رواية مسك الاسد الفصل الثالث 3 - بقلم ضحى صلاح
مــســك الأســد*
*الجزء الثالث* ♡ *part 3*
عند اسد في المكتب سمع خبطه على الأرض التفت لير ماذا حدث ليرا فتاه في غاية الجمال وقعه فقده الوعي اسد حملها وساره يجري بها وسط دهشة الموظفين ذهب بالسياره الي اقرب مستشفى مستشفى الدمنهوري
اسد بصوت عالي:انتوا يا بهايم يلي هنا
الدكتور وهو يسير بسرعه وياكد أن يجري :اسد باشا منور المستشفى
اسد بعصبية:انت لسه هتقول منور والانسه هتموت في أيدي عايز دكتوره بسرعه
الدكتور :دخلها الاوضه دي انا هكشف عليها بسرعه
اسد بعصبية اكبر:هو انا مش قولتلك دكتوره وله انت مش بتسمع
الدكتور بأستغراب : تمام هروح اجيب دكتوره بسرعه
اسد قال عايز دكتوره لأنه يرا أن مسك ملتزمه وساتره نفسها بالخمار فقال هو أيضا سوف يسترها زي ما هيا مستوره
الدكتوره:حطها في الاوضه دي بسرعه
اسد حطها علي السرير وطلع بره الاوضه علشان الدكتورة تكشف عليها
الدكتوره كانت طلعه وعلامات وشها ما تبشرش بالخير
اسد جري عند الدكتوره:ملها يادكتوره
الدكتورة :انت جوزها صح
اسد بتوتر علشان ترضي تقولوا ملها:اه في ايه يا دكتوره
الدكتوره دي كانت جديده في المستشفى علشان كده متعرفش اسد
الدكتوره بحزن علي مسك :انتوا ازاي سيبنها كده بدون علاج دي حلتها بدأت تخش في الخطر
اسد بخوف على مسك:هيا عندها ايه يا دكتوره
الدكتورة بحزن :المدام عندها للاسف يعني
اسد بخوف شديد وتوتر :متقولي عندها اي خوفتيني
الدكتوره بحزن اكبر على حالة مسك :المدام عندها الكنسر للأسف
اسد بصدمه :هيا حلتها متأخر يا دكتوره وله ايه وفي امل
الدكتوره :في أول المرحله وفي امل بس لزم تبدأ تاخد الجلسات بشكل متواصل علشان الامل يكبر ولزم الاهتمام الجيد والراحه وتوفير سعاده حوليها
اسد فرح شويه لما عرف أن فيه امل وقرر انوا هيسعدها لحد متخف وتبقى كويسه هو اصلا نفسوا يقرب من ربنا ويعرف كتير عنوا فقرر انوا هيتقرب ليه بعمل صالح انوا يسعدها ويتكفل بكل حاجه +أن هو حابب برأة مسك
اسد دخل قعد جمب سرير مسك بالكرسي ومستني تفوق
مسك وهيا تفتح عينها :اه اه
اسد :الف سلامه عليكي يا انسه
مسك :الله يسلمك بس حضرتك مين وانا فين
اسد :انا صاحب شركة الدمنهوري اللي انتي كنتي بتقدمي فيها وانتي في المستشفى علشان أغمي عليكي في المكتب انا اسف جدا لاني كنت متعصب فا عليت صوتي
مسك بصدمه لأنها كانت تعتقد انهوا كبير في السن لانه حقق انجازات كبيره جدا :تمام ولا يهمك شكرا علشان سعدتني
اسد :ده وجبي
مسك:انا هخرج من هنا امته
اسد :هسأل الدكتوره
اسد:عايز أسألك سؤال ممكن
مسك :اتفضل
اسد :هو انتي عارفه انك مريضه وعندك .........
مسك بمقاطعه لكلام اسد وهيا مبتسمه :اه عرفه أن انا عندي الكنسر
اسد بصدمه :ازاي تكوني عارفه ومتحوليش تتعلجي ومبتسمه كده
مسك :انا مبتسمه لأن الله اذا احب عبدا ابتلاه وانا فرحانه بأن ربنا بيحبني ويا سيدي لا يكلف الله نفسا إلا وسعها ومش عايزه اتعالج اهم حاجه عندي اني افرح اسرتي واجبلهم اللي يحتاجوا وهما مش عارفين ياريت متقولش لحد انا هتصل بصحبتي تاجي تخدني هيا عارفه كل حاجه وحولت تقنعني بس انا رفضت
اسد بأستغراب لانه اول مره يشوف حد كده اسد كان شيفها ملاك مش انسان وكان حاسس انها هيا هتكون سبب في التزامه وقربه من ربنا وان دي رساله من عند ربنا ليه
مسك اتصلت بحور علشان تاجي المستشفي
حور كانت بتعيط وخايفه علي صديقتها بل اختها
في المستشفى
حور كانت بتجري وهيا بتعيط خبطت في ادهم اللي كان رايح لاسد صحبه لأن الموظفين أخبروه بما حدث
حور وهيا بتعيط : انت اعمه وزقته وكملت جري
ادهم متعصب:دي مجنونه وله ايه دي هيا اللي كانت بتجري وخبطتني
ادهم جري ورها ومسكها
حور :انت مجنون سبني
ادهم ببرود مصتنع: ولو مسبتكيش
حور :يبقي تستاهل اللي يجرالك
حور عضت أيد ادهم جامد
ادهم بعصبيه كانت حور جرت :يا بنت العضاضه مش هسيبك
حور راحت لمسك الاوضه واطمنت عليها
ادهم وأسد كانوا دخلين عند مسك يطمنوا عليها
ادهم :انتي
حور :انت
*يُــتْــبَـع
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية مسك الاسد ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق