رواية شغف الصقر الفصل العشرون والاخير 20 - بقلم موني
🩷part 20🩷
🩷شغف الصقر 🩷🦅
🩷 بقلمي موني 🩷🖋️
🩷بسم الله الرحمن الرحيم 🩷
🩷 اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا وحبيبنا محمد 🩷
محمد الكبير: خير يا صقر
صقر: خير يا جدي الشباب كانوا عاوزين حاجه ابدا يا سليم
سليم خد نفس: عمي احمد انا عارفه اني ورد اهلها كلهم متوفين وانها بتعتبرك ولدها فا بعد اذنكم كلكم انا طالب ايد ورد
احمد ابتسم: أنا موافق يا سليم بس هسالها
سليم: في طلب تاني ورد متعرفش غير بكره بليل عشان انا عاوز اخدها و نخرج و اعتراف لها بي طريقه مختلفه
احمد: طالباتك كترات يا سليم بس موافق هم ساعتين يا سليم
سليم: بس يا عم
صقر: كفايه كنت مع بعض انهارده يا استاذ كفاية ساعتين
و بص لي فهد اتفضل
فهد: عمي هشام أنا عارف انكم مش فاهمين وجودي هنا لحد الان و لي أنا مش مع عليتي هفهكم كل حاجه بس بكره أنا بطالب ايدي تمارا و وعد مني عمري ما هزعلها بس أنا عاوزه اخرج معها عاوزه اعرفها كل حاجه عني و بعد ما ارجع هحكيلكم كل حاجه قولت اي يا عمي
بص هشام لي اخوات و لي: انا حبيبتك يا بني و رعد بيقول انك تربيتوا فا مقدرش اقلق على بنتي معك وأنا موافق مبدئيا و هستناك بكره
فهد فرحان جدا و سليم نفس الكلام
صقر: طب يلاه نطلع ننام و اه ماحدش يجب سيره للبنات عشان هم هيفاجهم
الكل:تمام
في صباح يوم جديد
صحيت شغف على صوت صقر
صقر: حبيبتي لو مش قادره تروحي خليكي
شغف: لا لا هروح انا تمام منه مشيت
صقر: اه دخلت باستك الصبح و مرديتش تصحيكي
شغف: ماشي يا حبيبي انا هقوم اجهز
خلاصوا و نزلوا لاقوا الكل على السفر
صقر و شغف: صباح الخير
الكل: صباح النور
صقر: شغف مرام وراكم محاصراتين يعني هتخلصوا على واحده واحده ونص تكون في المستشفى تمام
شغف و مرام: تمام
صقر: بنسبه للصايعين
زينه و احمد و عشق عندهم محاضره يعني هتكون عندي الساعه ١٠ونص
احمد: معادنا واحده علفكر
صقر: انت مجتش امبارح علفكر و وراك شغل كتير
سكت احمد
صقر: فين تمارا
زينه: معندهاش محاضرات
صقر: ماانا عارف بس في تدريب
زينه: قالت هتيجي معاناه و إحنا جايين
صقر: لي خير
زينه: معرفش بتقول عاوزه تنام
صقر: نمت عليها حطها عبدالرحمن اطلعها هاتها
سمعوا صوتها و هي بتزعق: لي يا ابيه ملقتش غير عبدالرحمن انا صحيت لوحدي و لبست كمان
صقر: أيوة اتظبطي
بص لي ورده اطلعي البسي عشان هتنزلي معاناه الشركة
ورده: بتكلمني أنا يا أبيه
صقر: انا استأذنت من مصطفى و جدي و ابراهيم و وافقوا هتتدربي سنه و بعدين هتمسكي اداره الحسابات
ورده: بجد شكرا يا ابيه و طلعت تجري و هي فرحانه
صقر: امم ابراهيم معندكش محاضرات
ابراهيم: اه وانا جاهز يا باشا
صقر: الزفت و الزفت التاني و الزفته فين
ابراهيم: نايمين
صقر: لي مورناش شغل والله لوريهم
جمعهم صقر في مكالمة
ورد سليم و فهد: الو
صقر: ربع ساعة و الاقيكم قدمي و يارب تتاخروا لو دقيقه واحده و قفل في وشهم قاموا جري يلبسوا
و نزلوا
صقر: هو حد قالكم ان انهارده أجازه
فهد و سليم و ورد: لا
صقر: اترزعوا افطروا
شغف: يلاه يا مرام
مرام: يلاه
صقر: ثانيه
داده يا داده
جابت الداده كوببتان لبن
مرام: أبيه لا متهزرش أنا مش بحبوا
صقر: مرام ده عشان البيبي
بصت مرام لي محمد
محمد: حبيبتي عندو حق عشان صحتك و بعدين ما الجموسه اللي جنبك بتشرب عادي اهي
شغف بعد ما شربت كوبايه كلها: مش هرد عليك احتراماً لي زوجي حبيبي قره عيني
صقر: و حيات ربنا لو كتبتي فيا شعر هتروحي التدريب يعني هتروحي التدريب
شغف: قامت و عمالة تبرتم بي كلام
مرام شربت كوبايه و حصلتها
قام صقر و لبس نضارتوا: تبقوا قبلي هناك
كان كلاموا مواجه لي سليم و ابراهيم و فهد و ورد و تمارا
الاكل واقف في زورهم
الشباب: ده اللي هو ازاي
صقر: زي الناس و كل واحد يجي بي عربيتوا مصطفى استنا و ورده و هاتها معك
مصطفى:تمام
صقر: واجه كلاموا للكبار: حد فيكم هيجي معايا
الكبار: لا لسه قدامنا شوي
صقر: نفسي اوصل قبلكم
تمارا قامت تجري على بره و وراه ورد و فهد و سليم و ابراهيم
الكل ضحك عليهم
بعد شوي وصل صقر الشركه
دخل و طلع مكتبوا
صقر: ندي تعالي عاوزك
ندي دخلت
ندي باحترام: نعم يا مستر صقر
صقر: الشباب جامو ولا لسه
ندي: استاذ مصطفى و استاذه ورده هم بس اللي جاموا
صقر: يا ولاد..... طب اتصلي بي الامن و بلغي مبدخلهمش و يبلغني لم يجوا
ندى: تمام يا مستر
و جرجت
عده حوالي 10 دقائق و دخلت ندى
ندي: مستر صقر الامن بي بلغ حضرتك انهم تحت
صقر: تمام انزلي بلغيهم يطلعوا
تحت
ابراهيم: ادعي عليكم بي اي كل يوم اتهزق بي سببكم
ورد: يعني يرضيك نيجي جعانين
ابراهيم: لا ازاي ده احنا هناكل احلي كل بس فوق
نزلت ندى
ندي: مستر صقر عاوزكم فوق اتفضلوا
طلعوا هم بيلطوموا و خصوصا ابراهيم
دخلت ندى و هم لسه بره
ندي: هم بره يا مستر
صقر: شكرا يا ندى دخليهم و شوفي شغلك
دخلوا بي صمت
لاقوا صقر قعد على المكتب و رفع قمام القميص
و باصص في الورق
فضلوا واقفين حوالي 10 دقائق
تمارا بصوت عالي: احمممم
صقر و هو مازال باصص في الورق: اخرسي يا تمارا عشان ما قوملكيش
قام و بصلهم
صقر: هو انا قولت اي
تمارا: قولت تكون هناك قبلي
صقر: جدعه وانتم عملتوا اي
تمارا: اتاخرنا
صقر: يبقي اي
الكل: اي
صقر: تمارا في ملفات عاوزه تترتب حوالي 100 ملف ساعة و يكون عندي
تمارا تصدمت و مش بتتكلم
فهد جاه يدفع عنها
صقر: اخرس
ابراهيم انهارده اليوم بتاعك في الموقع
ابراهيم: بس مش يومي
صقر: عندك اعتراض
ابراهيم: وانا اقدر
صقر و هو باصص لي سليم و فهد: تحبوا الغي اتفقنا
فهد: وحيات منه و شغف لا احنا اسفين
صقر: من بكره مطبقين في الشركه لمدة ٣ ايام
صقر: بنسبة لي حضرتك عاوزك تروحي الارشفي و تجيب ملفات كل الشركات اللي اتعملنا معاها و ترتبيهم حاسب التواريخ وتطلعلي المشاريع اللي نفذنها معاهم و نفذنهم في اد ايه
ورد: ده الاسبوع ده
صقر: ده انهارده و مفيش ماشي غير لم يخلصوا
كل واحد على مكتبوا يلاه
تمارا: وانا بقول عبدالرحمن اخويا مفتري ده نسمه جنبك
ورد: ربنا على الظلم
ابراهيم: منكم لله
سليم و فهد منطقوش بس من جواهم بيشتموا صقر 😂
خرجوا و هم في الطريق للمكتب بتاعهم لانهم في اوضها واحده
ندى: انتباه تم خصم ٣ شهور للمهندسين دول
مستر ابراهيم
مستر فهد
مستر سليم
مستر أحمد
استاذه عشق
استاذه زينه
استاذه ورد
أستاذه تمارا
الشباب اتصدموا الكل في الشركه كان عمال يبصلهم و يضحك ماشيوا راحوا مكتبهم
♥️نسبهم و نروح لي كليه الطب ♥️
شغف و مرام خلصوا اول محاضره و التاني اتلغت
شغف: يلاه نروح المستشفى
مرام: يلاه
شغف تلفونها رن استني دي مدرسه منه: الو
مديره المدرسه: مدام شغف بعد اذنك ممكن تشرفينا ضروري منه منهارة و محدش عارف يهديها
شغف قفلت و وجهت كلامها لي مرام: اسبقيني انتي انا هروح لي منه المدرسة
مرام: في حاجة
شغف: مش عارفه هشوف واحصلك و طلعت تجري ركبت عربيتها و اتحركت و مرام نفس الكلام و كل واحدة راحت حته
في مدرسة منه وصلت شغف و دخلت تجري مع انو غلط كبير عليها دخلت لاقت منه بتعيط
شغف: بس يا روحي في اي
منه: مام ي أنا عاوز ه ام شي 😭
(مامي انا عاوزه امشي 😭)
شغف بعصبية: اي وصل بنتي للمرحلة دي
مديره المدرسه بكل برود: اتخنقت مع زميلتها و المدرس بتاعها عقابها بنها تفضل ساعتين وقف و رفع ايديها
شغف : لا والله ده انا هدها على دماغكم هو فين الحيوان ده
المدرس: احترامي نفسك يا مدام
شغف: ده انا هوريكي الاحترام على حق عملتلك اي طفله زي دي عشان تعقبها كده و تخليها بي الشكل ده
المدرس: ضربت زملتها
شغف: سالتها عملت اي الاول و لي مقبتش زميلتها هي كمان
المدرس بدفاع عن البنت: هي مغلتطش بنتك اللي غلطانه
شغف قعدت قدام منه: ممكن حبيبت ماما تقولي اي اللي حصل
منه بعيط: يا مامي البنت دي قالتلي اني اسبب في موت مامي منه و كمان اتريقت عليا عشان بنطق حرف اليه غلط (هنا كان قصدها على حرف الراء بس هي بتنطقوا ي)
قامت شغف بعصبية: يعني أنت عقبت بنتي بدون سبب و بدفاع عن البنت الغلطان ده انت لعبت في عمرك انت متعرفش دي بنت مين
مدرس: هيكون مين
شغف: صقر رعد الشامي
اظن حضرتك تسمع عنو
مدرس جاه يتكلم
شغف: هاششش و حيات بنتي لهدها على دماغكم و لفت للمديره ملف بنتي
مديره: يا شغف هانم نتفاهم طيب
شغف: بقولك هاتي
خدتو و شلت منه و خرجت
ركبت العربيه و ركبت منه
شغف: اهدي يا منوني بق اي رايك نروح لي بابي
منه: بجد يا مامي
شغف: بجد يا عيون مامي بس على شرط منون تمسح دموعها
منه و هي بتمسح دموعها: اهو يلا بقى
اتحركت شغف بالعربيه و كلمت مرام
شغف: الو اي رورو بقولك انا مش جايه
لا متقلقيش منه كويس بس هنروح لي صقر
ماشي يا حبيبتي باي
بعد شوي وصلت لي الشركه
و طلعت لي صقر
شغف: ممكن تبلغي صقر اني بره
ندي: اقولوا مين يا فندم
شغف: مراتوا
ندى: اتفضلي يا فندم هو مدي أوامر اني حضرتك تتدخولي في اي وقت
ابتسمت شغف بي حب
و دخلت
صقر قام جري: اي حبيبتي في حاجة انتم كويسين
شغف: متقلقش احنا كويسين
صقر: منه معيط لي و اي جابكم
شغف: احم منوني اطلعي لي طنط ندي بره خليها توديكي لي ورد
منه: حاضر يا مامي و خرجت
شغف: كنت في الجامعه و المحاضره التانيه اتلغت فا كنت هروح المستشفى لاقت مديره منه بترن عليا و حكتلوا كل حاجه
صقر: ده انا هدها على دماغتهم
شغف: انا قومت بي الواجب بس مفيش مانع من قرصت ودن و اه ملف شغف اهو قدموا في مدرسة تانيه بق
صقر: تمام
ورفع الفون ندي تعالى عاوزك
دخلت ندى بحترام: نعم يا مستر صقر
صقر: ابعتلي مصطفى و هاتي عصير مانجا هنا و ابعتي واحد لي منه و شوفي تمارا قوليها اني عاوزها
ندي: حاضر يا مستر و خرجت
شغف: محترمه اوي دي مش زي الحربوقه اللي قبلها
صقر: ضحك و هو بيفتكر لم شغف ضربت السكرتير الاول
و بره عند ندي واصل و مصطفى و تمارا
تمارا: اتفضل
مصطفى ضحك عليها و دخل و دخلت وراها تمارا و وراهم ندي بالعصير
ندي: اي أوامر تاني يا مستر
صقر: شكرا يا ندى
ندي: بعد اذنكم
و خرجت
تمارا اول ما شفت شغف جريت عليها
تمارا: بتعملي اي هنا
شغف: كنت جايه لي صقر في حاجة كده هفهملك في البيت
صقر: مصطفى ده ملف منه قدملها في مدرسة كويسه و اه المدرسه اللي كانت فيها عاوزه اقلب عليهم الدنيا
مصطفى: تمام و خرج
صقر: و هو بيشرب قهوتوا: خلصتي الملفات يا بت
تمارا: اه شوفت أنا شطوره ازاي
صقر: تمام في بق زيهم روحي و نص ساعة و يبقبوا عندي
تمارا: ربنا على الظلم و خرجت
شغف: ميت من الضحك
و بعد كام ساعه و كنت الساعه حوالي ٥
دخلوا الشباب كلهم على صقر
الكل ماعدا تمارا و مصطفى: اي ده شغف بتعملي اي هنا
شغف بي ضحك: اي عيب اجي عند جوزي
صقر: عاوزين اي
الكل: معاد مروحنا
صقر: و حضرتكم خلصتوا
الشباب: اه
صقر: تمام
فهد: طب صقر انا هاخد تمارا معايا مشوار بس
صقر بتمثيل انو مش عارف: و ده لي
فهد: هقولك بعدين انا استأذنت من عمي هشام
صقر: متاخروش
فهد: تمام و خرجوا
سليم: وانا و ورد خارجين ماشي و خده و خارج
ابراهيم: صقر
صقر: لا
ابراهيم: علفكر دي مراتي
صقر: جدك قال مفيش خروج ليكم
احمد: اشمعنا سليم وفهد
صقر: معرفش يلا علي البيت
و نسبهم و نروح لي فهد و تمارا
تمارا: هو احنا رايحين فين
فهد: هنتكلم في موضوع مهم
وصل عند النيل و كان حجز يخت كبير طلعوا لي السطح
فهد: تمارا اسمعني للاخر من غير ما تتكلم
تمارا: تمام
فهد: انا عارف انك متعرفيش حاجه عني وانا هعرفك كل حاجه دلوقتي
اسمي فهد الدين الشربيني عندي 26 سنه من سن صقر اتعرفت عليها في المدرسة مكنش عندي صحاب غيروا
كان عندي اختنا بس ماتوا هم و امي و ابويا او بالاصح اتقتلوا اتك فهد على عروق ايدو لان اصعب مع عليها انو يفتكر الماضي انا كنت متجوز واحده بس مكنتش بحبه بصراحه اتجوزتها عشان ارضي أمي ماتت في نفس يوم اللي ماتوا فيها اهلي انا ظابط في المخابرات و كنت سابت الشغل فتره و رجعتلوا تاني اهلي و مراتي ماتوا بسبب عمليه كانت عندي في الشغل وانتقاموا مني فيهم و ردت حقهم و من بعدها سابت الشغل و بقت مع صقر في الشركة و في البيت عهدت نفسي اني مش هحب تاني عشان متتأذيش بسببي كنت محافظ على قلبي لغيت ما جيت انتي و كسرتي ده كلو و قدرتي تتملكي من قلبي تمارا أنا بعشقك و نفسي تكون علي اسمي موافقه
تمارا بعيط على اللي مر بيها حبيبها: كنت فاكر اني بحب ابيه ابراهيم بس لم شوفتك حست بي حاجه ناحيتك بس كدبت نفسي و لم ابيه اتكلم معايا و بدات اقتنع اني مش بحبوا و لم اتعملت معك و بقنا صحاب ادراكت ان ده هو الحب الحقيقي موافقة يا فهد
فهد: باصي فوق كان في صواريخ بتضرب في الهواء و يافطه كبيره عليها بحبك يا توتي
ابتسمت تمارا بحب كبير
فهد: أنا طلبت أبديك من عمي بس لسه هحكيلوا هو كمان أنا كنت حابب انك تبقي اول واحده تعرفي بعد صقر
تمارا: انا بحبك ♥️
باس فهد راسها و خدها و اتحرك على البيت
ام عند ورد و سليم
ورد: اي يا سطاا انت خطفني ولا اي
ضحك سليم: اه
و قف العربية و نزل غملها عنها
سليم اوعي تشليها و خدها و دخل مكان كان كلوا ورد و على الأرض و ديكور معملول بالورد بي جمله بعشقك يا اجمل ورد في حياتي و جنابوا ديكور تاني عملتني معاناه الحب صح يا وردتي
و قفها سليم
سليم: ورد انا بعترف اني كلمت بنات كتير و بعترف اني كنت ناوي افرق بين صقر و شغف و بعترف اني كنت بشرب بس بطلت بطلت ده كلو و اتغيرت من اول ما شوفتك انا بحبك يا ورد و اتغيرت عشانك أنا بعترفلك انك الوحيدة إللي قدرت تحتل قلب سليم الرفاعي نزل على ركبتوا و طالع خاتم فكي الربط
فمكتوا
سليم: تتجوزيني يا ورد فجاه طلع نار من جنبها
هزت راسها بي الموافقة و هي هتموت من الفرحه هي كمان كانت بتبدلوا نفس الشعور
لبسها سليم الخاتم و باس راسها
سليم: انا طلبت ايدك من عمي احمد بس كنت عاوزه اعترافلك بطريقه رومانسيه الاول هو موافق كان فاضل رايك
ورد: موافقه
سليم باس أيدها
سليم: بحبك
اتكسفت ورد
سليم: يلاه نشوفهم هيعملوا اي مع فهد و تمارا
و اتحركووا
استووووب
ده المفروض كان يبقي بارت واحد بس لاقتوا هيكون طويل اوي فا هقسموا على اتنين
تفتكروا اهلي تمارا هيوافق بعد ما يعرفوا ظروف فهد ولا لا ؟
ده هنعرفوا البارت الجديد سلام ♥️👋
عشاق الروايات ✨📖🖋️
عشاق الروايات 2 🖍️🌏
🩷part 20🩷 ♥️ الجزء الثاني ♥️
🩷شغف الصقر 🩷🦅
🩷 بقلمي موني 🩷🖋️
🩷 بسم الله الرحمن الرحيم 🩷
🩷 اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا وحبيبنا محمد 🩷
واصلوا الاربعه مع بعض و داخلوا
صقر برخمه: عندكم تاخير خمس دقائق
فهد بهمس واصل لي سليم: والله اتجوزها بس و هوريكي
الجد محمد: بس يا صقر خشوا يا ولاد عشان نتكلم
دخلوا
صقر: اطلعوا على فوق بق انتم عشان نتكلم براحتنا
البنات كلهم طلعوا فوق و اتجمعوا في جناح صقر عشان يعرفوا اي اللي حصل مع البنات
تحت
محمد لي فهد: اتكلم يا ولدي
فهد: خد نفس قبل اي كلمه اعرفوا حاجه اني بحب تمارا اوي او اتعديت مرحلة الحب أنا كنت قافل قلبي سنين و هي الوحيدة اللي قدرت تفتحوا
خد نفس و حكلهم كل حاجه
فهد: ده كل اللي حصل معايا و حكتوا لي تمارا محدش كان يعرف غير صقر لحد انهارده و ايديكم كلكم عرفتوا
محمد بي ابتسامه كبيرة: انت جبل يا ولدي و راجل و بنت ابن غير معك ولا اي يا هشام
هشام: مفيش كلام بعدك يا ابوي وانا ميفرقش معايا غير سعادت بنتي
فهد بفرحه كبيرة: انا عمري ما هزعله والله و حطها في قلبي قبل عيني واي حاجه هتعوزها هجابها تحت رجلها
محمد: وانا مش فارق معايا اي حاجه غير انك تصونها
فهد: انا عندي فيلاتي و لو مش عاجبها اجبلها غيرها
هشام: انا مش عاوزه ده كلو شرطي الوحيد تعيش هنا في وسط اخواتها اي رايك
فهد: معنديش مشكله
احمد: نندهم نسمع رأيهم بق
اطلع يا احمد اندهم كلهم
طلع احمد
في الوقت ده كانوا البنات بيحكوا اللي حصل
خبط احمد
شغف: ادخلي يا داده
احمد فتح و دخل: بق على اخر الزمن انا داده
كلهم اتخضوا قعدوا يضحكوا
احمد يغيظ : خلاص يا اختي انتي و هي مقولتش نكته بابا ببقولكم انزلوا
قام كلهم و نزلوا
تحت
الجد محمد: تمارا فهد طالب ايدك و اظن انتي عرفتي ظروف كلها انا و ابوكي و اخواتك موافقين فاضل رايك و اه هو كان عاوز يعيشك بره بس ابوكي مرديش فا هتعيشوا هنا وسط اخواتك رايك يا بتي
تمارا بكسوف: الراي رايك يا جدي
ضحك الكل على كسوفها
جد على بركت الله نقرأ الفاتحه
بعد ما خلصوا و كلهم بركولهم
سليم بزعيق: اي يا جدعان انتم نستوني
الجد محمد: واطي صوتك الاول
و بص لو ورد ربنا يعلم ان غلوتك بقت من غلوت احفاد و متفتكريش انك ملكيش حد لو في يوم زعلك هنواقفلوا وومن بعدنا الشباب
عيطت ورد و راحت باست ايد الجد محمد: ربنا يخليك يا جدي
احمد بحب ابوي: ورد سليم طالب ايديك مني وانا وافقت اي رايك يا حبيبتي
ورد بكسوف و فرحه: موافقه يا بابا
احمد: على بركه الله نقرأ الفاتحه
بعد ما خلصوا و قعدوا بيتفقوا على يوم الخطوبه و كتب الكتاب
الجد محمد: نخليها يوم الخميس الجاي
سليم: مش بعيد يا جدي
الجد محمد: خلاص بعد شهر
سليم بسرعه: لا انا موافق على يوم الخميس
صقر: ايوو اتظبط و يلاه على الشركه
سليم و فهد: شركة اي هنهزر
صقر: انا مبهزرش ما شوف وشكم في البيت غير يوم الاربعاء
الجد محمد: اشمعنا هم يا بني عندكم ضغط يعني
صقر: لا يا جدي البهوات جاموا متاخر انهارده
فا كل واحد خد عقابوا و ده عقابهم
زينه: اه صح يا أبيه انا اتخصم مني ٣ شهور لي أنا جاي في معادي انهارده
صقر: ده عقاب امبارح
رعد: خلاص يا صقر انت خصمت منهم و هرتهم شغل انهارده ملوش لازمه البيت و كده كده الشهر الجاي هتباتوا كلكم في الشركه عشان ضغط الشغل
صقر: تمام يا بابا
مرام من بدري وشها اصفر
صقر: مالك يا حبيبتي
مرام: مفيش يا ابيه عشان اتحركت كتير انهارده بس
محمد: صقر انا شايف ان التمرين مش مناسب لي شغف و مرام و هم كده كده لسه في تانيه
صقر: ماشي و كمان متروحوش الجامعة بكره
مرام و شغف: حاضر
الكبار: احنا هنطلع تصبحوا على خير
الشباب: انتم من اهلوا
طلعوا
صقر: يلاه احنا كمان عشان هنصحاه بدري
سليم: انا هسهر شوي انا و ورد
صقر: لا يا حبيبي هتسهر أسهر لي وحدك و اياكي اشوفكم خارجين مع بعض قبل كتب الكتاب
سليم: ربنا على الظلم
منه: سليم بيدعي عليك يا بابي
بصلها سليم بشر: محصلش انتي اي اللي مسهرك
منه هي بتغيظ: معنديش مدرسه بكره و هصحاه براحتي
صقر: يلا يا بنات على فوق و ب
اللي هيتاخر بكره هو حر و يلا حبيبتي و شال منه و طلع هو شغف
محمد: انا من رأيي تطلعوا تناموا بحترامكم عشان متتهزقوش بكره زي كل يوم بق شكلكم وحش 😂😂
و شال مرام و طلع
احمد: فككم يلا نسهر
ابراهيم: مع نفسك انا مش حمل تهزيق تاني يلاه يا زينه
و طلع هو و هي كل واحد على اوضتو
تمارا: ابيه عندو حق انا طلعها
ورد: يلا وأنا كمان هتيجي يا عشق انتي و ورده
ورده: انا هطلع يا مصطفى
مصطفى: انا كمان يلاه
عشق: انا هطلع
احمد: انا هسهر لوحدي
عشق: حبيبي على راي ابيه ابراهيم مش ناقصه تهزيق كل يوم اطلع نام عشان نصحاه بكرامتنا بكره
و طلعت عشق و ورده و ورد و تمارا
احمد: انا كمان هطلع
سليم: يلاه كلنا و طلعوا كلهم ناموا
عند صقر في الجناح
منه بتعيط
صقر: طب افهم في اي
منه: انا بقالي كتير مخرجتش و كمان يوم الخميس مش هعرف مليش دعوه خرجني بكره و كده كده مامي اجازه
بص لي شغف
شغف: عيوني يا حبيبت مامي هنخرج بكره
منه: بجد يا مامي
شغف: جد الجد كمان بس منون تنام عشان انا كلمت الكابتن يقدملك التمرين ساعه عشان نخلص و نروح لي بابي علي شركه و نخرج من هناك
منه: احلي مامي و حضنتها و نامت
صقر: أنتي بتقرري منك لي نفسك
شغف: يا حبيبي منه زهقت بقالها كتير ما خرجتش انا بكره فاضي
صقر: انتي تعبانه
شغف: لا انا كويسه
صقر: ماشي يا شغف
يلاه ننام بق و حضنهم و ناموا
تاني يوم الصبح
صاحي صقر براحه
لاق شغف خرجه من الحمام
صقر: اي مصحيكي بدري
شغف: قولت افطر معكم و احضر حاجه منه بتاعت التمرين و اشوف هنلبس اي
صقر باس راسها: صباح الفل يا قلبي جهزيلي بدلتي بق على ام اخروج
شغف: حاضر يا حبيبي
راحت على dressing Room
طلعت ليها بلوزه بيضاء و عليها بنطلون اسود و لبستهم و عملت شعرها ديل حصان و قررت تيطلع لي صقر طقم طلعتلوا قميص بيبي بلو و بطلون ابيض و ساعه بيضه و كوتش ابيض فيها خطوط بيبي بلو
طلع صقر و ابتسم لي جمال حبيبتوا
صقر: بنوتي فين البدله
لافتلوا
شغف: لا البس دول
صقر: اشمعنا
شغف: تغير
صقر: حاضر
لابس و نزل هو هي لاقهم كلهم على السفره
صقر و شغف: صباح الخير
الجميع: صباح النور يا صقر
احمد: اي الشياكه دي
صقر: زوق شغف
ابتسم الكل على حبهم لي بعض
نها: اي صحكي يا حبيبتي بدري
شغف: هفطر معكم و اطلع انام شوي كمان قبل ما منه تصحاه
فطروا و طلعوا كلهم علي الشركه ماعدا ابراهيم و تمارا عشان كان عندهم محاضرات
عدا كام ساعه و صحيت شغف على الساعة واحدة و صحت منه و فطرتها و لابسته سلوبت بلون الاسود و تحتها تيشرت احمر و لبست هي بنطلون ابيض و عليها تيشريت ابيض مكتوب عليها بي البيبي بلو و عليها جاكت بيبي بلو و ساعه بيضه و كوتش ابيض و فردت شعرها و نزلت
هند: القمرات رايحين فين
شغف: منه عندها تمرين و رايحين لي صقر و هنخرج
نها: طب يا حبيبتي ربنا يهنكم بي بعض
شغف: يلاه باي
هند: خدي بالك وانتي سايقه
واصلوا النادي و كانت منه بتتمرن سباحه 🏊
غيرت و دخلت
و قعدت شغف تصورها و تتفرج عليها بي حب
بعد ساعتين خلصت و بلغها الكابتن بتاعها انها عندها بطولة بعد اسبوعين بس بطوله في النادي عادي
خلصت و غيرتلها و لبستها شورت ابيض و تيشيرت بيبي بلو و رفعتلها شعرها كحكه و نزلت منو خصلتين
و اتحركوا و رحوا الشركه
و طلعوا على فوق
طلعت لي صقر
شغف: ازيك يا ندى
ندى:الحمد لله يا هانم
شغف: شغف و بس يا ندي ولا هانم ولا مدام
ندي: ميصحش
شغف: لا يصح عادي قوليلي صقر معاها حد
ندي: البشمهدسين و دكتور عبدالرحمن
شغف: ماشي هتدخلوا
دخلت لاقتهم بيزعقوا
شغف: في اي
صقر قام: اقعدي لم اشوف اخرتها
قعدت و تابعت المواقف
تمارا: المفروض لو معاك اي ترد عليا علطول
فهد: يا بنتي الفون مكنش في أيدي بعدين عربيتك لسه متفولها الصبح البنزين خلاص في اي
عبدالرحمن: ما تهدوا بق
تمارا: ابيه انا ما اخرتش انهارده بي مزاجي اهو
صقر:ماشي يا تمارا روحي شوفي شغلك
تمارا خرجت و وراها فهد
ابراهيم: انا و زينه خلصنا و هنخرج
صقر: استأذنت عمي
ابراهيم: اه
صقر: تمام
و خرج ابراهيم
احمد: صقر الميتنج بتاع شركة رؤية قدموا المعاد لي النهارده الساعه 7
صقر: تمام انت و عشق و زينه و ابراهيم راحوا قبلهم
احمد: تمام و خرج
اتبق عبدالرحمن: بقولك يا صقر
صقر: اي
عبدالرحمن: عاوز ملف السكرتيره بتاعتك
صقر: نعم لي
عبدالرحمن: هفهمك بعدين هاتوا بس
صقر: اتفضل يارب نبطل زن
خدو عبدالرحمن و خرج روح البيت و طلع اوضتوا قاعد يقروا
استووب
🌹 ندى الشرقاوي من عيله بسيطه جدا فتاه جميله و رقيقه و هاديه جدا حساسه اوي مجرد اي كلمه بتقصر فيها بتخاف من اقل حاجه عندها عندها 22 سنه خريجه كليه تجاره انجلش 🌹
عند صقر راحوا نزل هو و شغف و منه و ركبوا العربية
صقر: ها تحبوا تروحوا فين
شغف: قبل اي حاجه نروح نزور منه
صقر: ماشي
منه: و نروح الملاهي
صقر و هو بيتحرك بالعربيه: انتم ناوين تفرهدونها بق
و ماشي راحوا قرأوا لي منه الفاتحه و بعدين طلعوا على الملاهي بعد ساعتين من اللعب و الفرهده راحوا يتغدوا
صقر: هتاكلوا اي
شغف و منه بصوت واحد: بيتزا اكيد
صقر: براحه طيب
اتغدوا و خرجوا قرروا يتمشوا شوي و ياكلوا ايس كريم
فضلوا يمشوا و يهزروا مع بعض لحد ما الساعه جات 8
صقر: يلا بق عشان عندي شغل بكره بدري
منه زعلت
نزلت شغف لي مستواها
شغف: منوني ماما عندها جامعة بكره و بابا عندو شغل و وعد هنخرج منوني تاني اتفقنا
منه: اتفقنا يا مامي
و هم ماشين طلعوا عليهم شله شباب
عكسوا شغف
شاب من الشباب: اي يا بطل ماتيجي وأنا دلعك
صقر: لا تعال انا ادلعك يا روح***
و نزل فيهم ضرب و ناس اتلمت و بقت تسلك
صقر: قدمي على الزفته
اتحركوا و منه كانت خايفه
ركبوا و اتحركوا
شغف: صقر محصلش حاجه
صقر بزعيق خض شغف و منه: مش مستهله صح
افرض كان حصلي حاجه كنت هتعملي اي عشان قولت مليون مره بلاش زفت بناطيل ديقه و شعرك ده لو شوفت مفرود بره الجناح هشلهولك يا شغف سامعه ولا لا
شغف بتعيط و منه في حضنها خايفه
واصلوا و نزلت تجري على جوه كان الكل متجمع شلت منه و تطلعت علطول مردتش على حد
دخل صقر
و الكل اتخض بسبب الكدمه اللي تحت عينوا
نها: في اي يا صقر مالكم يا بني و اي تحت عينك ده
صقر حكلهم اللي حصل
رعد: ملكش حق تزعلها شغف لسه صغيره و قولنلك كده قولت انا اللي مربيه و هعرف اتعمل معاها ازاي يبقي اي
صقر: بابا بعد اذنك
رعد: بلا بابا بلا زف* بق
و سابوا طلع
خدو الشباب بره عشان يهدوها
صقر: يا جدعان سيبوني اطلع
مصطفى: لم تهد الاول
عبدالرحمن: وانا عاوزك في موضوع
صقر: خير
عبدالرحمن: أنا عاوز اخطب
صقر: نعم مين
🌹 توضيح انا قولت قبل كده اني عبدالرحمن خاطب زميلتوا عبدالرحمن سابهم قبل ما يجوا بسبب انو اكتشف انها بتخونوا و هو مكنش بيحبها 🌹
عبدالرحمن: ندي
صقر: طب متستناه شوي تتاكد من مشاعرك و أنت لسه قدمك شوي في الكلية
مصطفى: ده راي انا كمان و بعد اصبر لم نخلص من الموجودين الاول
عبدالرحمن بيفكر
صقر: اسمع مني انا خايف عليك اصبر لم تتأكد من مشاعرك
انا هطلع يا شباب
فهد: براحه عليها يا صقر
صقر: خير أن شاء الله
دخل
نها: مش هتتعشوا يا حبيبي
صقر: كلنا بره يا ماما
تصبحوا على خير
و طلع
لاق شغف غيرت لي منه هدومها و غيرت هيا كمان و نامت و كان في اثر دموع على خدها
قرب منها باس راسها
صقر: حقك عليا يا عمري والله ما عصبني عليكي غير غيرتي عليكي
باس خدها و مسح دموعها و داخل يغير
قامت شغف
شغف: ماشي يا صقر والله لربيك ضحكت و حضنت منه ونامت
خرج صقر و حضنهم وناموا
تاني صاحي صقر ملقش منه ولا شغف جنبوا
قام دخل الحمام و خرج لاق بدلتوا جهز لابس و نزل لاق شغف على السفر
صقر: صباح الخير
الكل رد ماعدا شغف: صباح النور
صقر: افطري كويس
شغف مردتش عليها
شغف قامت: مرام انا ماشيه يلاه ولا هتحصلني
صقر: هو انا مش بكلمك
شغف: وانا مش عاوزه ارد اي هتضربني المرادي و خدت حاجتها و خرجت
محمد: في اي صقر ما قولنا بالهدوء في اي
صقر: وانت مش شايف اسلوبها
احمد: اهدي يا صقر و بعدين أنت إللي غلطان من الاول
صقر خد مفتاح عربيتوا و خرج
اتحرك و فكر في فكره و قرر ينفذه
في كليه طب وصلت شغف و بعدها بخمس دقائق وصلت مرام اللي اتحركت وراها
مرام: اهدي يا شوشو بق و بعدين ابيه كان متعصب متزعليش منو
شغف: سيبك يلا ورانا محاضره
و دخلوا و دخل الدكتور وراهم
بعد ربع ساعة دخل صقر و اتصدمت شغف منو هي و مرام كان شايل ورد و بوكس هديه
الدكتور اتعصب: مين حضرتك و ازاي اصلا تتدخل كده
صقر بيبرود: سوري يا دكتور أنا هقول كلمتني و اخد مراتي و امشي ام انا مين فا أنا الظابط صقر رعد الشامي اظن عرفتني
الدكتور بي خوف من صقر: اه طبعا اتفضل قول
بص صقر لي شغف: اولا أنا اسف انت عارفه اني مبعتزرش لي حد اعتزرتلك لانك مش أي حد حقك عليا يا اغلى ماليا و قدام الناس دي كلها بوعدك عمري ما هتعصب عليكي
الكل صقف و ضحكت شغف و رحتلوا خدها و خرجوا
ركبها العربية بتاعتوا و امر حد من الحراس يجيب عربيتها
لابسها خاتم جميل و رقيقه جدا
و باس أيديها: انا اسف
شغف: خلاص انا مش زعلانه بس متعدهاش
صقر و هو بيتحرك:عمري ما هعدها
شغف: احنا رايحين فين
صقر: مش هخطفك يا شغف يعني هروح اجبلك الفستان و اغديكي بره
شغف ضحكت: ماشي بس الاول عدي على مدرسه منه نجبها و نخدها معاناه
صقر: لي ماهي هتروح على القصر
شغف: مبخرجش من غير بنتي أنا
صقر: حاضر
و راح جاب منه و طلع على أكبر اتليه في مصر
صاحبه الاتيليه و اسمها جيجي
مدام جيجي: نورت يا صقر باشا
صقر: بنورك فساتين جهزت
مدام جيجي: كلوا تمام يا باشا
صقر: و الفستانين اللي قولتلك عليهم
مدام جيجي ؛ برضوا جاهزين
صقر طلع الفيزا: تمام خلي حد ينزل الفستانين العربية و باقي الفساتين ابعتيهم على البيوتي سنتر
مدام جيجي: امرك يا صقر باشا
و فعلا نفذت خرجت و راحوا عند محل مجوهرات كبير
صقر: الحاجة جهزت و الطاقمين اللي واصيت عليهم
صاحب المكان: كلوا تمام
صقر: تمام حاسبوا و خدهم و راحوا يتغدوا
شغف: هو اي الحكايه
صقر و هو بياكل: حكايه اي
شغف: لي مشوفتش الفساتين و لي في فستانين منفصلين عن بقت الحاجة و عند الجوهرجي نفس الكلام
صقر: حبيبتي كلي و هفهمك كل حاجه في العربيه
خلصوا اكل و خلاص مروحين
صقر: بصي يا ستي انا عاوزك تجهزي انتي و منه لوحدكم في البيت و الميك اب ارتست هتجيلك لغيت عندك
شغف: تمام بس لي مجهزش مع البنات
صقر: هتفهامي بكره
شغف ام نشوف اخرتها
واصلو البيت و الخدم طلعوا الشنط فوق
صقر: مساء الخير
الكل: مساء النور
ابراهيم: الباشا مجش النهارده لي ده إللي خطوبتهم بكره معملوهش
صقر: ملكش دعوه
شغف: طب انا هطلع اغير لي منه و انايمه تعالوا يابنات عشان عاوزكم و انتم كمان يا ماما انتي و تيتا و خالتو و طلعوا كلهم مفضلش غير الرجاله
فهد: جابت الحاجة و كلوا تمام ولا اي
صقر: انا ظبط كل حاجه متقلقوش
اي اللي حصل في الشركه انهارده بق و قاعدوا يتكلموا في الشغل ام عند البنات نيمت شغف منه و غيرت هدومها و نزلت و طبعا هي كانت بتحكلهم على اللي حصل انهارده نزلوا تحت
قعدت شغف جنب صقر
سليم : البنات هتتحرك الساعه كام بكره
صقر: ٣ تكون هناك و اه كلكم فساتينكم راحت على السنتر ماعدا شغف و منه
احمد: اشمعنا
صقر: هقولك لم تكبر
الكل ضحك 😂😂
قعدوا شوي و الكل طلع نام
تاني يوم
اليوم اللي هيتجمع فيها المجانين
قاموا فطروا و على الساعة 3 ماشيوا و البنات كانوا مدايقين ان شغف مش معاهم
ام عند شغف كانت بتعمل الميك اب و خلصت و قامت عشان تلبس و بتفتح الفستان لاقتو تحفه كلمه تحفه قليل عليها و فستان منه نسخه منو
الفستان كان باللون الاسواد و متترز من عند الصدر بشكل تحفه صق و فوقي طبقه شفافه منفوشه
لافت لاقت صقر وراها
شغف:اي الجمال ده
صقر: عجبك
شغف: تحفه يا صقر ربنا يخليك ليا يآرب
راحت تلبس منه و تلبس و عملت منه فورمها في شعرها كان شكلها جميل جدا و شغف فردت شعرها
اتحركوا و واصلو الببيوتي سنتر هم و الشباب و طلع كل واحد يجيب عروستوا
دخل فهد الاول و لفتلوا تمارا
فهد: اي الجمال ده باس راسها و ادها الورد و خدها و خرج
بعدين سليم نفس الكلام و الباقي كل واحد خد مراتوا
واصلوا القاعه و دخلوا الكبار و جاه معاد دخول العرسان
دخل فهد فهد بي بدلتوا السوده و قميصوا الابيض و جرافته بيضاء و تمارا بفستانها الابيض الصق و ليها ديل من وارها بي كوم شفاف و في تطريز على الصدر
وراه سليم بي بدلتوا السوده و قميصوا الابيض و جرافته وردي و ورد بي فستانها الوردي الجميل صق من عند الصدر و نزل على واسع بي بي كوم في تطريز على شكل ورده من عند الصدر
ووراهم صقر بي بدلتوا السوده و قميص ابيض و جرافت اسود و في ايدوا شغف اللي الكل اتصدم من جمال فستانها
وربي بدلتوا السوده و قميصوا الابيض و جرافت زراقه و مرام بي فستانها الازرق الجميل كان عبارة عن قطعتين فستان قط و فقي جاكيت فروا ابيض
و بعديهم ابراهيم و زينه طبعا ابراهيم كان لبس زي الشباب و الجرافت بينك و زينه لبسها فستان بينك صق من فوق و نزل على منفوش بس مش منفوش اوي
و وراهم احمد و عشق احمد كام زي الشباب بس لبس جرافت سوده و فيها خطوط حمراء و عشق لبست فستان احمر صقر لحد الركبه و نزل على شكل ديل حوريه البحر كان من فوق اسود و من تحت احمر
و اخر ثنائي كانوا مصطفى و ورده كان مصطفى لبس زي الشباب بس جرافت حمراء و لبست ورده فستان احمر جميل يبرز جمالها دخلوا الكل انبهر بي جمالهم و كانو مدخلين الشباب في زفه رائع و طبعا الكل عمال الواجب و رقصوا بضمير و صقر اللي كان كل شوي يزعق لي شغف و يقعدها
بعد 3 ساعات خلاص الفرح و راحوا
بلغهم الجد محمد: انهم يطلعوا يغيروا و ينزلوا
صقر: خليها لي بكره يجدي إحنا راجعين تعبانين
الجد محمد: لا لازم دلوقتي
طلعوا غيروا و نزلوا
الجد محمد: احنا مسافرين بكره
صقر: ازاي يا جدي احنا ورانا شغل مهم جدا في الشركه وانا فهد ورانا مهم بعد اسبوعين اتفاجت كل من تمارا و شغف و بص لي ازوجهم بصلهم صقر بي معاناه مش وقتوا
الجد محمد: اسمعني يا ولدي احنا الكبار بس اللي هنسافر انتم لا
محمد: طب لي
محمود: عادي يا ولدي هنروح اسبوع و نرجع
بصوا لي اهلهم عرفوا انهم متفقين
صقر: هتتحركوا امت
الجد محمد: هنفطر معكم و نتحرك
صقر: تمام
الكل طلع ينام لان يومهم كان طويل انهارده
في جناح شغف و صقر
صقر: حبيبتي دي مش اول ولا اخر مهمه هطلعها في اي
شغف: خايفه عليك
صقر مسك وشها : حبيبتي ممكن متقلقيش كلوا خير
شغف: حاضر يا صقر بس اوعدني تبقي بخير
صقر: مقدرش دي بيدي ربنا مش بيدي
يلاه بق ننام
شغف: انا مش مطمنه لي سفرهم
صقر بتنهيده: ولا انا بس محدش يقدر يتكلم
شغف: ربنا يستر
حضنت منه و هو حضنهم هم الاتنين و ناموا
.....يتبع
ياترى هم خايفين لي ؟
و اي اللي هيحصل في السفريه دي ؟
و ياتر فرحت الشباب هتعدي على خير ؟
ده اللي هنعرفوا البارت الجاي
اسفه جدا على التاخير بس والله أنا تعبانه و مش بمسك الفون اصلا حقكم عليا و أن شاء الله مش هاخر عليكم ادعولي بس ربنا يتم شفاء على خير
دول اللي اتفعلوا مع البارت اللي فات بجد تفاعلكم ده هو اللي بيشجعني اكمل حرفيا ♥️♥️♥️
لقراءة روايات جديده:- اضغط هنا
•تابع الفصل التالي "رواية شغف الصقر" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق