعاف حبك ليا لانك كنت انت السند وقت مكنش ليا حد اتسند عليه
كنت انت الامان وقت ما كنت في قمه رعبي وخوفي كنت انت الحب وقت ما كنت فقده شغفي مع نفسي انت فعلا العوض الجميل من ربنا
ابتسم لها مراد بحب وعشق وحملها وذهب بيها الي الفراش وتسكت شهر زاد عن الكلام المباح
في قصر اسد وعشق
اسد بحب....انا وانتي بقينا في مكان واحد ي عشق خلاص
عشق بضحك....ي عم ما احنا كنا في اوضه واحده برده مش جديد
اسد بحب...لا جديد ي عشق جديد انك تكوني متجوزه بالحلال علي سنه الله ورسوله والناس كلها تكون شاهده علي كده وبين انك تكوني متجوزه علي ورق انا كنت كل ما اجي اقرب منك احس ان فيه حجاب بيني وبيك لكن دلوقتيانتي مراتي علي سنه الله ورسوله
عشق بدموع.....انا بحبك اووي ي اسد انت بجد كل حياتي بعد مكان معدش ليا حياه انت اللي حيتني بعد مكنت خلاص دبلت ادتني طاقه وامل في الدنيا بعد مكنت اتكسرت
عند الكلمه دي اسد حط صبعه علي فمها
اسد بحب وعشق.....معاش اللي يكسرك ي حبيبتي وبعدين عوض اي اللي بتتكلميه عنه ده دا انتي الحياه ي بنتي اللي عرفت فيها كل حاجه الحياه اللي ظهرتلي دنيتي اللي كنت عايش فيها مغفل عن ناس كتيره دخلتي حياتي عرفتيني اي معني كلمه حب بجد واي معني غيره بجد انتي كل حياتي ي عشق
عشق بدموع.....بحبك اووي ي اسدي اووي
ابتسم لها اسد.....وانا بعشقك ي قلب اسدك
حملها اسد ودخل بيها جناحهم وتكست شهر زاد عن الكلام المباح
وعاش كلا من ابطالنا في سبات ونبات وكلا منهم يعشق الاخر ويغار عليه من هوا نفسه وهذا هوا الحب الصادق ي ساده
عايزه اقول حاجه بس اخيره بما اني خلصت الروايه
« *العوض الكلمه دي فيها كميه اطمأنان وكميه راحه ملهاش مثيل وخصوصا انك تكون صابر علي اي حاجه ربنا يصيبك بيها خليك عارف انه اختارك انت عن غيرك علشان بيحبك عايز يعرف انت هتتحمل وهتقدر علي الشيله اللي شيلهالك ولا لا هتصبر ولا هتجزع وتقول لا معتش قادر خليك متأكد وعندك يقين بان ربنا هيعوضك والله ما هتصبر غير وهتلاقي عوض ربنا جايلك بحاجه كنت قاعد عمال ترتب ليها سنين هتفرح وبكره تشوف هتبكي من الفرحه وساعتها بس هتعرف قد اي عوض ربنا فعلا جميل💞💞💞💞💞💞💞💞⚡»
لو عايزين رواية تانى الكاتبه الصغيره انزلها عايزه الدعم منكم ودعواتكم ليا فى الامتحانات فضلا وليس امرا 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙⚡
لقراءة روايات جديده:- اضغط هنا
•تابع الفصل التالي "رواية معشوقة الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق