رواية شغف الصقر الفصل الثالث عشر 13 - بقلم موني
♥️Part 13♥️
♥️ شغف الصقر ♥️🦅
♥️ بقلمي موني ♥️🖊️
♥️ بسم الله الرحمن الرحيم ♥️
♥️ اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد♥️
و في المستشفى كان في حاله من الرعب و الممرضين و الدكاترة الكل بيتحرك بسرعه كبيره
و على جنب هنلاقي واحد حطط عيونوا في الأرض و قميصوا الابيض بق كلوا دم
ابراهيم: هتبقى كويسه صدقني
صقر و اول مره يعملها في حياتوا و يعيط زي الطفل اللي فقد اموا : ياررررررب ياررررب 😭😭
بعد 4 ساعات في شغف في العملية
خرج الدكتور الكل جري عليها
صقر: عامله اي يا دكتور هي كويسه صح
دكتور محمد للاسف لا الرص*صه كانت جنب القلب علطول و قلبها وقف مرتين و احنا بنعمل العمليه احنا دلوقتي هننقلها العنايه المركزه و ادعو اليومين الجايين يعدوا على خير و القلب حالتوا تستقر بعد اذنكم و ماشي و خرجت شغف من العمليه و مودينها على العناية الكل حزين عليها و صقر اللي هيموت عليها دخلت شغف العنايه
راح صقر للدكتور
صقر: عاوزه اخشلها
الدكتور و يبقي صديق صقر و اسمو خالد
خالد: اهدا يا صقر مينفعش
صقر: بزعيق و عصبية و عمل يخبط و يكسر في المكتب: بقولك عاوزه اشوفها عاوز اطمن عليها لي سبتني انا مقدرش اعيش من غيرها عشان خاطري يا خالد
خالد حاول يهديها مقدرش عليها رن على فهد و جاهد
فهد قعد قدم صقر على الأرض : اي يا صاحبي اول مره اشوفك بي الحالة دي اي لا لازم تكون قوي من اللي هيرجع حقه يا صاحبي
صقر مردش
فهد: قوم بق فوق يا اخي
بردو مردش
ضرب فهد بالبوكس واحد ورا التاني لحد ما فاق صقر
فهد: قوم يا صاحبي
صقر: خالد والله ما هطول اشوفها بس
بصلو خالد بتوتر بعد فوق: 5 دقيقه بس يا صقر شغف تعبانه و حالتها مش مستقره لسه
صقر: ماشي ماشي
راح اتعقم و دخل عندها قرب منها و قعد جنبها و مسك اديها و باسها: حقك عليا يا نور عيني اوعي تسبني يا شغف هموت من غيرك بعدتي عني زمان و كنت واخدها قلبي و روحي مش هتسبني صح و بعدين بص بي نظره شر بس وغلوتك عندي لاخدلك حقك من اللي نايمك النومه دي و مش هيطلع عليها نهار بكره بصلها أنتي قويه عارفي لاخر نفس عشان خاطري عشان نعيش مع بعض أنا واثق في ربنا ثقة كبيرة
باس ايديها و رأسها و خارج
الكل قام: هي عامله ايه دلوقتي
صقر: أن شاء الله خير يلا الكل يروح
محمد: لا انا مش هسبها
صقر محمد مش عاوز نقاش محدش هيعرف يقعد و الساعه بقت 2 اهي روحوا تعالوا بكره
محمد: بس
صقر: خلاص بق يلا
خرج الكل من المستشفى و ركبوا العربيات و روحوا
واصلو البيت اليوم كان صعب على الكل فجاه فرحتهم راحت
العروسه اللي ملحقتش تتهنا بي فرحتها
نزلت منه تجري على صقر: فين شغف يا بابي انتم رجعتوا عشاني صح
بصلها الكل بحزن
صقر مسح دموعو بسرعه: شغف تعبت شوي و هي في المستشفى دلوقتي
منه بزعل و بدات تعيط: انا عاوزه شغف هي هتيجي امت
صقر: اهدي يا روحي
منه: عاوزه انام في حضنها عاوزه مامي شغف
الكل أنصدم للدرجة منه اتعلقت بي شغف و لي لا هي اللي هي اللي كانت بتعملوا معاها شوي
صقر: اهدي يا حبيبتي مامي هتيجي بكره
مرام قربت منها: طب اي رايك تنامي في حضني انا
منه: لا انا عاوزه مامي فضلوا يهدي فيها و هي فضلت تعيط لحد ما نامت و هي بتندي على شغف
خدها صقر و طلعها اوضتها و نايمها في سريرها
و خارج
في اوضه محمد
غير هدوموا و قعد على السرير حط وشوا بين ايديها و عمل يعيط
خرجت مرام شفتوا في الحاله دي زعلت اوي عليها و علي بنت خالها و صحبتها و مرات اخوها
قربت مرام منو
مرام: محمد حبيبي
بصلها محمد و عيونوا كانت حمرها أوي
طبطبت مرام عليها: عيط يا حبيبي متكتمش في نفسك
شدها محمد لي حضنوا و قعد يعيط
محمد: اه شغف يا مرام بنتي و دلوعتي الصغيرة لي الفرحه مسروقه منها من و هيا صغيره في الاول تبعد عن اكتر حد كانت بتحبوا و تعبت اوي لم سافرنا و فضلت 6 شهور مش بتكلم حد و لم ترجع تكتشف اني صحبت عمرها و اقرب حد ليها ماتت و سبتها و يطلع حد عاوز يفرقها عن صقر و لم نخلص منوا اخيرا هنفرح يرجع و ينتقم من صقر فيها اه يا وجع قلبي عليكي يا شغف قعدت مرام تهدي
مرام بعيط: شغف غاليه علي الكل اول ما شوفتها حست انها قريبها مني و لم رجعتلنا فرحت اول شغف غاليه علي الكل ربنا هيقومها بسلامه اهدا يا حبيبي الله يكون في عونك يا صقر
الباب خبط
قامت مرام و هي بتمسح في دموعها
لاقت صقر: تعال يا حبيبي
دخل: محمد
محمد لاق لابس و شكلوا خارج : رايح فين
صقر: ارجع حق مراتي
محمد: ازاي و انا هاجي معك
صقر: لا انا هروح لوحدي انا جاي اعرفكم بس عشان تخدوا بالكم من قبل من منه عقبال ما ارجع
مرام: متقلقش يا حبيبي و خلي بالك من نفسك كويس
قعد صقر جناب محمد: شغف هتقوم و هتبقي كويس العيط مش حل صلي و ادعلها احسن
سابهم و خرج و راح اوضه ورد خبط
خرجتلوا ورد: نعم يا صقر
صقر: لاحظ عيطها: بطل عياط يا ورد و بعد اذنك ممكن تروحي تنامي جنب منه عشان خارج
ورد: تمام ماشي و راحت و هو نزل
ركب عربيتوا و فهد جنبوا
في مبنى المخابرات
واصل صقر و فهد و قدوا التحيه العسكريه للواء
اللواء: بلاش تطلع انت يا صقر
صقر: اول مره تقول لي صقر المخابرات متطلعش متقلقش يا فندم بس القضية دي بتاعتي من الأول بعد اذنك يا فندم و قدم التحيه و خرج
راح لي فريقوا
حطلها صقر الخطه
صقر: مش عاوز غلطها و عزت محدش لي دعوه بيها
تمام يا شباب
الكل: تمام يا فندم
...... يتابع اسفه جدا على التاخير ♥️
@إشارة
•تابع الفصل التالي "رواية شغف الصقر" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق