رواية حطام زمرد الفصل السادس 6 - بقلم دنيا ثروت
حطام_زمرد
جابك من انهي داهيه ده بقا؟!
لفت ليها وهي مستغربه مين قدامها بتحاول تشوفها الدنيا ليل =انتي مين
فاضله :مسمهاش انا ياخدا'مه. انا اكون فاضله هانم والده حطام
زمرد بتقرب منها بلا مبالاه وتحدي : وانا اكون زوجته مش خدامه يافاضله هانم سابتها ودخلت القصر...
فاصله دخلت وراها بزعيق :انتي يازبا'له أنا بكلمك أقفي عندك مخلصتش كلامي..
حطام خرج من الاوضه علي الصوت نزل وكل ملامح وشه دهشه =ماما!! أنتي بتعملي اي هنا
فاضله : انت جبت المعفنة دي منين
زمرد : الزمي حدودك
حطام : اخرسي يازمرد.. وانتي ماما انتي اكيد جايه من السفر تعبانه
كارما نزلت : حماتي حبيبتي اي النور ده والله منوره
حضنتها باستها وكل ده فاضله مستغربه =انتي بتقولي حماتي ازاي
كارما وهي بتقرب علي حطام وبتبو'سه = حطام مقالكيش ياطنط
الحق عليك ياحطام
فاضله بعصبيه : مبحبش الملاوعه انجزي قوليييي
كارما بتمسك ايديه بقوة : اصل ياطنط حطام اتجوزني.. انهارده والصراحه كدا البت دي قررنا نخليها خدامتنا
زمرد بتبصلها بنفس نظره الشماته وبتمشي
حطام بصوت عالي : أنتي رايحه فين.
زمرد وقفت قربت منهم وفضلت واقفه وهي ساكته
حطام : ماما يلا اوضتك جاهزة وانتي ياكارما اطلعي اوضتك
كارما بتبو'سه تاني عشان تغيظ زمرد : وأنا هستناك ياروحي فوق
كله طلع ماعدا زمرد
حطام : علي اوضتك وجاي بعد شويه
زمرد استغربت بس في قلبها سعاده هي مش عارفه السبب بس ممكن عشان مش هيبات عند غيرها.. الحب يغلب!!
لاحظ الصوت من المخزن راح المخزن ودخل بكل عصبيه
كلهم وقفو ضرب
قرب علي سليم مسكه من بوقه اللي بينزل د'م = أنت أي ماتخرس
صوتك جايب اخر القصر
سليم بغياب عن الوعي :س. سيبني. ارج. ارجوك...
بيتف علي وشه وبيتكلم بصوت عالي : اسيبك.. ههههه ضحكتني يقرب عليه بعينه حمرا من كتر شراره الانتقام : مو'تك قرب ياحلو
بيخرج من المخزن.. وهو علي الباب = أقفلو بوقه بقماشه ونبي ياعم فتحي اكله اكل حلو الواد شكله هفتان ميصحش.. اكيد عارف الأكل أي صح..
بيروح اوضتها يلاقي قافله النور بدا يخلع القميص
فجأه سمع صوت عياط وشحطفه...وهي مغطيه نفسها : اسكتي صدعتيني
بتقوم والنور كان ضلمه كانت بتعيط بشحطفه شدها من ايدها واخدها في حضنه بدون وعي =ششش. اهدي هشششش اهدي
زمرد بدأت تهدي وللحظه أدركت ان صدره عاري رجعت لورا بخوف =أبعد عني متلمسنيش..
حطام يقرب منها وانفاسه تتقارب = ابعد لي وانتي مراتي!!
زمرد بعدت عنه بسرعه وفتحت النور = ومراتك دي مش شر'يفه روح لمراتك الشريفه ياحطام بيه..
حطام لبس القميص = يلا ننام.... زمرد نامت علي الكنبه
حطام : عرفتي مكانك لوحدك قفل النور وسند راسه علي المخدة
نامو وعدي المساء وكل واحد فيهم كان بيفكر في التاني حطام بيفكر في انتقام وزمرد بتفكر في الاذي والحب ازاي اجتمعو....
بيصحي الصبح علي صوت ترجيع زمرد في الحمام
يقرب من الحمام =انتي كويسه.. مفيش صوت... انطقيييي
طلعت من الحمام وهي وشها اصفر اللون = كويسة كويسه انا تمام
فتحت الباب ونزلت
تحت كانت كارما قاعده علي الترابيزه ووفاضله زمرد جايه تقعد..
فاضله : قومي من هنا
زمرد فضلت واقفه
حطام نزل بدأ يفطر وهو مش مطمن علي زمرد
فاضله : حطام ورقه الطلاق من الزبا'له دي علي الترابيزة اتمني تمضي عليها عشان مشوفش وشها تاني
حطام : مش هطلقها اتمني تقطعيها انتي..
فاضله بصوت عالي : وانا قولت هتطلقهااا
حطام بيوقع كل الاطباق بعصبيه : وانا قولت مش هطلقهاااا وبيقرب علي امه : بكره تحجزي علي اول طياره وتطلعي من البيت دهه
وفجأه سمع ارتدام علي الارض الكل بص بصدمه هو بصوت عالي زمرددددددد....
وكيف الحب والأذي يجتمعان في آن واحد!
اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين ❤️
•تابع الفصل التالي "رواية حطام زمرد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق