رواية حطام زمرد الفصل السابع 7 - بقلم دنيا ثروت
حطام_زمرد
حامل!
مش ناقص قرف هتكون حامل من مين المقر'فه دي.. اتأكدي تاني التحليل ده بتاع حد تاني اكيد....
الدكتوره = حضرتك المريضه حامل في الشهر التاني وانا متأكدة عن اذنكو
حطام لسه هيزعق جاله تلفون...
=حطام بيه الحق الولد قطع نفس
حطام قفل التلفون وقرب عليها شالها ووداها العربيه
ركبو وهو في الطريق..
اكيد فرحانه صح
زمرد بعدم استيعاب : قصدك اي
حطام : هتعملي فيها مش فاهمة.. ماكلنا عارفين انك فاكره نفسك انتصرتي لان مش هعرف اكمل اللي بعمله بسبب اللي في بطنك
زمرد : كانت اسوء لحظة لما عرفت ان حامل من زبا'له زيك
وصلو دخلو القصر
حطام : انتي لسه هنا بتعملي اييي
فاضله : طلع عندها اي بقا ست الحسن
حطام : الزفته حامل.. وانا مش هكرر كلامي تاني انا حجزتلك في طياره بعد ساعه تلمي هدومك وتطلعي عليها يامدام فاضله.
فاضله : انت بتطردني من ملكي!
حطام : ولا ملكك ولا حاجه.. متنسيش ان ابويا مطلقك من زمان وان سيبتك امبارح ومتكلمتش احترام
كارما : حطام ازاي تتكلم مع مامتك كدا
حطام : انتي تخرسي خااالص.. اطلعي علي فووق يلااا
بيمسك من ايد زمرد ويدخلها الاوضه = مش هتطلعي من هنا غير بعلمي وبس وقفل عليها الاوضه
نزل جري للمخزن من غير ماحد ياخد باله دخل لاقاه مرمي علي الارض بيشوف نبضه = انتو ازاي وصلتوه للمرحله دي؟!!
حطام : انجزو اطلبو الدكتور
حطام حاول يعمله تنفس بطريقه الضغط علي صدره وبالفعل فاق
حطام وهو ببقعده علي الكرسي =حمدالله علي السلامه يابطل.. بعدين مينفعش تمو'ت من غير ماتشوف اختك حبيبتك.
سليم : عم. عملتلها اي لي ح. رام.....
حطام سابه وجاي يخرج : اهتمو بيه وسيبوه عايش لسه عايزة شويه
دخل القصر وراح لزمرد قفل باب الاوضه خلع قميصه بقرف = هتنزليه بكره
زمرد = قصدك اي
حطام بيبص عليها بقرف =اكيد انتي مش عايزاه.. وانا مش عايزة يبقي الحكايه خلصانه.. بكره تجهضيه عشان والله ماليا خلق.
زمرد : لا
حطام بصوت عالي = لا اييييي فوووقي الولد ده مش هيجي ومش هشيله اسمي مفهوووم.
زمرد = ميشرفنيش ان اشيله اسمك طلقني ومشيني من هنااا.
حطام :ضحكتيني والله... يعني الولد ده بقا من حد تاني
زمرد :اه من حد تاني الولد ده من حد تاني.
حطام ضربها بالقلم.
زمرد بصت ليه بتحدي: اي زعلتك اوي مش ده اللي كنت عايز تسمعه من بدري ولا اقوله وحش وتقوله حلو...
حطام اكتفي بنظره ليها مشي من الاوضه ونزل لقي فاضله قاعده
حطام :المفروض تكوني في الطريق
فاضله : بنتي أميرة فين مشوفتهاش من اول ماجيت.
حطام حس بنغزه في قلبه لمجرد ان افتكر اللي حصل : أميره مسافره حاليا
فاضله : حلو وانا مش همشي من غير ماشوف بنتي
حطام : اللي تشوفيه بس تبعدي عن زمرد تمامااا
فاضله : اللي يشوفك يقول بتحبها هههه..
حطام مردش عليها وخرج للبلكونه
خيال اميره بتمسك ايديه بحنيه : خلاص ياحطام هي مش ذنبها وخلاص بقا سلم سليم للحكومه وكمل حياتك مع زمرد وابنك
حطام : اخوها قتل'ك وعايزاني اسامحه!
اميره : متسامحهوش الحكومه هتاخد حقي والله
حطام بيبص في عينها وفجأه الخيال اختفي نزل علي الارض وبيعيط بكسره :اااااااااااه
زمرد كانت واقفه في البلكونه بصت عليها قلبها اتقطع
كارما قربت عليه من وراه = حطام حبيبي مالك
حطام بص علي زمرد وهي واقفه وحضن كارما ودخلو القصر
جه المساء.. حطام دخل الاوضة...
كانت ماسكه كتاب وبتقرا = بكره هنروح للمأذون اطلقك.
زمرد ملحقتش تتكلم وقفل النور ونامو في الصباح اخدها وركبو العربيه هي كانت مش مبسوطة بس في نفس الوقت حاسه بحاجه غريبه
وصلو بيت غريب =يلا اطلعي
زمرد بخوف في قلبها: احنا فين.. اطلع فين.
حطام : مكتب المأذون يامدام
طلعو وكانت عياده مجهزه بكل أجهزة والتعقيم الإجهاض زمرد بتحاول تهرب وهو مسكها بكل قوه من دراعها : لا لا حرام عليك لااااااا
ووووووووو
اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين ❤️
•تابع الفصل التالي "رواية حطام زمرد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق