رواية ضحية عشق الفصل الرابع عشر 14 - بقلم مريم احمد
14
الصدمه احتلتهم كلهم بما فيهم نغم و هما مش مستوعبين ايه الي بيحصل بالظبط لحد م اتكلمت سجده و هي بتقول بغضب
سجده...يـعـنـي ايـه الـكـلام دا يـا خـاالـو
اتكلم خالد و هو بيقول
خالد.....يعني انتي و اخواتك و امك قاعدين طول السنين دي في بيتها و ف الاخر امك بنت الاصول بتعاميلها المعامله الزفت دي
صرخت صباح بجنون و هي بتقول
صباح....دا مــــش بــيــتـــها دا بــيــت امــي !!!!
رد عليها بنفس نبرة الصوت العاليه و هو بيقول بغضب
خالد....و امــك كــتـــبـــتــوا بــإســم مــيــن؟؟؟؟؟
اتكلمت نغم و هي الدموع في عينيها و بتقول
نغم...خا...خالو انـ.. انا مش فاهمه اي حاجه
بصلها خالد و قالها
خالد....البيت دا بيتك انتي يا نغم
كانت لسه هترد و تسأله ازاي دا بيتها بس صباح سبقتها و هي بتقول بصوت عالي
صباح....لأ مش بيتهااااا سامع يا خالد مش بيتهااا و لو عندك دليل واحد يثبت دا قوله
اتكلم خالد و قالها بحده
خالد....امك قبل م تموت كتبت البيت بأسم احلام و بنتها ولا نسيتييي
صباح.....ااه زي م قولت كدا بالظبط. نسيت و هاتلي دليل واحد يثبت دا
قالت هيام بزهول
هيام...من غير دليل يا صباح انتي هتقبلي تعيشي ف بيت بنت اختك و هي مش عايزاكي فيه!!!
................
في الوقت دا خرجت سجده و كلمت المحاميه في التليفون و هي بتقول
سجده....حالا تبعتيلي صور لورق يثبت ان القصر دا مش قصر نغم و انه قصرنا
اتكلمت دنيا و هي بتقول
دنيا...ايوا بس هو قصر نغم و احلام هانم الله يرحمها
صرخت سجده في وشها بغضب لما قالت
سجده....الـي قـولـتـلـك عـليـه تنـفـذيـه و انتـي سـاكتـه!!
دنيا بضيق....انا اسفه يا سجده هانم بس دا كدا تزوير للورق و انا استحاله اعمل كدا
اتعصبت سجده جدا و قالتلها بغضب
سجده...حلو اوي.. ابقي روحي زوري عمتك في قبرها بقى يا دنيا.... عمتك الوحيده الي ملكيش حد في عيلتك غيرها ...عمتك الي ربتك و انتي بتقوليلها يا ماما ... سيبي المكتب و الحقي روحي عشان تشوفيها قبل م تتـ ـقتل
.................
قال يونس
يونس....انا عن نفسي سواء دا بيت نغم ولا بيت ماما اي كان ايه انا كدا كدا كنت مسافر بكره مش هستنى حتى الكام ساعه دول و همشي دلوقتي
صرخت صباح بحزن و هي بتقول
صباح....مشششش هتمشيييي يا يونس
يونس بزهق....مش هقعد في البيت دا
صباح...دا بيتي اناااا
يونس....حتى لو بيتك مش عايز اقعد هنا
صرخ حسن في وشه بصوت عالي و هو بيقول
حسن....يعني ايه الهبل الي بتقوله دا يالا انت ؟؟؟
اتملت عيون صباح بالدموع و قاالت
صباح ...هتمشي يا يونس تاني و تسيب امك قاعده هنا لوحدها!!
اتنهد يونس بحزن و قال
يونس....ليا فيلا هنا.. يلا يا ماما نسيب القصر لأصحابه و نروح احنا بيتنا
حسن....انت مجنون يابني دا بيت امك !!!
صرخت صباح في وش يونس بغضب
صباح....اصـحـابـه دول الـي هـمـا انـاااا!!
زعق خالد في وشها و قال
خالد....مـــش بيييييييتك!!!!
قالت نغم وسط دموعها
نغم....خلاص يا خالو!!
بصلها خالد بدهشه...يعني ايه؟؟
نغم...يعني انا حتى البيت مش عايزاه سيبهولها
اتكلمت صباح بسخريه و هي بتقول
صباح....و انا مستنيه منك الاذن عشان اقعد ف بيتي ولا ايه يا بنت احلام انتي
هنا شيرين اتكلمت بغضب و قالت
شيرين...هو ايه الي بنت احلام دي اختك على فكره لو حضرتك مش واخده بالك بدل م كل شويه تقولي كدا ادعيلها بالرحمه!!
بصت صباح لخالد و قالت بسخريه
صباح...اروح اديها قلمين على وشها دلوقتي زي م انت ضربت ابني ؟
زعقت هيام في وشها و قالت
هيام....انتيييي اييييه يا صبااااح الي بتقولي دااااا
هنا نغم كانت خلاااص تعبت بسبب الصوت العالي الي هي اصلا بتكرهه و الزعيق لحد م قالت بغضب
نغم....خلاااااص انا مش عايزه اي حاجه مش عايزه البيت ولا عايزاكوا تطلعوا من البيت دا ولا اي حاجه انا كل الي انا عايزاه بس اني اطلق من حسن
نظرات صدمه كانت من البعض و نظرات سخريه و فرحه و شماته كانت من البعض الاخر
لحد م اتكلم خالد و هو بيقول بغضب وووووووو
يتبععععع
ضحية عشق
بقلمي مريم احمد
عارفه ان البارت صغير شويع بس بليل البارت هيبقى طويل بإذن الله
تفااااعل حلو بقيييى عشان بارت بليل 🫣🥰🥰🥰🥰
•تابع الفصل التالي "رواية ضحية عشق" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق