رواية حبيبتي الصغيرة الفصل الثامن 8 - بقلم الكاتبة الصغيرة
البارت الثامن
اميره بهدوء: متفكرش تعمل حاجه
فارس: بس انتي مراتي
اميره ببرود: علي ورق بس
فارس بعد عنها وقعد علي السرير
اميره بهدوء: خلينا نتفق علي كام حاجه كدا لازم نعملها اول حاجه انتا مش هتقربلي ولو في اوضه تانيه انام فيها يبقا احسن تاني حاجه هنزل شغلي عادي جدا قولت اي
فارس ببرود: موافق انتي متهمينيش اصلا
اميره تجاهلت كلامو و اتمددت علي السرير عشان تنام وهوا كمان نام
"تاني يوم في قصر القاسم"
منه بزهق: ي وفااء قومي بقاا زهقتيني
وفاء بنوم: شويه بس ي منه
منه بزهق: قومي يلا بقا احنا رايحين ل اميره
وفاء قامت بسرعه: بجد ايمتا
منه بضحك: هنفطر ونمشي يلا اجهزي وانزلي
وفاء بكسل: طيب هلبس وجايه
منه سابتها ونزلت ل جدها
منه بحب: صباح الخير ي جدو
قاسم بابتسامه: صباح الورد ي حببتي اي النشاط دا صاحيه بدري وكمان صحيتي وفاء دا في حاجه غريبه
منه بحماس: ايوا عشان رايحين ل ميرو حببتي
قاسم بابتسامه: ربنا يخليكو لبعض ي حببتي
"في ڨيلا فارس"
فارس كان نايم وتليفون فضل يرن لحد ما فارس قام
فارس بنوم: الو....... ايوا ي جاسر.......اي يعني مافيش شغل ف طبيعي هبقا نايم............. طيب هفوق بس وهبقا ارن عليك عشان تيجي....... سلام بقا دا انتا رغاي
لينهض فارس من فوق الفراش ويذهب ويخرج لنفسه ملابس و يستحم لينتهي ثم ينزل للاسفل ويترك اميره نائمه
"في الاسفل"
كان يقف في المطبخ يحضر لنفسه كوب قهوه ليطرق الباب ويذهب لكي يفتحه ليجد انه جاسر
جاسر بخبث: صباحيه مباركه ي عريس
فارس بزهق: بس ياض اقعد ف جمب
جاسر: راجل بارد
فارس: طب ادخل ياخويا اما نشوف اخرها
جاسر:اعملي معاك
فارس: طيب
جاسر عقد حاجبيه: العروسه نايمه ولا اي ليغمز له ويكمل شكلكو كنتو سهرانين اه ياعم والعه معاك
فارس بهدوء: محصلش حاجه ي جاسر واسكت
جاسر بدهشه: ازا....
لم يكمل كلامه لان هناك احد قد طرق علي الباب ليذهب فارس ليفتح الباب ليجد انهم عائله اميره
فارس بابتسامه: اهلا اتفضلو
منه بستغراب: فين ميرو
جاسر بهزار: اول حاجه تدخلي تسالي عليها هيا ميرو
منه باحراج: انا هطلع ل اميره ي فارس
فارس بهدوء: تمام و صحيها لان هيا لسه نايمه
منه بخبث: هاتلي ازازه مايه كدا
فارس بضحك: نظراتك مش مريحاني
منه بخبث: هات المايه بس
ليمد يده لها ويعطيها مياه لتصعد الي الاعلي وتدخل غرفه فارس و اميره لتجدها نائمه بعمق لتقوم فجاه بسكب الماء عليها
اميره بخضه: يلهوي بغرق الحقوني
منه بضحك: بموت يلهوي منظرك يموت
اميره بعصبيه: منه
لترقض منه بسرعه خارج الغرفه وترقض ورائها اميره لكي تمسكها
اميره بنرفزه: امسكك بس وهولع فيكي ي منه
منه طلعت لسانها بغيظ: مش هتعرفي
اميره بنرفزه: همسكك وماحدش هيقدر يحوشك من ايدي ي منه
منه بخوف مصطنع: ي مامي انا خايفه
اميره بشر: هخليكي تخافي بجد ي منه امسكك بس
منه بضحك: هدي اعصاابك يسطا المسامح كريم في اي
اميره وقفت و بصتلها بحنيه وقالتلها: خلاص ي حببتي مسمحاكي تعالي
كانت ماده زراعيها لها لكي تحتضنها
منه بخوف: مش مستريحالك من ايمتا وانتي طيبه كدا
اميره بحزن مصطنع: تقصدي اني وحشه
منه: لا طبعا محصلش انتي احن حد في حياتي
لتركض وتحتضنها بقوه لتمسك اميره منه من شعرها
اميره بضحك: مسكتك
منه: كنت متاكده انك مش هتسامحيني بالساهل كدا
اميره بضحك: معلش ي روحي تعيشي وتاخدي غيرها
جاسر بضحك: شكلكو يضحك
قاسم: سيبيها ي اميره
لتتركها اميره باحراج
فارس ببرود: انتي نازله كدا من غير ماتغيري
لتنظر اميره الي ملابسها ثم الي فارس
اميره بلا مبالاه: مخدتش بالي
منه بهدوء: اطلعي انتي خدي شاور و غيري وتعالي
لتصعد اميره لكي تبدل ملابسها وتستحم
جاسر بضحك: انتو علي طول كدا
قاسم بابتسامه:منه كانت كل يوم تصحي اميره ب طريقه شكل
فارس بهدوء: وكانت تقوم تجري وراها ف البيت بالمنظر دا
وفاء بضحك: لا دا كان منظر متكرر بالنسبه لينا
فارس بهدوء: محتاجين نعمل حفله عشان الصفقه الي عملناها
منه بتفكير: فكره حلوه كلم اميره ف الموضوع وهيا هتعمل الازم
قاسم بستغراب: المفروض انتي الي تاخدي بالك من الشركه اميره اتجوزت و هتاخد بالها من بيتها و جوزها اكيد مش هتركز ف الشركه
منه بهدوء: انتا عارف ان اميره استحاله تسيب الشركه وبعدين انا مش هعمل حاجه من غيرها
اميره بابتسامه: شطوره ي منه رديتي بدالي
لتنزل اميره من علي الدرج و تجلس بجانب منه
اميره بهمس: تعالي ندخل نجرب نعمل اكل
منه بهمس: متاكده من قرارك يعني مش هنولع ف البيت
اميره بطمأنينه: متقلقيش
اميره: هقوم انا و منه نجهز الغدا
قاسم بستغراب: من ايمتا وانتو بتعرفو تعملو اكل
منه بضحك: متقلقش ي جدو مش هنولع ف البيت
وفاء: استنو خدوني معاكو
منه و اميره: تعالي
لتدخل من و اميره و وفاء المطبخ
منه بتفكير: هنعمل اي
اميره ماسكه اللاب: هنعمل صنيه فراخ جدو بيحبها و هعمل كفته عشان وفاء بتحبها و مكرونه عشان انتي بتحبيها
وفاء بستغراب: طب و جاسر و فارس بيحبو اي
اميره: معرفش
وفاء: هنعمل اكل احنا بنحبو افرضي هوما مش بيحبوه
اميره بلا مبالاه: اخرجي اساليهم
لتخرج وفاء لكي تسالهم
منه: هنلحق نعمل الاكل دا كلو
اميره بثقه: متقلقيش من ايمتا وانتو الحاجه الصعبه بتبقا صعبه علينا
منه بضحك: نص ثقتك دي ومش عايزه حاجه تاني
وفاء: فارس بيقول بيحب البيتزا و جاسر بيحب البانيه
اميره: حلو يلا بينا
ليبداو بتحضير كل شيء ثم كل واحده منهم تفعل شيء
وبعد بضع ساعات قد انتهو من كل شيء وضعو الطعام فوق السفره وجلسو لكي ياكلو
منه بحماس: عملنالكم اكل هتاكلو صوابعكم وراه
وفاء: هيعجبكم جدا
ليبداو ب الاكل وبعد ان اكلو ادخلو الاطباق الي المطبخ و جلسو مع بعض قليلا ثم ذهبو
اميره طلعت غرفتها و استحمت ثم تمددت علي السرير ويصعد فارس بعدها ويستحم هوا الاخر ويخرج وهوا يرتدي بنطال قطن وكان عاري الصدر ليجلس بجانب اميره ويقترب منها ثم يطبع عده قبلات علي رقبتها وو
يتبعع..............
ازيكو ي بنوتات عاملين اي وحشتوني جدا بارت جديد يارب يعجبكو شدو حيلكو ف التفاعل لان التفاعل مش حلو ولو لاقيت تفاعل كويس هنزل بارت كمان متنسوش ال لاڨ الجميل بتاعكو و كومنت ب رايكو عشان يهمني دمتم في رعايه الله ي بنوتات ♥️
•تابع الفصل التالي "رواية حبيبتي الصغيرة" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق