Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجي معاق الفصل الثالث و العشرون 23 - بقلم مريم محمد

  

 رواية زوجي معاق الفصل الثالث و العشرون 23

🌺🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
مجدي:: ايه اللي جاب دي هنا
مراد ::انا اللي جبتها يا عمي ولو سمحت خليها تدخل تشوف زين علشان هي لازما تشوفه علشان زين يتحسن
———————————–
مجدي:: بعد اللي انت عرفته يا مراد برده عايزه تدخل دي لا يمكن تكون ام دي ما ينفعش نقول عليها غير بني ادمه حقيره؟؟؟؟؟؟
——————————–
انجي ::ما تظلمنيش يا مجدي مجدي:: اظلمك ايه وانا شفتك بعيني انا مش عايزه اشوف وشك مراد عم مجدي هي لازما تدخل دلوقتي علشان زين يتحسن!!!!!
مجدي وانا ايه اللي يضمني ان ابني يتحسن ما ممكن تسوق حالته اكثر ؟؟؟؟؟
مراد:: دي اوامر الدكتور وان شاء الله هيكون بخير اتفائل يا عم مجدي !!!!!
مجدي:: والله يا ابني انا مش عارف اعمل ايه انا تعبت بس دي بني ادمه ما بيجيش ومن وراها غير المشاكل !!!
مراد:: بعدينا هنتكلم في الموضوع ده بس دلوقتي لازما تدخل لزين
مراد:: اتفضلي ادخلي يا مدام انجي وشوفي ابنك
انجي:: شكرا قوي ياباشمهندس مراد🙏🙏🙏
مراد:: اتفضلي دخلت
————–‐——————
انجي عند زين وبدات تحكي له من اول ما اتجوزت ابوه لحد لحد ما قابلته في المول وازاي هي بعدت عن هو وابوه بعد ما خلصت انجي كلام فضلت تعيط😭 كثير قوي
انجي:: غصب عني والله يا ابني ما كنتش عايزه قلبك ينحرق على موتي بس للاسف مجدي قال لك ان انا مت ما قالكش على انفصانه بس ده مش غلطه ده غلط انا ما تعاقبش ابوك على ذنب هو ملوش يد فيه
( انجي مسكت ايد زين) (وقعدت تبكي شويه وحست) بحركه ؟؟؟؟
———————————‐-
انجي:: زين انت بتتحرك يا
دكتور يا دكتور زين
حرك ايديه ؟؟؟
(جه الدكتور وكشف على زين) الدكتور ::هو دقائق وهيفوق حمد لله على سلامه زين يا باشمهندس مراد
مراد:: الله يسلمك يا دكتور هو بقى كويس دلوقتي
الدكتور ::هي حصل معجزه سبحان الله ان هو كان رافض الحياه خالص بس زي ما انا قلت لحضرتك هو كان عامل نفسي يعني هو كان محتاج لحد قريب من قلبه علشان يبدا ان هو يتحسن ؟؟
(خرج الدكتور وزين يفتح عينه
زين:: انا فين مجدي حمد لله على سلامتك يا حبيبي
ام منى:: حمد لله على سلامتك يا ابني
منى ::حبيبي حمد لله على سلامتك انا كنت هموت ؟؟
زين:: بعد الشر عنك يا روح اخوك!!💙
مراد ::ما تخفي ياض
زين:: على فكره دي اختي!!
مراد ::وعلى فكره برده دي مراتي مش بحب حد يقول لها كده غيري!!😠
زين:: خلاص يا عم انا تعبان مش قادر لك!!!
زين خد باله من والدته اللي واقفه على جنب
–‐————‐——‐————-
زين:: تعالي يا ماما!
( انجي قربت منه)
إنجي::كان نفسي اسمعها منك من زمان يا زين كانت امنيه حياتي الوحيده انك تقول لي يا ماما😢
زين:: انا اسف على اللي عملته معاكي يا ماما وانت يا بابا وانتي طنط
مامه منى:: كنت نفسي تعتبرني زي امك بس انا بعتبرك زي ابني
زين ::طبعا انتي امي انا دلوقتي اكتر حد محظوظ في الدنيا عندي اتنين ماما
(الكل فضل يضحك على زين) وعلى طريقته اللي رجعت مشاغبه زي الاول
منى ::حمد لله على سلامتك كان نفسي اشوفك وانت بتضحك زي زمان انت اخويا ظهري وسندي لازما تكون كده على طول يا زين
زين:: وانتى اختي الصغننه العسل ان شاء الله خير يا حبيبتي وانا اسف على كل حاجه عملتها معاكي واسف يا بابا سامحني لو سمحت سامحني انا خطفت اختي وكنت هدمر شغل جوزها بمناسبه الموضوع يامراد اللي كان عايزني ادمر شغلك كله هو المنافس بتاعك اللي هو اسمه (محمود التمام )مراد محمود ده كان المنافس بتاعي فعلا بس انا كنت بعتبره زي اخويا وهو ولا مره حسسني ان هو طمعان في صفقه او بيغير مني زين ::هو بيحقد عليك قوي ونفسه يدمرك وعلى فكره الورق كله اللي انتى اديته لي هو موجود عندي في المخزن في مكان سري ما تقلقش ما وصلش لاي حد !!!
مراد:: حتى لو وصل مش ده الورق الحقيقي زين ازاي مش الورق الحقيقي السكرتيره بتاعتك قالت ان هو ده ورق الصفقه الحقيقي ؟؟😳
مراد:: السكرتيره بتاعتي هي اللي كانت بتسرب المعلومات زين ::للاسف يا مراد هي فعلا
-‐——-‐————————
مراد:: بنت( الكل*ب)🐕 وحياه امها لوريها ايام سوداء منى:: خلاص يا جماعه حصل خير!!☺
زين ::سامحوني انا مش قادره اسامح نفسي على اللي عملته معاكم كلكم
الكل ::احنا مسامحينك
(منى كانت بترجع لورا )
فجاه💙💙💙💙

يتبع…
reaction:

تعليقات