Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لم تكن حبيبتي الفصل الثالث عشر 13 - بقلم همس كاتبة

 رواية لم تكن حبيبتي الفصل الثالث عشر 13 - بقلم همس كاتبة 

بارت 13 


رمش بعنيه عدة مرات يحاول تصديق ما تراه عيناه 

كرم برجفة : أ..أمل

نظرت له بعشق امسكت بيده و ادخلته الشقة و اغلقت الباب و هو مغيب تماما ينظر بعنيها بدون ما ينطق 


أمل بعشق و بحة : ده حقيقة مش حلم 

كرم و نزلت دمعة من عينه :  مستحيييل .. اكيد ده حلم .. كل مرة كدة بتضحكي عليا و بتقولي حقيقة و بيطلع حلم 

وضعت يداها الاثنتان على وجهه و تقربت منه بلطف ،  رفعت نفسها قليلا ثم سرقت منه قبلة طويلة جداً كي يصدق 


احاطت يداه خاصرتها بدون وعي و قربها منه ليتلذذ بطعم قبلتها التي اشتاق لها 


بعد دقائق تركته قليلا و لكنه رفض ان يترك خصرها 

كانت نظراته غريبة و كأنه بدأ يحس انه حقيقة 

كرم بصوت مهزوز : ده بجد ؟ 

هزت رأسها و هي بتبكي 

وضع يداه الاثنتان على وجها و ضمها لصدره و هو يبكي كالطفل الصغير كان يوزع قبلاته على كل وجهها فهو لا يصدق انها الان بين يديه 

كرم بدموع : كنت عارف انك عايشة … قلبي كان حاسس …. مغبتيش عن بالي ولا ثانية … كنت متأكد انك هترجعيلي .. انا متأكد انت انتي الي شوفتها بالمول مكنتش احلم و الله مكانش حلم 

أمل بدموع : سامحني يا حبيبي … سامحني يا روح قلبي … و الله العظيم غصب عني … كان لازم اعمل كدة 

كرم بدموع و هو بيوزع قبلاته على جسدها و يحضنها : مش مهم .. مش مهم … المهم انك معايا دلوقتي … المهم انك بحضني و ده مش حلم … انا مش عايز من الدنيا الا حضنك …. مهما عملتي  هفضل اعشقك … مش مصدق انك دلوقتي بحضني … حاسس نفسي بالجنة 

امل بعشق و بكاء : كرم حبيبي عايزة اقولك حاجة مهمة 

كرم بدموع و هو واخدها بحضنه  : هششش .. مش عايز اعرف حاجة … عايز حضنك و بس … مش عايز غيرك معايا 

امل بدموع : بس دي حاجة مهمة اوي .. انت لازم تعرفها 

كرم بعشق : الي اعرفه دلوقتي انك معايا … و ده بالنسبالي كان من سابع المستحيلات 

امل بدموع : فاكر ابننا ؟ 

كرم : مش عايز افكر بحاجة .. انا مش زعلان عليه … مش عايز عيال .. وجودك لوحده بحياتي ده نعمة من ربنا 

امل  بدموع : بس هو عايش …. ابننا جيه على الدنيا يا كرم 

نظر لها بصدمة فهو لم يتوقع كمية الصدمات هذه 

كرم و سرت بجسده قشعريرة: يعني ايه ؟ 

امل ببكاء : ربنا حماه معايا … و جيه على الدنيا … سميته كريم الاسم الي اخترناهوله زمان 

كان بنظر بوجهها بصدمة شديدة 

فرت من عينه دمعة و قال ببحة : هو فين ؟ 

نادت امل لعايدة

امل بدموع : دادة هاتي كريم 


اتى كريم و هو ينظر ببراءة بعدين بص لكرم بصدمة 

كريم بسعادة : بابيييييي 

و جري عليه 

نزل كرم لمستوه و حضنه بقوة شديدة كرم بدموع : ان.. انت ابني … انت ابننا … انت حتة من امل 

كريم بدموع : بابي انت وحشتني اوي … ليه مكنتش بتزورني … مامي قالت مسافر عشان الشغل … كل يوم مامي كانت بتكلمني عنك … و لما كنت بتبعتلي لعب معاها كنت بفرح اوي .. بس كان نفسي اشوفك من زمان اوي 

كانت امل تستمع لصغيرها و تبكي 

بينما كرم نظر لامل بعشق و دموع و حمل صغيره و احتضنها 

و اخيرا اجتمع باسرته الصغيرة .. لم يحلم يوما ان يكون له اطفال … كان يريدها هي فقط … لم يتجرأ على طلب المزيد …. كانت اكبر طموحاته هي فقط


بعد وقت من الاحضان و القبلات الاسرية اللطيفة 

كان كريم يجلس باحضان كرم و امل بجانبه تضع رأسها على صدره و هو يوزع قبلاته عليهم 

امل ببحة : كريم حبيبي … لازم تنام 

كريم : لا عايز افضل مع بابي يمامي واحشني اوي 

كرم نظر الى امل بعشق و قال : انا هنيمه يحببتي 

امل بهدوء : حابه اتكلم معاك يحبيبي … عايزك اقولك كل حاجة 

كرم بعشق : بعدين يحببتي … سبيني اشبع منكم بالاول .. وبعدها نتكلم باي حاجة انتي عايزاها

امل بحب : ماشي يا حبيبي 

نظرت الى كريم و جدته غفي في حضن والده 

امل بابتسامة: من كتر ما هو فرحان نام بسرعة 

كرم بخفوت و عشق : انا مش مصدق … حاسس نفسي بحلم …. خايف افوق يا امل ما الاقيكيش معايا 

امل بعشق و دموع  : بس ده مش حلم … دي حقيقة … انا عارفة انك توجعت بسببي كتير …. كل يوم بلوم نفسي … بس كان لازم اعمل كدة … هحكيلك كل حاجة بالتفصيل يقلبي … بس بالاول هات اوديه اوضته 

كرم بعشق : انا هوديه يقلبي 


وقام و اتجه الى غرفة الصغير و وضعه في سريره و غطاه جيدا ثم باسه من جبينه بحب 


عاد الى محبوبته و اخذها بحضنه 

شددت على احضانه و قالت بعشق : وحشتني اوي …. كان نفسي احضنك من زمان … كل يوم كنت بتعذب مليون مرة … بس كنت عايزة انام بحضنك زي زمان 

كرم بعشق و بحة بصوته : و انا كنت اتمنى و ادعي لربنا لو مرجعتليش ياخد روحي عنده … امل انا مليش حياة من غيرك .. ما اقدرش اعيش طبيعي …. خمس سنين و انا حاسس اني مي..ت …. كنت كل يوم بالليل بعيط زي الطفل الي عايز امه …. امل انا ما اقدرش من غيرك …. مش مصدق انك بقيتي معايا …. حاسس ان الحياة رجعتلي تاني 


امل بشهقات  حضنته بقوة : اااااااه … لو تعرف قد ايه كنت اتعذب لما ابصلك من بعيد .. كان نفسي كل مرة  اجري لحضنك و احضنك زي دايما … كرم انا هحيلك كل الحكاية بالتفصيل الليلة .. لازم تعرف 

كرم بعشق : دايما كنت حاسس انك حواليا .. يعني احساسي كان بمحله … عايزاني اعرف ايه يقلبي ؟

امل بهدوء : حبيبي انت لازم تعرف انا ليه عملت كدة 

كرم : ليه 

بدأت تشرحله كل حاجة بالتفصيل و هو بيبصلها بصدمة و مش قادر يصدق 


في اوضة شمس 

كانت قاعدة على سريرها و سرحانة بتفكر بامل و كرم و قلقانة و نفسها تتتصل بيهم 

دلف رعد بهدوء 

شمس : انت كل شوية هتنطلي ؟! 

رعد ببرود : قدرك 

و اتجه الى الجهة الاخرى من السرير و تمدد 

شمس : ايه الجو ده يا عنيا .. هو انت استحليت النوم باوضتي ..، ما تروح اوضتك 

رعد ببرود : لا عايز انام عند مراتي عندك مانع ؟ 

شمس بحنق : اممم ما تروح للصفرة بتاعتك .. لازقلي ليه ؟ 

رعد بعدوء : فسخت الخطوبة 

شمس بسخرية : بكرا ترجعلها .. هو انت راسي ع بر ؟! 

رعد بحدة : شمس 

شمس : امممم 

رعد : بطلي دبش و  رمي كلام ملهوش لازمة 

شمس بحنق : اممم عندك حق .. انا هنام 

سحبها نحوه و قال بهدوء : شمس .. هو كرم كان عايز منك ايه ؟ 

شمس بصدمة : نعم ؟! 

رعد : في ايه 

شمس بصدمة : انت عرفت منين اني شوفته ؟ انت بتراقبني ؟ 

رعد بهدوء : لا و اصلا مكنتش اعرف … بس داليا قالتلي … و قالت عليكي كلام وحش اوي  … عشان كدة سبتها 

شمس بعصبية : و الله لاضربها علقة اهرلها سنانها بت الو***  

رعد بضحك : طيب … ما قولتليش ماله كرم ؟ 

شمس بهدوء : كرم تعبان اوي يا رعد … دي مش اول مرة اكلمه بيها …. اول مرة كلمته كان عشانك … بس النهاردة كان تعبان اوي … امل سابت شرخ كبير في قلبه … مش قادرة اتصور ان في بني ادم وفي لحبيبته بالشكل ده 

رعد بغصة : امل كانت منورة حياتنا … انتي مش عارفة قد ايه كان ببحبها … كلنا كنا نحبها .. كرم عمل المستحيل علشانها … مو..تها ما كانش سهل على حد فينا … و احنا كلنا مش ناسينها 

شمس بدموع : امل كانت محظوظة اوي بيكم 

رعد قال بخنقة : و هي فين امل دلوقتي ؟ الحظ مش بيدوم … كلنا بقينا وحيدين من بعدها مش بس كرم 

قربت شمس منه و هي بتعيط  و حضنته  و بدأت تحرك يدها على ظهره بحنية 


عند منار 

كانت قاعدة باوضتها و بتعيط 

منار بدموع : مش لازم احبه … مش لازم اضعف … عمري ما هنسا الي عمله بيا … انا هخلص من المهمة دي و بعدها اطلق منه … حتى لو بحبه مستحييل ارجعله … انا و شمس لازم نسيبهم … بس نخلص شغلنا الاول 


نامت و هي بتعيط و بتفكر بحبيبها الي كسر قلبها مليون مرة بس هي لسا بتحبه 


عند كرم و امل 

كرم  بصدمة  و جنون : كل ده حصل معاكي !! استحملتي كل ده لوحدك ؟! لييه ما حيتيلي و قولتيلي ؟ ليه؟؟ كنت هدف..نهم بارضهم … كنت هشرب من دمهم

امل بدموع : عشان كدة كنت مرعوبة اقولك … كنت هتودي نفسك بداهية و رعد و مالك كمان … انتو بخطر كبير … و هو مستني اللحظة الي يقدر يخلص بيها عليكو … انا كان لازم اعمل كدة … المشكلة مش هتتحل بالق..تل … لازم يا كرم نفكر بالعقل و نلعب عليهم اللعبة دي 

كرم : انا مش قادر اصدق … انا طبعا هكون معاكي يا حببتي باي حاجة انتي عايزاها … انا مصدوم بجد من كل الي حصل و بيحصل … لا و ايه شمس و منار مشتركين معاكي … بجد انتو يتخاف منكم 

امل بدلع : انا اخوف يكرم ؟؟

ابتسم بعشق و باسها بعشق  ثم حملها و قال : انا لازم اعوض السنين الي فاتت دي 

امل بضحك و دلع : بس يا حبيبي … كريم هيفوق  

كرم : مفيش قوة هتمنعني عنك يحياتي … انا الليلة عرييييس .. عايز اعوض الي فاتني 


وضعها على السرير و بدأ يوزع قبلاته على كل جسدها … كان بيعوض اشتياقه لها بكل الطرق  … كان حاسس انه اسعد انسان بالكون … وهي كانت طايرة من الفرح و حاسة ان الدنيا  بدأت تضحك لها 


في اليوم التالي 


استيقظ شمس وجدت نفسها في حضن رعد كانت هتقوم بس هو شدها بقوة 

شمس برفعة حاجب : انت صاحي و بتستعبط مش كدة 

رعد و هو مغمض : لا 

ضحكت بصوت عالي 

فتح عنيه و قال بهيام : يا ريت كل يوم اصحى على الصباح ده 

ابتسمت بلطف و قالت : يلا قوم عندك شغل 

رعد بخبث : ما بقولك ايه .. ما تيجي نلعب عريس و عروسه 

شمس بحدة : هتقل ادبك هينزل الشبشب على دماغك  

ضحك ضحكة رجوليه ساحرة 

نظرت له بعشق بس حاولت تداري اعجابها و قامت 

خبط الباب 

شمس : مين 

الخادمة : شمس هانم في ست تحت عايزة تقابل حضرتك 

شمس بصدمة : ست ؟؟ مين الي حاية من الصبح دي ؟؟ تكونش ليلى .. او هدى ؟ لا لا ليلى كانت اتصلت و هدى بالمستشفى 

وعد : خلصتي كلام مع نفسك ولا ايه 

شمس بسخرية : وانت مالك ؟ 

رمى عليها وسادة خفيفة و قال : اختاريلي لبس على ذوقك 

شمس بابتسامة حب : حاضر 

قام من السرير و اتجه لها و باسها بلطف على شفاتيها و قال بعشق : امو..ت على المطيعة انا 

وكزته بلطف و قالت : خلاص بقا 

و راحت تختارله هدوم للشغل 


بعد وقت قصير 

نزلت تشوف الضيفة 

شمس باستغراب: اسفة تاخرت عليكي 

نادية : ولا يهمك 

شمس : مين حضرتك 

نادية : انا نادية .. مرات باباكي 

شمس بصدمة : ايه ده انتي مرات بابا ؟؟؟ بس انتي باين عليكي صغيرة ! عندك كام سنة ؟ 

نادية بهدوء : 31 … شمس انا جيالك عايزة مساعدتك 

شنس بخوف : في ايه .. بابا حصله حاجة ؟ 

نادية بدموع : لا .. بس باباكي عليه ديون كبيرة اوي … و انتي غنية اوي … انا جاية اطلب منك شوية فلوس .. عشان باباكي و كدة ..  هو كان عايز يجي معايا بس ملهوش عين يقابلك 

شمس بوجع : يعني هو كان سأل عليا قبل كدة عشان يسأل دلوقتي … قوليلي عايزة كام ؟؟؟ 

نادية :  عايزة 250 الف جنية 

شمس باستغراب: و بابا عمل ايه بالمبلغ ده ؟ 

 نادية بتوتر : فرشنا الشقة  

شمس برفعة حاجب : والله ! على العموم انا هديكي 100 الف جنيه اكتر من كدة صعب … ابقي ادفعي انتي الباقي … مفيش داعي تنامي على ريش نعام و انتي معكيش تمنه 

نادية بعدم رضا : انتي عكس ما قالي تماما … باباكي قال عليكي طيبة و كريمة .. بس واضح انك بخيلة اوي .. ايش حال لو ما كانش باباكي الي هتديه الفلوس دي 

شمس بحدة : يا ريت تحترمي نفسك و انت في بيتي … و اقولك مش هديكي حاجة … يلا اتفضلي من هنا 


نظرت لها بصدمة و خرجت و هي غاضبة 


منار : شمس مالك في ايه ؟؟؟ مين دي 

شمس بغضب : الزفتة دي مرات ابويا … لو اطلقت هعيش مع الولية دي ازاي 

منار بسخرية: و انتي خايفة على نفسك معاها 

شمس : منار اتلمي مش ناقصاكي … المهم انا قلقانة على ايمي 

منار : تعالي نكلمها 

شمس : منار بلاش هبل .. ازاي نكلمها بوقت زي ذه 

منا : ليه يعني 

شمس : يا بت هي و كرم امبارح اتقابلو  بعد خمس سنين … يعني اكيد هيم..وتو على بعض 

منار : برضو مش فاهمة و فيها ايه يعني 

شمس : انت فاطرة ايه يا بت ع الصبح افمي بقا  … بقولك امبارح اتقابلو … راجل و مراته بقالهم خمس سنين بعاد عن بعض … يعني تفتكري بيعملو ايه مثلا … اكيد بيلعبو عريس و عروسة 

منار بصدمة و خبث : اهاااااا فهمت عليكي … بس كريم معاهم .. عيييب 

شمس بنفاذ صبر  : منار اتلمي بدل ما امسح بيكي بلاط الفيلا 

منار : انتي متنرفزة ليه ع الصبح .. شكلك جعانة تعالي نفطر 

شمس : اه يلا 


في الشركة 

رعد : كرم فين يا مالك .. اول مرة يتأخر كدة .. الساعة بقت 10:30

مالك : بعتلي مسج الصبح .. قال مش هيجي الشركة اليومين دول … عايز يرتاح شوية 

رعد بقلق : لازم اعدي عليه النهاردة … امبارح ما كانش كويس خالص … مش لازم نسيبه لوحده 

مالك بهدوء : عندك حق … انا بجد بقيت اقلق عليه 

رعد : عمري ما تخيلت انه الحب بيعمل كدة بالواحد … 

ابتسم مالك و قال : اممم  انت لسا على اول الطريق 

رعد بخبث : و انت وصلت لفين 

مالك بضحكة: لسا برضو زيك على اول الطريق… بس ايه دماغها بنت ستين كلب 

رعد بضحكة : البركة في الي عندي  … بجد تشل 

مالك : منار ما كانتش كدة خالص … مراتك الي بوظتها

رعد بغرور : يحقلها تعمل الي هي عايزاه .. دي مراتي يعم 

مالك بسخرية : اش اش رعد بيه واقع بالغرام 

رعد بهدوء: عمري ما توقعت اني هحبها ..  ما كانتش حبيبتي … بس دلوقتي ما اقدرش استغني عنها 

مالك بابتسامة ؛ حالي من حالك يا اخويا  


عند امل 

صحيت من النوم لاقت نفسها بحضن حبيب قلبها ابتسمت بسعادة  و قربت منه و باسته بلطف كانت هتقوم بس هو شدها ليه و قال بعشق : رايحة فين انا ما سدقت رجعتيلي

امل بدلع : انت صحيت 

كرم بعشق : امممم البوسة بتاعتك دي اكسجين حياة 

امل بدلال : طب هقوم اخد شاور و اصحي  كريم 

كرم بخبث : مش قبل ما اخد حقوقي الزوجية يا هانم 

امل بدلع : لا خلاااااص 

سحبها و اخذها بحضنه و رفع الغطاء عليهم 


بعد اكثر من ساعة 

كانت قاعدة بتسرح شعرها ع التسريحة و لابسة فستان ابيض بيتي مكشوف من فوق بشكل كبير  و هو قاعد على السرير بيدخن سيجارة و بيبصلها بسعادة و عشق 

نظرت له و ابتسمت بحب 

قام هو و حط السيجارة 

قرب منها و ازاح شعرها كله على  جهة وحدة و هو بيبصلها بالمراية 

 وضع قبلة رقيقة على كتفها و ثم بدأ يقبلها حتى وصل لشفتيها

و بهذه الاثناء دخل كريم 

بدأ يكح كرم باحراج 

كريم : بتعملو ايه 

كرم بتوتر : ااا .. اصل مامي كانت عنيها فيها حاجة يعني 

قرب كربم منهم و باس امل و بعدين رفع ايديه لكرم بمعنى شيلني 

حمله كرم و هو بيضحك .. باس كريم باباه و قال بحب : باباي الليلة عايز انام معاكو مس تسبىني لوحدي 

كرم بضحكة خبيثة : اممم  طيب يحبيبي 

و قعد يقبله و يدغدغه 

امل بضحكة : هقوم احضرلكم الفطار 


بعد كام يوم 


 

شمس : الو انتي فين يخربيتك طمنينا عملتي ايه ؟؟ قولتيه ؟؟  هيساعدنا مش كدة ؟؟ 

امل بضحك : اهدي يا بنتي خليني اعرف اجاوب … هو اه وافق و اتفقنا على كل حاجة 

شمس بخبث : ايه الحنية الي بصوتك دي يا بت ها ؟ انتي غرقانة بالعسل و احنا غرقانين بالوحل 

امل : اخص عليكي مستكتراه عليا يا بت … مش هتصدقي يا شمس قد ايه انا مبسوطة … كان واحشني اوي … حاسة اني طايرة من الفرح يا شمس 

شمس بخبث : امممم منتو لسا عرسان … بقولك هاتي كريم يقعد معانا كام يوم عشان تاخدو راحتكم 

امل بضحك : بس بس يا بت انتي مالك انحرفتي ولا ايه .. ده مخك طار يا بنتي 

شمس بسخرية  : هي الي تقعد مع اخوكي يفضل عندها مخ 

امل : يختشي اخواتي زينة الشباب بس انتي حولة … المهم الملف المرادي مع رأفت في الفيلا بتاعته … هنجيبه ازاي ؟؟؟ 

شمس : و بعدين معاكي كل شوية ملف ملف زهقنا 

امل : الاوراق الي فيه هتودي رأفت بستين داهية يا شمس .. النهاردة الساعة 7 هيجيبه ناس خلايجة عشان يتفق معاهم على شغل 

شمس : طب انا عندي فكرة … ايه رايك نخلي كرم يشترك معانا 

امل : ازاااي 

شمس : هعدي عليكي كمان ساعة و افهمك كل حاجة 


بعد وقت 

منار : لمين الهدوم دي يا شمس 

شمس : لينا 

كرم : ايوة هنعمل ايه ؟؟ 

شمس : هنتنكر و نعمل خلايجة 

امل : انا كلمت الجماعة الي هيخ..طفو الناس الي جاية … اهم حاجة تتنكرو و تروحو ع الوقت … شمس و منار هم هيجيبو الملف بس انت يا كرم هتلهي رأفت

كرم بصدمة : انتو اكيد هتودونا بداهية 

شمس : عادي الموضوع عايز شوية مجازفة 


بعد وقت 


فتح باب الفيلا رأفت 

كان كرم متنكر بطريقة مستحيل حد يشك فيه و شمس و منار لابسين نقاب اسود كامل 

رأفت : يا هلا بالشيخ سعود ازيك 

كرم و هو يقلد الخلايجة بغباء  : هلا حياك الله شخبارك 

رأفت : نورت مصر  يا شيخ سعود اتفضل 

كرم : يا رب يا ساتر … خشو يا حريم  

رأفت : انا اقول لو الستات يقعدو باوضة الستات مع كرستين مراتي 

كرم : اي اي روحو يا حريم ويا بعض  و احنا الريايل ويا بعض 


جلست شمس و منار جنب بعض و كرستين قبالهم 

شمس : وش تبغين انتاي ؟؟ ليه تناظريني كذة ؟؟ 

ضحكت منار بصوت عالي ولكن شمس وكزتها بقوة 

كرستين بصدمة : تحبو تشربو ايه 

شمس فذت بها : استحي على ويهك يا حرمة … احنا صايمين 

كرستين بصدمة : مش فاهمة 

منار : قصدها تقول اننا صايمين .. ابغا اسألك فين الاقي دورة المياه اكرمكم الله 

شمس بضحك و همس : احنا بحصة لغة عربية يا بت اتلمي هتفضحينا 

منار بخفوت : اقوم اد.بحها يعني 

شمس لكرستين : قصدها يخويتي نبغا نروح نتوضا لصلاة المغرب

كرستين : اه اتفضلو 


دخلت شمس على اوضة المكتب بتتسحب بينما منار تلهي كرستين 


عند رافت 

رافت : ايه يا شيخ هتفضل تكلمني عن المزارع و العربيات ؟ احنا عايزين نتكلم بالشغل  

كرم : اااخ والله انك ريال ما تستحي على ويهك … الضيف له تلات ايام يسوي فيهم وش يبغا .. عيب .. عيب كذا … بيتك هاذ ما هو حلو … عندي انطيه للبواب حقي


اتت كرستين 

قام كرم و قال : واه يا حرمة اتحشمي 

رأفت بصدمة : ده قلب صعيدي 

كرستين بضجر : السات الي فوق مش لاقياهم 

كرم توتر شوية و قال : وش تقولين انتي 

رأفت : هطلع اشوف راحو فين 


اتصلت شمس بكرم 

كرم بخفوت : انتو فين الله يخربيبوتكم هتودونا في داهية 

شمس : كرم لو عرفت تهرب اهرب بسرعة … احنا لو اتكشفنا مش مشكلة بس انت هتبقى كارثة 

كرم : ازاي اهرب و اسيبكم 

شمس : مش وقت دلع … اهرب ياض احنا تقريبا اتمسكنا 

كرم : انتو فين اصلا 

شمس بخفوت : بالدولاب مستخبين 

كرم : ربنا يحرقكم انا هنفد بجلدي .. ما تقلقيش هقول لرعد و مالك انكو كنتو بتحبوهم 

شمس بخفوت : اهرب يا اهبل يا ابن الهبلة ما ترغيش .. انت عندك عيال يا اهبل 

قفل كرم معاها و خرج من الفيلا و اخذ العربية و فضل مروح 


بعد اكثر من ساعة 

امل بصدمة : يعني ايه 

كرم : والله زي ما بقولك اتمسكو 

انل بخوف : هيعملو بيهم ايه ؟؟؟ 

كرم : ما تخافيش هما قويات و بعدين انا هقول لرعد و مالك 

امل بخوف : هتقولهم ايه 

كرم : ان شمس و منار راحو لرأفت و هلاقيله كدبة 

امل : قوله انهم راحو عشان عايزين يردو حقهم من الي حصل وقت الحفلة 

كرم : مش مقنعة يعني 

امل : لا رعد عارف شمس هبلة و تعملها … بس المهم  يروح يخلصهم بسرعة 

كرم : طيب هروح حالا 


في مخزن 

كان في عمود من كل جهة وحدة فيهم مربوطة و معطية ضهرها للتانية و قاعدين 

شمس بضحك : الله عشت لليوم الي اكون بيه مخطو..فة 

منار بضحك هي الاخرى : تخيلي دلوقتي مالك و رعد يكسرو الباب و يطخطخو كل الي هنا و ينقذونا … الله .. حاجة تجنن 

شمس وهي بتضحك بصوت عالي : عايشة بجو المسلسلات اوي … يا بت احنا لغاية ما يعرفو اننا هنا هنبقى مشنو..قين 

منار بضحك : طب شوفتيني و انا بتكلم خليجي 

شمس بضحك : احلا حاجة وش تبغين ههه

منار بضحك : طب هو ما فيش اكل هنا انا جوعت اوي 

شمس بصوت عالي : يا بلطجيةةة الي هنا … يا ولاد الكلبب .. طب خط..فتونا قولنا ماشي بس ع الاقل اكلونا ……………. 


  •تابع الفصل التالي "رواية لم تكن حبيبتي" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات