رواية حارسي الخاص (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر كوكب الروايات بقلم رنا تامر
رواية حارسي الخاص الفصل الاول 1 - بقلم رنا تامر
في غرفه شاب في اوائل الثلاثينات.
كان يغفو بعمق حتي رن هاتفه عده مرات ومن ثم استيقظ بإنزعاج وقام بالرد علي هاتفه.
اللواء منير بغضب/ ايه يا تميم بيه تحب اجي اجيب سيادتك من علي السرير ولا ايه مش فاهم.
تميم بضيق/ ايوه يا فندم عشر دقايق وهكون عند حضرتك.
اللواء منير بسخريه/ ياريت فعلا تكون صادق وتيجي في عشر دقايق.
تميم بزفر/ إن شاءلله يا فندم..مع السلامه.
اللواء منير بضيق/ سلااام.
اغلق تميم هاتفه وقام بوضعه جانبا ومن ثم نظر امامه بزفر.
بعد دقائق..
دخل التويلت ومن ثم قام بتجهيز حاله وذهب الي عمله.
«تميم الهلالي/ 30 عاما.. شخصيه متعصبه جدا.. يعمل ظابط مخبرات سري وهو جاد جدا في عمله.. والده و والدته توفيا وهو عائش وحيدا.. شخص مغرور جدا.. وهو في قمه الواسامه فهو ذات جسم رياضي وبشره خمريه وعيونه رمادي وشعره اسود كثيف.. وهو وسيم بمعني الكلمه».
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في قصر ضخم للغايه..
في غرفه فتاه في اوائل العشرينات.
كانت تقف امام المراءه وتصفف شعرها الدهبي والساحر وتنظر ل نفسها بحماس.
بعد دقائق..
دخلت الداده صباح وتحدثت بحنان/ صباح الخير يا حبيبتي.
فرحه بمرح/ صباح الصباح علي احلي صابوحه.
داده صباح بإبتسامة/ والله انتي اجمل حاجه في القصر.
فرحه بغرور مصتنع/ ايوه ما انا عارفه..دي حاجه معروفه.
صباح بضحك/ اكيد يحبيبتي..المهم لو خلصتي انزلي عشان الفطار جهز وباباكي مستنيكي.
فرحه بإبتسامة/ حاضر انا نازله حالا.
«فرحه رشدي/ 20 عاما.. كليه طب.. ابنة اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط.. بنت جميله ذات عيون خضراء وشعر دهبي وبشره بيضاء.. والدتها توفيت منذ والادتها وهي تعيش مع والدها والداده تباعها وهي تكون مقربه جدا من فرحه وتحبها مثل ابنتها تماما.. فرحه فتاه مرحه وتحب المزاح طوال الوقت.. ولديها صديقه مقربه منها جدا مثل اختها تماما».
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في القطاع...
وصل تميم وركن سيارته ومن ثم دخل وجد صديقه في وجهه.
عمار احتضنه وتحدث بهمس/ عايز اقولك انه اللواء منير مش طايقك.
تميم نظر له بإبتسامة مزيفه وتحدث بضيق/ عارف و ربنا يستر عشان انا مخنوق خلقه.
عمار بسخريه/ انت هتقولي.. ده انا بقيت خبره معاك.
تميم بضيق/ طب انا همشي بقي عشان اشوف عايزني في ايه.
عمار بإبتسامة/ تمام.. سلااام.
ذهب عمار الي عمله واتجه تميم الي مكتب اللواء منير وقام بأخذ نفس عميق ومن ثم طرق الباب ودخل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في قصر رشدي..
هبطت فرحه ونشرت فرحتها المعتاده في المكان.
فرحه بإبتسامة/ صباح الخير يا بابي.
رشدي نظر اليها وتحدث بإبتسامة/ صباح النور يا فرحة باباكي.
فرحه بإبتسامة/ ايوه يا بابي علي طول مدلعني كده.
رشدي بإبتسامة/ اومال لو مدلعتكيش.. هدلع مين يعني.. ولا تكوني زعلانه اني بدلعك.
فرحه في سرعه/ لا طبعا مش زعلانه.. ثم اكملت بإبتسامة.. بس انا كده هتغر ومحدش هيعرف يكلمني تاني.
رشدي بضحك/ وماله يا ستي انا معنديش مانع خالص.
فرحه قامت بتقبيل يد والدها وتحدثت بإبتسامة/ ربنا يخليك ليا يا احلي اب في الدنيا.
رشدي بحب/ ويخليكي ليا فرحه حياتي.
فرحه نظرت الي ساعتها وتحدثت بأسف/ طيب يا بابي انا مضطره امشي عشان متأخرة.
رشدي بجديه/ طيب استني عشان الحارس لسه مجاش.
فرحه بصدمه/ حااارس.. حارس مين ده.
يـتـبـع🌚...
مستنيه رايكم اللي بيدعمني بجد♥🦋
رنـــــــــــــــوش🦋✨
•تابع الفصل التالي "رواية حارسي الخاص" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق