رواية اخترقت قلب العشق الفصل السابع عشر 17 - بقلم جاسمين محمد
17
عشق مسحت دموعها وبصت للطفل وبحنيه... انا هوفي بي وعدي وهربيه ومستحيل اخليه يعملوا حاجه
جو... بس...
عشق... ما بسش انا قولت اللي عندي يلا عشان نحضر لدفنها
جو بفقدان امل... ماشي يلا
الحاضررر
عشق منهار من العياط... بس كل دي اللي الحكايه 🌿🌿🌿
صخر خدها في حضنه... اهدي طيب
عشق بعياط... هو ليه معندهوش قلب كدا انا بقيت بكره اووي اووي ياصخر
صخر بيطبطب عليها.... اهدي طيب ياقلب صخر
عشق خدت بالها انها في حضنه بعدت بسرعه وبكسوف... انا اسفه مخدتش بالي والله وجت تقوم صخر مسكها شدها لحضنه تاني... انتي عيبطه يابت متخرجيش من حضني تاني انتي سامعه
عشق... بس
صخر.. ما بسش انتي مراتي اصلا فمش حرام
عشق... طيب دلوقتي هنعمل اي وهقول لماما اي لو سالتني وخايفه يعرف يعملوا حاجه
صخر... ولا حد هيعرف حاجه
عشق... كيف
صخر... مالكيش دعوه هتعرفي بعدين المهم يلا قومي ارتاحي واطمني زين هيفضل معاكي ومش هيحصلوا حاجه
عشق بفرحه.... بجد ربنا يخليك ليا يارب ومتحرمش منك ابدا
صخر بحب... يارب ويخليكي ليا ومتحرمش منك
عشق... انا هقوم انام بقا تصبح علي خير
صخر... تمام وانا هروح اخلص شوي شغل واجي انام
عشق... اشطااا
عشق قامت نامت وصخر نزل المكتب يخلص شغله
في اوضه داليا ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
داليا... ماشي ياصخر بقا قاعد في اوضتها وبتنام معاها كمان بس مش هسكت وهرجعك ليا مش داليا المصري اللي حد ياخد حاجه تخصها ومسكت التلفون... الو هبعتلك صور تطبعها وتحطها علي كل بيت في البلد دي انت سامع
... حاضر ياهانم حاجه تاني
داليا... لا بس كدا يلا نفذ اللي قولتلك عليه وبسرعه
.... حاضر ياهانم سلام
داليا... سلام
ان مخليت فضيحتك تبقا بجلاجل مبقاش انا داليا وديني لازفك واطلعك من البلد دي هههههههههههه
تاني يوم
صخر صحي لبس ورح الشركه ورحاب وليلي وجو قاعدين في الصاله وعشق نازله من فوق
عشق بحب.... صباحواا صباحووا
رحاب بحب... صباح العسل ياحبيبتي طمنيني عامله اي دلوقتي
عشق... الحمدلله بخير ياماما وسمعوا صوت عالي بر
جو بتسال... اي الصوت ده
رحاب... معرفش يابني تعال نطلع نشوف وطلعوا لاقي نص اهل البلد وقفين قدام القصر وصوتهم عالي
رحاب... في اي
.... معرفش والله ياهانم بس اللي سمعته انهم عملين يسبه الانسه عشق ويقولوا جبتلنا العار
عشق بصدمه... نعم عار اي ده وتحركت نحيتها
عشق... ممكن اعرف اي اللي مجمعكم قدام القصر هنا
... جين نشوف اللي جابت العار للبلد
عشق بستغراب .. عار اي ده اللي جبته للبلد
واحدها ست.... لم واحدها تسافر بلاد بر وترجع بولد ومحدش عارف ابن مين ده لا وكمان بتلف وره صخر بيه المنشاوي يبقا جبتلنا العار ولا مجبتلناش
جو... وانتو مالكم اصلا بكل ده يلا امشي من هنا
.... البنت اللي تجيي العار للبلد بنخلص عليها ومش هنمشي غير لم نخلص عليها وقعدو يحدفوهم بالطوب
جو خد عشق وليلي ورحاب ودخلوا بسرعه القصر والحرس قعدو يتخانقوا مع الناس
رحاب قعدت علي الكرسي وبطلطم... يامري يامري هنعمل اي دلوقتي
جو... انا رنيت علي صخر وجي
عشق... ماما انتي مصدقهم اني جبتلكم العار
رحاب... مهم عندهم حق انتي سافرتي وجيتي من بر بولد ومنعرفش ابن مين ياعشق
عشق بصدمه... انتي مش واثقه في بنتك ياماما
رحاب بصت في الارض ومتكلمتش
عشق بحزن... مكنتش اعرف انك لدرجه دي معندكيش ثقه فيا وفي تربيتك ياخساره
ليلي... عشق اكيد طنط مش قصدها كدا خالص
عشق... بس محدش يتكلم جو احجزلي في الطياره انا وزين عشان هنسافر لندنا ومش هنرجع تاني
صخر وهو دخل من الباب... بس انتي مش هتسافري
عشق بحزن... ومينفعش اقعد هنا تاني بعد اللي حصل
صخر.... ليه اي اللي حصل
عشق... صخر متستعبطش انت شوفت كل اللي حاصل في البلد وانت جي اكيد
داليا... بصراح اه والبلد خربانه وعندهم حق انتي جبتيلنا العار
صخر.... عشق اشرف من اي حد ومجبتش العار لحد ومسك ايد عشق وهز راسه يطمنها وخدها وطلع بر قدام اهل البلد
عشق... صخر هتعمل اي
صخر..... اهدي بس
.... صخر باشااا احنا لازم نقتلها
صخر..... بس محدش يقدر يقرب منها عشان بتكون حرم صخر المنشاوي
.... كيف ده ياباشااا
صخر بعصبيه ... هو اي اللي كيف ده بقولك بتكون حرم صخر المنشاوي والفرح بتاعتنا هيكون يوم الخميس الجاي يلا كل واحد علي بيته ويخليه في نفسه وخد عشق ودخلو جو وكل ده وعشق مصدومه
عشق... صخر انت قصدك فرح مين اللي يوم الخميس
صخر.... فرحي انا وانتي ليه في حاجه
عشق... بس انا مش عايزه اتجوز اسفه وسابتهم وطلعت علي فوق جري
جو... صخر عشق مش قصدها
داليا بغيظ... هو اي اللي مش قصدها ده مش تحمد ربنا انه انقذها من العار اللي جبتهولنا لا وبتتكبر علينا كمان
ليلي... نفسي افهم بتدخلي فيها ليه متخليكي في نفسك ومالكيش دعوه
داليا... بت انتي انا اقول واعمل اللي انا عايزه انتي سامعه
ليلي... لا مش سامعه ووريني هتعملي اي
صخر بعصبيه.... بس انتو الاتنين اي متقومه تمسكوا في شعر بعض وتضربوا بعض مدام مش محترمينا ولا محترمين عمتي
داليا... حقك عليا ياصخر بس انت شايف بتكلمني كيف
صخر... انا طالع ارتاح وسابهم وطلع
بعد شوي
عند عشق قاعده عماله تعيط... يارب غصب عني والله بس خايفه اثق فيه وارجع احب تاني ويحصل نفس اللي حصل انا مصدقت اني عديت المرحله ارجع اعيدها تاني يارب والله مهقدر تعبت تعبت وراحت نزلت الجنينه
في نفس الوقت كان جو وليلي قاعدين بيتكلموا في الجنينه
ليلي... انا هطلع انا بقا انام كفايه كدا الساعه 3الفجر
جو... تمام روحي وانا كمان شوي وهروح انام
ليلي... تمام تصبح علي خير
جو... وانتي من اهل الخير
ليلي... عشق اي مصحيكي دلوقتي
عشق وعيونها حمره من كتر العياط... عادي نزلت اشم هواء شوي وراحت قعدت علي الكرسي وليلي قعدت جنبها
ليلي بحب... عشق احكيلي مالك
عشق بعياط.... تعبت يا ليلي ومش قادره اعيش نفسي اعيش فتره مرتاحه ومبسوطه
ليلي خدتها في حضنها... ياروحي اهدي وان شاءلله خير
عشق... خايفه من اللي جي اووي
جو.... ليلي سيبيني مع عشق شوي وروحي اعملينا حاجه نشربها
ليلي بصت لجو وجو هز راسها بمعني اطمني وليلي قامت دخلت تعملهم حاجه وجو قعد جنب عشق
جو... خايفه يعمل معاكي نفس اللي عملوا احمد صح
عشق... صح
جو... بس صخر غير احمد اه احمد كان بيحبك اووي اووي كمان بس مش حمل مسؤولية وكمان بيحب الفلوس اووي ويبيع اي حد عشان الفلوس ولم ابوه طلي منه يسيبك مقابل انه يسفرو بر ويعيشه ملك وافق بس صخر مش زيو صخر بيحبك ياعشق
عشق بعياط.... مهو احمد كان بيجبني برضوا عارف انا كنت مستعده اضحي بحياتي عشانه واديلوا اللي عايزه بس ميسبنيش انا كنت بحبه اووي ياجو وهو سابني وابوي برضوا كان بيحب امي وسابها وراح لوحده تانيه يعني الكل بيتغير والحب يتنسي
جو... ياعشق مش كلهم زي بعض في حب بيدوم بس انتي ادي نفسك فرصه
عشق... وافرض طلع زيهم تيجي تاني وتقولي ادي نفسك فرصه وافضل ادي في فرص وانا والله ما هقدر اتوجع تاني كفايه وجع بقا من وقت ما عيني فتحت علي الدنيا دي وانا بتوجع ياجو تعبت تعبت وانهارت في العياط جو قرب منها وطبطب عليها
جو... اهدي طيب طيب قوليلي عايزه تعملي اي وانا معاكي
في نفس الوقت صخر كان واقف في البلكونه ولم شاف جو مقرب من عشق اووي كدا غار واتعصب ونزل جري عندهم
عشق... عايز ابعد عن كل الناس وارتاح شوي
جو عشان يلطف الجو شوي.... حتي انا ياعشق
عشق برفع حاجب... ليه انت الاكسجين وانا معرفش ياحب
جو.... ههههه اه الاكسجين يامزه
صخر من ورهم... الله الله ما احنا حلوين اهو امال ليه هزار معايا لا
جو... صخر انت اتجننت اي حلوين ده
صخر... اهو اتجننت لم اشوف مراتي قاعده مع واحد الساعه 3الفجر وبيهزرو ومقرب منها وهي تقوله ياحب وهو يقولها يامزه عايزني اعمل اي
جو بعصبيه... لا انت شكلك اتجننت فوق انت بتقول اي
عشق... سيبه يكمل كمل ياصخر واي كمان
صخر... كمان اي يخليني اصدق بعد اللي شوفته ده ان زين فعلا مش ابنك ما ممكن تكوني غلط... ونزل كف من عشق علي وشه خرسه
عشق بعياط... اياك تكملها انا سمعت منك كتير بس الا تهيني بالطريقه دي وكمان طلقني ياصخر انا مستحيل اكمل مع واحد زيك وطلعت تجري علي اوضتها
ليلي جت من جو... انا عملت العصير ياهل الدار وشافت عشق داخله تجري بتعيط
ليلي... جو مالها عشق هي لسه بتعيط
جو بعصبيه... هتفضل لحد ايمتا عبيط وبضيعها من ايدك بتصرفاتك دي عارف ياصخر عشق اه قدامي من زمان ومصاحبها من خمس سنين بس عمري ما فكرت فيها غير اخت وبس وعارف كمان عشق لو فكرت انها توافق تحبك وتفضل معاك فبعد اللي انت عملتوا ده هتخليها مستحيل تفكر تفضل مع شخص زيك شكاك وسابه وطلع يجري هو وليلي وره عشق
وصخر صعد مكانه ووعمال يفكر في الكف وكلام عشق طلقني بتتردد في ودنه هي وكلام جو انها مستحيل تحبه
جو وليلي بيخبطه علي اوضه عشق
جو... عشق افتحي الباب نتكلم
عشق عماله تكسر في كل اللي في الاوضه وبعياط... قولتلك كلهم زي بعض حبهم مش حقيقي اهو قبل محبه بيشك فيا لا وشوف بيقولي اي انا مستحيل احب تاني كفايه وجع بقا كفايه
ليلي... افتحي طيب ياحبيبتي عشان خاطري
عشق... لا امشوووو من هنا وسبوني وحدي ارجوكم
جو... مينفعش نسيبك كدا
عشق... ارجوكم سبوني ارجوكم مش قادره اتكلم مع حد
جو... ماشي بس شوي وهنجيلك وخد ليلي ومشي وعشق قعدت علي الارض تعيط ومنهار
الصبح
صخر داخل من بر لانه طول الليل كان قاعد في الجنينه وما نمش لقي رحاب نازله من فوق تجري
صخر... في اي ياعمتي
رحاب... زين مش في اوضته ولقيت دولابه فاضي كمان
صخر بصدمه... نعم كيف ده زين زين وافتكر عشق طلع يجري علي اوضتها يشوفها
يتبع...
في ناس بتشتكي من التاخير بس اسفه انا بمتحن اليومين دول وكمان التفاعل بيقل
•تابع الفصل التالي "رواية اخترقت قلب العشق" اضغط على اسم
تعليقات
إرسال تعليق